Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä soittanut hätänumeroon kuumassa autossa olevasta koirasta? 🌞

Vierailija
31.05.2025 |

Itse kerran melkein. 

Tai oletko jopa hajottanut auton lasin? Siihenhän on oikeus jos näkee eläimen helteellä autossa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En yleensä kyttää muiden autoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Omistajat ehti paikalle ennen poliisia.

Vierailija
4/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
5/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta pari kesää sitten jäin seuraamaan tilannetta, joka ei onneksi lähtenyt eskaloitumaan. Sanoin koiran autoon jättäneille ihmisille asiasta, ja heidän mielestään minä olin se, joka toimi väärin. He sanoivat, että oli pakko käydä kaupassa. Mä vastasin siihen, että teitä on kaksi, toinen olisi voinut jäädä koiran kanssa, ja että minä en ikinä tuossa tilanteessa olisi jättänyt koiraa autoon. Että kyllä sitä kaikenlaista porukkaa leipä elättää.

Vierailija
6/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta pari kesää sitten jäin seuraamaan tilannetta, joka ei onneksi lähtenyt eskaloitumaan. Sanoin koiran autoon jättäneille ihmisille asiasta, ja heidän mielestään minä olin se, joka toimi väärin. He sanoivat, että oli pakko käydä kaupassa. Mä vastasin siihen, että teitä on kaksi, toinen olisi voinut jäädä koiran kanssa, ja että minä en ikinä tuossa tilanteessa olisi jättänyt koiraa autoon. Että kyllä sitä kaikenlaista porukkaa leipä elättää.

Kaikenlaista tavantallaajaa mahtuu maailmaan.

Ehkä nuo ihmiset oppisivat vasta sitten kun ovat joutuneet maksamaan rikki lyödyn autonikkunan

Vierailija
7/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teslani ilmoittaa selkeästi näytöllä, että ilmastointi on päällä Dog Mode -asetuksella ja silti on soitettu poliisit. 

Vierailija
8/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioittehan tosiaan, että koiraa varten voi olla ilmastointi päällä. Taitaisi jäädä rikkojan maksettavaksi näissä tapauksissa ikkuna.

Vierailija
9/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun niihin, joiden koiralle on soitettu. Pilvinen päivä, auto varjossa, ikkunat raollaan. Juoksin hädissäni paikalle ja koira oli täysin kunnossa ja hyvinvoiva. Että suututtaa I d a r I t, joilla ei ole kykyä arvioida tilannetta, soitellaan vaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
10/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta omasta koirastani on soitettu. Autossa oli miellyttävä ilmastointi päällä, raikasta vettä tarjolla, kylmäalusta tarjolla ja klassinen musiikki soi hiljaa kaiuttimista. Olosuhteet olivat paljon paremmat, kuin ulkona varjoisassakaan paikassa. Kävin nopeasti kaupassa, ja takaisin tullessani joku täti kirkui ja hakkasi autoni lasia puhelin korvalla. Puhelimeen täti huusi koordinaatteja. Koira oli paennut takapenkin jalkotilaan korvat luimussa. En edes tokaissut tädille mitään, heitin kamat autoon ja kurvasin pois paikalta. Koira hyppäsi välittömästi etupenkille istahtaessani takaisin autoon, selvästi helpottuneena. Tätskä ei varmaan ollut koskaan nähnyt tällä vuosituhannella valmistettua autoa läheltä - niissä on kaikkia mukavuuksia, kuten äänetön ilmastointi, joten ikkunaa ei tarvitse avata.

Vierailija
11/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioittehan tosiaan, että koiraa varten voi olla ilmastointi päällä. Taitaisi jäädä rikkojan maksettavaksi näissä tapauksissa ikkuna.

Kuulepas nyt vanupää - sitä ei ulkopuolinen voi tietää että onko siellä autossa ilmastointi päällä vai ei

Vierailija
12/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette kirjoita jotain lappua autoon, jos on ilmastointi päällä? Me joskus oltiin koiran kanssa reissussa ja jätettiin koira autoon. Ei ollut aurinkoista, mutta kuitenkin lämpimähkö kesäilta (ei siis kuuma). Jätettiin koiralle toki ikkunoita raolleen, mutta myös iso lappu, jossa luki puhelinnumeromme.

Vierailija
13/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette kirjoita jotain lappua autoon, jos on ilmastointi päällä? Me joskus oltiin koiran kanssa reissussa ja jätettiin koira autoon. Ei ollut aurinkoista, mutta kuitenkin lämpimähkö kesäilta (ei siis kuuma). Jätettiin koiralle toki ikkunoita raolleen, mutta myös iso lappu, jossa luki puhelinnumeromme.

Ja miksi ette ottaneet lemmikkiänne mukaan vaan jätitte autoon?

Vierailija
14/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävimme kaupassa. Miksi emme olisi jättäneet lemmikkiämme autoon, kun ei ollut kuuma?

Vierailija
15/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela elätit tuhoaa toisten omaisuutta hakkaamalla ikkunat alas. Pakkotyöhön joutaisivat +30 asteen helteeseen.

Vierailija
16/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas nyt vanupää - sitä ei ulkopuolinen voi tietää että onko siellä autossa ilmastointi päällä vai ei

Katsele sitten vähän aikaa sitä koiraa. Jos elämistä mitään tiedät, näät kyllä, onko kunnossa vai ei.

Vierailija
17/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävimme kaupassa. Miksi emme olisi jättäneet lemmikkiämme autoon, kun ei ollut kuuma?

Koska autoon tulee kuuma.

Vierailija
18/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska autoon tulee kuuma.

Ei ollut sellainen sää, että autoon tulee kuuma, kun ikkunat on auki. Miksi kommentoit, vaikka et lukenut viestiäni?

Vierailija
19/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soitin uudenvuoden aattona ulos parvekkeelle lukitusta koiranpennusta. Ulvoi koko illan kuin syötävä, pakkasta yli 20 astetta. Kämppä oli tyhjä, tai ainakin pilkkopimeä koko illan.

Hätäkeskuksesta sanottiin suoraan, että keikkaa on niin paljon, ettei ketään tule, hoida itse esim huoltoyhtiön kanssa.

Vierailija
20/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus: humalainen seurue soitti poliisille koirastani. joka oli ollut noin 15 min autossa  odottamassa käväistessäni hoitamassa erään asian. Farmarissani on varta vasten teetetty täyshäkki, joka ei ole miltään sivulta umpinainen. Ikkunat olivat osittain auki, mutta ennen kaikkea takaluukku oli täysin auki ja yläasennossa. Lämpötila siis aivan sama kuin ulkona.

Hyvähän se on, että ihmiset ovat tarkkaavaisia, mutta jotain järkeä tulisi hysterian sijasta olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän