Paljonko teillä menee rahaa kesäkukkasiin ?
Laskin tänään kaikki yht. Myös kesäkukkamultasäkit. Tasan 250€ meni meillä.
Kommentit (78)
Jotain 400 euroa, jos laskee koko kesän kukat kevään sipulikukista lähtien, vihannesten taimet ja siemenet, istukassipulit, siemenperunat ja mullat. Mutta tää on mun ainoa harrastus ja kesän ihanuus. Jonkin verran tulee sitten takaisin, kun ei tarvitse kesällä ostaa esimerkiksi salaattia ollenkaan. Jotain esikasvatan itse, kuten kelloköynnöksiä tänä vuonna uutuutena itselleni, mutta kotiin ei mahdu kovin paljon taimia sisälle.
Vierailija kirjoitti:
4000-5000e Meillä vähän isompi ja hienompi piha kuin teillä.
Mieheni on toimitus johtaja.
Toimitus johtajan rouvalla on jäänyt peruskoulukin käymättä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Kiva että miehesi toimittaa sinulle kesäkukkia.
Hautausmaalta käyn hakemassa kesäkukkaset. Samoin muita esineitä joita haudoilla on. Parvekkeelle kukkaset ja muut esineet jotka mieleen. Valitsen mieluisat kukat haudoilta.
terveisin
Pitkä Kynsi
Nyt oli helppo kysymys, ei mene senttiäkään moiseen turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaalta käyn hakemassa kesäkukkaset. Samoin muita esineitä joita haudoilla on. Parvekkeelle kukkaset ja muut esineet jotka mieleen. Valitsen mieluisat kukat haudoilta.
terveisin
Pitkä Kynsi
Pihakivetyksenkin voi hoitaa kätevästi hautausmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa. Olen suosinut perennoja, niin ei tartte joka vuosi ostaa uusia.
Mä en taas jaksa kitkeä perennapenkkejä, niin sen takia ostan yksivuotisia, jotka voi heittää lokakuussa biojätteeseen :)
Mulla taas viime keväänä laitettu uus perennapenkki. Yhden rikkaruohon olen sieltä nyt kitkeny.
Vierailija kirjoitti:
20-50 euroa vuodesta riippuen.
Sama. Mullat, siemenet -> ehkä 40 €
Perennoja on paljon
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei usko Erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas jaksa kitkeä perennapenkkejä, niin sen takia ostan yksivuotisia, jotka voi heittää lokakuussa biojätteeseen :)
Oikein tehtynä niissä ei ole kitkemistä.
50-70 e yleensä. Ostan aina suoraan puutarhalta ja varsinaisten kukkien sijasta suosin syötäviä kasveja, yrttejä, mansikoita, paprikaa, herneitä ym. Perennoja pihalla ei ole yhtään, mutta kukkivia puita ja pensaita monenlaisia. Rakastan luontoa ja reheviä puutarhoja, mutta en jaksa laittaa pihaa, vaan kaiken pitää olla helppohoitoista. Mies hoitaa keväällä oksien karsimisen, robotti ruohonleikkuun, lapset hernemaan ja hedelmien poimimisen, minä istutan ruukkuihin puutarhaostokset, enkä sitten muuta teekään kuin nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylvä yksivuotisten siemeniä. Siemenet syksyllä talteen.
Doris - reissunainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-50 euroa vuodesta riippuen.
Sama. Mullat, siemenet -> ehkä 40 €
Perennoja on paljon
Pölyttäjät tykkää perennoista ja osasta kylvetyistä (perhoskukka, kaunokainen, kosmoskukka) eivät niinkään kauppojen kertakäyttökukista.
Lupiini myös tappaa pölyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
*toimitusjohtaja
En ole laskenut enkä laske. Tänään meni 80 euroa. Multaan meni mitä meni. Taimitarhaan 123 euroa. En nyt noita laske kun pakko ostaa kuitenkin. Tilasin vielä silkkikukkia etupihalle ja niihinkin meni yli satanen, viherviisikon juttuja.
Tosin nyt kesäkuussa loppuu törsääminen ja pihalla ja vedessä viihtyy koko kesän eikä maksa mitään.
15 eur, yksi amppeli riittää. T. Minimalisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin
Pitkä Kynsi
Pihakivetyksenkin voi hoitaa kätevästi hautausmaalta.
Kasteluvedetkin saa sieltä, pitää vaan olla astioita mukana.
Eipä niissä juuri kitkemistä ole, kun on valinnut lajit oikein 😃