Ex-vaimoni raivoaa ja sekoilee kun yhteinen 18-vuotias tyttöremme muutti luokseni tänään
Olen kuulema lahjonut ja kiristänyt tyttäremme tähän ratkaisuun (en ymmärrä, millä), eikä ex halua ,,antaa huoltajuutta,, minulle vaan tulee ,,taistelemaan viimeiseen saakka,, lapsestaan.
Exäni ei ymmärrä, ettei mitään huoltajuutta ole!
Ehkä minuakin hänenä harmittaisi: uusperhe, jossa pieniä vaikeahkoja lapsia. Niillä isä, joka vaatii tytöltämme paljon kotitöitä. Taskurahaa on maksettu vain iltaisista babysittauksista.
Huomenna tyttäreni lähtee 6-tuntisia työpäiviä tekemään sisareni firmaan, oman työpaikkani lähelle, sitten hänellä on autokoulua. Lauantaina aikeemme on ajaa ostamaan minulle vuodesohva pienehköön työhuoneeserni. että tyttö saa makuuhuoneeni. Kesän jälkeen hän haluaa jatkaa täällä koulua, joka vuoden päästä tuo toivottavasti ylioppilastodistuksen. Minun tehtäväni on hankkia hänelle lukurauha, ruuat ja vaatteet - ja ne taskurahat joita ei enää joudu tienaamaan, vaikkakin olemme sopineet ihan tavallisista kahden hengen talouden työnjaosta.
Kommentit (82)
Vaikuttaa siltä, että äiti on laskenut liian monta asiaa tuon aikuisen tyttären varaan kuten omat harrastukset ym. Kätevää tuollainen samassa taloudessa asuva babysittauspalvelu jolle voi maksaa pelkkiä roposia oikeisiin palveluihin nähden. Ja eihän muut sukulaiset luonnollisesti useinkaa ota hoitoon mitään nepsyongelmaisia. Isosisko on ollut helppo ratkaisu.
Äidillä on tainnut unohtua tuon täysi-ikäisen lapsen tarpeet kokonaan ja on laittanut omansa niiden edelle. En yhtään ihmettele tuota muuttoa isälle- toimisin itse juuri samalla tavalla tuossa tilanteessa. Nauttisin omasta nuoren elämästä ilman äidin asettamaa vastuu- ja työkuormaa.
Kaitseminen silloin tällöin olisi ok, mutta vain jos se itselle silloin sopii. Nyt on tainnut äiti sanella tyttären kalenteria ja tytär teki ihan oikean ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muuttanut omilleen? Aikuinen ihminen kuitenkin.
Äiti on hädässä. Napa uora katkastu liian nopeeta. Henkireikä lähti.
Täysin ymmärrän tytärtä, että lähti. Piikominen on rankkaa, kun on koulu, ehkä harrasteet ja kaverit.
Niin ja ostakaa kunnon oikea sänky. Noi vuodesohvat ei ole kuitenkaan niin hyviä kuin väitttävät.
Millä rahalla 18-vuotias lukiolaistyttö muuttaisi omilleen? Ei sen ikäinen ole vielä läheskään aikuinen.
Kuten muutkin aikuiset, työssä käymällä ja säästöillään.
Ihan tavallista elämää. Mutta eikai sitä työtön ymmärrä.
Muut aikuiset ei tyypillisesti tee kahta työpäivää. Lukio-opinnot on verrattavissa työpäivään, helposti tulee 8 h läksyineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on huoltajuus 18-vuotiaasta?
Vastaamatta kysymykseesi totean että lapsen huoltajalla on elatusvelvollisuus lapsen 22 ikävuoteen saakka.
Ei vaan 21v ja silloinkin vain jos opiskelee eikä käy isommin töissä.
Se ei ole ikään sidottu, vaan toisen asteen opiskeluun ja sen kustannuksiin. Kolmannen asteen opiskelijaa ei tarvitse elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi tuota tarviisi miettiä ollenkaan? Sanot vaan exälle, että parasta palkata mahdollisimman kallis asianajaja koska sulla jo tulevaa oikeuskäsittelyä varten valmiina 4 tyypin tiimi :D
Mitäs sekoilet? Mikä oikeuskäsittely?
Etkö osaa lukea? Ihan kuin olisi 4 juristin tiimi takana. Selvästi kieliposkessa suuta esitetty tyhmä huijaus, johon selvästi ex menisi lankaan kun sinäkin menisit
Olisit sitten hauska, jos kieliposkessa kirjottelet.
Lähinnä idiootilta kuulostit.
Yhdessä vl-perheessä oli 10 lasta ja vanhin tytär vastuussa ihan järjettömästä työmäärästä. Tämä otti ja lähti omilleen 18-vuotiaana. Vanhemmat yrittivät saada poliisit hakemaan tyttären takaisin. Vi**u mitä kaheleita...
Vierailija kirjoitti:
Siinähän hourii, 18 vuotiaalla on laillisesti vapaus valita mitä tekee.
Jo 16-vuotias saa valita asuinpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on huoltajuus 18-vuotiaasta?
"Exäni ei ymmärrä, ettei mitään huoltajuutta ole!"
Eihän noin tyhmää ihmistä Suomenmaassa ole. Mistä siis on kysymys?
Kyllä minun exäni väitti kivenkovaan että HÄNELLÄ on oikeus päättää kuka on huoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko olla ilman viinaa ja seksiä niin kauan, että lapsi on päässyt ylioppilaaksi ja muuttanut pois?
"Lauantaina aikeemme on ajaa ostamaan minulle vuodesohva pienehköön työhuoneeserni. että tyttö saa makuuhuoneeni."
Hyvänä isänä antaa tyttärelleen käyttöön kolmionsa (?) makuuhuoneen ja käyttää jatkossa omana huoneenaan työhuonettaan.
Mikä perverssiys tai rajoittuneisuus teitä oikein vaivaa? Nythän tytär tarinan mukaan asuu äitinsä, isäpuolensa ja muutaman sisarpuolen kanssa.
Oletteko niin sekaisin että kuvittelette ettei tytön äiti harjoita seksiä isäpuolen kanssa heidän kotonaan (jossa asuu siis useampikin lapsi)?
Mikä helvetti tässä kuviossa muuttuisi? Tyttö asuu aikuisen pariskunnan tai isänsä luona ja heillä on omat huoneet ja omat suhteet.
Näkisin että kunnollinen isä olisi tyttärelle helpompi asuinkumppani kuin isompi uusioperhe, jossa on isäpuoli ja lapsia.
Kunnollinen isä hyväksyy tyttärensä seurustelukumppanit ja kahden täysi-ikäisen yhteisasumisessa (isä ja tytär) on helpompi sopia miten ja milloin seurustelukumppaneita käy kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä nukut vuodesohvalla ja 18-vuotias sängyssä?
Entä seksi?
Höpö höpö, ex:tä meni kotiapulainen ja lastenhoitaja. Isä toimii oikeudenmukaisesti.
Vaikuttaa järkevältä että tyttö muuttaa isälleen, on täysi-ikäinen ja työpaikkaan helpompi mennä kun asuu isällään. Kun exällä on uusperhe luulisi olevan helpottavaa kun tyttö muuttaa pois, huoltajuus virallisesti loppuu 18v.
Vierailija kirjoitti:
Sinä nukut vuodesohvalla ja 18-vuotias sängyssä?
Entä seksi?
Luetun ymmärtäminen!
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko olla ilman viinaa ja seksiä niin kauan, että lapsi on päässyt ylioppilaaksi ja muuttanut pois?
Mitähän tekemist noilla on siinä että ex-eukko ragee kun tyttö muuttaa isän luo!
Ihan eri asia!
Köyhä isä asuu kaksiossa. On kuitenkin antelias, että ilmeisesti antaa makuuhuoneen tyttärensä käyttöön. Tyypillinen autistimies ei tätä tee, itsekäs ja joustamaton kun on.
monessa uusioperheessä äitylit kuvittelevat että tottakai vanhemmat lapset hoitavat ja luovuttavat huoneensakkin näille ahdh räkäpalleroille. "pitää sopeutua" reiska on niin hyvä naimaan.
Mikä tämä,, juttu on? Oletko joku amis, ap?
,,
Lapsi saa ite päättä kumman vanhemman luona asuu täytettyään 12v.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä isä asuu kaksiossa. On kuitenkin antelias, että ilmeisesti antaa makuuhuoneen tyttärensä käyttöön. Tyypillinen autistimies ei tätä tee, itsekäs ja joustamaton kun on.
Taitaa kuitenkin asua kolmiossa, jos aikoo ottaa työhuoneensa omaan käyttöönsä.
Sosiaalityäntekijät antoivat lapsemme huoltajuuden ex naiselleni joka joi alkoholia jatkuvasti. Sen luona kävi juoppoporukkaa rikollisia varmaan. Kaiken huipuksi meidän lapsi oli pudonnut 2 kerroksen ikkunasta alas ku ekäni oli jättänyt sen yksin ja senkin jälkeen eksäni sai huoltajuuden. Itse en juo, olen käyny töissä, mulla on siisti asunto mutta en saanut lastani luokseni. Sossun virkailija halusi tulla katsomaan asuntoani mutta ei halunnut eksäni asuntoa katsoa joka on paljon kamalampi. Minä sentään siivoan usein
Ai ihan kahden hengen taloudessa asut teini-ikäisen tyttäresi kanssa.
Sellaista sitten.
Kuten muutkin aikuiset, työssä käymällä ja säästöillään.
Ihan tavallista elämää. Mutta eikai sitä työtön ymmärrä.