Aikuinen poikani ei kunnioita kotiani eikä omaa tilaani
Ikää on 24 v ja ollut aina hyvin omaehtoinen. Häntä on yritetty lapsena kasvattaa, huonoin tuloksin.
On tavallaan auttavainenkin, ja hyvinä hetkinään ihan mukava, mutta tulla rymistelee kotiimme/lapsuuden kotiinsa milloin ja mihin aikaan sattuu.
Ei esim. pidä eläimistä ja arka rescue koirani pelkää häntä. Olen monesti sanonut ettei pelottelisi koiraa tahallaan. Kun tulee sisään äänekkäästi ja puhuu kovaa, koira pelkää. Lisäksi koira varmaan vaistoaa, ettei hän pidä eläimistä. Hän huomioi aina ensin itsensä. Tekee mitä huvittaa.
Olen tosi kyllästynyt. Hänellä, kuten muillakin lapsillamme on avaimet meille, mutta koko ajan ovet käy. Ei viihdy puolisonsa kanssa yhtään vaan laukkaa täällä meillä ihan yhtenään. Päivittäin, monta kertaa illankin aikana.
Porttikieltoko pitää antaa? Olen väsynyt. Mieheni ei ole asiasta mitään mieltä.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa se poika on tehnyt? Aloituksesta ei ilmene mitään.
Pelottelee vanhempien koiraa. Kulkee monta kertaa päivässä vanhemmillaan. Vanhemmilla ei ole yhtään omaa tilaa. Aikuistuminen jäänyt väliin. Napanuora ei ole katkennut
Minullekin jäi vähän epäselväksi, mikä tässä on se suurin ongelma.
Meillä asuu vielä minun 23 v poika, eikä edes isäpuoli koe häntä ongelmaksi, vaikka kulkee olohuoneen läpi monta kertaa päivässä keittiöön tms.Ap, voisitko tarkentaa ongelmaa?
Suurin ongelma. On parisuhteessa, asuu toisaalla, mutta kaiken aikaa täällä. Tahallaan pelottelee, kielloista huolimatta, arkaa koiraa. Koska häntä ei kiinnosta toisten tunteet. Ja koiraa pitää karaista. Hänen mielestään. Ei myöskään tunnu ymmärtävän/kestävän sitä että koira on minulle rakas ja tärkeä. Kaikki muiden saama huomio on jotenkin häneltä pois. Tunneäly ja empatiakyky puuttuu.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Myykää talo ja muuttakaa pieneen kaksioon.
Mihin pariskunta tarvitsee kaksiota kun ei ole lapsia?? Ihana 17 m2 studioyksiö riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottelee vanhempien koiraa. Kulkee monta kertaa päivässä vanhemmillaan. Vanhemmilla ei ole yhtään omaa tilaa. Aikuistuminen jäänyt väliin. Napanuora ei ole katkennut
Meillä asuu vielä minun 23 v poika, eikä edes isäpuoli koe häntä ongelmaksi, vaikka kulkee olohuoneen läpi monta kertaa päivässä keittiöön tms.Ap, voisitko tarkentaa ongelmaa?
Suurin ongelma. On parisuhteessa, asuu toisaalla, mutta kaiken aikaa täällä. Tahallaan pelottelee, kielloista huolimatta, arkaa koiraa. Koska häntä ei kiinnosta toisten tunteet. Ja koiraa pitää karaista.
Painu ny saatana vit-tuun lässyttämään tunneälys ja empatias kanssa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma. On parisuhteessa, asuu toisaalla, mutta kaiken aikaa täällä. Tahallaan pelottelee, kielloista huolimatta, arkaa koiraa. Koska häntä ei kiinnosta toisten tunteet. Ja koiraa pitää karaista.
Niin, lapsi on sinun. Syyttelet häntä kasvatuksestasi ja geeneistäsi? Miksi olet ottanut häiriintyneen koiran? Miksi et rohkaissut lastasi opiskelemaan ja lähtemään kodin vierestä pois? Siinä vaiheessa itse roikuit hänessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirastakin olet pystynyt kasvattamaan luonnevikaisen, huoh! Olet syöttänyt sille vegaanista koiranruokaa??
Kun on tunneälyä on joku koira tai kissa tärkeämpi kuin keskustella nuoren aikuisen kanssa ja auttaa häntä itsenäistymään , rohkaista ottamaan siivet.
Nykyään ollaan maallakin päivällä lukkojen takana. Ennen sitä mentiin kylään ja ovet oli auki. Yöllä ei menty.
Jos on jo oma koti ja puoliso, niin on todella outoa päivittäistä äidin luona ramppaamista. Vielä lisänä tuo koiran säikyttely. Joku persoonallisuushäiriö?
Ap, ei sinun ole mikään pakko majoittaa/kestitä aikuista lastasi. Koiran pelottelusta sanot suoraan, että "anna avaimet pois, voit tulla käymään kun ilmoitat etukäteen. Ja koiran annat olla rauhassa!"
Mikset voinut kirjoittaa vain koira? Miksi korostit että on rescue koira?
Ihan kummallinen ketju. Tosi ilkeää "huumoria". Joka ei ole huumoria ollenkaan.
Ap, ryhdistäydy! Ota elämäsi ja tilasi, älä luovuta niitä aikuiselle miehelle eli pojallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se on suurin ongelma, miten hän kohtelee koiraa?
Jos koiraa ei olisi, niin poika saisi tulla?
Aah, kissanlihakeittoa 😋
🎶💃😼🍖🍲🕺🏼🎶
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että koira on epävarmoista oloista kotoisin ja siksikin arka. Ei ole karaistavissa rohkeaksi.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo oma koti ja puoliso, niin on todella outoa päivittäistä äidin luona ramppaamista. Vielä lisänä tuo koiran säikyttely. Joku persoonallisuushäiriö?
Kuka nalkuttavan muijan luona viihtyisi?
Vierailija kirjoitti:
Koska joku jo silti ehti kommentoida, että ap on 'pilannut' koirankin.
Rescuekoirat ovat usein pelokkaita ja arkoja, epävarmoja. Varsinkin ensimmäiset vuoden-pari.
Siis olisiko poika tervetullut ramppaamaan, jos ei kiusaisi koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että koira on epävarmoista oloista kotoisin ja siksikin arka. Ei ole karaistavissa rohkeaksi.
ap.
Ja orpo katukoira on rakkaampi kuin oma lapsi?
Otat lollot paljaaksi aina kun tulee. Kukaan normaali ei halua nähdä äitiään meijerit paljaana (paitsi äidinnussijat ja niitä on yllättävän paljon), joten tuo toiminee ja häirikkö poistuu.