HS: 60v nainen sanoo, ettei ole koskaan tapaillut lyhyitä miehiä koska yrittävät päteä titteleillä, autoilla, rahoilla jne.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011271170.html
Pitääkö paikkansa vai onko itsetunto täysin yksilöllistä?
Kommentit (123)
Manlet, manlet korot jalkaan, let's go. Sä seisot suorana, mut silti oot low.
On se täysin hölmöä HS:ta mennä nolaamaan haastattelemiaan ihmisiä tuomalla heidän tyhmyytensä esiin. Toki kaikenlaisia ilmiä riittää, mutta tuo on vähän kuin sormella osoittaisi ja vielä julkisesti.
Olen onnellinen jos pituuteni toimii naiselle hylkäävänä kriteerinä. En ole nimittäin kiinnostunut sellaisista naisista, eivätkä he siten täytä kriteereitäni. Aika harva nainen täyttää.
Tämä miesten pituusasia on ihan kummallinen juttu omasta mielestäni. Olen itse lyhyt nainen ja menin naimisiin miehen kanssa, joka oli minua vähän pidempi. En suuremmin ajatellut koko putuusasiaa koskaan. Mies on jo ikääntynyt ja tehnyt hyvän työuran. Viimeaikoina on mies ruvennut valittamaan, miten paljon paremmin olisi menestynyt työ- ja naisrintamalla, jos olisi ollut yli 180 cm. Salaa kärsinyt lyhyydestään vuosikymmenet. En käsitä. Eihän tässä missään gorillayhteisössä eletä, vaan tietoyhteiskunnassa.
Se oli kylläkin nelikymppinen nainen, joka sanoi lyhyitä miehiä besserwissereiksi ja pätijöiksi. Hän on kyllä omien sanojensa mukaan deittaillut kaiken pituisia.
Pisti kieltämättä silmään itsetuntoselittelyn jälkeen seuraava kohta:
'Pakko minun on myöntää, että myös viehätyn isoista ja lihaksikkaista miehistä.
Jospa hän yhdistää mielestään ulkoisesti epäviehättäviin miehiin myös epäviehättäviä luonteenpiirteitä ja näkee viehättävämmät miehet paremmassa valossa?
Korjaus, unohtui lainausmerkit:
Se oli kylläkin nelikymppinen nainen, joka sanoi lyhyitä miehiä besserwissereiksi ja pätijöiksi. Hän on kyllä omien sanojensa mukaan deittaillut kaiken pituisia.
Pisti kieltämättä silmään itsetuntoselittelyn jälkeen seuraava kohta:
''Pakko minun on myöntää, että myös viehätyn isoista ja lihaksikkaista miehistä''.
Jospa hän yhdistää mielestään ulkoisesti epäviehättäviin miehiin myös epäviehättäviä luonteenpiirteitä ja näkee viehättävämmät miehet paremmassa valossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, joo. Ja pitkät miehet ei sitten KOSKAAN yritä päteä noilla jutuilla.
Tää on taas loistoesimerkki siitä miten naisten pitää AINA keksiä joku ei pinnallinen syy hylätä mies, vaikka se oikea syy on ilmiselvää.
Jos mies on lyhyt, niin kaikki viat hänessä laitetaan lyhyyden syyksi. Hän ei voi tuosta kehittyä, koska on lyhyt. Luiskaan.
Yli 180 cm miehillä syyt huonoon käytökseen ovat naisten mielestä jossain muualla kuin pituudessa. Keksitään perusteluita keittiöpsykologin tutkinnolla, että miksi tuo yli 180 cm mies on väärin ymmärretty ja kyllä mun pillu parantaa.Kuka haluaisi seurustella jonkun kääpiökasvuisen Tom Cruisen kanssa. Yök.
Tämä tuli yllätyksenä, Cillian Murphy näyttää kyllä telkkarissa pidemmältä kuin 172cm, tai ei ole ainakaan ole ikinä tullut kiinnitettyä siihen huomiota. Olisiko sitten siro rakenne ja hyvä ryhti vaiko kasvot syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS: 60v nainen sanoo, ettei ole koskaan tapaillut lyhyitä miehiä koska yrittävät päteä titteleillä, autoilla, rahoilla jne.
On sananvapaus ja saahan sitä sanoa mitä vaan. Niinkuin tuokin lyhyistä miehistä, vaikkei ole omaa kokemusta - joku toinen vaan syöttänyt ajatuksen hänen päähänsä. Näitä jonkun sanomisia ei pidä yleistää, sillä monet elävät omassa kuplassaan, jossa havainnoivat kovin rajallista ja valikoitua ympäristöä.
Jos elää omassa kuplassaan, niin silloihan muiden kokemuksilla ei ole merkitystä? Ainakin mun kokemukset kapeaharteisista miehistä ovat deittailumielessä niin negatiiviset, etten lähtisi kokeilemaan vaikka jollain muulla varmasti on positiivinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noinkaan mene. Esimerkiksi statusammateissa on valtavasti pituuden puolesta top 1% kuuluvia miehiä, eli heillä on sisäinen draivi hankkia statusta ja massia. Hyvin harvoin tapaa jotain 195cm miestä joka on jossain leipäjonossa tai keppikerjäläisenä.
Miksen minä saisi lyhyenä miehenä edes yrittää kompensoida palkalla tai asioilla joille voin jotain?
(Näsäviistastelijoille: Jalkojen pidennysleikkaus ei ole realistinen vaihtoehto, ja sillä saa noin 5 senttiä mielettömien kipujen ja vuosien paranemisen hinnalla, jonka lisäksi se maksaa noin sata tonnia - eli ei, en voi asialle mitään)
Pitka mies saa tyon, vaikka lyhyt olisi patevampi. Ihmiset nakee pitkassa miehessa johtajan. Sen vuoksi ovat edustettuina
Pienet miehet ovat usein äksyjä ja pahansuopaisiakin, kuten esim. Putler ja lakeijansa Medvedev.
Vierailija kirjoitti:
Tämä miesten pituusasia on ihan kummallinen juttu omasta mielestäni. Olen itse lyhyt nainen ja menin naimisiin miehen kanssa, joka oli minua vähän pidempi. En suuremmin ajatellut koko putuusasiaa koskaan. Mies on jo ikääntynyt ja tehnyt hyvän työuran. Viimeaikoina on mies ruvennut valittamaan, miten paljon paremmin olisi menestynyt työ- ja naisrintamalla, jos olisi ollut yli 180 cm. Salaa kärsinyt lyhyydestään vuosikymmenet. En käsitä. Eihän tässä missään gorillayhteisössä eletä, vaan tietoyhteiskunnassa.
Monen naisen mielestä pitkät miehet ovat viehättävämpiä kuin lyhyet miehet. Ehkä se on epäreilua, ehkä se on pinnallista. Mutta kummallista tai käsittämätöntä se ei minusta ole.
Tom Cruise. Cillian Murphy. Johnny Depp..Kaikki reippaasti alle 180cm.
Cruisekin seurustelee kuulemma maailman kauneimman Naisen Ana De Armaksen kanssa.
Mitä hittoa.
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise. Cillian Murphy. Johnny Depp..Kaikki reippaasti alle 180cm.
Cruisekin seurustelee kuulemma maailman kauneimman Naisen Ana De Armaksen kanssa.
Mitä hittoa.
Niin, nämähän eivät poista sitä faktaa että naiset tuntevat vetoa pituuteen. Noissa miehissä on sitten muita viehättäviä puolia.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on 182 cm, niin todellakin pitää joustaa pituusvaatimuksesta
Silloin voi jo joustaa pari senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä vois vähempää kiinnostaa kuin jonkun 60 v mamman mies vaatimukset. T: se normimies
Niin paljon kuitenkin kiinnosti, että avasit ketjun ja oli pakko kommentoidakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 55-vuotias nainen. Olen kyllä huomannut saman. Kun mies on komea ja pitkä, hänellä ei ole tarvetta päteä ulkoisilla jutuilla. Monilla lyhyillä taas näen paljon hienoja autoja sun muuta ulkoista millä kerskuvat. Ilmeisesti ei ole kiva olla lyhyt mies. Poikani on pitkä, melkein 190 cm, hän ei ole kiinnostunut pröystäilystä. Hän suorastaan inhoaa sellaista.
Varmasti ei ole mukavaa olla 55v nainenkaan. Säälin sinua ja jo mennyttö elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi V. Putin on oiva esimerkki pienestä miehestä joka yrittää päteä muuten kuin ulkoisilla ominaisuuksillaan.
Mainitseppa yksi presidentti, joka pätee ulkoisilla ominaisuuksillaan?
Olen eri , mutta esim Macron ja Zelenskyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 55-vuotias nainen. Olen kyllä huomannut saman. Kun mies on komea ja pitkä, hänellä ei ole tarvetta päteä ulkoisilla jutuilla. Monilla lyhyillä taas näen paljon hienoja autoja sun muuta ulkoista millä kerskuvat. Ilmeisesti ei ole kiva olla lyhyt mies. Poikani on pitkä, melkein 190 cm, hän ei ole kiinnostunut pröystäilystä. Hän suorastaan inhoaa sellaista.
Varmasti ei ole mukavaa olla 55v nainenkaan. Säälin sinua ja jo mennyttö elämääsi.
Mä en sääli. Hänellä on varmasti ollut mielenkiintoinen elämä, joka tulee jatkumaankin sellaisena, toisin kuin sinulla kellarissasi.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi V. Putin on oiva esimerkki pienestä miehestä joka yrittää päteä muuten kuin ulkoisilla ominaisuuksillaan.
Putinilla se pääsyy taitaa olla kuitenkin lapsuuden traumat eikä pituus...
Sulle siis joku "kyllä rakkaani" tohvelisankari mieluummin.