Tinderissä match-mies arvostelee harrastustani
Mitäs tähän sanotte:
Olen hetken aikaa viestitellyt erään reilu nelikymppisen miehen kanssa. Profiilissani lukee, että vapaa-ajalla pidän matkustelusta kotimaassa ja ulkomailla. Mies sitten kyseli mitä suunnitelmia minulla on kesälomalle, kun olin maininnut, alkaa minulla pian. Vastasin, että ekalla viikolla olen kaksi yötä Kaupungissa X, juhannuksen jälkeen kaksi yötä kaupungissa Y ja heinäkuussa yhden yön kaupungissa Z. Mies kysyi, että onko minulla sitten ystäviä/sukulaisia ympäri Suomea, johon vastasin, että yövyn yleensä matkoilla hotelleissa. Tähän mies vastasi: "ei minulla ainakaan perse kestäisi maksaa hotelliyöpymisiä, nehän on tosi kalliita". Sitten hän myös kirjoitti: "etkö sä sitten pysty nukkumaan kotona? Mä itse en oikein välitä matkustelusta, itse käyn satunnaisesti mökillä 100km päässä".
Minulle tuli tuosta jotenkin huono fiilis, kun hän tuolla tavalla alkoi arvostella minun harrastustani. Tuntuuko joistakin oikeasti siltä, että on aivan käsittämätöntä, että jollakin keskituloisella nelikymppisellä ihmisellä on varaa majoittua hotelleihin lomalla? Tai että joku oikeasti tykkää matkustelusta? Tulee mieleen, että hänen itsensä tekisi mieli matkustella, mutta joko hänellä ei ole siihen fyrkkaa tai sitten on vaan niin pihi. En minäkään toisten ihmisten harrastuksia arvostele. Se olisi ihan sama, kuin jos jollakin miehellä olisi oma hevonen ja harrastaisi sen kanssa raveja, että minä alkaisin udella, että "miten sinulla siihen on varaa, raviurheilu on eläinrääkkäystä".
Kommentit (45)
Tuollaisia miehiä tulee vastaan. Huonot sosiaaliset taidot, arvostelee toista noin. Kurjaa tulee jos alat tapailemaan, kyse on asennevammasta eli tämä mies jos jakaisi harrastuksesi niin hän ei arvostelisi sitten sitä, mutta saattaisi kritisoida ja kyseenalaistaa vaikka ulkonäköäsi, sosiaalisia suhteita tai jotain muuta harrastusta tai menoerää josta hän ei pidä.
Törkeimmillään minulle on ihan ensimmäisten viestien aikana ehdotettu koirieni lopettamista tai pois antamista, koska olisin muuten täydellinen nainen ko. miehelle. Hämmentävää oli että kyseessä urheileva yrittäjämies. Varmistin ettei hän nyt vitsaile mutta oli ihan tosissaan ja piti itsestäänselvänä että jo ennen ensimmäistä tapaamistakaan laittaisin koirani pois :D
Harrastukset ja työ liittyy koiriin ja profiilista näkee kyllä että niitä sitten on. On myös ehdotettu erilaista vaatetyyliä, kehotettu meikkaamaan ja värjäämään hiukset... Joiltain ihmisiltä vaan täysin puuttuu aikuisen ihmisen sosiaaliset taidot!
En itse ikinä menisi jollekin miehelle nönnöttämään, että hänen pitäisi muuttua kun muuten vaikuttaa niin hyvältä mutta ihan ei ole juuri minulle räätälöity.
Olet ilmeisesti aika epätoivoinen. Miksi jatkaisit juttelua tuollaisen kanssa? Sitä paitsi ei missään nimessä kannata ryhtyä mihinkään viikkoja tai kuukausia kestävään kirjekaveruuteen Tinder-tyyppien kanssa, jos oikeasti etsit suhdetta. Tapaamisen olisi hyvä olla viikon parin sisällä ensikontaktista. Vain kasvotusten saa realistisen käsityksen toisesta.
Ei hän mitään arvostele. Toteaa vaan oman mielipiteensä että hänen mielestä on kallista. Ei jokaista lausetta tarvitse ottaa itseensä. Kyllä lomarahasta nyt muutama satanen aina riittää yöpymisiin.
Minun tekisi mieli lähtee fillarilla reissuun jossa poljen utsjoelta hankoon saakka. Siinä matkalla sitten yöpyisin hotelleissa ja majataloissa. Se olis hieno reissu niin näkisin vähän paikkojakin samalla. Polkis sellaisia 70-80 km päivämatkoja vaikka.
Voiko mies sen selvemmin vihjaista että taitaa olla PA? Sen verran kökköistä tekstiä mieheltä että itse ainakin kiittäisin ajasta ja siirtyisin seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanon tähän vaan, että te tykkäätte viettää vapaa-aikaanne eri tavalla ja joko teillä on erilaiset elintasot tai sitten mies käyttää ns ylimääräisen rahansa johonkin muuhun kuin hotelliöihin. En näe suhteelle jatkoa.
Samaa mieltä. Tästä miehestä ei ainakaan ole jakamaan samaa harrastusta kanssasi. No, hänen häviönsä.
Mielestäni taas tuo kuulosta todella kivalta, ja mikä sen parempaa kuin ns. korkata aina uusi kaupunki seurusteluvaiheessa.
On tuo minun korvaani arvostelua. Jos mies suhtautuisi kertomaasi neutraalisti tai pitäisi sitä kivankuuloisena juttuna, hän olisi valinnut sanansa toisin. On ihan eri asia sanoa esimerkiksi että kuulostaapa mukavalta, mitä teet reissujesi aikana ja että minäkin tykkään mökkeillä kuin arvostella hotellien hintaa tai vastata ilmoittamalla että ei itse tykkää matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tähän vaan, että te tykkäätte viettää vapaa-aikaanne eri tavalla ja joko teillä on erilaiset elintasot tai sitten mies käyttää ns ylimääräisen rahansa johonkin muuhun kuin hotelliöihin. En näe suhteelle jatkoa.
miten niin? Jos ap haluaa matkustella ja mies ei, vaan vaikka viihtyy kotona, niin ap voi suhteessa ollessaan edelleen jatkaa matkustelua omien kavereiden kanssa. EIhän kaikkien harrastusten tarvitse olla yhteisiä. Voihan olla, että on pariskuntia, joissa mies fanaattisesti seuraa vaikka jääkiekkoa ja käyttää rahaa siihen, että käy katsomassa SM-liigan pelejä paikan päällä jäähalleissa (ei muuten ole halpaa sekään), ja naista ei voisi vähempää kiinnostaa lätkä, mutta hän sitten tekee omien kavereidensa kanssa muita kivoja juttuja, esim. käy koiranäyttelyissä/agilityssä koiransa kanssa.
En suosittele suhteelle jatkoa. Mies tuntuu muutenkin ahdaskatseiselta ja itaralta. Lomanviettotapa ei taatusti ole ainoa erottava tekijä. Riitää tullee lähes kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten niin? Jos ap haluaa matkustella ja mies ei, vaan vaikka viihtyy kotona, niin ap voi suhteessa ollessaan edelleen jatkaa matkustelua omien kavereiden kanssa. EIhän kaikkien harrastusten tarvitse olla yhteisiä. Voihan olla, että on pariskuntia, joissa mies fanaattisesti seuraa vaikka jääkiekkoa ja käyttää rahaa siihen, että käy katsomassa SM-liigan pelejä paikan päällä jäähalleissa (ei muuten ole halpaa sekään), ja naista ei voisi vähempää kiinnostaa lätkä, mutta hän sitten tekee omien kavereidensa kanssa muita kivoja juttuja, esim. käy koiranäyttelyissä/agilityssä koiransa kanssa.
Siis riitaa.
Tuo ap:n raviesimerkki on minulle eri juttu, koska hevosurheilu on niin pahassa ristiriidassa arvojeni kanssa enkä voisi seurustella raviharrastajan kanssa. Sama juttu, jos mies matkustaisi paljon lentämällä, olisi eläintuottaja ja niin edelleen. Arvoista en neuvottele tai jousta enkä oleta tai halua muidenkaan tekevän niin. Asiat voi kuitenkin ilmaista kunnioittavasti ja ystävällisesti.
Toivottele miehelle hyvät jatkot, ja jatkat matkaasi.
Mä en kestäisi tuollaista pihiä ukkoa yhtään. Rakastan myös matkustelua ja todellakin se on harrastus. Jos se nyt sanoo tuollaista, mieti mitä se sanoo pidemmän suhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestäisi tuollaista pihiä ukkoa yhtään. Rakastan myös matkustelua ja todellakin se on harrastus. Jos se nyt sanoo tuollaista, mieti mitä se sanoo pidemmän suhteen aikana.
Ja lisäksi sanoisin, että itse en viihdy mökillä yhtään. Minulle loma on luksusta ja kokemuksia. Ei työleiri, hyttysiä ja ulkovessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nuo siteeraamasi lauseet eivät ole arvostelua.
"ei minulla ainakaan perse kestäisi maksaa hotelliyöpymisiä, nehän on tosi kalliita". "etkö sä sitten pysty nukkumaan kotona? Mä itse en oikein välitä matkustelusta, itse käyn satunnaisesti mökillä 100km päässä".
Voisin vastata että itse viihdyn hotelleissa hyvin, enkä viitsi ajaa pitkiä matkoja saman päivän aikana. Tosin tuo ilmaisu p:n kestämisestä taitaisi lopettaa kiinnostukseni.
Sinänsä se, että joku viihtyy paremmin mökillä on ihan ok. Monet miehet ovat sitä mieltä, että naiset haluavat hotelliin ja matkoille jotenkin näyttäytymismielessä, voi se olla osin tottakin. Toisaalta mukavuus: se, ettei tarvitse siivota eikä laittaa ruokaa painaa ainakin itsellä enemmän.
Komppaan tätä, en näe arvostelua.
Mies vain kertoi oman mielipiteensä ja mistä hä
Narsku
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Lahden seudulla ja menen n. kerran kuukaudessa viikonlopuksi Helsinkiin: yövyn hotellissa, käyn teatterissa tai konsertissa tai osallistun johonkin tapahtumaan, syön ravintoloissa, kävelen merenrannalla jne. Se on hauskaa.
Kuulostaa ihanalta. Paitsi että mä ehkä kävisin välillä Turussa ja Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän mitään arvostele. Toteaa vaan oman mielipiteensä että hänen mielestä on kallista.
Jotenkin Turn off alkaa puhua raha-asioista jo noin alussa ja kauhistelella, että onpa kallista.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi sanoisin, että itse en viihdy mökillä yhtään. Minulle loma on luksusta ja kokemuksia. Ei työleiri, hyttysiä ja ulkovessa.
Hyvin kirjoitettu! Samaa mieltä! Olisi ihan kauheasti viettää koko kesä jossain metsässä
Juuri sitä ihmistyyppiä, joka pyrkii koko ajan lyttäämään muita. Esim. jos sanoisit tehneesi makaroonilaatikkoa niin hän vastaisi, että itse ei kyllä mitään sellaisia lastenruokia syö vaan pitää olla italialaista pastaa. Kääntää jutun itseensä ja samalla mollaa sen kertojaa.
Käske mennä sinne mökilleen ja olla hiljaa.
Minä asun Lahden seudulla ja menen n. kerran kuukaudessa viikonlopuksi Helsinkiin: yövyn hotellissa, käyn teatterissa tai konsertissa tai osallistun johonkin tapahtumaan, syön ravintoloissa, kävelen merenrannalla jne. Se on hauskaa.