Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: 60v nainen sanoo, ettei ole koskaan tapaillut lyhyitä miehiä koska yrittävät päteä titteleillä, autoilla, rahoilla jne.

Vierailija
03.06.2025 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011271170.html

Pitääkö paikkansa vai onko itsetunto täysin yksilöllistä?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pelata niillä korteilla jotka on saanut. Itse olen kalju ja lyhyt joten luonnollisesti laitan paljon rahaa mm. veneeseen. Jos vain omana itsenäni olen, matcheja on ruhtinaalliset nolla. Veneellä saa aina jonkun syöttilään mukaan.

Vierailija
2/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joo. Ja pitkät miehet ei sitten KOSKAAN yritä päteä noilla jutuilla.

Tää on taas loistoesimerkki siitä miten naisten pitää AINA keksiä joku ei pinnallinen syy hylätä mies, vaikka se oikea syy on ilmiselvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itsekin pitkä niin aika usein hakee kaltaistaan.

Vierailija
4/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on 182 cm, niin todellakin pitää joustaa pituusvaatimuksesta

Vierailija
5/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa artikkeliä sanotaan mitä ap väittää?

Vierailija
6/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein 170cm miehillä on 3m ego. 

Ei kiitos! 

Vierailija
7/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa artikkeliä sanotaan mitä ap väittää?

"Lyhyemmillä miehillä on minusta suurempi tarve päteä joko autollaan, asemallaan, rahoillaan. Besserwisseröidä, Korhonen sanoo."

Vierailija
8/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin yksilöllistä on. Itse asiassa en satu tuntemaan ketään lyhyttä miestä, joka harastaisi tuollaista pätemistä omaisuudella. Ne mun tuntemat on usein korkeasti koulutettuja ihmisiä, joilla on erilaiset elämänarvot. Eikä ole pituus, oma eikä toisten, luultavasti teini-iän epävarmuuksien jälkeen juuri elämässä merkinnyt. Tällainen on omakin 167-senttinen fyysikkomieheni.

Vierailija
9/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias nainen. Olen kyllä huomannut saman. Kun mies on komea ja pitkä, hänellä ei ole tarvetta päteä ulkoisilla jutuilla. Monilla lyhyillä taas näen paljon hienoja autoja sun muuta ulkoista millä kerskuvat. Ilmeisesti ei ole kiva olla lyhyt mies. Poikani on pitkä, melkein 190 cm, hän ei ole kiinnostunut pröystäilystä. Hän suorastaan inhoaa sellaista. 

Vierailija
10/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
11/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa viisas naikkonen. Se jotain 20cm on tärkeämpää kuin miehen kyvyt hankkia titteleitä, rahaa ym.  Mieluimmin se pitkä tyhjäntoimittaja. 

Vierailija
12/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miehet eivät pidä naisten pituutta positiivisena ominaisuutena. Vain pieni joukko miehistä haluaa tuon mittaisen naisen, joten valinnan vara on aika pieni.

Vierailija
13/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa että kun nainen on menettänyt oman markkina-arvonsa niin vasta siinä kohtaa hän tajuaa luopua pituusvaatimuksesta.

Silloin kun nainen oli nuori niin hän otti kaiken irti pinnallisista kriteereistään.

Tyypillistä: Jos nainen on pitkä niin miehen pitää olla pitempi.

Jos nainen on lyhyt niin vastakohdat vahvistaa ja miehen pitää olla reilust pitempi.

Vierailija
14/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa viisas naikkonen. Se jotain 20cm on tärkeämpää kuin miehen kyvyt hankkia titteleitä, rahaa ym.  Mieluimmin se pitkä tyhjäntoimittaja. 

Tilastollisesti Wall Street Journalin mukaan tyypillinen toimitusjohtaja on yli 12 senttiä pidempi kuin keskivertoväestön mies. Samoin korkean tulotason ammateissa yli 6'3 (190cm+) miehet ovat rankasti yliedustettuja.

Sikäli hassua, että lyhyitä miehiä syyllistetään.

https://www.wsj.com/articles/want-to-be-ceo-stand-tall-1402328117

Vierailija
15/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt noinkaan mene. Esimerkiksi statusammateissa on valtavasti pituuden puolesta top 1% kuuluvia miehiä, eli heillä on sisäinen draivi hankkia statusta ja massia. Hyvin harvoin tapaa jotain 195cm miestä joka on jossain leipäjonossa tai keppikerjäläisenä.

Miksen minä saisi lyhyenä miehenä edes yrittää kompensoida palkalla tai asioilla joille voin jotain?

(Näsäviistastelijoille: Jalkojen pidennysleikkaus ei ole realistinen vaihtoehto, ja sillä saa noin 5 senttiä mielettömien kipujen ja vuosien paranemisen hinnalla, jonka lisäksi se maksaa noin sata tonnia - eli ei, en voi asialle mitään)

Vierailija
16/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas loistoesimerkki siitä miten naisten pitää AINA keksiä joku ei pinnallinen syy hylätä mies, vaikka se oikea syy on ilmiselvää.

Jos mies on lyhyt, niin kaikki viat hänessä laitetaan lyhyyden syyksi. Hän ei voi tuosta kehittyä, koska on lyhyt. Luiskaan.

Yli 180 cm miehillä syyt huonoon käytökseen ovat naisten mielestä jossain muualla kuin pituudessa. Keksitään perusteluita keittiöpsykologin tutkinnolla, että miksi tuo yli 180 cm mies on väärin ymmärretty ja kyllä mun pillu parantaa.

Vierailija
17/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin yksilöllistä on. Itse asiassa en satu tuntemaan ketään lyhyttä miestä, joka harastaisi tuollaista pätemistä omaisuudella. Ne mun tuntemat on usein korkeasti koulutettuja ihmisiä, joilla on erilaiset elämänarvot. Eikä ole pituus, oma eikä toisten, luultavasti teini-iän epävarmuuksien jälkeen juuri elämässä merkinnyt. Tällainen on omakin 167-senttinen fyysikkomieheni.

Koen itse ympäri Suomea asuneena että maaseudulla tuollainen avoin titteleillä ja materialla päteminen on arkipäivää. Kaupungeissa se on täysin tuntematon käsite ja jollekin muskeliveneellä pullistelevalle tapillehan vain naurettaisiin.

Riippuu siis ihan henkilön omasta kuplasta onko tavannut tällalisia pullistelijoita vai ei. Itse olen, mutta esim. Helsingissä asuessani en koskaan.

Vierailija
18/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on lyhyt, niin kaikki viat hänessä laitetaan lyhyyden syyksi. Hän ei voi tuosta kehittyä, koska on lyhyt. Luiskaan.

Yli 180 cm miehillä syyt huonoon käytökseen ovat naisten mielestä jossain muualla kuin pituudessa. Keksitään perusteluita keittiöpsykologin tutkinnolla, että miksi tuo yli 180 cm mies on väärin ymmärretty ja kyllä mun pillu parantaa.

Kuka haluaisi seurustella jonkun kääpiökasvuisen Tom Cruisen kanssa. Yök.

Vierailija
19/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi seurustella jonkun kääpiökasvuisen Tom Cruisen kanssa. Yök.

Johnny Depp 178cm. Hylkyyn.

Vierailija
20/123 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Lisää pituutta heti - ei muuten aukene naisen peti.

- Lisää pituutta heti - tai ainakin isommat tuopit !'

Kiteytti saman asian aikoinaan Lapinlahden Linnut.

Hauska biisi vaikka itsekin lyhyt olen. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Kaikille löytyy lopulta joku ottaja jos ei ole ihan sekopää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi