Mikä on suruadressin käytäntö?
Hei.
Mikä käytäntö on suruadressin kanssa?
Poikani mummo kuoli. Tämä mummo oli entisen mieheni äiti eli lapsen isänäiti. Itse ajattelin laittaa suruadressin, koska tunsin hänet. Enkä osallistu hautajaisiin (poikani osallistuu). Mutta onko siihen soveliasta lisätä äitini nimeä?
Äitini on viimeksi varmaan yli 4 vuotta sitten puhunut heille. Kaiken kaikkiaan on puhunut heille ehkä vain 1-3 kertaa. Eivät olleet mitenkään läheisiä. Lapseni mummo perheineen eivät kauheasti pitäneet äidistäni (niin vähän ymmärsin rivien välistä aikoinaan, äitini on vähän hankala persoona), mutta kuitenkin tarvittaessa toimeen tulivat (esimerkiksi lapsen ristiäiset).
Äitini pyysi laittamaan suruadressiin myös nimensä, mutta mietin ihmetyttääkö tämä surevia omaisia tai onko se etiketin mukaista?
Kiitos jos joku voisi vastata.
Itse en siis osallistu hautajaisiin, koska minua ei ole kutsuttu, mutta poikani on. Haluaisin kuitenkin lähettää surunvalitteluni poismenneen läheisille.
Kommentit (4)
Adresseja nimenomaan lähettävät ne tahot, jotka eivät ihan kuulu lähipiiriin, mutta tuntevat vainajan. He ottavat osaa näin. Eli ap ja ap:n äiti voivat sellaisen yhdessä laittaa.
Laita osanottokortti. Adressit on muinaisjäänne ja ylikalliita. Varsinkin jos ei ole ihan läheinen.
Kauniita kuorellisia osanottokortteja löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Laita osanottokortti. Adressit on muinaisjäänne ja ylikalliita. Varsinkin jos ei ole ihan läheinen.
Kauniita kuorellisia osanottokortteja löytyy kyllä.
No tavallaan tässä on kyse suht läheisestä henkilöstä, kun on ex-anoppi ja lapsen mummo kuollut. Laittaisin itse kyllä sen adressin. Ja varmasti voi laittaa myös äidin (eli toisen mummon) nimen siihen.
No kyllä minä laittaisin jos äitisi nimensä siihen haluaa. Onhan äitisi ollut ex-miehesi anoppi. Tältä exältä nyt äiti kuoli mikäli kärryillä pysyin.