Paljonko teillä menee rahaa kesäkukkasiin ?
Laskin tänään kaikki yht. Myös kesäkukkamultasäkit. Tasan 250€ meni meillä.
Kommentit (78)
Riippuu vähän kauanko saan pidettyä kukat hengissä. Tänä vuonna tosin ostin perennoja. Rahaa meni enemmän, mutta toivottavasti säästöä tulevat vuodet.
Alle 5 euroa, ostin yhden pelargonin parvekkeelle. Ruukku oli valmiina sekä multaa viime kesältä.
Taisi olla 5 tai 6 euroa mitä maksoin auringonkukasta, muutama euro tomaatin- ja paprikansiemeniin. Paprikat tosin ei selvinnyt, yhden kissa repi ja toinen taisi paleltua, luulin että parvekkeella olisi jo ollut lämmin, mutta paprika nuupahti.
Pari kymppiä. Yks amppeli ja 2 ruukkukukkaa.
Tänä vuonna noinn 45€ meni istutuksiin pihalle, multaa oli vielä viime vuodelta. Perennoja on pihassa ihan riittävästi ettei ole tarvittu niitä enää. Ostin alennuksesta monta pelargonia.
Ei yhtään. Riittää monivuotiset pihan kukkijat.
2 perennapenkkiä ja riippuorvokkiamppeli jonka sain lahjaksi. Ei latiakaan.
11,95e, ostin verenpisaran parvekkeelle
Ostin parvekkeelle kukansiemeniä 3 eurolla. Mullat oli ennestään.
Hautausmaalle ostin kahdelle haudalle ensin orvokit ja äitienpäiväruusut ja sitten on vielä juhannuksen alla ostettava kesäkukat ja multaakin säkillinen haudoille sekä lannoitepurkki ja tähän kaikkeen palaa jo niin paljon rahaa, että tuskin raskin ostaa omalle parvekkeelle mitään kukkia. Kukkakaupoissakin ovat hinnat nousseet hurjasti muutamsn viime vuoden aikana.
Ei yhtään, tulee lyhyt kylmä kesä. Viime ja toissa vuonna meni 400e per kesä.
Ei ole koskaan mennyt yhtään mitään. Minulle on aina riittänyt kukat, mitkä kasvavat luonnossa.
Nuorempana ja puutarha innokkaana meni helposti satoja ja tuhansiakin euroja puutarhan kaunistamiseen. Lopulta tajusin, että se on ihan turhaa ja pelkkää vaivaa tuottavaa toimintaa sekä rahaa menee hukkaan joka ikinen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000-5000e Meillä vähän isompi ja hienompi piha kuin teillä.
Mieheni on toimitus johtaja.
Tätähän ei usko Erkkikään.
Älä ny, se on nakkikiskan toimitusjohtaja, rouva samalta koulutustasolta.
Tänä vuonna pihaan ja puutarhaan on mennyt jo ehkä n. 500€. Lisää tulee menemään. Onneksi mies maksaa, niin en tiedä tarkkaa summaa, enkä laske.
Mulla sen verran kukkivia perennoja, pensaita ym, että ihan vain yhden amppelin ostin. Orvokitkin ovat kylväytyneet pitkin pihaa ihan itse.
Minulla koko pihan tuijiin ja pensaisiin, karviaisiin ja kukkiin menee 80 euroa. Laitoin joitakin pussillisia siemenistä.
Alennuksella pensaat ja tuijat, kun lasken koko vuoden ostokset. Kesäkukat myös alennuksesta huonon näköisiä, mutta hoidan ne kukkimaan.
Multaa en koskaan osta kun hoidetaan omaa kompostia ja myös lehtikompostia.
Hoitoon menee aikaa kesällä, mutta se on terapiaa nypin kukkineet ja kastelen ja joudun leikkaamaan tuijia ja lehtipuita.
Ehkä satanen.