Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani myivät mökkinsä veljelleni. Minulta ei kysytty mitään. Nyt minun pitäisi hoitaa sitä

Vierailija
03.06.2025 |

Vanhempani ovat lähemmäs 85 vuotiaita ja en haluaisi alkaa riitelemään enää tässä vaiheessa elämää, mutta mitä tässä voi tehdä. Siis äitini soitti eilen ja ihan vakavissaan sanoi, että minun pitää alkaa käymään tällä mökillä leikkaamassa nurmikko, kastelemassa kukkia ja kasvimaata. Veli tulee vasta juhannukseksi perheineen. Nurmikkoa on varsin runsaasti ja minun pitäisi leikata mökille vievä ajotiekin. Olisi kuulemma rumaa ja jos veli joutuisi tuomaan perheensä lomanviettoon ja paikat rehottaisi. Itse vietän juhannuksen yksin kotona. Mökille en ole tervetullut, koska sinne tulee veljeni vaimoineen, heidän lapset perheineen ja heidän ystäviään. 

N.50

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko alkaa ilmaiseksi orjaksi? Sun päätös

Vierailija
2/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään suostu. Ajakoot veljesi sen nurmikon, kun hän sen omistaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon mökiltä taas. No et hoida, tietenkään. Ei siinä edes tarvi selitellä mitään. 

Vierailija
4/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole veljellä edes itsellä suuta kysyä, niin mitäpä se sulle kuuluu.

Et leikkaa jos et halua.

Vaikka olisihan tuo tietenkin veljelle hyvä diili, mökki vanhemmilta (oletettavasti suht edullisesti) ja kaupan päälle vielä ilmainen mökkitalkkari :D

Vierailija
5/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän on sinun päätös, autatko veljeäsi vai et mökkinsä kanssa.

Vierailija
6/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi, kun sinulla on yt x, y ja z, etkä millään pääse mökille vaikka haluaisit. Hei sitten, voikaa hyvin.

Vierailija
7/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään tee yhtään mitään, senkin höpsö!🤗

Vierailija
8/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö siivoamassa muiden koditkin ilmasiks jos äiti käskee? Nyt vähän selkärankaa nainen.

Vierailija
9/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hoitaa joka mökin omistaa. Älä vain mene suostumaan, muuten saat hypätä siellä koko ajan hoitamassa nurmikkoa ym. ja kuitenkin tekemäsi työ ei kelpaa. Ihme touhua äidiltäsikin... Ymmärrän, että et halua tehdä riitaa vanhempiesi kanssa, mutta kaikkeen ei tarvitse suostua. Tsemppiä! 

Vierailija
10/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menet auttamaan. Oletko lapseton? Sittenhän ehdit hyvin, ei veljesi siellä varmaan ehdi lapsien takia koko ajan ramppaamaan. Hyvä kun osti sen pois vanhemmiltasi, niin he saivat vielä rahaa vanhuudenpäivilleen. Jos haluat mennä sinne juhannuksena, kysy saisitko tulla teltan kanssa.

Vierailija
11/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa haistattaa paskat mokomille sukulaisille ja sanoa ettei tartte soitella tai tulee lähestymiskielto..

Vierailija
12/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö veli osaa itse soittaa ja pyytää? Millainen nynny laittaa äitinsä asialle?

Vierailija
13/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kysyisin veljeltä tai äidiltä, että minkä suuruista palkkaa olivat ajatelleet sinulle maksaa. Että ihan siitä riippuu, otatko työn vastaan vai et... Matkakulut toki korvattava myös.

Vierailija
14/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vanhemmillesi uskalla sanoa vastaan niin soita veljellesi ja kerro tilanne. Olisi veljellekin noloa pyytää sua ilmaiseksi orjaksi. 

Vierailija
15/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaitseeko mökki kenties Porvoon saaristossa?

Vierailija
16/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi saavat myydä mökkinsä ja muun omaisuutensa ihan kenelle haluavat, jos haluavat, tai jos tarvitsevat rahaa.

Sinä saat auttaa sukulaisiasi tai muita mahdollisia ostajia, jos haluat, taisaat ollaauttamatta.

Mutta ehkä sille äidille kannattaa sanoa, että et aio hoitaa mökkkiä enää, paitsi jos joku maksaa hyvän tuntipalkan. .

Vierailija
17/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että rakas äiti se mökki ei ole minun.Yleensä tuollaiset vanhemmat pitävät poikaa  parempana kuin tyttöä.Sama on mieheni suvussa jossa on 2 poikaa ja 2 tytärtä jotka ovat vanhempia kuin pojat.Mieheni on se nuorin ja sitä toista poikaa anoppi palvoo ja uskoo paskapuheet.He ovat karjalaisia ja olen kuullut että se on heillä yleistä tuo lasten jaoittelu.

Vierailija
18/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko alkaa ilmaiseksi orjaksi? Sun päätös

Prismassa maksaa kynnysmatto kakskymppii!

ÄLÄ men, elikatkoon itte veli ruohonsa!

Vierailija
19/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sut on kasvatettu, tekemään työtä vanhempien ja veljen hyväksi. Mielesi kapinoi jo, mutta miten irtaudut, oikeasti? Hyväksy osasi ja sillä selvä. Ehkä sitten seuraavassa elämässä.

Vierailija
20/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon mökiltä taas. No et hoida, tietenkään. Ei siinä edes tarvi selitellä mitään. 

Muistan kun ap kertoi mökkitapauksesta, ei provo.

Tietenkään et ap hoida mökkiä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi