*^*ELOISAT loppuviikkoon*^*
Kommentit (41)
on taas ollu sieltä kuuluisasta suden aunarista! No lapset heräs tänä aamuna " vasta" viiden jälkeen, vähän samaan tapaan kuin Pepperillä (taitaavat olla salaliitossa meidän lapset) Senjälkeen onkin ollut pelkkää kiukuttelua molemmilta pieniltä ihmisiltä :( jokin on vinossa, vaan kun ei jummarra.
Jaakko se reippaana poikana veteli sitten ihan puolentunnin päikyt tuossa puoli ysiltä, hehhee. Ei keretty tuon kakkosen kanssa edes pukeutua, saati että pihalle olisi työnnytty. Hohhoijaa, kun saisi oikeasti jonkinlaisen todellisen rytmin tähän elämään, että voisi ennakoida tapahtumia, mutta meillä tosiaan jokainen päivä on ihan erilainen, eikä pysty hetkeä pidemmälle suunnittelemaan. Ainoa mikä pätee, on äidin väsymys x) se on jokapäiväistä!
Yritin eilen illalla miehelle ehdotella, että jos vaan tähän sohvalle kellistyisin, enkä ikinä nousisi? Vaan eipä nuita kahta pystyisi siitä sohvalta kuuntelemaan, kyllä niistä senverran ääntä lähtee. Jaakko onneksi on vähentänyt karjumista, mikä oli kyllä varsin rapsakkaa kuunneltavaa, kun poika antaa tulla persiinsä pohjasta ihan silkasta oman äänen kuulemisen ilosta... liekkö tullut äitiinsä ;D siis mullahan on lehmän hermot, jos vähän totuutta väistellään.
Isoin poika lähti eilen pohjois-suomeen urheilemaan ja äitillä siinäkin pukkaa jännitysmomenttia. Itse lajihan on kyllä aivan kauhea näin äidin näkökulmasta. Mutta sitten lähteissään poika totesi vielä, että on mahdollisuus, että hänen suorituksensa hylätään! Onhan se todella viisasta ja järkevää matkustaa n. 700-800 km, tullakseen hylätyksi painon/pituuden vuoksi. *huok*
Tulipas paljon omaa napaa, taidan siirtyä toimittamaan pyykkejä narulle. Ei kyllä hotsittas hirveesti sekään...
Nuuppana Eria
Se on sitten perjantai. Ihanaa, viikonloppu vasta edessä :) Ehkä paras päivä koko viikossa.
Opemammalle: Hyvä, että asiat olivatkin parhain päin.
Idols: Ensimmäisen kauden jälkeen ei mun mielestä ole ollut " kunnon" idoleja. Mä olen tosi pettynyt näiden tämän vuotistenkin laulaja-aloittelijoiden tasoon. Erityisesti epäpuhtaus ja jopa väärin laulaminen on tosi yleistä, toisilla jopa jatkuvaa. Ihan kamalaa välillä kuunnella kun ne vetäsee. Eilenkin Annan Apulanta-versio oli välillä tosi epäpuhdas. Aivan karmivaa kuunneltavaa on myös Kristiinan laulu. Kieltämättä sillä on persoonallinen ja tosi jännän kuuloinen äänen väri, mutta siis se epäpuhtaus on jotain niin kammottavaa, että välillä on vaan poistuttava telkkarin äärestä :( Mutta niinhän se on, että studiossa melkistä kuka vaan saadaan kuulostamaan hyvältä.
Arilla on ihan älyttömän hyvä ääni, mutta jotenkin se vaikuttaa tosi ylimieliseltä... Harmi sinällään. Mä en oikein ymmärrä, miten hevilaulajasta voi tulla idols-formaattiin sopiva laulaja? Yksinkö se sitten vetää heviä levylle? Se olis tosi upea solisti jollekin kovalle hevibändille.
Pakko on vielä lisätä, että olen opiskellut (klassista) musiikkia 15 vuotta. Mielestäni voin ainakin jollain tasolla arvioida näiden laulajien musiikillista osaamista ja laulutaitoa. Eri asia sitten on, kuka / mikä musiikki todella myy. Siitä en sano mitään. Itse en ostaisi näistä idoleista kenenkään levyä.
Jotakin piti vielä, mutta näin niin tuohon idolihommaan kiinni, että meni pois mielestä.
Missä Pubu ja Air? Peeveli, Pate? Onko mulla mennyt ihan ohi? Entäs Pia74 ja 875 (vai mikä se olikaan?)?
Jamssa + Tytsy 7kk
Heippa taas pitkästä pitkästä aikaa!
Nyt kun koti on siivottu ja poitsu nukkuu, niin ajattelin muutamalla sanalla laittaa kuulumisia.
Kaverilla on nyt ikää aika tarkalleen 7kk (hui että). Eteenpäin ei vieläkään liikuta, mutta taaksepäin ja ympäri sitäkin ketterämmin. Istuminen sujuu jo hyvin, taputtamaan on opittu jne. Varsin suloinen ja iloinen kaveri. Meillä tapahtui suuri muutos viihtymisessä puolen vuoden kohdalla. Sitä ennen oli varsin paljon kitinäpäiviä, mutta nyt niitä on hyvin harvoin.
Allergioista todettakoon, että on se aika salapoliisin työtä.. Poitsu syö Almironia ja kiinteiden maistelu aloitettiin tosissaan tuossa vähän ennen puolen vuoden ikää, kun sopiva maito oli löytynyt. Ruokalistalla on tällä hetkellä maissi, kesäkurpitsa, bataatti ja possu sekä perunaa silloin tällöin. Hedelmät ei kaverille maistu millään, ja viljoja en ole uskaltanut vielä kokeilla. Riisiä ajattelin ensi viikolla kokeilla. Pientä oirehdintaa on (lähinnä pepun punoitusta), mutta muuten tilanne on varsin vakaa. Yötkin nukutaan hyvin, yhdellä tai kahdella syönnillä. Viime yönä nukuttiin 21-5.30 heräämättä!
Olisikin muuten kiva tietää, että onko allergiattomille lapsille tullut mitään vähäisiä oireita mistään kiinteistä? Vatsanväänteitä, ohimenevää näppyä, punoitusta tai pepun punoitusta? Meillä ainakin tuntuu, että kaikki uudet kiinteät (niitähän onkin jo niin monta..) vaativat ensin vähän totuttelua.
No, se siitä rauhallisesta hetkestä, esikoinen sai sätkyn..
Pate06
Moi!
Mikäköhän " tauti" mahtaa tosiaan olla liikkeellä, kun nuo lapsoset heräilee niin julmetun aikaisin - meillä Oliver heräs klo kuus reikäleipä:/ Onneks mies on lomalla ja kun poika kerran huuteli sängyssään " iitiii" niin ei muuta kun mies hereille ja itse unta palloon:D Pepin kanssa koisasimme sitten seiskaan. Nyt molemmat päikkäreillä - ah, ihanuutta!
Täällä sairastellaan jälleen. oliverilla alkoi tiistaina räkis ja yöt ovat olleet ihan kammoja. Kurkunpääntulehdusta taitaa pojalla olla ja yskii, yskii ja vielä kerran yskii yöt läpeensä. Viime yönä musta tuntu jo, että menee ihan pilli tukkoon, mutta onneksi ei sit kuitenkaan. puoliltaöin annettiin lisää yskänlääkettä ja sit vähän rauhottui. tänään käytin varuiks lääkärissä, mutta keuhkot ja korvat onneks ok. Määräs uutta yskistä jota ei onneksi tarvi ottaa kuin 2ml. edellistä tarvi truutata 10ml ja siitähän tuli sit ehkä 8ml paluupostissa takaisinpäin. Hiukan pistää herra hanttiin joo.
Puurosta/vellistä oli GEETÄ: Meillä Peppi syö aamupalakseen puuroa. Annoin vielä hetki sitten iltasellakin ja sit tissiä päälle, mutta nyt ollaan muutama ilta nukahdettu pelkällä tissillä. Unet ovat nyt maistuneet huomattavasti paremmin ja epäilenkin, että meillä tuo puuro oli ainakin osasyyllinen rikkonaisiin uniin (tyyliin viim. klo 24 eka syöttö ja hulinat päälle), nyt ekan kerran syötin puol 5 aamulla. Sama peli oli meinaan Oliverinkin kanssa ja puuroa ei poika syö vieläkään iltasella. Velliä aattelin antaa kohta Pepille illalla. Oliver on ihan pienestä asti vetässy pullon sitä semperin 8kk alkaen olevaa velliä ja sitä aattelin Pepsullekin antaa kuhan 8kk kolahtaa pian lasiin.
Rokotuksista muistan että jotain juttua on ollut ja meillä mennään ihan näillä perusrokotuksilla. Rotaa hiukan aikaa harkittiin Pepin kohdalla, mutta hinta pöyristytti. Vesirokkoa vastaan ei olla ajteltukaan rokotetta. Siinä hiukan kauhistuttaa just se, että jollei annakaan elinikäistä suojaa. Yks tuttu meinaa rokottaa 2vee tyttönsä syystä ettei sitten tulisi arpia?!? Ehkä toi ei oikein istu mun ajatusmaailmaan, mutta makunsa kullakin.
Ja makuasioista lisää eli idolsia;) Seurannut olen silmä kovana. Sellasta ehdotonta suosikkisuosikkia mulla ei olekaan, mutta se on pakko sanoa, että eilen tuuletin kun Kristian tippu:) AAAAPPUUUAAA, älkää mestatko mua:) Siinä tyypissä ärsytti niin suunnattomasti se ylimielisyys ja huono läppä mitä viljeli, ei yhtään mun " idolityyppiä" . Kristiinalla on kyllä niin järkkyä tuo enklannin laulaminen (lausuminen), että pää hajooooo!! Ari vetää puhtaasti omalla linjallaan ja ans kattoo kuin pitkälle riittää. Annan kanssahan se todennäköisemmin siellä jäähallissa kisaa. Mutta mielenkiintoista, mielenkiintoista!
Mitäs muuta, ei kai kummempia. Toivottavasti lapsukaiset paranee viikonloppuun mennessä ulkoilukuntoon, kun on niin ihania kelejä lupailtu! Nautitaanhan keväästä!!
Vieteri
Olen kyllä melkoisen veto veks. Miähen työreissujen ajan meillä meni kivasti, mutta nyt kun hän on taas maisemissa niin tuntuu kuin joku väsymysaalto tästä tempaisisi yli. Anoppikin kävi täällä meitä eilen " ilahduttamassa" . Mikä siinä onkin, että vaikka kaikki meni muuten hienosti ja hän jopa toi iltaruoan tullessaan ja vältyin ruoanlaitolta, niin sitten yksi kommentti saa multa aivan kupin nurin. Meidän poikien ulkoiluhaalarit kun olivat kuraiset, siis " Nämä on kyllä kirjaimellisesti kurahaalarit, voi että" . Meillä on niin mutainen piha tällä hetkellä, että ei toivoakaan pitää pukuja puhtaina. Enkä minä niin kurasta välitä, suihkutan isoimmat pois kuriksista jne. Mutta anopin piti oikein nyrkkipyykille ryhtyä meidän iltaulkoilun jälkeen, kun oli niin kuraiset puvut jo ulos lähteissä (minkä siis tarkoittaa, että minä en ole huolehtinut lasteni vaatteiden puhdistamisesta edellisen ulkoilun jälkeen). Mä olen kyllä melko naurettava, mutta oikeesti hänen ei niistä tarvitse huolehtia, eikä ainakaan nyrkkipyykkiä tarvitse pestä.
Aamupäivä oltiin naapurustossa leikkimässä, kun EsikoisPoikanen oli kerhossa. Piristävää, mutta kotiintulo oli taas yhtä riemua. Keskari otii hienosti vaatteet itse pois, mutta käsienpesuvaiheessa joku meni pieleen. Sinne Herra Tahto jäi pomppimaan vessan jakkaralle, ja huusi tietysti kuin sumusireeni. Seuraava tahtovaihe tuli, kun hän halusi itse kantaa höyryävän soppakuppinsa pöytään. Kävelimme sen soppakulhon kanssa ehkä seitsemän kertaa mikrolta ruokapöytään, kunnes hän oli tyytyväinen mun mahdollisimman vähään apuun ja minu sai itte tehdä. No, jäähtyipä soppakin vähän siinä eestaas sahauksessa. Koskahan tämä uhmaikä taas taittuu parempaan vaiheeseen?
Kiitos kaikille koneasiaan vastanneille. Ehkä tämä mun kone ei sitten ihan ole hyytymässä, koska nyt taas kirjaimetkin paremmin juoksee eikä alaosassakaan ole palkkia.
Eroahdistuksesta. Ei oikeastaan oel ollut, mutta pitkään Eeli on kyllä katsonut vieraampaan syliin " jouduttuaan" , että kukas tämä on ja sitten tekee mulle niitä tarkistuskatseita, että onko tämä syli hyvä. Toisaalta on tullut sitäkin, että kun esim. käyn poissa näkösältä ja sitten tulen takaisin, mutta en otakaan Eeliä syliin, niin toinen loukkaantuneena itkahtaa saaden mut heti kääntymään luokseen =)
Idolsissa kävi huonosti, voi mälsä. Olisin kyllä laittanut Arin etenkin eilisen naljailun jälkeen pois, Kristian on niin paljon monipuolisempi ja myöskin älykäs nuori mies. Anna on ollut mun suosikki, mutta finaalien aikana on tullut esiin hänessäkin ei niin positiivisia asioita, vähän sama kuin Arissakin. Kristiina laulaa kyllä pieleen usein, mutta äänenväri on upea, samoin hän keskittyy ja tulkitsee, eikä ole täynnä omaa erinomaisuuttaan, kuten ehkä Anna ja Ari vähän ovat.
Meillä Eelin räkis jatkuu, käyn tänään näyttämässä korvat lääkärissä. Haroo toista korvaansa koko ajan. Saas nähä, onko tulehdus.
En taas muista mitään kommentoitavaa, suokaa oman navan kaivelu anteeksi. Ja tulkaahan ILMOITTAUTUMAAN TAPAAMISEEN!
Niin ja KESÄKINKEREISTÄ: Mun kyytiin mahtuu vielä 1 äiti ja vauva pk-seudulta, jos joku haluaa kyydin.
Hyvät viikonloput kaikille, aivan ihanaa säätä on luvattu!
Pumpuli
Mä oon miettinyt tota Arin ylimielisyys-juttua ja ajattelin, että olisikohan se kuitenkin nuoren miehen epävarmuutta, jos sillä on huono itsetunto ja koittaa sitä tuolla asenteella peitellä? Ja toisaalta, mun mielestä tuomarit oli eilen kyllä ihan hakusessaan. Nythän laulettiin omien Idoleitten lauluja ja olisin suuresti ihmetellyt jos Arska ois vetässy Silliksen kaduilla tuulee...
Arin puollustukseksi täytyy kyllä sanoa, että omalla linjallaan pysyy, katsojistahan se sitten on kiinni ketä äänestetään. Hevi tuntuu nyt Lordin jalnjäljissä olvan se no1.
Annan valinta, Apulannan Jumala oli kyllä ihan järjetön, panee miettimään, että miten ihmeessä nuori neiti kuvitteli sen saavansa loistamaan?
Apulanta olis osta tie täällä lauantaina ja mä vaikka en hirmu fani olekaan haluaisin mennä kattomaan :) Mie olen noita Tonin haastatteluja kattonu ja lukenu lehdistä ja sen pojan pisteet on mun silmissä kyllä noussu hienosti. Kai se on sitten tätä alkavaa dementoitumista, kun alkaa taantumaan teinin tasolle ;)
Kristianista en jostain kumman syystä hirveesti pitänyt? Lauloi kyllä loistavan hyvin sen Lapin kesän ja Entertainerin, mutta muuten aika samalla tasolla muiden kanssa.
Kristiina, hmmm...mie en vielä ole keksinyt onko se lintu vai kala, mutta savolaiset tuntuu äänestävän " oman kylän likkaa" tosissaan :) Itse en henk.kohtaisesti tykkää tuosta naikkarinasaalista, mutta eihän kaikki tykkää kaikista.
Kylläpäs mulla riitti asiaa tuosta ohjelmasta :O sitä se tekee, kun kaiken päivää täällä omineen näitä pohtii, eikä pääse ajatuksaan jakamaan, kuin tuon ukon kanssa :D Että kun saap tuon pään auki, niin sitte se ei lopu sitte millään...
Täälei paista, mutta toivottavasti siellä muualla kelit suosii!
Mukavaa loppuviikkoa!
Eria
että kuinka monen vauva, ei vielä ole nukkunut yhtään täyttä yötä?
Meillä ei nimittäin olla nukuttu...toivottavasti edes joskus älyää tuo poika alkaa nukkumaan :) Sitä odotellessa...
Palaamisiin!
E
Pitkästä aikaa, jos jotain kirjoittelisi. Täällä on kone tökkinyt koko viikon ajan ja edelleenkin.
Aamut on aikaistuneet täälläkin, nyt herätään 5.30-6. Esikoinen nukkuu kyllä mutta tuo neiti ei vaan malta. Miksiköhän nämä pienet palleroiset eivät malta? Minä ainakin malttaisin. Toivottavasti kesäaikaan siirtyminen auttaa. Vaikka mä en tykkää ko. asiasta, sillä Suomessa on aina kesäisin valoisaa ja talvella pimeää.
Neiti ryömii pitkiä matkoja ja melko vauhdikkaastikin. Veljensä lelujen perässä mennä tohottaa ja hihkuu innoissaan kun jotain näkee ja haluaa sen lelun saada. Isoveli on pop, hälle nauraa kihertää ja koko ajan pitäisi nähdä mitä veli touhuu. Ja siitähän veli nauttii, kun saa siskonsa nauramaan. Ihanaa huomata, että heille on toisistaan jo vähän seuraa.
Konttausasennossa jo neiti polvia liikuttaa eteen päin mutta käsiä ei ymmärrä liikuttaa samalla, joten huojuu ees taas. Konttausasennosta yrittää istumaan päästä ja on siinä jo pari kertaa onnistunutkin mutta kun ei tuo istuminen vielä onnistu, niin rähmälleenhän siitä rojahtaa. Syöttötuolissa kyllä jo osaa istua ilman pehmustetukea varsin hyvin. Eiköhän kohta suju jo nuokin taidot.
Meillä ei velli uppoa joten aamuin illoin syödään puuroa.
Juulille on ilmestynyt jotain outoa ihottumaan viime päivien aikana. Ensin ajattelin sen olevan hikinäppyjä mutta nyt on laajentunut ja muuttunut kuivan oloisiksi länteiksi. Niitä on kyynärtaipeissa, jalkapöydissä, niskassa ja lapaluissa. Lihat otettiin jokin aika sitten kuvioihin, eikä silloin mitään vielä tullut. Eipä ne kai kutise, kun ei millään lailla yritä raapia. Täytyy seurata jos kovin leviää.
Vierastetaan jonkin verran ja eroahdistustakin on jo. Isänsä sylissä viihtyy mutta jos minut näkee ja häviän heti näkyvistä alkaa itku tai pää kääntyy sinne missä olen. Oli kuulemma itkeskellyt koko illan silloin kun olin ollut teatterissa. Ei ollut syönyt iltapuuroa eikä juonut maitoa, joten heräsi yöllä kolmelta ja vaati maitopullon ja vetäisikin 2 desiä. Täytyy ruveta useammin olemaan kotoa pois niin tottuu, ettei äiti ole aina läsnä.
En aio ottaa vesirokkorokotetta, toivon että saa sen viimeistään hoidossa. Ei ole esikoinenkaan sitä vielä sairastanut.
Telkkaria tulee katseltua todella vähän, mitään ehdotonta suosikkisarjaa ei tällä hetkellä ole. Teho-osasto on sitten sellainen kunhan taas alkaa. Idolseista sen verran, että suosikkia ei ole mutta hieman petyin kun Kristian oli tippunut. Mua ärsyttää Ari ja sen ylimielinen olemus ja pelkän hevin laulaminen. Kristian sentään laulaa muutakin kuin pelkkää heviä. Eipä kumpikaan heistä mielestäni idolsiksi sovi. Kristiinan englanti on kamalaa kuultavaa eikä se äänikään minun korvaani hyvältä kuulosta. No, minä en osaa itsekään kovin kummoisesti laulaa, joten jätänpä enimmät arvostelut tekemättä.
Tuota Kerutuksen pojan lääkekuurin mittaa olen minäkin täällä ihmetellyt. Meillähän poika on korvakierrelapsi ja syönyt jos jonkinmoista antibioottia muttei koskaan noin pitkiä kuureja ole saanut. Yleensä 3-5 pvä lääkkeestä riippuen. Ditrim duploakin on saanut ja sitä söi myös pissatulehduksen estolääkkeenä puoli vuotiaana useamman kuukauden.
Nyt tuli tekstiä koko viikon edestä, joten mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti ja nauttikaamme keväisestä ilmasta.
Opemammalle vielä: Hyvä, että sait iloisia uutisia ja voit taasen nauttia elämästä ja lapsistasi.
Ja jos kauheasti kirjoitusvirheitä, niin anteeksi pyydän. Kone tökkii, tökkii....
Huhti
Mä olen Apulanta-fani ja pikkasen kirpasi kuunnella eilistä tulkintaa Idolsissa. Ja Idolsista sen verran, että tuosta kolmikosta ei yksikään ole minun suosikkini. Ari oli siihen asti, ennenkuin tuo hänen ylimielisyytensä tuli esiin. Olen muuten ensi viikolla menossa kuuntelemaan toiseksi viimeistä finaalia Peacockiin. Toivottavasti on hyvät biisit silloin.
Niin ja Erialle vielä, että eihän Apulannasta pitäminen sentään tarkoita, että mitään teinejä oltais :)? Meikäläisellä on ikää paria kuukautta vaille 31 ja kovasti fanitan. Kuukauden kuluttua olen heidän keikalleenkin menossa.
Tuossa äsken viikkosiivousta tehdessäni tuli mieleeni kysäistä, että MISTÄ KOTITYÖSTÄ PIDÄT KAIKISTA VÄHINTEN? ENTÄ MISTÄ PIDÄT ENITEN?
Minusta vastenmielisin kotityö on ehdottomasti IMUROIMINEN. Vaikka muuten mun mielestä kotityöt on ihan jees (keski-ikäistymisen merkki??), niin imuroinnista en pidä. Ehkä se johtuu siitä, että muita kotitöitä voi tehdä " siinä sivussa" , mutta imurointi vaatii imurin esiin ottamisen, tavaroiden paikoilleen laittamisen ja oikean ajoituksen (ei sitä suinkaan lasten päiväuniaikaan tehdä). Jos pitäisin ruoanlaittoa kotityönä, niin se olisi kenties se kaikista mieluisin. Mutta mulle ruoanlaitto on verrattavissa harrastukseen, joten en sitä kotityönä pidä. Mieluisin siis ehkä on vaatehuolto (siis pyykinpesu, kuivumaan laittaminen, kaappeihin laitto jne.)
PUUROG: Neela syö aamuin illoin puuroa, näin ollaan menty jo pari kuukautta. Velliä meillä ei syödä.
UNIG: Meillä mennään täysillä öillä. Aamuyöstä yleensä neiti vaatii tutin suuhunsa, mutta muuten nukkuu kuin tukki. Ei voi valittaa.
Tulin taas tänne väsymystä valittamaan. Mikäköhän on, kun ei edes iso kuppi kahvia auta tähän oloon. Niin on vetämätön olo, että...
No, ehkä syynä nuo yöheräilyt. Luka on vallan mahdottomaks ruvennut. Nukkumaan menee kiltisti klo 20, mutta ekaa kertaa herää jo puol yhdentoista aikoihin ja vain tissille saan rauhottumaan. Seuraavan kerran 02, 04 ja ylös 06.... En tiiä, välillä tuntuu että lopetan koko tissittelyn, mutta herääkö kuitenkin pyytämään maitoo yöllä - ja mitään tuttipulloshowta en jaksa aloittaa. Sitäkin olen miettinyt, että onko mun maito jo niin " lirua" , että nälkä tuloo noin nopeasti?? että pitäisikö antaa illalla korviketta. Semmonen ongelma vaan, ette Luka ole oppinut tuttipulloon, eikä viittis enää tän ikäistä siihen edes opettaa. No tämä tälläistä omapohdintaa - mutta vinkkejäkin voi antaa :)
Eroahdistuksesta: On joo. Äitiä katseella etsitään, jos jonkun muun sylissä on. Isä kyllä kelpaa, mutta väsyneenä/nälkäisenä vaan äiti.
Nyt esikko kaipaa seuraa. Sori kun kovin omanapaista taas.
Hallas
Pepperille: no lähinnä vitsinä tuon teini Apulanta fanituksen pukkasin. Itse olen bändin vasta nyt " löytänyt" , kun tuo esikoinen sitä kuuntelee. Onhan bändi sentään ollut kasassa ja ties ja kuinka kauan :)
lärppä E poistuu taas
Ootko varma ettet ole raskaana? Mulla on ekat merkit raskaudesta olleet kakkosen ja kolmosen kohdalla selittämätön väsymys, joka ei kahvilla emen ohitse. Ihan tuli vaan mieleen, toki voi olla kevätväsymystäkin. Raskausväsymys vaan on niin totaalista.
Pepperillekin jotain piti, niin siivous. Mä olen oikein kotityöluuska, teen kaiken pakosta ja yritän olla ajattelematta, että ne on pakko tehdä. Lähinnä se työn turhuus, siivoamisen jälkeen menee noin 20minsaa, kun taas on joku käynyt rikkomassa siisteyden idyllin...Pyykki ei lopu ikinä, vaikka kuinka pesisi...En osaa äkkiseltään sanoa, mikä olis kivointa. No, pyykin saa äkkiä heitettyä koneeseen mutta kaappeihin laitto ja viikkaus...mikähän siinäkin tökkii? Mieluiten ehkä siivoan keittiön, koska tykkään, että se on siisti. Imuri meillä on aina esillä ja parikin kertaa pvä tulee sitä hurautettua, lähinnä juuri keittö ja eteiset. Mulla tökkii todella pahasti kaupassakäynti, ihan oikeesti. Meillä se on Miähen vastuulla pääasias, mutta aina on samat jutut, " tee lappu ja pue X" (Miäs ottaa aina toisen isommista pojista mukaan ja toinen jää kotiin itkemään kohtaloaan) ja siltikin Miäs soittaa lapusta huolimatta 2-4 krt kotiin ja kyselee kaikkea turhanpäiväistä...Olis niin helppo tilata ruoatkin netistä ja saada ne ovelle. Miähellä menee kaupassa aina tunti, kun jahkaa ja soittelee, joten siinä onkin sitten illan ohjelma. Mnä vielä kun käyn koirien kanssa lenkillä niin onkin poikien iltapuuhat alkamassa ja se siitä perheen ajasta. Kauppapäivät sucks. Välillä tietty käydään koko bändin kera kaupassa. Tulipa taas tarina.
PuuroG: Ne muista, mitä kysyttiin, mutta Eeli syö puuron aamuin illoin, pääasias noita valmisjauheita.
Nyt pojat heräs, gotta go. Onneks siivosin jo eilen, tänään saa vaan järjestellä.
Pumpelsson
erialle vilkutukset, täälläkään ei olla vielä nukuttu täysiä öitä kertaakaan. Jonkinasteista unikoulua on suunnitelmissa pojalle alkaa pitämään, kunhan tästä vaan sais itteesä tsempattua...Normaalisti meillä herätään 2-3 kertaa yössä huutelemaan, ekalla kerralla pelkkä tutin laitto riittää mutta muilla kerroilla tissillä hiljenee, ja viereen pääsyllä.
siivousg; vähiten tykkään astianpesukoneen tyhjennyksestä/täytöstä ja keittiön siivouksesta muutenkin, varmaan kun se on niin monta kertaa päivässä hoidettavia, ja eniten pyykkien viikkauksesta ja ripustamisesta kuivumaan. Silitystä inhoan, siksi en sitä harrasta juuri ollenkaan.
en muista muuta, menoksi siis
Emppusimppu ja ulkona nukkuva Elmeri
Pumpuli: Ihan sydän hypähti ;) en vaan voi uskoo että tää sitä olis. En ole tähänkään asti ollut " helposti raskautuvaa tyyppiä" , eikä menkkoja ole vielä näkynyt. ..mutta, mutta oishan se ihan mahdollisuuksien rajoissa. Ehkä kuitenkin kevätväsymystä tämä.
Kotitöistä: Kamalinta SILITYS! mieluummin vaikka imuroin ja muuten huollan pyykkiä.
Puurog: Aamuin illoin. Useimmiten Aamun Hyvä-hiutaleista valmistettua kaurapuuroa, välillä kaupan valmiita. Lukan herkkua puolukkainen puuro :) Keskittyminen syömiseen on vaan niin ja näin, melko usein saa maissinaksun tökätä käteen, että pää pysyy suht´ paikoillaan.
nyt poistun taas.
Hallas, jo vähän pirteämpänä :)
Räkäinen tervehdys... Plaaah, iskihän se muksujen räkätauti sitten minuunkin. :( No, viikonloppuna ulkoillaan vaikka pää kainalossa, niin upeeta säätä on luvattu!
Idolssista: Minä kyllä jo eilen julistin etten tuota p***skaa enää katso kun kristian putosi! :/ Ainoa tyyppi joka osasi LAULAA ja oli idoliainesta koko pirun kisassa. Arista diggasin ennen, tai ainakin sen äänestä, mutta eilisen jälkeen meni kyllä ihan maku koko tyypistä. Siis ihan keskenkasvuinen kakara koko kaveri!! Harmi sikäli kun ääni on mikä on. Joo, ja ne muut.... Voi elämä. Kristiinan määintää en jaksa kuunnella ja se anna kyllä joskus osasi laulaakin, mutta mitä pirua sillekin on tapahtunut?!? Ihan turha koko idolssi... Ainakin tää suomen versio. Kyllä se niin vaan taitaa olla ettei armaassa suomen maassa vaan riitä noita hyviä artisteja niin, että tommosia kisoja joka vuosi tarttee pitää. Taidan tästä eteenpäin katsoa vaan jenkki-idolssia, siellä sentään on semmosia lahjakkuuksia että huh, huh.... Ok, onhan siellä tämä " otosjoukkokin" " hieman" suurempi juu....:P
Paasausta, paasausta, jee, jee....;)
Kotitöistä: Jaa-a, sitäpä on vaikea sanoa mistä PITÄÄ, kyllä ne kaikki niin pakkopullaa on. Varsinkin pyykkien laitto kaappiin ja astianpesukoneen tyhjentäminen, yäk. :P Imurointi vielä menee, siinä saa hyötyliikuntaa samalla! ;) Ruuanlaitosta en kyllä kanssa tykkää yhtään... Jos saisi kotiin kokin ja siivoojan, voisin olla kotona lasten kanssa forever! ;) Heh....
puuro/velli: Puuroa aamuin illoin. Aamuisin yleensä hiutaleista, illalla kaupan puuroja kun nuo hiutaleista tehdyt tökkii ja illallla pitää kuitenkin kunnolla syödä.
Joo, tämä varmaan riittänee. Mukavaa viikonloppua kaikille!
räkäinen oinasmamma ja typy tänään 7 kk (mihin se aika on mennyt???!)
On se vaan niin jännää, miten yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Oinasmamma, tuu sä meille imuroimaan niin mä tuun laittamaan teillä vaatteet komeroon ja ruokaa ;).
Ruokaostoksista piti kommentoida, että nykyisin minä hoidan meillä ostosten teon. Aikaisemmin (ennen toista lasta) käytiin aina yhdessä koko perheen voimin ja tehtiin viikon ostokset kerralla. Hyvin sujui, kiitos autokärryjen. Mutta nyt ei esikoista saa enää kauppaan, joten minä hoidan Neelan kanssa ruokaostokset kahdestaan esikoisen hoitopäivinä. Suunnittelen viikon ruoat etukäteen ja sitten laadin ruokalistan suurin piirtein siinä järjestyksessä, jossa tavarat kaupassa ovat. Helpottaa ostoksia, mutta siltikin tuo kaupassakäynti on alkanut tympiä. Jotenkin tuntuu siltä, että olen ihan koko ajan miettimässä meidän ruokia tai lastaamassa viittä ruokasäkillistä tavaraa autoon. Mutta helpolla se toistaiseksi menee, kauhulla ajattelen jo sitä aikaa, kun olen takaisin töissä. Kuka meillä sitten kaupassa käy? Minä varmaan työpäivän jälkeen väsyneenä ja kärttyisenä. Noihin kauppareissuihin menee vähintään tunti + matkat päälle. Miestä en ruokakauppaan laita. Siltä jää joka tapauksessa aina jokin ostamatta, vaikka olisi kuinka täydellinen lista mukana.
Miehestä puheenolleen, moneskohan päivä putkeen tämä on, kun on hällä jotain työhön liittyvää iltamenoa. Tympii viettää aina illat yksin lasten kanssa. Tänään lupasi tulla jo joskus kuudelta, jihaa!
Viikonloppuja kaikille!
Piti viel tulla muutamaan galluppiin vastaamaan.
Pumpulin siivousg: minä myös tykkään,että keittiö on siisti. Jos en illalla jaksa enää raivata niin aamulla sitten. Pyykkiä on mukava pestä ja laittaa kuivumaan, mutta kaappiin viikkaaminen on tylsää. Ruuanlaitto ei kyllä kuulu mielipuuhiini, mutta kuuluu pakollisiin töihin päivittäin.
puuro/velliG: Meillä syödään kaupan valmispuuroja aamuin illoin. Eetu on aika valikoiva ruokien ja puurojen suhteen, joten puuroista hän suostuu syömään hedelmäistä puuroa ja neljän viljan puuroa.
eria: meillä nukuttiin alle puolivuotiaana muutama kuukausi täydet yöt, mutta sitten oli parin kuukauden jakso kun Eetu heräili öisin kerrasta muutamaan kertaan. Nyt on yöt rauhoittuneet mukavasti kunhan poika saa nukkkua vieressäni.
idolssia en ole katsonut, mutta pakko kommentoida tuota apulantaa... Olen ollut apulannan laulajan Tonin kanssa samalla luokalla ala-asteella.
myry
Kaunis auringonpaiste tuolla ulkona, vein pojan jo ekoille unille. Herätty on klo 6, kuten tavaks on tullut. Mies tuolla koisaa vielä - huomenaamulla saa luvan osat vaihtua. Esikko onkin ensiyön mummin luona yökylässä :)
Pepper: Samassa veneessä ollaan. Iltamenoja tuntuu olevan aikaslailla miehen uudessa työssä : ( mutta enpä valita, nyt sentään pääsääntöisesti tulee ihan ajoissa kotiin.
Nyt meen rauhassa lukemaan lehteä - kun esikko lastenaamun lumoissa.
Aurinkoista viikonloppua!!!!
Hallas
Tulin vaan ilmoittautumaan. Meillä on elämä sekaisin kun anopilla todettiin syöpä. Minun päiväni kuluvat lasten hoidossa ja miehen tukemisessa. Eli taustalla pyörin, ihana lukea viestejänne niin pääsee hetkellisesti irti tästä arjesta. Aika näyttää kuinka elämä tästä asettuu.
pubu ja huolesta sekaisin oleva perhe
Ihan onnessaa aamulla kun oskari heräs vasta 7.10!!(nukkumaan laitto 20.15)normaalisti 6-6.30 herätys!
Hitsi meni vaikeeksi kun ollaan tosiaan oskaria viemäs mummille hoitoon tänään (on la-su yön ja päivän hoidossa) ja sillä on selkä tosi kipeenä niin saa nähdä mitä siitä tulee.. ollaan kyllä jo tänään menossa sinne ja jos sillä on aamulla viel ihan kipeenä niin tulee meidän mukana meille ja niin saa sit hälytettyä meidät paikalle jos hätä tulee..!
Ainiin joo se kellohan siirtyykin eteenpäin että ihan hyvä vain!!
Ukko välillä mulla valittaa kun " luulen" tietäväni kaikki paremmin kuin se esim.oskarin suun pyyhkiminen syödessä kun sanoin ettei sitä joka lusikallisen jälkeen saa pyyhkiä ja miten rauhoitella sitä ym.¿.mutta kyllä sitä vain jotenki itse tietää paremmin kun enemmän pojan kanssa olen ja teen " kaikki" melkein aina.. mites teillä muilla??
Tosta vesirokko hommasta vielä et olis se kyl hyvä kun sairastais ennen sitä vuoden ikää niin ei sitä rokotetta tarvis harkitakkaan..!
GALLUP: syödäänkö teillä illalla ja aamulla velliä vai puuroa? entä annatteko velliä välipalana?
Meillä syödään illoin/aamuin puuro ja jos ei meinaa upota niin sitte velliä.. kuulin vasta nyt et velliä voi antaa myös välipalaksi,vaik kyl mun mielestä pärjää ihan hyvin maidoilla ruokien välit..
Opemamma: hyvä että kaikki on kunnossa, ja todellakin pitäisi elää päivä kerrallaan ja olla onnellinen jokaisesta päivästä¿
Pepper: Meillä on eroahdistusta ja vierastusta havaittavissa, kuten aikaisemmassa kirjoituksessa mainitsinkin, tuntuu että välillä vain äidin syli kelpaa..
Pumpuli77: olis kyllä ari saanu lähteä pois,alkaa jotenki niin tympimään koko olemus ja ylimielisyys! Oli kyllä eiliset esitykset vähän keskinkertaisia vaik arin straton veto oli kyl hyvä..Ja täällä tökkii tänäänkin kone,tai toi palkki on koko ajan keskeneräinen.. Olinkin kauan aikaa kirjoittelematta tänne kun oli niin hidasta! meillä on kyllä nopea netti mutta koneessa ei riitä muisti!
mutta tulipas taas juttua.... Toivotan kaikille oikein rentouttavat ja aurinkoiset viikonloput!!
(Itse en täällä luultavasti ehdi käydä)
jmi82&ulkona nukkuva oskari