Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä soittanut hätänumeroon kuumassa autossa olevasta koirasta? 🌞

Vierailija
31.05.2025 |

Itse kerran melkein. 

Tai oletko jopa hajottanut auton lasin? Siihenhän on oikeus jos näkee eläimen helteellä autossa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puhelun aikana omistaja ehti paikalle. Oli jo tovin ollut mäyräkoira siellä paistumassa.

Vierailija
42/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa ja soitan vastedeskin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa mun 20v vanhassa volkkarissa on aurinkopaneelilla toimiva taukoilmastointi ja lämpöä heijastavat kaksikerrospanssarilasit, siellä ei tartte hikoilla. 

Saattaisi intohimoiselle ikkunanrikkojalle tulla tenkkapoo, kun lasit kestää pienellä pistoolilla lähietäisyydeltä ampumisenkin...

No, jos jätät koiran helteellä siihen ihastuttavaan vanhaan rotiskoosi niin sitten ohikulkijalla on oikeus soittaa poliisit paikalle hajoittamaan ikkunan

Eihän ole.

Vierailija
44/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi näin, jos huomaat koiran jätetyn kuumaan autoon:

- Tärkeintä on toimia nopeasti. Tilanne on vakava, jos koira ei enää läähätä tai ole levoton, vaan makaa apaattisena.

- Kaupassa kannattaa ensimmäiseksi pyytää henkilökuntaa kuuluttamaan auton omistajaa.

- Mikäli auton omistajaa ei löydy nopeasti, soita yleiseen hätänumeroon 112.

- Poliisin antaman ohjeen mukaan hätätapauksissa olet oikeutettu pelastamaan kärsivän lemmikin itse. Ikkunan rikkominen on kuitenkin viimeinen keino, jota varten pyydä neuvoa hätäkeskuksesta.

Vierailija
45/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta lapsesta kylläkin. Turussa, taisi olla 2010 tai -11.  Puhelun aikana saapui auton omistaja, ulk.o.maalaistaustainen mies, jolle menin sanomaan asiasta. Ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa, laittoi ovet uudelleen kiinni ja meni takaisin viereiseen liikehuoneistoon. Poliisit lupasivat tulla paikalle. 

Vierailija
46/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut että täällä vauva-sivullakin on näin paljon vanupäitä jotka jättävät koiriaan kuumalla autoon 

muistakaa kaikki kansalaiset, että sen auton lasin tosiaan saa rikkoa jos on helle ja eläin tuskissaan autossa!

Mutta ei silloin, kun koira on kunnossa ja ilmastointi päällä.

Vierailija
47/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa mun 20v vanhassa volkkarissa on aurinkopaneelilla toimiva taukoilmastointi ja lämpöä heijastavat kaksikerrospanssarilasit, siellä ei tartte hikoilla. 

Saattaisi intohimoiselle ikkunanrikkojalle tulla tenkkapoo, kun lasit kestää pienellä pistoolilla lähietäisyydeltä ampumisenkin...

No, jos jätät koiran helteellä siihen ihastuttavaan vanhaan rotiskoosi niin sitten ohikulkijalla on oikeus soittaa poliisit paikalle hajoittamaan ikkunan

Äh,mun kohdalla poliisi ei tullut edes paikalle. Puhuttiin puhelimessa ja naurahti, että tais soittaja vähän ylireagoida.

Vierailija
48/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut että täällä vauva-sivullakin on näin paljon vanupäitä jotka jättävät koiriaan kuumalla autoon 

muistakaa kaikki kansalaiset, että sen auton lasin tosiaan saa rikkoa jos on helle ja eläin tuskissaan autossa!

Mutta ei silloin, kun koira on kunnossa ja ilmastointi päällä.

Koita nyt jumalauta painaa se siihen vanupäähäsi että ohikulkija EI VOI TIETÄÄ ONKO SIELLÄ AUTOSSA ILMASTOINTI PÄÄLLÄ VAI EI JA TILANTEESSA TULEE OLETTAA ETTÄ EI OLE

Vierailija
49/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi puhelimessa on kamera. Kuvaan tilanteen niin että auton rekkari näkyy jos poliisi ei tule paikalle.

Vierailija
50/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti. Eikä auto ole aina ollut edes niin kuuma.

Vierailija
51/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Puhelun aikana omistaja ehti paikalle. Oli jo tovin ollut mäyräkoira siellä paistumassa.

Koiraparka. Mäyräkoirat niin suloisia 😪 saiko omistaja sakot?

Vierailija
52/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanupäät? Ne on vatipäitä.

Vierailija
53/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanupäät? Ne on vatipäitä.

Vanupäitä ja vesipäitä- jokatapauksessa toivon että tänä kesänä helteillä kukaan ei jätä koiraa oman onnensa nojaan kuumaan rotiskoon! 

Vierailija
54/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Soitan aina puhelimesta.

Vierailija
55/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. En ole soittanut enkä soita. Haluan kulkea kaikessa rauhassa. Minulla ei ole mitään muuta velvollisuutta kuin elää lain puitteissa. En puutu toisten asioihin. 

Vierailija
56/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. En ole soittanut enkä soita. Haluan kulkea kaikessa rauhassa. Minulla ei ole mitään muuta velvollisuutta kuin elää lain puitteissa. En puutu toisten asioihin. 

Jos näen sinut makaamassa maassa sairaskohtauksen kourissa niin en sitten soita ambulanssia. En puutu toisten asioihin.

Vierailija
57/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näen sinut makaamassa maassa sairaskohtauksen kourissa niin en sitten soita ambulanssia. En puutu toisten asioihin.

Se on kuule auttamisvelvollisuus tuollaisessa tilanteessa. Koira ei tietääkseni ollut saanut sairauskohtausta. 

Vierailija
58/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule auttamisvelvollisuus tuollaisessa tilanteessa. Koira ei tietääkseni ollut saanut sairauskohtausta. 

Ja velvollisuus on myös auttaa lemmikkiä hädässä. Jos et välitä, niin älä valita Jos sinusta ei välitetä 

Vierailija
59/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen helteillä kauppojen parkkipaikkoja ja heti jos näen koiran autossa niin kyselemättä lasi paskaksi koska MINULLA ON OIKEUS!!!1111!1!!!1!!!

Vierailija
60/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi, että näistä ilmoitetaan kuin jätetään ilmoittamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi