On vuosi 1985. Mitä teet juuri nyt?
Minä nautin kesäloman alusta ja leikin uudella kotitietokoneella.
Kommentit (232)
Todennäköisesti hiekkakakkuja potkuhuosut jalassa, Ä-LL-Ä TU-L-E PAH-A KAK-KU...
Vedetään jätkien kanssa kaljaa sekä viinaa, kuunnellaan rok 'än' rollii ja vedetään röökiä. Vanhemmat on mökillä, niin voidaan nauttia porukalla illasta tissutellen. Myöhemmin Vaakon nakille syömään ja keskustaan huruttelemaan korttelirallia jonka jälkeen Keskustorille parkkiin moikkaan tuttuja ja pitämään hauskaa, otetaan lisää ölppää ja tapaillaan tyttösiä.
Olen varmaankin kesälomareissulla mummolassa tai sitten odotan kuumeisesti vanhempien kesäloman alkua jotta päästään maalle.
Nuo lomat oli aivan ihanaa aikaa kun oli paljon sukulaisia ja sellaista yhdessäoloa ja puheensorinaa sekä naurunremakoita. Oli suunnilleen samanikäisiä serkkuja (kavereineen) joiden kanssa oli paljon tekemistä ja sai uida ja saunoa niin paljon kuin vaan jaksoi. Lisäksi maalla pääsi ongelle ja marjaan sekä lähimetsään että vähän kauemmas mihin otettiin aina eväät mukaan ja paistettiin makkaraa eli se oli enemmänkin sellainen jokavuotinen retki vaikka samalla toki niitä hilloja suolta poimittiinkin.
Kotona oli tuohon nähden tosi ankeaa ja tylsää eikä vanhemmatkaan olleet yhtään samanlaisia vaikka enhän mä sitä lapsena tajunnut, että yksinäisiähän he(kin) olivat. Suku ja ystävät oli kummallakin jäänyt kotipaikkakunnalle eikä muita kavereita kummallakaan ollut kun työkaverit töissä.
Nyt olen sitten itse samassa tilanteessa paitsi ettei ole sitä omaa perhettäkään. Kaipaan hurjasti tuollaista kesälomien sosiaalisuutta.
Todennäköisesti vedä Sorbaa Karhupuistossa Anan, Repsun ja Joken kaa. Käpriä kääritään, poltetaan ja keskustellaan rötisevillä äänillä " mieheviä"...
Oi niitä aikoja, vain minä jäljellä... t. Maalari
Perjantai-iltana 1985 olen varmaan baarikierroksella kavereiden kanssa, keksitään kaikenlaista hauskaa ja älytöntä.
Vaihdan vanhainkodilla mummolle vaippaa työllistämistöissä joita silloinen työllisyysministeri UPI Lahtinen masinoi. Seuraavana vuonna pyrin opiskelemaan yliopistoon ja pääsin.
5 vuotiaat oli siihen aikaan nukkumassa.
Töllö näytti lumisadetta. Radio toimi ja iltasatu oli luettu aikoja sitten.
No, teen ihan sitä samaa kuin nytkin, luen Tekniikan Maailmaa.
Oli aika kova vuosi. Rakennamme omakotitaloa, opiskelen sairaanhoitajaksi ja minulla on kaksi pientä lasta
Nukun mökillä kammarissa mummon vieressä.
Kesätöissä lukiosta. Keikoilla tullut käytyä siekkarien ja eppujen levyt tulee vasta syksyllä
Katson juuri parhaillaan Dallasia. Huomenna tulee Dynastia. Marraskuussa tulen tapaamaan ensirakkauteni. Muistelen häntä vieläkin usein.
Pelaan Commodore 64:llä karatepeliä.
Nukun koska on myöhä ja olen vasta 2-vuotias.
Olen pääsykokeissa ja pääsen sisään yliopistoon. Juon bisseä. Olen kolmatta vuotta vakityössä.