Miten ne useimmissa muissa maissa pärjää ilman kummoisia sosiaalitukia?
Miten ne pärjää, kun täällä kuolo korjaa pienimmästäkin leikkauksesta?
Kommentit (369)
Ihan hyvin ne pärjää.
Se on huvittavaa, kun täällä aina puhutaan pohjois-amerikan kodittomista ja väkivaltaisuuksista. Ne ovat aika lailla samalla tasolla kuin suomessa tai jopa vähemmän. Ainakin, jos otetaan huomioon ne alueet yhdysvalloissa missä väestötiheys on suomen pk-seudun tasoa tai alle.
Alkaa olla tämä sosialismin ihannointi propaganda kohta samalla tasolla entisen neuvostoliiton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että kaikki suomalaiset kävisivät Amerikassa. Losista voi aloittaa.
Yhdysvalloissa on useita sosiaaliturvaohjelmia, jotka kattavat vanhukset, vammaiset, lapsiperheet ja työttömät.
No miksi ne ihmiset ovat siellä kaduilla ja rannoilla? Oletko itse edes käynyt siellä?
Asunnottomuus on ongelma, johon liittyy päihderiippuvuus ja sitä kautta elämänhallinnan puute.
No minulla ei kumpaakaan mutta asunto myydään alta, toki se oli myös sosiaalitoimiston mielestä ihan oma syy kun myydään pois. Vaikka vuokrat maksettu. Varmana muilla voi olla sama tilanne myydään ja ajetaan ulos että silleen voi myös käydä. Ja oli yksi uutinen jossa oli kodittomia Espanjassa, yksi oli joutunut koska passi vietiin. Ei liity aina päihteisiin. Oma kokemus on ettei Suomessa piitata yhtään. Pk-seudulla on tapana myydä asunnot alta pois ja ajaa vuokralaiset pois. Samassa talossa 7 myyty. Ja sitten on joku narkkari kun tehdään näin, vaikka ei olisi. Sehän ei tuohon liity kun omistajat myy.
Ulkomailla on tästä syystä huomattavasti enemmän kodittomia. Ei tarvitse kuin Eurooppaan mennä ja todellisuus iskee vasten kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Ne? Ai ne, jotka asuu kadulla? Ne, jotka näkee nälkää? Ne, jotka myy per*että kadunkulmassa, että saa edes vähän rahaa?
No tää. Kun olin vaihdossa jenkeissä, näin ekan kerran kuolleen ihmisen. Se oli kuollut puiston penkille ja kangistunut siihen puoli-istuvana suu apposen auki. Isäntäperhe suhtautui tapahtumaan hyytävän tunteettomasti antaen ymmärtää, että kyseessä oli pelkkä spurgu, ei kannata järkyttyä. Ei kiitos näitä asenteita Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne? Ai ne, jotka asuu kadulla? Ne, jotka näkee nälkää? Ne, jotka myy per*että kadunkulmassa, että saa edes vähän
Elämässä vain vahvimmat selviää ja jokainen on oman onnensa seppä.
Jos et ole sattunut huomaamaan niin kukaan ei jää tänne ikuisesti pyörimään eli jokainen on heikko ja kuolee pois. Jopa sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne? Ai ne, jotka asuu kadulla? Ne, jotka näkee nälkää? Ne, jotka myy per*että kadunkulmassa, että saa edes vähän rahaa?
No tää. Kun olin vaihdossa jenkeissä, näin ekan kerran kuolleen ihmisen. Se oli kuollut puiston penkille ja kangistunut siihen puoli-istuvana suu apposen auki. Isäntäperhe suhtautui tapahtumaan hyytävän tunteettomasti antaen ymmärtää, että kyseessä oli pelkkä spurgu, ei kannata järkyttyä. Ei kiitos näitä asenteita Suomeen.
Niinpä. Kehotin jo tuolla aiemmin ihmisiä käymään tuolla. Itse en kanssa halua tuota tänne.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisö, perhe ja naapurit. Aikuiset lapset asuvat vanhempiaan lähellä tai samassa asunnossa. Yhteisöllisyys on ihan muuta kuin kerran viikossa soittelut tai pari kertaa kk vierailu vanhemmalla jossain vanhainkodissa. Isovanhemmat tiiviisti hoitamassa lapsenlapsiaan, lapset pitävät vanhukset virkeänä ja lapsilla tuttu turvallinen kaitsija.
Olen elänyt tuollaisessa paskayhteisöllisyydessä elämäni ekat 17v enkä suosittele kellekään. Lapsen ja nuoren näkökulmasta ihan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin ne pärjää.
Se on huvittavaa, kun täällä aina puhutaan pohjois-amerikan kodittomista ja väkivaltaisuuksista. Ne ovat aika lailla samalla tasolla kuin suomessa tai jopa vähemmän. Ainakin, jos otetaan huomioon ne alueet yhdysvalloissa missä väestötiheys on suomen pk-seudun tasoa tai alle.
No alkaa mennä aika valikoivaksi. Ja oliko sulla mitään lähteitä tähän ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin ne pärjää.
Alkaa olla tämä sosialismin ihannointi propaganda kohta samalla tasolla entisen neuvostoliiton kanssa.
Neuvostoliiton kommunismi oli aivan eri asia kuin pohjoismainen sosialismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kehotin jo tuolla aiemmin ihmisiä käymään tuolla. Itse en kanssa halua tuota tänne.
Kristillinen maa
Vierailija kirjoitti:
Ai esimerkiksi Virossa tai muissa lähimaissa?Tuo joku esimerkki läheltä sen sijaan että menet jonnekin merten taakse.
Vierailija kirjoitti:
No Euroopassa on hyvät sosiaalituet, mutta niissä maissa joissa ei ole, eihän ne kaikki pärjääkään. Osa jää kodittomiksi, ei pysty hoidattamaan sairauksiaan jne.
Ei jää vaan tekevät töitä mitä saavat eivätkä odottele tukia ,käsi ojossa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua oudoksuttaa, että nämä tuilla elävät vaativat samaa elintasoa kuin työssä käyvät. Jos ei anneta, niin karmea narina alkaa.
Ei kukaan vaadi sitä! Käsittämätöntä. miten nämä olkiukot putkahtavat aina esiin kuin torakat.
Kyllä valitetaan kun nyt ei voi köyhä käydä kampaajalla ja ravintolassa enää ja siksi ne menee konkkaan.Lue keskusteluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoisat pummit, kertokaa tähän nyt ihan suoraan kiertelemättä ja kaartelematta kuinka monta euroa pitää kuussa tulla tilille, että olette tyytyväisiä?
Minulle riittäisi ihan vain se, että sinä painuisit helvettiin täältä
Osuiko tukipummiin?Joka päivä täällä valitetaan kun on kehdattu tukia leikata mutta kysymykseen ette uskalla vastata.
Tässä ketjussa on hyviä perusteluja. Palautitte uskon ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoisat pummit, kertokaa tähän nyt ihan suoraan kiertelemättä ja kaartelematta kuinka monta euroa pitää kuussa tulla tilille, että olette tyytyväisiä?
Minulle riittäisi ihan vain se, että sinä painuisit helvettiin täältä
Nyt kun aloit soittamaan suuta henkilökohtaisesti, niin viitsitkö samalla vastata kysymykseen.
Mä en ole sulle mitään velkaa, sori siitä ja vedä kätees, tai ehkä toi oli turha toivotus, kun sitä sä joka tapauksessa teet.
Taidat olla ikuinen työtön ,tuollainen ei kelpaa minnekään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua oudoksuttaa, että nämä tuilla elävät vaativat samaa elintasoa kuin työssä käyvät. Jos ei anneta, niin karmea narina alkaa.
En tiedä minkälaista elintasoa tarkoitat, mutta siinä olen samaa mieltä, että jos palkka on sama kuin tukien määrä, silloin palkka on liian pieni. Silloin kannattaa mahdollisimman monen liittyä omaan ammattiliittoon ja pyrkiä valitsemaan sinne pätevät luottamushenkilöt ajamaan parempia työehtoja.
Juuri siksi ei liitytä liittoihin että ne ajaa jäsenilleen paskoja palkkoja ja ovat vielä tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittäisi ihan vain se, että sinä painuisit helvettii
Osuiko tukipummiin?Joka päivä täällä valitetaan kun on kehdattu tukia leikata mutta kysymykseen ette uskalla vastata.
Sulle on ihan turha vastata, koska mielestäsi eurokin on liikaa ja saisit vain vettä ruosteiseen myllyysi. Sitten pääsisit kauhistelemaan, että tuollaisia summia ja minä saan työllä sen ja sen verran ja blaa, blaa, ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan tyytyväinen runsaisiin tukiimme. Kukaan ei näe nälkää eikä jää taivasalle.
Näkee ja jää.
Ei jää.Jos on luuseri eikä osaa rahojaan käyttää niin on oma vika.
No Euroopassa on hyvät sosiaalituet, mutta niissä maissa joissa ei ole, eihän ne kaikki pärjääkään. Osa jää kodittomiksi, ei pysty hoidattamaan sairauksiaan jne.