Sinä joka pidät työstäsi, mitä teet?
Onko sellainenkin työ olemassa, josta voi oikeasti nauttia?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Olen palkanlaskija ja tykkään siitä. Saa todella paljon onnistumisia, joista tulee hyvä mieli.
Hmm. Mistä se onnistumisen tunne tulee? Eikö työ ole aika kaavamaista ja ei salli virheitä joten?
Vuoropäällikko ravintolaketjussa :D
Vierailija kirjoitti:
Ahaa
Oletko sinä töissä josta pidät?
Vierailija kirjoitti:
Muusikko
Onko hyvä palkka?
Pidän työstä koska siinä kohtaan ihmisiä aidoimmillaan keskellä heidän arkeaan. Työssä ei ole liikaa vastuuta, tehtävien ns. peruskaura helppo ja sama mutta vaihtuvat ihmiset ja tilanteet antavat mahdollisuuden käyttää myös päätä välillä esimerkiksi laskemiseen ja kielitaitoon liittyen. Lisäksi pääsen harjoittamaan vuorovaikutusta erityisesti argumentoinnin osalta melko haastavissakin tilanteissa. Tehtävissä on myös jonkin verran vaihtuvuutta riippuen osastosta/pisteestä millä työskentelen. Työvuorot ovat vaihtelevia mutta ei ole yötyötä. Esimies on todella joustava ja muuttaa tuntimääriä sekä sijoittaa vuorot toiveiden mukaan toteuttaen lähes kaikki vapaatoiveet. Muutenkin työporukka mukava ja aina kun töiltä kerkeää kiva höpöttää kaikesta maan ja taivaan väliltä. Kun lähden kotiin työasiat jäävät töihin enkä mieti niitä ollenkaan ennen kuin seuraavan kerran astun työpaikan ovesta sisään, töitä tehdessä taas saan hetkeksi ajatukset pois opiskeluista.
Työskentelen yliopisto-opintojen ohella päivittäistavarakaupassa.
Palkka on huono jos sattuu aamu- ja/tai arkipäiväpainotteinen lista. Tunnissa olen esimerkiksi voinut antaa 100e arpavoittoja ihmisille, myynyt aika paljon enemmän edestä, soittanut ambulanssin, etsinyt bussiaikataulun ja reitin jostakin kaupungista missä en ole ikinä itse käynyt, kieltäytynyt myymästä 10veelle kolmatta energiajuomaa tunnin sisään, kuunnellut jonkun surkuttelevan läpi kaiken mikä tämän elämässä tällä hetkellä on huonosti, toisen kommentoivan kehoani epäasiallisesti ja kolmannen huutavan minulle itse aiheuttamastaan ongelmasta jolle en voi tehdä mitään vaikka kuinka pahoillani asiasta olisinkin ja yhteensä palvellut esimerkiksi 50 asiakasta. Ja tästä kaikesta saan 12 euroa miinus verot. Työpäivän jälkeen en pääse edes kotiin lepäämään vaan menen kirjastoon opiskelemaan vielä useammaksi tunniksi. Mutta itse olen tämän valinnut enkä siksi valita, suurin syy siihen miksi työstäni pidän on ettei minun tarvitse huolehtia rahasta vaikka tarkasti budjetoinkin. Voin esimerkiksi ostaa kaupasta joskus mansikoita, käydä kerran vuodessa ulkomailla, asua kivassa asunnossa ja rahoittaa urheiluharrastuksia joiden avulla jaksan paremmin ja menestyn opinnoissani.
Siksi huonohkosta palkasta huolimatta ensin mainitut asiat ajavat yli ja olen iloinen ja kiitollinen työstäni, ajattelen että asenne vie pitkälle sillä olen tehnyt muitakin ns. paskaduuneja kuten siivousta, postinjakoa ja tarjoilua ja nekin olivat oikeastaan ihan kivoja ja merkityksellisiä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija 90% etätyö. M28
En usko.
Olen Creative Director ja teen töitä erilaisten luovien projektien parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palkanlaskija ja tykkään siitä. Saa todella paljon onnistumisia, joista tulee hyvä mieli.
Hmm. Mistä se onnistumisen tunne tulee? Eikö työ ole aika kaavamaista ja ei salli virheitä joten?
En ole tuo jolta kysyit, mutta olisiko vaikka se, että tekee työnsä virheettä? Vaativa ja alipalkattu työ.
Itse olen controller ja tykkään työstäni. Kivan itsenäistä ja helpohkoa, mutta silti mielenkiintoista hommaa, etätyömahdollisuus, ok palkkakin vielä.
Röntgenhoitaja, tykkään työstäni. Tienaan melko hyvin, teen töitä paljon ja vaativaa kuvantamistyötä. Päivystysvuorot on mieluisia missä työskentelen pääosin yksin. Päivävuorot ovat joskus raskaita kun on liikaa keltanokkaporukkaa säätämässä ympärillä mutta yksin työskennellessäni tykkään potilaskohtaamisista, työn merkityksellisyydestä ja laadunhallinnasta ja siitä että huomaan oikeasti pitäväni työstäni ja osaan sen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen palkanlaskija ja inhoan työtäni todella. Kaikkea siinä.
Ohhoh! Minä vastikään kouluttauduin ja vaihdoin alaa taloushallinnon puolelle (olen 40+) ja olen ihan liekeissäni!
Palkkahallinnon asiantuntija, 100% etätyö. Rakastan mun työtä, jokainen päivä on erilainen ja jatkuvasti saa oppia jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Röntgenhoitaja, tykkään työstäni. Tienaan melko hyvin, teen töitä paljon ja vaativaa kuvantamistyötä. Päivystysvuorot on mieluisia missä työskentelen pääosin yksin. Päivävuorot ovat joskus raskaita kun on liikaa keltanokkaporukkaa säätämässä ympärillä mutta yksin työskennellessäni tykkään potilaskohtaamisista, työn merkityksellisyydestä ja laadunhallinnasta ja siitä että huomaan oikeasti pitäväni työstäni ja osaan sen hyvin.
Sinäkin olet ollut keltanokka. Annatko muidenkin oppia työn vai oletko piikikäs?
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä luovat työt tulevat sinulle eli kenen juttuja hoidat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä luovat työt tulevat sinulle eli kenen juttuja hoidat?
Asiakkaat voivat olla esimerkiksi brändejä tai yrityksiä. Palkan saan toimistolta, mutta teen töitä asiakkaan tarpeisiin.
Näitä töitä olisi mutten uskalla hakea kun provisiopalkka. Saatko myytyä niin että elät leveästi? Voisin tehdä jos saisin tarpeeksi palkkaa.