Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ ikäiset! Oletteko jättäneet jotain tekemättä ikänne vuoksi?

Vierailija
01.06.2025 |

Menemättä huvipuistossa hurjaan laitteeseen, ilmoittautumatta jollekin kurssille, ostamatta jonkin vaatteen, lähtemättä matkalle... Sen takia että tunnette itsenne liian vanhaksi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25 kun kävin ajamassa vesijetillä. Joku mamma siinä koki tärkeäksi sanoa miehelleen, etten minä nyt niin nuori enää ole. Voisko sen lähen pitää kiinni, jos sieltä ei tule mitään järkevää ulos. Ei ollut ainut kerta, kun minua on arvosteltu vieraan ihmisen toimesta.

Vierailija
22/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita jättänyt ostamatta. Ihastun johonkin vaatteeseen, mutta sitten tajuan, etten enää tässä iässä voi pukeutua, kuten nuorempana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuokkarille en ole mennyt enää pitkään aikaan notkumaan, ikää on tällä hetkellä 43v. Työkokeilua siellä ei lasketa.

Olen aina ollut enemmän se heikkokuntoinen nörtti, jota ei vauhti ja vaara ole kiehtoneet,mutta ilmeisesti se viidenkympin villitys alkaa oireilemaan, kun sillä silmällä olen moottoripyöriä alkanut katselemaan.

Vierailija
24/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan joka kerta etten enää ikinä mene hurjaan laitteeseen mutta aina lapsen kysyessä seuraa jotenkin tulen luvanneeksi. Toinen kiljuu vieressä innosta ja itse istun laitteen kahvoja puristaen ja odotan lähtöä silmät kiinni. Huoh, ei ole iästä kiinni.

Vierailija
25/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelut tekisi mieli aloittaa, mutta ura jäisi lyhyeksi ja tietenkin myös työllistymisessä voisi olla haasteita kuusikymppisenä. Toki opiskella voi opiskelun ilosta. Ehkä ensi keväänä yhteishakuun.

Minä olen yli viisikymppinen opiskelija. Ja olen kohdannut opintojeni aikana monennäköistä ikärasismia. Mikä on aika mielenkiintoista. Kun juuri +50 vuotiaita moititaan joustamattomuudesta, suvaitsemattomuudesta ja jääräpäisyydestä. 

Vierailija
26/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti katsoa muita vastauksia, jos jotain tulisi mieleen. Mä en ole koskaan vuoristoradassa käynnytkään, enkä vastaavissa vatkaimissa... Huvipuistolaitteet eivät ole mua varten.

Festareille otan hotellimajoituksen, vaikka kyllä teltassa yövyn vaellusreissussa. Aikuisen tyttären kanssa käytiin muutama viikko sitten parilla ja mentiin hänen suosimiin paikkoihin. Virhe. Se meteli! ;D ja ne kaikki juopuneet lapset, jotka tässä meilläkin oli ennen. Kaikki tuli halaamaan ja jututtamaan - eikä siinä mitään, mutta Äiti moodi tuli päälle, että nää pienet lapset ja noin kännissä?! Eihän siellä pystynyt edes juttelemaan kunnolla.

En tiedä tunnenko itseni vanhaksi vielä, mutta mukavuus edellä.

N53

Vierailija
27/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka ja mitä. Moniin tapahtumiin jää menemättä, uusia bändejä ei viitsi enää musiikin puolella perustaa, eikä missään oikein ole minulle enää mitään. Tosin näin on ollut jo 20 vuotta, mutta yhä vaan enemmän ovia sulkeutuu elämässä.

Vierailija
28/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene leikkipuistoon keinumaan tai liukmäkeen vaikka kieltämättä joskus kyllä mieli vielä tekisi.

Vierailija
29/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. En tunne itseäni vanhaksi.

Voin mennä vuoristorataan ja aloitin juuri uudet opinnot.

N50

Et tunne, mutta olet kuitenkin vanha. Et mikään eilisen teerenpoika.

T. 50N

Vierailija
30/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50+ ei ole vanha.

No, kyllä se on. Hyväksykää tosiasia, kiitos.

Terveisin 50+

Vierailija
31/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde vonkaavan nuoren miehen matkaan. 

En synnytä enkä ole aikeissa avioitua. 

Vierailija
32/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisiin nuoriin en enää mennyt.

Vierailija
33/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkouluun ja Tanhun alkeet-kurssille jätän osallistumatta.

Vierailija
34/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin siinä kohtaa ottamasta älyttömiä riskejä. En skeittaile enkä skuuttaile kun homma tuntuu huteralta ja luut on hauraat mutta fillariin kuten ennenkin. Moottoripyöräkin lähti kun ei enää jaksanut ajella. Lopetin jujutsun kun mustelmat parani huonosti. Sille löytyi kyllä syykin. Toisaalta aloitin aikidon. Selkä pysyy vetreänä kun mäjähtelee tatamiin.

Henkisesti olen vapaampi kuin ennen. En enää paheksu muiden tekemisiä elleivät ne loukkaa heikomman asemaa. Itseni suhteen olen ankarampi, muita kohtaa lepsumpi. S

Vierailija
35/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt mitään tekemättä sen takia että olen vanha, mutta paljonkin sen takia ettei jotkut asiat huvita. En esimerkiksi menisi enää koko illaksi meluisaan yökerhoon tungeksimaan. En ole koskaan pitänyt niistä, mutta nuorena en kai uskaltanut myöntää että en halua mennä vaan menin kavereiden perässä.

On paljon asioita, joita en nuorena uskaltanut ja nyt voin ihan hyvin tehdä. Voin olla bikineissä rannalla. Uskallan pitää puheen juhlissa. Uskallan kysyä neuvoa ja näyttää tyhmältä. Uskallan sanoa "rakastan sinua". Uskallan mennä vuoristorataan ja matkustaa Kiinaan.

Vierailija
36/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en joisi alkoholia julkisella paikalla, pl. erittäin siisti piknik kaveriporukalla. En myöskään helpolla pissaisi ulkona, ellei ole pakkotilanne esim.metsälenkillä. Festareille tmv rymypaikkoihin tunnen olevani liian vanha, mutta se lienee myös mukavuudenhalua. En missään olosuhteissa lähtisi (baarista, juhlista tmv) vieraan miehen matkaan, tai toisi tuntematonta kotiini. En kylläkään käy edes baareissa, tunnen itseni ikälopuksi siellä.

Olen myös liian vanha ottamaan enää velkaa. 

Vierailija
37/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene teinibaareihin.

Totta. Mäkin meen +30 baareihin nykyään. Teinimeno on vaan vähän sellasta.

Vierailija
38/38 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita bikineitä päälle, enkä muutenkaan käy rannoilla. Yöelämä ei kiinnosta. Menen nukkumaan 22.30 ja herään 6.00. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi