Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ohuthiuksisia joiden on pakko pestä hiukset päivittäin? Mitä aineita käytät tukkaasi?

Vierailija
02.06.2025 |

Minulla siis ohut, liukas, käsittelemätön hius joka rasvoittuu nopeasti. Illalla ei voi pestä tukkaa jos haluan että se on koko päivän puhtaan näköinen ja toisekseen, tukka menee yön aikana aivan lyttyyn eikä sitä saa mitenkään ilmavaksi. Eli joka aamu pestävä+kuivaksi föönaus ja muotoilu. 

Parhaiten hiustyyppiini sopii tuuhentavat suolashampoot, joita esim Lushilta löytyy, vaihtelen niitä välillä. Hoitoaineena olaplexin nro5. 

Mitkä shampoot hoidot yms teillä muilla toimii, latistamatta hiuksia? 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän halvinta markettisampoota koska tuntuu olevan ihan sama mitä päähän laittaa, hiukset on aina liukkaat ja vetelät.

Vierailija
22/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo aiemmin. Mutta lopetin sitten shampoopesun ja sen jälkeen en tarvinnut muotoilutuotteitakaan. Alkuun ne hiukset rasvottui, mutta se meni ajallaan ohi. Pesen joko hunajalla tai suolalla parin viikon välein, muuten vaan vedellä.

Kommentteja kaipaan ihmisiltä jotka pesee päivittäin hiuksensa. 

Pesetkö oikeasti joka päivä hiukseni kunnolla? Vaahdot kahteen kertaan? 

Kerran vaahdotan. Ilmeisesti en sitten pese "kunnolla" :D

Hih hih, et pese.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo aiemmin. Mutta lopetin sitten shampoopesun ja sen jälkeen en tarvinnut muotoilutuotteitakaan. Alkuun ne hiukset rasvottui, mutta se meni ajallaan ohi. Pesen joko hunajalla tai suolalla parin viikon välein, muuten vaan vedellä.

Voi hyvää päivää, vai että vedellä, hunajalla ja suolalla peset.

Vierailija
24/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla parhaiten toimii kahdesti vauhdittaminen jollain voluumishamppolla, sitten annan hiusten kuivua ja ruiskutan sen kuivashampoon ja halutessa sitten siihen päälle jotain tekstuurisuihketta erikoistilanteisiin.

Vierailija
25/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet pessyt hiuksesi, niin laita niihin heti sitä kuivashampoota. Se oikeasti pitää hiukset silloin puhtaana pidempään. Itse käytän varsinkin kun olen lähdössä matkalle tuota keinoa, koska matkustaessa jotenkin hikoaa helpommin ja hiukset likaantuu nopeasti. 

Moni tekee juuri siinä virheen, että käyttävät sitä likaisiin hiuksiin, mutta paras tulos on puhtaisiin käytettynä.

Kuivashampoo ei sovi mun päänahalle, alkaa kutiamaan. Joskus kokeilin. 

Vaihda merkkiä

Vierailija
26/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet pessyt hiuksesi, niin laita niihin heti sitä kuivashampoota. Se oikeasti pitää hiukset silloin puhtaana pidempään. Itse käytän varsinkin kun olen lähdössä matkalle tuota keinoa, koska matkustaessa jotenkin hikoaa helpommin ja hiukset likaantuu nopeasti. 

Moni tekee juuri siinä virheen, että käyttävät sitä likaisiin hiuksiin, mutta paras tulos on puhtaisiin käytettynä.

Sekin vielä.

Vierailija
27/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla kannattaa pesun ja kuivaamisen jälkeen laittaa kuivashampoota yöksi päänahkaan. Aamulla sitten harjaa sen pois. Näin neuvoi kampaaja minulle.

Ei toimi, alkaa päänahka kutiamaan ja hikoilen yöllä niin että hiukset myös sen vuoksi ihan länässä. Vaikka mitä temppua ja ainetta on tullut vuosien mittaan kokeiltua mutta tuo aamulla peseminen on ainoa joka pitää hiuspohjan kunnossa ja hiukset kuohkeana. En kaipaa siis neuvoja tuohon miten pesuväliä voi pidentää tms vaan kiinnostaisi kuulla mitä hiustenpesu- ja hoitoaineita käyttävät toiset, joilla on samanlainen hiustenhoitorutiini.  

Vierailija
28/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko pestä joka päivä.

Vierailija
29/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin liimaletin, eli kalliit shampoot ja joka päiväisen pesun luonnonmukaiseen palasaippuaan ja harvempiin pesukertoihin.

Vierailija
30/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda merkkiä

On kokeiltu eri merkkejä, tietenkin. 

Vierailija
31/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin liimaletin, eli kalliit shampoot ja joka päiväisen pesun luonnonmukaiseen palasaippuaan ja harvempiin pesukertoihin.

Samoin, opettelin myös pois huonoilta tavoilta. 

Vierailija
32/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset ne hiukset aamulla kunnolla kahdella vaahdotuksella, ruiskutat jonkun muun merkin kuivashampoota kuin mikä on kutittanut, harjaat ylimääräiset pois lähes heti silloin aamulla. Et koske päivällä niihin hiuksiisi ja seuraavana aamuna jos tuntuu, ruiskuta sitä kuivashampoota lisää.

Tämä nyt on toiminut minulla ja monella muulla, mutta jos neuvot ei kelpaa, eikä päänahkasi kestä, vaan toivot, että lähetämme jonkun keijun ratkaisemaan ongelmasi, niin sitä emme voi tehdä. 

Vierailija
33/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista palasaippuaa käytät? Saarentaikaa tms?

Vierailija
34/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla kannattaa pesun ja kuivaamisen jälkeen laittaa kuivashampoota yöksi päänahkaan. Aamulla sitten harjaa sen pois. Näin neuvoi kampaaja minulle.

Ei toimi, alkaa päänahka kutiamaan ja hikoilen yöllä niin että hiukset myös sen vuoksi ihan länässä. Vaikka mitä temppua ja ainetta on tullut vuosien mittaan kokeiltua mutta tuo aamulla peseminen on ainoa joka pitää hiuspohjan kunnossa ja hiukset kuohkeana. En kaipaa siis n

Mitä väliä sillä lopulta sitten on jos kerran haluat pestä ne joka aamu? Ostat jonkun voluumishampoon ja sillä selvä. Kyllä niistä kaikki iltaan asti kestää. Itse olen käyttänyt sekä Revlonin, että Lidlin.

Vierailija
35/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista palasaippuaa käytät? Saarentaikaa tms?

Tämä siis aiemmin vastanneelle, joka kertoi käyttävänsä jotain luonnonmukaista palasaippuaa. 

Vierailija
36/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset ne hiukset aamulla kunnolla kahdella vaahdotuksella, ruiskutat jonkun muun merkin kuivashampoota kuin mikä on kutittanut, harjaat ylimääräiset pois lähes heti silloin aamulla. Et koske päivällä niihin hiuksiisi ja seuraavana aamuna jos tuntuu, ruiskuta sitä kuivashampoota lisää.

Tämä nyt on toiminut minulla ja monella muulla, mutta jos neuvot ei kelpaa, eikä päänahkasi kestä, vaan toivot, että lähetämme jonkun keijun ratkaisemaan ongelmasi, niin sitä emme voi tehdä. 

En kysynyt neuvoja. Olen tyytyväinen käyttämiini tuotteisiin. 

Vierailija
37/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tärkeintä on föönata tukka ilmavaksi heti pesun jälkeen. Ja laittaa kuivashampoota päänahkaan jo heti pesun jälkeen, ei vasta kun alkaa rasvoittua. Lisäksi yöksi tukka ilmavasti päälaelle kiinni, niin ettei pyöri tyynyssä ja naaman kasvovoiteissa rasvoittumassa, kun kääntyilen nukkuessani. Näin toimien menee jopa 3-4 päivää pesemättä, ekana ja tokana päivänä pidän tukkaa auki, sitten alkaa olla sen verran vähemmän raikkaan näköinen että kiinni, mutta näyttää kiinni laitettuna kivalta vieläkin.

Vierailija
38/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite kyllä vaan pesen hiukset mieluummin kuin suihkutan ne täyteen kuivashampoota joka tekee hiuksista sähköiset, ärsyttää päänahkaa ja tuo ihan turhaa kemikaalikuormaa siellä päässä muhien. -eri

Vierailija
39/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi, alkaa päänahka kutiamaan ja hikoilen yöllä niin että hiukset myös sen vuoksi ihan länässä. Vaikka mitä temppua ja ainetta on tullut vuosien mittaan kokeiltua mutta tuo aamulla peseminen on ainoa joka pitää hiuspo

Mitä väliä sillä lopulta sitten on jos kerran haluat pestä ne joka aamu? Ostat jonkun voluumishampoon ja sillä selvä. Kyllä niistä kaikki iltaan asti kestää. Itse olen käyttänyt sekä Revlonin, että Lidlin.

Mitä väliä on millä? Kerroin tuon siksi kun joku tai jotkut useampaan kertaan tarjosi tuota kuivashampoota. En ole pyytänyt hiustenhoitoneuvoja vaan ihan mielenkiinnosta kyselen mitä aineita muut hiuksiinsa käyttää ja miten niitä hoitavat. 

Vierailija
40/69 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän niitä hiuksia pesee, sen enemmän hiuspohja tunkee rasvaa tilalle. Käytä vaikka jotain päähinettä valiaikaisesti ja jätä se rasvoittuva tukka rauhaan, niin helpottaa tuo vaiva muutamassa viikossa. Hiuksia voi pestä ihan vedellä. 

Tämä ei kyllä toimi läheskään kaikilla. Jos iho ja sitä myötä myös päänahka on rasvoittuvaa laatua, niin taliköhnän lähinnä saa tuolla tapaa, eikä vaiva todellakaan helpota. Kokeiltu on, muutamanakin kertaan, ei toimi.