Keski-ikäinen nainen, milloin vieras mies on viimeksi puhunut sinulle?
Siis vaikka kadulla alkanut puhua?
Minulle puhuvat kasikymppiset eläkeläisukot kuntosalilla, mutta nyt kun mietin, niin itseni ikäiset eivät ole kyllä vuosikausiin puhuneet.
En ole ruma, mutta en kyllä laittaudukaan.
Kommentit (63)
Eilen viimeksi joku vähän itseäni vanhempi mies jutteli jotain lenkillä kun tuli vastaan. Ehkä pari vuotta sitten edellisen kerran joku nuori mies tuli hakemaan huomiota, meillä oli ihan hauska puolen tunnin keskustelu puiston penkillä. Torjuin kyllä seksipuheet, mutta halattiin kuitenkin. Ikää minulla n 50 vuotta. En ole kyllä ikinä ajatellut asiaa erityisesti. Joskus nelikymppisenä tuntematon nuorehko mies tuli vaan juttelemaan minulle ja se johti kyllä vähän enempäänkin kuin jutteluun.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista. Se ei kyllä ole mikään ihme koska olen tosi introvertti erakko enkä käy koskaan missään. En ole ruma ja laittaudun joka päivä; pukeudun siististi ja meikkaan.
Kiinnostaisi miehenä tietää miten suhtautuisit jos joku mies yrittäisi puhua sinulle jotain. Oletan että olisit lähinnä vaivautunut ja pahimmillaan ahdistunut.
Ymmärrätkö että me miehet emme halua tuottaa vaivautumisia ja ahdistavia kokemuksia naisille?
Ei tuo liity mitenkään ulkonäköön. Aivan yhtä harvoin nyt keski-iässä kuin nuorena, ja hyvältä olen näyttänyt aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii nykyään että nainen tekee aloitteen. Ei valkoinen heteromies uskalla enää lähestyä vierasta naista esim. kadulla. Pitää olla hyvin varovainen nykyään siinä mitä tekee ja sanoo.
Minun on niinikään valkoisena heteromiehenä hyvin vaikea uskoa, että naiselle asiallisesti juttelemisesta voisi seurata miehelle jokin suuri katastrofi. Pakit todennäköisesti tulee, muttei mitään sen dramaattisempaa.
Itse taas valkoisena keski-ikäisenä miehenä olen tullut hyvin varovaiseksi, kuten varmaan suurin osa. Mieluummin jätän vastakkaisen sukupuolen huomiotta kadulla, ei ainakaan syytetä tuijottamisesta jne.
Ei varmaan koskaan. Olen niin arka, enkä ota kontaktia keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
Asun Etelä-Karjalassa, joten lähes joka kerta, kun käyn kaupassa, joku vieras ihminen alkaa juttelemaan. Mies tai nainen, vanhus tai joskus jopa lapsi. Täällä on avoimempaa porukkaa kuin vaikkapa jossakin Länsi-Suomessa.
Eikä ole. Elämäni yksinäisimmät vuodet vietin Lappeenrannassa. Missään muualla Suomessa en ole tavannut niin sisäänpäinkääntynyttä ja umpimielistä sakkia. "Sie et ole täältä", niinpä niin. Ystäviä sieltä on mahdotonta saada.
Vastauksena kysymykseen, tänään kun tulin kaupasta. Naapurin remppamiehet rupesivat juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan kauan sitten. Minusta on tullut huomaamaton.
Jep, minusta tuli huomaamaton siinä nelikymppisenä, mutta edesautoin sitä kyllä itse (lakkasin laittautumasta). Huomaamattomana oleminen on ihan kivaa, ei siinä mitään. Nuorena sai huomiota. Ap
Entä ihminen joka laittautuu, mutta silti ei pahemmin miehet, ei nuoret eikä vanhat ala juttelee :D enkä ole edes keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes muista. Se ei kyllä ole mikään ihme koska olen tosi introvertti erakko enkä käy koskaan missään. En ole ruma ja laittaudun joka päivä; pukeudun siististi ja meikkaan.
Kiinnostaisi miehenä tietää miten suhtautuisit jos joku mies yrittäisi puhua sinulle jotain. Oletan että olisit lähinnä vaivautunut ja pahimmillaan ahdistunut.
Ymmärrätkö että me miehet emme halua tuottaa vaivautumisia ja ahdistavia kokemuksia naisille?
Ihan ystävällisesti suhtautuisin, tietysti. Ei se, että olen introvertti tarkoita että ahdistun jos minulle joku vieras juttelee.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi joku vähän itseäni vanhempi mies jutteli jotain lenkillä kun tuli vastaan. Ehkä pari vuotta sitten edellisen kerran joku nuori mies tuli hakemaan huomiota, meillä oli ihan hauska puolen tunnin keskustelu puiston penkillä. Torjuin kyllä seksipuheet, mutta halattiin kuitenkin. Ikää minulla n 50 vuotta. En ole kyllä ikinä ajatellut asiaa erityisesti. Joskus nelikymppisenä tuntematon nuorehko mies tuli vaan juttelemaan minulle ja se johti kyllä vähän enempäänkin kuin jutteluun.
Miksi lähdit hänen kanssaan? Hänhän tuli vain juttelemaan!
En muista, mutta nuori mies tuijotti toissapäivänä futiskentältä ohikävellessäni ja vastasin tietysti katseeseen.
Tuo piristi vähän päivää.
Lapsen kevätjuhlassa. Kysyi onko vieressäni oleva paikka vapaa.
Joku äijä salilla kysyi tarvinko yhtä painoa. Ei mulle nuorenakaan vieraat äijät liikoja jutelleet, ainakaan mitään sellaista mitä ois tarvinnut kuulla.
Oikein mielellään ei miesten tarvitse tulla juttelemaan. Vastaus on toki valmiina eli "Painu v*ttuun siitä"
Viikko sitten. Odotimme bussia. Sen jälkeen en ole käynyt missään, missä tapaisin ihmisiä, joita en tunne.
N45
Enemmän minulle tuntemattomat miehet ovat puhuneet nyt kun olen keski-ikäinen kuin nuorempana. Olin kaunis, mutta hieman ujo, joten ehkä vaikutin ylimieliseltä.
Jotain typerää huutelua ei lasketa, onneksi sellainen on loppunut (paitsi viime kesänä joku avasi ohimenevästä autosta ikkunan ja huusi jotain typerää).
Vierailija kirjoitti:
Sinusta on tullut vuorovaikutusta välttelevä.
Mä olen lähes aina puheissa jonkun kanssa kun poistun sinkkukolmiostani.
Ihmiskohtaamiset on tärkeitä ja niitä tulee väkisinkin, ellei niitä itse alitajuisesti tai tarkoituksella välttele.
Ihmisten pakonomainen sukupuolittaminen on kyllä pimeää.
Kukaan terve ei kaiken aikaa kyttää väkijoukosta mahdollista seksikumppania. Epätoivoiset, vuorovaikutuskyvyttömät ja pakkomielteiset kyttäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii nykyään että nainen tekee aloitteen. Ei valkoinen heteromies uskalla enää lähestyä vierasta naista esim. kadulla. Pitää olla hyvin varovainen nykyään siinä mitä tekee ja sanoo.
Minun on niinikään valkoisena heteromiehenä hyvin vaikea uskoa, että naiselle asiallisesti juttelemisesta voisi seurata miehelle jokin suuri katastrofi. Pakit todennäköisesti tulee, muttei mitään sen dramaattisempaa.
Itse taas valkoisena keski-ikäisenä miehenä olen tullut hyvin varovaiseksi, kuten varmaan suurin osa. Mieluummin jätän vastakkaisen sukupuolen huomiotta kadulla, ei ainakaan syytetä tuijottamisesta jne.
Sä oot pimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, minusta tuli huomaamaton siinä nelikymppisenä, mutta edesautoin sitä kyllä itse (lakkasin laittautumasta). Huomaamattomana oleminen on ihan kivaa, ei siinä mitään. Nuorena sai huomiota. Ap
Entä ihminen joka laittautuu, mutta silti ei pahemmin miehet, ei nuoret eikä vanhat ala juttelee :D enkä ole edes keski-ikäinen.
Koska olet täysin passiivinen ja välttelevä.
Asun Etelä-Karjalassa, joten lähes joka kerta, kun käyn kaupassa, joku vieras ihminen alkaa juttelemaan. Mies tai nainen, vanhus tai joskus jopa lapsi. Täällä on avoimempaa porukkaa kuin vaikkapa jossakin Länsi-Suomessa.