Muita ohuthiuksisia joiden on pakko pestä hiukset päivittäin? Mitä aineita käytät tukkaasi?
Minulla siis ohut, liukas, käsittelemätön hius joka rasvoittuu nopeasti. Illalla ei voi pestä tukkaa jos haluan että se on koko päivän puhtaan näköinen ja toisekseen, tukka menee yön aikana aivan lyttyyn eikä sitä saa mitenkään ilmavaksi. Eli joka aamu pestävä+kuivaksi föönaus ja muotoilu.
Parhaiten hiustyyppiini sopii tuuhentavat suolashampoot, joita esim Lushilta löytyy, vaihtelen niitä välillä. Hoitoaineena olaplexin nro5.
Mitkä shampoot hoidot yms teillä muilla toimii, latistamatta hiuksia?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päiväinen pesu lisää talintuotantoa. Ja hoitoaine olaplexin nro5 on ihan liian hoitava joka päiväiseen käyttöön.
Höpöjä puhut. Jos iho ja hiuspohja rasvoittuu, niin ne rasvoittuu. Siihen ei auta se että rasva jätetään pesemättä. Liian tujut pesuaineet toki voi kuivattaa mikä sitten voi lisätä talintuotantoa. Olaplexin no5hoitoainetta en käyttäisi kyllä itsekään päivittäin.
No mulla se olaplex toimii päivittäisessä käytössä🤷
Heh, joudut pesämään hiuksesi JOKA PÄIVÄ = tuote toimii, huutonnauru emoji
Samaa mieltä ja todellakaan tarvi, kun valitsee oikean shampoon, esim. Saaren taika sulfaanittomat shampoot on hyviä tai vaikka Ida Warg pro grouth shampoo, ne ei lässäytä hiuksia, hoitoainetta en itse edes käytä joka kerta ( ja vain latvoille aina)
En ymmärrä mikä vaiva toisilla on siitä hiusten pesusta. Kai te itsenne pesette päivittäin muutenkin, siinähän se tukka samalla peseentyy. Kamalia nämä pesuvälin pidentäjät, jotka huomaa jo hajusta monen metrin päähän.
Itse pesen myös yleensä päivittäin, illalla tosin. Käytän yleensä jotain repair-shampoota hiuspohjaan ja kosteuttavaa hoitoainetta latvoihin. Jos käyn saunassa niin laitan tuon hoitoaineen hiusmyssyn alle vaikuttamaan. Kerran viikkoon käytän syväpuhdistavaa suolashampoota ja -hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän niitä hiuksia pesee, sen enemmän hiuspohja tunkee rasvaa tilalle. Käytä vaikka jotain päähinettä valiaikaisesti ja jätä se rasvoittuva tukka rauhaan, niin helpottaa tuo vaiva muutamassa viikossa. Hiuksia voi pestä ihan vedellä.
No kun ei ole helpottanut parissa vuodessakaan joten pesen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä vaiva toisilla on siitä hiusten pesusta. Kai te itsenne pesette päivittäin muutenkin, siinähän se tukka samalla peseentyy. Kamalia nämä pesuvälin pidentäjät, jotka huomaa jo hajusta monen metrin päähän.
Joo ihme raivoa herättää toisten hiustenhoitorutiinit
Vierailija kirjoitti:
Millaista palasaippuaa käytät? Saarentaikaa tms?
Luonkos
Vierailija kirjoitti:
En pese.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän niitä hiuksia pesee, sen enemmän hiuspohja tunkee rasvaa tilalle. Käytä vaikka jotain päähinettä valiaikaisesti ja jätä se rasvoittuva tukka rauhaan, niin helpottaa tuo vaiva muutamassa viikossa. Hiuksia voi pestä ihan vedellä.
Taas tätä paskaa ohjetta.
Olen 55v. ja kas kummaa kun rasvoittuminen ei ole loppunut. Mulla on myös rasvainen ihotyyppi. Sama vaiva on mun siskolla ja 70+ äidillä.
Mulla on melko paksu tukka mutta rasvoittuva hiusjuuri. Pesen rasvoittuvien hiusten shampoolla. Ei ole mitään poppaskonsteja rasvoittumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä paskaa ohjetta.
Olen 55v. ja kas kummaa kun rasvoittuminen ei ole loppunut. Mulla on myös rasvainen ihotyyppi. Sama vaiva on mun siskolla ja 70+ äidillä.
Sekin vielä !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihme raivoa herättää toisten hiustenhoitorutiinit
Tämä ketju nyt on oikeasti aivan turha. Onko sillä oikeasti mitään väliä mitä muut käyttää, jos tarkoitus ei edes ole saada vastauksista mitään hyöytyä? Voisi olla ketju sitten ihan vaikka kuinka usein leikkaat hiukset? Mitä väliä, kun jokainen nyt vastaa mitä vaan.
Samako se, jos tarkoitus on vaan, että hiukset puhdistuvat joka aamu pesemällä. Shampoo kuin shampoo tekee sen.
Myönnän, että kuvittelin sen joka aamuisen pesemisen olleen ongelma ja siihen etsittiin jotain ratkaisu, mutta ketju olikin ihan vaan uteluketju shampoomerkeistä. My bad.
Vierailija kirjoitti:
No kun on pitkä paksu tukka, ja semmoinen laineikkaan ja suoran välimuoto, joka ei todellakaan näytä hyvältä laittamatta, niin se pesun jälkeinen laittaminen on se iso urakka, jota en todellakaan haluaisi tehdä joka päivä.
Pesen vaihtelevasti hopeashampoolla, volyymishampoolla ja syväputsarilla. Hopeashampoo kuivattaa sopivasti ja tuo vähän rakennetta. Enemmän on kuitenkin merkitystä föönauksella. Eli pesun jälkeen hiuksiin muotovaahtoa ja föönaus kuivaksi. Näin saan tyveen nostetta ja hiuksiin tuuheutta ja eikä päänahka hikoa heti kun hiukset ei makaa päätä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön. Monilla rasvoittumisen syy on liiallinen rasvaneritys (seborrea). Ihan tavallinen ihosairaus, joka voi olla lievä tai todella vaikea. Pesuvälin harventaminen pahentaa vain tilannetta ja saa aikaan tulehduksen. Hiuspohja tulee pestä myös pesuaineella eikä pelkällä vedellä. Ainoa keino on vähentää talineristystä isotretinoin kuurilla ja sitä ei todellakaan suositella kuin vaikeissa tapauksissa. Osalla nizoral tai vastaava voi helpottaa oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä syö.
Ohut, liukas, käsittelemätön hius, joka rasvoittuu nopeasti, voi johtua juurinkin ruokavaliosta, hormonaalisista muutoksista, stressistä, yli hoitamisesta, jne.
Millä tavalla ohuet hiukset saa paksuiksi ja karheiksi? Tarkoitan siis ihan yksittäisiä hiuksia. Mielelläni kuulisin miten tuo tehdään.
Ap et kai sä vapaapäivinäsi pese hiuksiasi? Pane hiukset ponnarille joka toinen päivä, niin ei tarvitse pestä 24 tunnin välein niitä hiuksia.
Eri, mutta ei ne kaikki kuivashampoot ole mitään kamalaa kemikaalimömmöä. Mä käytän Luonkos-firman kotimaista tuotetta, jonka valmistusaineina on mm. ohratärkkelys, savi ja yrtit.