HS: 60v nainen sanoo, ettei ole koskaan tapaillut lyhyitä miehiä koska yrittävät päteä titteleillä, autoilla, rahoilla jne.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011271170.html
Pitääkö paikkansa vai onko itsetunto täysin yksilöllistä?
Kommentit (123)
Tuo on kyllä totta. Ellei nainen ole itse kovin merkki- ja tuotetietoinen, ei autot, moottoripyörät tai veneet kauheesti kiinnostele. Asialliset rätit ja hyvä käytös huomataan helpommin. Kaikenmaailman rassukatkin joutuvat lyhyisiin suhteisiin, jopa känniläiset saattaa herättää suojeluvaiston. Moni nainen haluaa tietää että toisen talous pysyy jollain tavoin kasassa ennen yhteenmuuttoa, mutta autojen suhteen eivät ole kovin merkkititetoisia. Mosse tai Maserati, ainoa mitä ne muistaa on väri. Tai ehkä jos auto on kovin kalliin oloinen, joku Lamborghini, niin tajuavat että tässä on rahaa kiinni.
Monet erittäin menestyneet miehet ovat lyhyitä tai lyhyehköjä. Onko kyseessä tavallista suurempi älykkyys vai tarve kompensoida pituutta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Ellei nainen ole itse kovin merkki- ja tuotetietoinen, ei autot, moottoripyörät tai veneet kauheesti kiinnostele. Asialliset rätit ja hyvä käytös huomataan helpommin. Kaikenmaailman rassukatkin joutuvat lyhyisiin suhteisiin, jopa känniläiset saattaa herättää suojeluvaiston. Moni nainen haluaa tietää että toisen talous pysyy jollain tavoin kasassa ennen yhteenmuuttoa, mutta autojen suhteen eivät ole kovin merkkititetoisia. Mosse tai Maserati, ainoa mitä ne muistaa on väri. Tai ehkä jos auto on kovin kalliin oloinen, joku Lamborghini, niin tajuavat että tässä on rahaa kiinni.
Täytyy näin autoja ja moottoripyöriä rakastavana naisena sanoa, että aivan sama mitä Aston Martinia mies ajaa. Jos hän on m*lkku niin hän on, ja sellaiset kierrän kaukaa, aivan sama millä autolla ajaa.
Nainen voi hankkia oman, mieleisen auton, ei siihen miestä tarvita
Naiset aina kääntävät asian toisnpäin, koska eivät halua olla rehellisiä siitä että pituus kiihottaa.
"En deittaile miehiä x, koska ne aina sitten tekevät y." Joopa joo.
Ja varmasti jotkut tekevätkin, kun ovat huomanneet että ne senttimetrit ovat naisille niin kallisarvoisia että jos niitä ei ole tarpeeksi niin täytyy todistella itseään muilla tavoilla.
Olen yli 60v, 162cm. Ensimmäinen poikaystäväni oli saman mittainen ja hirveän suloinen, Aviomieheni on pitkä ja se tuottaa usein ongelmia esim. tanssiminen on paljon hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa artikkeliä sanotaan mitä ap väittää?
"Lyhyemmillä miehillä on minusta suurempi tarve päteä joko autollaan, asemallaan, rahoillaan. Besserwisseröidä, Korhonen sanoo."
Tuon lausuja oli kyllä 43 vuotias ja hänen lyhyin deittikumppani oli 158 cm. Se 60 vuotias puolestaan seurustelee 165 cm pitkän kanssa.
Ap on siten vähän kirjoitellut omiaan, yhdistellyt eri ikäisten ihmisten tietoja toisiinsa.
Surullista että artikkelin naisen mukaan miehelle ei ollut ongelma hänen lyhyys, vaan naista itseään vaivasi asia jonka takia otti eron.
Siis asian, joka on synnynnäinen ja jolle mies ei voi tehdä mitäänä.
Kun nainen sanoo "en ole koskaan ollut alle sen ja sen pituisen miehen kanssa", se on vähän sama kuin 50v mies sanoisi "en ole koskaan ollut yli 25 vuotiaan naisen kanssa, enkä pienirintaisen, enkä lihavan, enkä ruman".
No, tämä on osoitus yleensäkin ottaen siitä, kuinka tällä naisella on joku sisäsyntyinen tarve vähätellä toisia ihmisiä. Olisi antanut fiksumman kuvan itsestään, jos olisi sanonut, että minun makuuni on enemmän pitkät miehet. Se ei loukkaisi ketään.
Vinkkejä pätemisen sijaan:
Hyvä käytös, hyvä hygienia, fyysisen kunnon ylläpito eli vähintään vähän liikuntaa, ystävällisyys, empatian osoittaminen ja muiden huomioiminen.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi V. Putin on oiva esimerkki pienestä miehestä joka yrittää päteä muuten kuin ulkoisilla ominaisuuksillaan.
Mainitseppa yksi presidentti, joka pätee ulkoisilla ominaisuuksillaan?
Jos mies on alle 180cm niin kompensoikoon rahalla puuttuvat sentit.
Se on naisilla geeneissä haluta siementä isoilta, vahvoilta ja komeilta miehiltä!
No joo, olen 173cm ja parisuhteessa aikuisikäni, parina välivuonna hoidellut puolet kylästä, keskikokoisesta kaupungista siis. Ei ole edes autoa. Miksi 60v naisen mielipide edes kiinnostaisi.
Olen seurustellut vakavasti elämäni aikana kolmen miehen kanssa, ja pakko sanoa että kyllä se lyhin näistä haluisi eniten päteä autoilla, kalliillla tavaroilla, harrasti kamppailulajeja ym. Oli selvästi epävarma pituudestaan ja itse taas olen aika pitkä naiseksi. Minusta se kaikki oli turhaa ja arvomme erosivat siinä aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa viisas naikkonen. Se jotain 20cm on tärkeämpää kuin miehen kyvyt hankkia titteleitä, rahaa ym. Mieluimmin se pitkä tyhjäntoimittaja.
Tilastollisesti Wall Street Journalin mukaan tyypillinen toimitusjohtaja on yli 12 senttiä pidempi kuin keskivertoväestön mies. Samoin korkean tulotason ammateissa yli 6'3 (190cm+) miehet ovat rankasti yliedustettuja.
Sikäli hassua, että lyhyitä miehiä syyllistetään.
https://www.wsj.com/articles/want-to-be-ceo-stand-tall-1402328117
Tutkimusten mukaan pitkät miehet ovat älykkäitä. Pituus on genetiikkaan säilynyttä hyvinvointia ja valintaa. Siksi se näkyy monessa asiassa.
Antti Laine, pituus 174 tai 175cm, äo 142.
Kyllä itse olen kokenut ja huomannut että vanhan kansan ajatus naistennaurattajista on lähempänä todellisuutta. Jotkut miehet voivat olla lyhyitä, köyhiä tai ei-niin-komeita, mutta kun supliikki luistaa, on luontaista karismaa ja saa naiset nauramaan niin kummasti nuo kaikki unohtuvat. Varmasti jokainen tunnistaa tämän ilmiön jollain tasolla, vaikka toki nettideittailu vääristää tätä kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
HS: 60v nainen sanoo, ettei ole koskaan tapaillut lyhyitä miehiä koska yrittävät päteä titteleillä, autoilla, rahoilla jne.
On sananvapaus ja saahan sitä sanoa mitä vaan. Niinkuin tuokin lyhyistä miehistä, vaikkei ole omaa kokemusta - joku toinen vaan syöttänyt ajatuksen hänen päähänsä. Näitä jonkun sanomisia ei pidä yleistää, sillä monet elävät omassa kuplassaan, jossa havainnoivat kovin rajallista ja valikoitua ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on 182 cm, niin todellakin pitää joustaa pituusvaatimuksesta
No sittenhän lyhyen miehenkin pitää joustaa pituusvaatimuksesta.
Se on vaan tylsä kun on geenilotossa saanut lyhyet geenit ja vähänlaisesti ulkomuotoa, mutta sitten puuttuu se komea auto ja asema. Ei kerta kaikkiaan ole millä pröystäillä.
Nuorenpana oli ihan jonkinlainen kompleksi tästä asiasta, ja pikku paine löytää itseään lyhyempiä naisia joilta sitten sai pakit. Pitkiä ja komeita naiset piirittivät.
Mutta vaikkei ihan joka mirkku kiinnostunut, niin hämästyttävää kyllä minullekin riitti. Päädyin myös hyvään parisuhteeseen.
Toivotaan että noista lapsista kasvais vähän pidempiä.
Täytyy sanoa että siitä komeasta autosta ja asemasta on aina haaveillut, ehkä sitä on vähän materialistisempi, onneksi enää ei tarvitse miettiä autoja ja veneitä iskeäkseen tyttöjä, silllä oma havaintoni on että naiset ei innostu autoista eikä veneistä. Kunhan ei nyt ihan pummi ole.