*^*ELOISAT loppuviikkoon*^*
Kommentit (41)
PUBULLE:
Kun suru on kohdannut, muistakaamme että,
emme ole surussamme yksin. Suru koskettaa meitä kaikkia. Lohduttakaamme siis toinen toisiamme.
ISO HALI JA VOIMIA JA JAKSAMISTA TEIDÄN PERHEELLE!
MYRY
Voimia perheen tukemiseen!!! Ja paljon lämpimiä ajatuksia ja halauksia!
Minäkin niin väsynyt koko ajan että lähinnä oon lukemassa käynyt, kirjoittelut jääny vähemmälle, mutta hengessä mukana koko ajan. :) Ja täälläkin nolla kokonaista yötä, tyttö neljän päivän päästä 7kk.
Calathea ja Aava 2808
Nyt kun aloin kirjoittamaan niin jatkanpa sitten, piti jo eilen käydä vaahtoomassa mut ei jaksanu.. Esikoisella on ollu kuukausi kaupalla yskä, nyt sit oli tiistaista asti kuumetta yli 39 astetta ja yskä niin kauhee ettei täällä nukkunu kukaan. No terveyskeskukseen soitin ja käskivät tulla sinne ja mehän mentiin, ja siellä sit sairaan lapsen kanssa ootettiin KOLME JA PUOLI TUNTIA!!! Perkele mä sanon..! Mun mielestä ihan kohtuutonta. Arvatkaa montako kertaa meinasin lähtee menemään, mutta päätin sitkeesti oottaa ku olin sinne mennytkin.. Saa olla ensimmäinen ja viimenen kerta ku terveyskeskukseen enään meen. Aikasemmin ollaanki käyty yksityisellä, mut nyt aattelin et jos ottavat kokeita ja röntgeneitä tms. tulee yksityisellä niin kalliiksi. Mutta taijetaanpas tästä lähtien vastakin mennä vaan yksityiselle.
Huh, huh, kiitos että sain vaahdota..! :))
Calathea
Pubulle voimahalaus ja koko perheelle jaksamista!
Calathean tavoin olen minäkin sen verran väsynyttä äitiä että en ole jaksanut enkä oikein ehtinytkään kirjoitella, vähän lukemassa käynyt paitsi nyt viikon pinot varmaan jääneet katsastamatta. Flunssaa ollut meillä myö, nyt itsellä ääni ihan painuksissa eikä puhuminen tee hyvää. Mutta sanopas se noille muksuille... =)
7kk tuli eilen täyteen. Ryömintää on ja rappujen portti pitänyt laittaa taas kiinni ettei pikkuinen putoa portaikkoon. Eilen teki ' nelivedot' eli kohta taitaa kontatakin. Kiinteät uppoaa ihan hyvin ja jos ei lihat aina maistu olen laittanut vähän hedelmää joukkoon.
Nyt syöttelemään. Voimia ja valoa kaikille!
t.tuuli ja Elisa 2308
Kaikille väsyneille äipille jaksuja! Täällä ei ole nukuttu moneen vuoteen kokonaista yötä ja olen lakannut murehtimasta asiaa. Nukun sitten kun on sen aika,nyt asiat ovat näin:)
Ope ja portaita kiipeävä Leevi...apua mentävä...
paljon voimia raskaaseen arkeen! Syöpä on sanana jo aivan kauhea. Äitini syöpä on näillä tietoa, onneksi " parempaa" laatua, jos nyt syövästä niin voi sanoa. Näillä eväin mennään eteenpäin, huomisesta kun ei tiedä.
Äitini osuvasti sanoi, että jos joku joskus kysyy syöpäpotilaalta, että paljonko on elinaikaa, niin voi vastakysymykseksi esittää, että paljonko sinulla? Onneksi emme omaa määränpäätämme tiedä.
Kaunista päivän jatkoa kaikille!
Eria & päikkyilevä Jaakko
Meillä ei Nooa viihdy tällä hetkellä missään ja kitinä ihan kammottavaa. Välillä on kyllä aika rikkii ja odottaa, että saisi muksut yöunille. Yötkin on yhtä kitinää, kun nenät on tukossa molemmilla ja yskä hakkaa. Loppuisi jo.
Calathealle pakko kommentoida tuosta tk:ssa jonottamisesta. Me käytiin ensin heittämässä 1 1/2 tunnin reissu tk-päivytyksessä Nooan kanssa. Sieltä saatiin hengitysvaikeuksien takia lähete lastenakuuttiin, jossa jouduttiin istumaan odotushuoneessa 6 tuntia!!! Poika oli 40 asteen kuumeessa ja oli varsin mukava reíssu. Lähdin kotoa kl. 16.30 ja palasin yhden jälkeen yöllä. Sinällään itse hoito akuutissa ei kestänyt kauan, noin 15 min, eli minusta meidät olisi voinut vähän nopeammin hoitaa. Olin niin raivona odotuksesta, että meni jo itkuisen olon, epätoivon, puolelle. Meinasin mennä kovistelemaan vastaanottoon, mutta tiesin purskahtavani itkuun, enkä halunnut sitä tehdä runsaan yleisön edessä.
Valituksesta huolimatta, aurinkoista lauantaita kaikille
Velho78
Ensialkuun PUBUn perheelle kovasti kaikkea hyvää. Ja jaksamista.
Kaikille sairaille lapsukaisille tervehtymistä.
Nyt on mentävä.
jamssa
PUBULLE jaksuja ja halit!
TÄYDET YÖT...... hmmm.... mitä kumman juttuja ne on??? ei kässää ei....
EROAHDISTUS iski likkaan eilen klo 17.35, ihan oikeesti, huuto alkaa jos vähänki näyttää et yksin jää lattialle.
HAMPAITA taas lisää suuhun...
MAMMA tajus vasta eileen et muksuhan on jo niin iso et se varmaan osais ite naksui syödä ja toki toki maistuhan nuo..
IDOLS ILTA oli pylleröstä, surkeita esityksiä kaikki.. eniten veetuttaa se tuomariston ratkutus " laula ari monipuolisemmin" ja kun niille tytönhupakoille eivät tunnu uskaltavan sanoa asioita suoraan..
ny menox sano....
hanneli ja hildu
ja jaksamisia tuommoisten uutisten kanssa. Halirutistus.
Minua oikein harmittaa kun elämä on juoksuttanut taas niin eestaas tässä viimeaikoina että justjajust kerkiää pinot lukemaan vaan siihen se sitte on jäänyt - ei ees hätäsesti kerkiä vastaamaan - muka.. :(
Nyttekin kauhiasti jo " suu vaahdossa" olin vastaamassa vaikka mihin juttuihin ja yhelle jos toisellekin laittamassa vastauksia ja tsempityksiä ja vaikka mitä. Nyt en muista yhtään... anteeksi ;(
pikanapakuulumiset: herra " navanympäri" ja " pyörinkierin isin johtojen kimppuun" EI siis ryömi, konttaa, mittarimatoile.
Hampaita on yksi alhaalla ja kipiää tekee kun toinenkin on tulossa... Kiitos, pumpuli, neuvoista ;)
Tomaatti ei sitte ensiyrittämällä ollut ukolle hyvä. Katsellaan hetken perästä uusiksi kun saadaan nuo " ryhmyt" laskemaan..
Syödään aamulla puuroja (kaikkia 4 viljaa), illalla vetästään velliä ihan äidin laiskuutta - oikeesti se puuron kanssa sottaaminen semmosen väsyneen äijän kanssa joka pukka noita hampaita.. ei kiitos.
Lounaaksi pikkumies kiskoo kanaa/kalkkunaa kasvisten kera, ip joko kasvista, hedelmää tai vaan maitoa, noin viideltä/kuudelta uus kanamättö ja illalla kasilta velli. Ja maitoa / vettä aina siis lisäksi määrä x.
Ja kaiken tuon ahminnan jäljiltä äijä käyttää 80-senttisiä bodeja... ;D Ei tuo läski ole, mutta niskan ja persiin väli on niin pitkä että joku 74-senttinen body pakkaa kassit kurkkuun kaverilta; (Tekis vielä reklamaation äidillensä tuossa teini-iässä jos jäisin kiinni liian pienistä vermeistä nytte..)
Hampaidentulon myötä mulle on tullut aavistuksen häivähdys siitä, miltä tuntuu heräillä öisin 2-3-4-5-6 kertaa... ja olla aina väsynyt. Ja tiedän hyvin, että vain luulen tietäväni..
Nallukka tekee täällä ISOA AALTOA kaikille rikkonaisia öitä viettäville. Jaksamisia :)
Kotitöiden riemuista oli gallupinpoikasta kanssa.. Ruoanlaitosta tykkään ja leipomisesta, mutta kaikesta muusta voisin luopua. Pyykinpesukin vielä menee kun tykkään, että vaatteiden ja liinavaatteiden pitää olla puhtaita, mutta tuo silittäminen on persiistä. Ja imurointi kanssa. No entäs pölyjenpyyhintä... Vaan ompa poikaraukalla ede sitte villakoirat kaverina ku vanhusvanhemmat ei jaksa enää leikittää.. :D
Minun ehdokas meni läpi :) Mulle tuo politiikka on semmoinen " luonnollinen" asia, etten o niin kauhian arka mistään mielipiteitteni kertomisista tai keskustelusta ylipäätänsä. Täällä se ei kyllä varmaan ole mikään itseisarvo. Äänestämättä en kyllä jättäisi ikinä, sillä jos minä en päätä, muut päättää.
Kipijöille paranemisia tai ainakin helpompia hetkiä väliin.
Jokos tältä kerralta taas jättäisi tuon löpinän ja tulisi vaikka jatkamaan huomenna ;p
puheripulinallu ja aleksi huomenna vähänj älkeen viiden ip 7 kk
Ki
kaikille jaksuja!
siivousG: mä tykkään imuroinnista,ehkä pölyjen pyyhinnästä mutta muusta en,no okei vatteiden pitää tuoksua puhtaalle,meillä se kone pyörii miltein jokapvä :S
nallukalle pitää sanoo et sä ilmaset joteski niin kivasti ittees,suoraan jne..kiva aina lukasta sun juttuja.
kelloG: vaikuttiko teillä kellojen siirto rytmiin?
meillä ei sillai muuten et iida vähän uninen ja pikkasen kärttynen,uskoisin että päivän mittaan päästään hyvin omaan rytmiin käsiks..sitä kun pitää siitä kynsin ja hampain kiinni ;)
olikohan muuta,ei kait..joten ihanaa päivän jatkoa kaikille!
ai niin Pubulle iiiiiisooooo hali!!! nuo asiat ei helppoja :(
no nyt pois..
k.h.p ja iidukka
elikkä minkä verran annatte esim. broilerinlihaa/annos 1-2tl vai 1 rkl?
tein ekan kerran ihan itte ni en oikeen esikoisen ajoist muista :S ja sille tuppasin purkkii antaa aika pitkään..
mie olen kans miettiny tuota lihan määrää... kun miun mielestä neukkutäti sano et 5-10g ois sopiva ja se tulis niikö 1-2tl MUTTA kun laskee et miten paljon noissa valmissoseissa on lihaa ni sitä on kyllä paljon paljon enempi.. mie olenki miettiny et voiko periaatteessa koko purkkia antaa....
VAUVAJUGURTIT siis miten ne eroaa tavis jugurtista (maustamattomasta) voiko niitä oikeesti jo tän ikäsille antaa???
ERIA kyseles kuules uuseemminkin noista pätkäöistä :), miellä nimittäin tyttö sit heti viime yönä nukkuu tuhnutti 20.30 - 05.30 (vanha aika) YHDELLÄ tutin nostolla... ihan olt luksusta :D
PUMPULI mie kuules eilen saunas sinnuu mietin :D... aloin ajattelemaan et kun olet kertonu et siun miehen sukuun ei ole vuosiin syntyny tyttöjä, ni onko sitä asiaa mitenkään tutkittu et mistä se johtuu? Miusta on nimittäin kauhian mielenkiintonen juttu... eli johtuuko siitä ettei ukot naispuolisii siittiöitä osaa tehtailla vai onko niissä sitten joku semmonen vika etteivät kykene hedelmöittämään... Vai onko evoluutio menossa etiä päin ja miehet valtaa tän planeetan :S
näihin tunnelmiin lopettelemme itärajalta...
Huokaus...ei jaksais enää yhtään tätä sairastamista. Oliver yskii nytkin unilla ihan taukoomatta vaikka annoin ennen nukkumaanmenoa lääkettä, huoneessa on kosteeta kun tropiikissa (pyykkiä kuivumassa:), pääpuoli on kohollaan jnejne...Ja nyt sit on myös Peppi aloittanut yskimisen:( Ja nenä vuotaa stereona:((( Ja Oliverilla edelleen kuumetta eli siististi sisätiloissa oltu maanantaista lähtien. Ja ulkona keli kuin unelma - kiristää pinnaa, KYLLÄ!!!!
Samassa kiristyksessä on myös tää " yh-äidin" elämä. Mies raksaa, raksaa ja raksaa. Toki siitä saatava palkinto on varmaan ihana, mutta aina näinä mielen harmaina päivinä senkään ajatteleminen ei meinaa lohduttaa. Ehkä näillekin ajatuksille klassisesti nauran vuoden päästä, mutta nyt on kyllä itku lähempänä:´(
Kokonaiset yöt GEE: Juu, mikäs se mahtaakaan olla. Muistoissa sellainen on ehkä vuoden 2004 lopulta...ennen kun Oliverin odotuksessa alkoi yöheräilyt.
Jaahas, nyt huuto raikaa...mentävä on
Vieteri
Siis oikeesti 6h sairaan lapsen kanssa odottanut!!! Käsittämätöntä! Mua alkaa itkettämään ku ajattelenki..
Meillä esikoisella nyt eilen taas nousi kuume lähelle 40 astetta ja ihan on sillä veto veks. Just mietittiin et pitääköhän tänään lähtee jo lääkäriin vai ootetaanko huomiseen, ja mun isä sano et jos tarvii tänään lähtee lääkäriin niin mennä yksityiselle, että hän voi maksaa. Taidetaan kyllä tosiaankin mennä yksityisellä, ei oikein kuulosta houkuttelevalta, jos kerran voi joutua noinkin kauan oottamaan. Mä en kyllä ymmärrä miten voi olla mahdollista!? Jossakinhan jotain mätää on jos ei homma toimi!!
Nyt vaan toivotaan että Aavalle ei tuu tuo sama mikä esikoisella on, oli se sit mitä tahansa. Kyllä silläkin nenä vuotaa koko ajan, mutta saattaa johtua ihan tulossa olevasta hampaastakin.
Calathea ja intiaanityttö Roikkuva Räkä
Täällä näitä aamuvirkkuja on onneksi muitakin kuin meidän nelkku ja Leevi:)
Vaaga: Olipa kiva kuulla sinusta.
Kaikille kiitokset viesteistä, olo on kyllä aika mahtava. Ehdin jo pelätä pahinta ja täytyy sanoa,että itku pääsi kun asiat ratkesivat parhainpäin. Päivä kerrallaan,nauttien, koitetaan elää.
Leevi nousee nyt seisomaan tukea vasten jo niin ketterästi, että vaikka meikäläisellä olisi silmät ahterissakin niin se ei riitä,jalat on olettava alle...
ELO: Mitenkäs siellä?
Tsemppiä kaikille väliaikaisille yh-äipille!
MiniK: Ihanalta kuulostaa tuo sinun tuleva lomasi!
Kerun Eemelille pikaista paranemista. Ja Kerulle onnittelut kopsujen paluusta!
Nyt poistun kahvin keittoon. Aurinkoisia ajatuksia,lämpöä ja rakkauden valoa kaikille viikonloppuun!
Onnellinen Ope ja piskuinen Leevi pullero
meillä aamu alkoi iidan osalta puol7 antoi meiän seiskaa loisia. noh mutta aamupalat on yhtä helv... taaskin joi 60ml velliä :S työnsi kielellä pois.. ja ukkokin on taas olevinaan " itse täydellisyys" ärsyttää sekin..taas on sellainen aamu että tekisi viskaa mukelot ja ukko pellolle :D
no toivotaan että parempi päivä tulis..iidakin natisee vaan,tungen kyllä panadolia jos ei lopu koska ei syökkään..
nyt pois marisemasta..
kiukkuinen k.h.p kera nitinä perheen
moi kaikki ;)
taas olemme maleksineet " tuolla muualla" suurimmaksi osaksi, joten koneella napsuttelu on ollut olemattomissa:(
en oo edes pinoja lukenut tältä viikolta, joten niiden kimppuun nyt heti - piti vaan käydä ilmoittautumassa..
Opemammalla on vissiin ainakin ollut jotain läheltäpiti-juttuja, auts. Palaan..
nallu ja aleksi2508 joilla yöt on hajonneet *krooh*
OPELLE ensin halit ja onneksi kaikki on hyvin!
Minun täytyy myös todeta että on ihanaa kun on saanut lahjaksi monta lasta ja minä myös viihdyn kotosalla. Pohdin juuri yhden äidin kanssa muutama viikko sitten, että on ihanaa, kun on mahdollisuus olla kotona lasten kanssa. Totesin myös hänelle silloin,että kun me kaikki täällä olemme vain kerran, niin miksi en tekisi sellaista, joka on minusta mukavaa. ( Toivottavasti en loukannut ketään, jotka ovat aikeissa palata töihin).
KERUTUS: onpa kyllä pitkä kuuri. Meidän pojulla on ollut kaksi korvatulehdusta ja hän sai molempiin 5pv:n kuurin.
PEPPER: Neelalle onnettelut uudesta taidosta.
Meillä edelleen vain peruutellaan, vaikka Eetu onkin jo yli 8kk. Mutta kaikki aikanaan...
MINIK: Oikein ihanaa lomaa sinulle!
PUMPULI: Meillä on sivut pelittäneet oikein hyvin.
Vastaanpa vielä toiseen kysymykseesi. Meillä ei vältellä muuta kuin vatsatautia. Olen sitä mieltä, että taudit tulevat, jos on tullakseen.
VAAGA: mukava kuulla sinusta!
vesirokkorokotteesta oli puhetta. Meidän lapsista kolme vanhinta ovat sairastaneet vesirokon. Ja toivon saavani ongittua sen jostain myös kahdelle pienimmälle. Eli rokotuksia emme aio ottaa.
vierastaminen ja eroahdistus: Meillä vierastetaan joskus joitakin ihmisiä. Poika viihtyy vieraiden sylissä jos minä en ole näköpiirissä. Jos olen näkyvillä niin alkaa kyllä heti önistä ja haluta minun syliini.
Nyt pyykkien kimppuun. Iso vuori odottaa kaappiin pääsyä.
Mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille!
myry ja Eetu