Sinä joka pidät työstäsi, mitä teet?
Onko sellainenkin työ olemassa, josta voi oikeasti nauttia?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kehitysyhteistyötä ja humanitaarista kriisiapua maailmalla toteuttavassa kansalaisjärjestössä. Työmaana periaatteessa koko maailma. Erittäin mielekästä ja mielenkiintoista työtä!
Mitä työpäiviisi kuuluu? Istutko koneella ja palavereissa vai reissaat?
Vierailija kirjoitti:
Professori.
Mitä teet töissä ja missä?
Vierailija kirjoitti:
Työni on nii siistiä ja rentoa, ei sido minua. Minulla on vapaat kädet miten teen työni. Viihdyn työssä ja saan siellä valtavasti arvostusta, mutta
- Palkka on 13€/h. 🤦🏼 Elämä on valintoja.
Toisaalta, jaksaisi tehdä myös sivutyötä koska työni mahdollistaa niin paljon.
Eli mitä teet? Kerroit vain millaista töissä on.
Vierailija kirjoitti:
Seminologi
Mitä seminologi tekee töissä?
Tekninen dokumentoija. Tämä on kyllä varmasti yksi ensimmäisiä mitkä tekoäly korvaa 100%:sti. Onneksi ei ole eläkeikään enää kauan. 14 vuotta olen tehnyt tätä. Koulutukseltani olen insinööri. Vaihdoin alaa aikuisena.
Mä en tykkää töistä eikä mua sinne haluakkaan joten olen työtön. Minä olen se joka kyselee noista töistä. Ehkä en tiedä tarpeeksi kun en ymmärrä mitä ihmiset tekevät. Ehkä vielä löydän alani kunhan tiedän mitä kaikkea työ voi olla. Olen Ehkä hitusen autistinen. Meistä ei tykätä palstalla yhtään. Ei myös työpaikoilla.
AMK-lehtori sosiaali- ja terveysalalla.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija ja välillä myös opettaja.
Elättääkö kirjailijan hommat hyvin? Oletko kuuluisa?
Myyn lehtiä. Tykkään jutella erilaisten ihmisten kanssa ja saan tuoreet tunnelmat joka puolelta Suomea joka päivä. Työ ei myöskään sido liikaa, mikä mahdollistaa monipuolisen harrastamisen, liikkuvan elämän ja omat projektit.
Olen palkanlaskija ja tykkään siitä. Saa todella paljon onnistumisia, joista tulee hyvä mieli.
Olen sähköinsinööri ja tradenomi. Ajelen nurmikoita ja pidän todellakin työstäni. Ei mitään stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kehitysyhteistyötä ja humanitaarista kriisiapua maailmalla toteuttavassa kansalaisjärjestössä. Työmaana periaatteessa koko maailma. Erittäin mielekästä ja mielenkiintoista työtä!
Mitä työpäiviisi kuuluu? Istutko koneella ja palavereissa vai reissaat?
Kiitos kysymästä! Kaikkea tuota, joista kysyt. Suunnittelen avustushankkeita ja seuraan niiden edistymistä esimerkiksi Teams -palaverien kautta hankemaiden tiimien kanssa. Humanitaarisissa konteksteissa tulee aika usein vastaan yllättäviä muutoksia ja haasteita projektien toteuttamisen suhteen ja niitä sitten setvitään ja ratkaisuja etsitään yhdessä. Käyn myös paikan päällä niin paljon kuin mahdollista näkemässä miten työ edistyy ja miten apu menee perille. Minulle on hyvin motivoivaa voida nähdä, että työlläni on vaikutusta siihen, että hankalissakin tilanteissa elävien ihmisten elämä voi helpottua ja elämään voi rakentua toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä nyt nauttimisesta, mutta en tiedä, mitä realistisesti ajatellen voisin tehdä mielummin. Olen rakennusalan konsultti. Halusin alalle jo lapsena ja palkka on hyvä.
Kappas, sama homma! Plussaa on myös mahollisuus etätöihin, monipuoliset projektit ja saa tehä töitä muiden ammattilaisten kanssa eli ei tarvi kuunnella tyhjänpäivästä kitinää. Palkkakehitys on hyvä - oon kaksinkertaistanu palkkani 10 vuodessa.
Jep, asiakkaita täytyy tavata, mutta konttorilla ei juuri tarvitse naamaansa näyttää. Palkka ei tosin tässä iässä ole enää juuri noussut, mutta 6000€/kk brutolla pärjää paremmin kuin hyvin.
Siis mitä te niin kuin teette? Mitä konsultoitte? Insinöörejäkö vai mitä
Teen suunnittelun ohjausta, rakennuttamista ja valvontaa erilaisissa rakennushankkeissa. Asiakkaana on pääasiassa valtio tai kunnat. Tehtävänäni on viedä rakennushanke läpi laadukkaasti, turvallisesti ja taloudellisesti. Asiakas siis ostaa minulta tämän palvelun eli konsultoi minua. Koulutukseltani olen insinööri.
Hyvän Lukion opinto-ohjaaja. Kiva työ, kohtuu korvaus ja pitkät lomat.
Tästä eteenpäin 9 vk lomaa.
Eli mitä siis teet. Miten johtava eroaa tavallisesta? Mikä stressaa?