Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinderissä match-mies arvostelee harrastustani

Vierailija
03.06.2025 |

Mitäs tähän sanotte:

Olen hetken aikaa viestitellyt erään reilu nelikymppisen miehen kanssa. Profiilissani lukee, että vapaa-ajalla pidän matkustelusta kotimaassa ja ulkomailla. Mies sitten kyseli mitä suunnitelmia minulla on kesälomalle, kun olin maininnut,  alkaa minulla pian. Vastasin, että ekalla viikolla olen kaksi yötä Kaupungissa X, juhannuksen jälkeen kaksi yötä kaupungissa Y ja heinäkuussa yhden yön kaupungissa Z. Mies kysyi, että onko minulla sitten ystäviä/sukulaisia ympäri Suomea, johon vastasin, että yövyn yleensä matkoilla hotelleissa. Tähän mies vastasi: "ei minulla ainakaan perse kestäisi maksaa hotelliyöpymisiä, nehän on tosi kalliita". Sitten hän myös kirjoitti: "etkö sä sitten pysty nukkumaan kotona? Mä itse en oikein välitä matkustelusta, itse käyn satunnaisesti mökillä 100km päässä". 

Minulle tuli tuosta jotenkin huono fiilis, kun hän tuolla tavalla alkoi arvostella minun harrastustani. Tuntuuko joistakin oikeasti siltä, että on aivan käsittämätöntä, että jollakin keskituloisella nelikymppisellä ihmisellä on varaa majoittua hotelleihin lomalla? Tai että joku oikeasti tykkää matkustelusta? Tulee mieleen, että hänen itsensä tekisi mieli matkustella, mutta joko hänellä ei ole siihen fyrkkaa tai sitten on vaan niin pihi. En minäkään toisten ihmisten harrastuksia arvostele. Se olisi ihan sama, kuin jos jollakin miehellä olisi oma hevonen ja harrastaisi sen kanssa raveja, että minä alkaisin udella, että "miten sinulla siihen on varaa, raviurheilu on eläinrääkkäystä".

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollaisen kanssa viestittelet, ajanhukkaa.

Vierailija
2/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes jatkat keskustelua kun mies pilkkaa vapaa-aikaasi? Ei se siitä tule parantumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se sun harrastus on? Ei matkustelu ole harrastus.

Vierailija
4/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies sun kanssa juttelee? Eikö se saanut parempaa?

Helpottais sen miehen elämää, jos se saisi paremman.

Vierailija
5/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan?

Vierailija
6/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tähän vaan, että te tykkäätte viettää vapaa-aikaanne eri tavalla ja joko teillä on erilaiset elintasot tai sitten mies käyttää ns ylimääräisen rahansa johonkin muuhun kuin hotelliöihin. En näe suhteelle jatkoa.

Vierailija
7/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ei ole mikään harrastus.

Vierailija
8/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ihmettele, jos joku kertoisi, että on lomalla menoa siellä, täällä tai tuolla. Sehän on vaan kiva. Ammatinkin perusteella voi päätellä, että kuinka isotuloinen ihminen on, vaikka eihän sekään kaikkea kerro, kun joku voi tehdä osa-aikatyötä ja jollakin voi olla isot velat maksettavana.

Vierailija
9/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tähän vaan, että te tykkäätte viettää vapaa-aikaanne eri tavalla ja joko teillä on erilaiset elintasot tai sitten mies käyttää ns ylimääräisen rahansa johonkin muuhun kuin hotelliöihin. En näe suhteelle jatkoa.

miten niin? Jos ap haluaa matkustella ja mies ei, vaan vaikka viihtyy kotona, niin ap voi suhteessa ollessaan edelleen jatkaa matkustelua omien kavereiden kanssa. EIhän kaikkien harrastusten tarvitse olla yhteisiä. Voihan olla, että on pariskuntia, joissa mies fanaattisesti seuraa vaikka jääkiekkoa ja käyttää rahaa siihen, että käy katsomassa SM-liigan pelejä paikan päällä jäähalleissa (ei muuten ole halpaa sekään), ja naista ei voisi vähempää kiinnostaa lätkä, mutta hän sitten tekee omien kavereidensa kanssa muita kivoja juttuja, esim. käy koiranäyttelyissä/agilityssä koiransa kanssa.

Vierailija
10/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo siteeraamasi lauseet eivät ole arvostelua.

"ei minulla ainakaan perse kestäisi maksaa hotelliyöpymisiä, nehän on tosi kalliita".  "etkö sä sitten pysty nukkumaan kotona? Mä itse en oikein välitä matkustelusta, itse käyn satunnaisesti mökillä 100km päässä". 

Voisin vastata että itse viihdyn hotelleissa hyvin, enkä viitsi ajaa pitkiä matkoja saman päivän aikana. Tosin tuo ilmaisu p:n kestämisestä taitaisi lopettaa kiinnostukseni.

Sinänsä se, että joku viihtyy paremmin mökillä on ihan ok. Monet miehet ovat sitä mieltä, että naiset haluavat hotelliin ja matkoille jotenkin näyttäytymismielessä, voi se olla osin tottakin. Toisaalta mukavuus: se, ettei tarvitse siivota eikä laittaa ruokaa painaa ainakin itsellä enemmän.

Vierailija
12/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ei minulla ainakaan perse kestäisi maksaa hotelliyöpymisiä, nehän on tosi kalliita".  "etkö sä sitten pysty nukkumaan kotona? Mä itse en oikein välitä matkustelusta, itse käyn satunnaisesti mökillä 100km päässä". 

Voisin vastata että itse viihdyn hotelleissa hyvin, enkä viitsi ajaa pitkiä matkoja saman päivän aikana. Tosin tuo ilmaisu p:n kestämisestä taitaisi lopettaa kiinnostukseni.

Sinänsä se, että joku viihtyy paremmin mökillä on ihan ok. Monet miehet ovat sitä mieltä, että naiset haluavat hotelliin ja matkoille jotenkin näyttäytymismielessä, voi se olla osin tottakin. Toisaalta mukavuus: se, ettei tarvitse siivota eikä laittaa ruokaa painaa ainakin itsellä enemmän.

Komppaan tätä, en näe arvostelua. 

Mies vain kertoi oman mielipiteensä ja mistä hän tykkää itse.

Vierailija
13/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viestittelisi miehen kanssa, joka käyttää tuollaista kieltä.

Vierailija
14/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut reilu nelikymppinen, taisi olla vajaa viiskymppinen

Vierailija
15/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
16/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viestittelisi miehen kanssa, joka käyttää tuollaista kieltä.

aika mautonta. Miksei vaan voi todeta "minulla ei ole varaa hotellissa majoittumiseen"

Vierailija
17/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Tinder-mies sanoi ensitreffeillä, mikäs sitä matkustaessa, jos asuntolaina on maksettu. Totesin, että en aatellut oottaa et oon joku 80 v... 150 000 asuntolainaa ja so??

Ei toisia treffejä. 

Vierailija
18/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just tuo! Ja runsas aamupala päälle, aikaa kierrellä erilaisissa kohteissa jne. ja sitten vaan kuittaa itsensä ulos, siivooja siivoaa ja hoitaa lakanapyykin. Itse lasken hotelliyöpymiset myös panostukseksi henkiseen hyvinvointiin.

Ei mitään hinkua kykkiä jossain kuppaisella mökillä itikoiden syötävänä. 

Vierailija
19/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hyvä että hän tuo selkeästi esille elämäntyylinne olevan tuolta osin epäyhteensopivia?

Vierailija
20/45 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmasto mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän