Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä soittanut hätänumeroon kuumassa autossa olevasta koirasta? 🌞

Vierailija
31.05.2025 |

Itse kerran melkein. 

Tai oletko jopa hajottanut auton lasin? Siihenhän on oikeus jos näkee eläimen helteellä autossa.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi, että näistä ilmoitetaan kuin jätetään ilmoittamatta. 

Tottakai. Ja vastuu on sillä joka jättää lemmikin helteellä autoon. Ihan sama vaikka oli vain 10min kauppareissu ja "oli pakko käydä kaupassa!!"

Lemmikin hyvinvoinnista ei tingitä

Vierailija
62/87 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen toimi oikein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, mutta omasta koirastani on soitettu. Autossa oli miellyttävä ilmastointi päällä, raikasta vettä tarjolla, kylmäalusta tarjolla ja klassinen musiikki soi hiljaa kaiuttimista. Olosuhteet olivat paljon paremmat, kuin ulkona varjoisassakaan paikassa. Kävin nopeasti kaupassa, ja takaisin tullessani joku täti kirkui ja hakkasi autoni lasia puhelin korvalla. Puhelimeen täti huusi koordinaatteja. Koira oli paennut takapenkin jalkotilaan korvat luimussa. En edes tokaissut tädille mitään, heitin kamat autoon ja kurvasin pois paikalta. Koira hyppäsi välittömästi etupenkille istahtaessani takaisin autoon, selvästi helpottuneena. Tätskä ei varmaan ollut koskaan nähnyt tällä vuosituhannella valmistettua autoa läheltä - niissä on kaikkia mukavuuksia, kuten äänetön ilmastointi, joten ikkunaa ei tarvitse avata.

Turhauttavaa jo klassisen musiikin vuoksi.

Vierailija
65/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enkä soita, joutaa p*sk*hännät paahtua

Taidat olla surullinen ihminen joka ei ole koskaan kokenut eläimen rakkautta

Vierailija
66/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaisin koiran ja tuon seurauksena helteellä joku nykyhysteerikko särkisi autoni ikkunan, niin tauluun tulisi ja sen jälkeen, kun tuo rääkyisi ympäri somea saamaansa kohtelua, niin löisin uudestaan. Hätänumeroon soitan todellisesta vaarasta, missä vaarassa on ihmishenki tai useampi ja en todellakaan mene hajottamaan toisen ikkunaa jonkin eläimen takia. En ole uusavuton. 

Vierailija
67/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaisin koiran ja tuon seurauksena helteellä joku nykyhysteerikko särkisi autoni ikkunan, niin tauluun tulisi ja sen jälkeen, kun tuo rääkyisi ympäri somea saamaansa kohtelua, niin löisin uudestaan. Hätänumeroon soitan todellisesta vaarasta, missä vaarassa on ihmishenki tai useampi ja en todellakaan mene hajottamaan toisen ikkunaa jonkin eläimen takia. En ole uusavuton. 

Huh! Sinä jos joku ansaitsisit mojovat sakot ja rikkoutuneen auton ikkunan 🐶

Eli sinusta koirat saa kiduttaa kuumassa autossa kuoliaaksi?

Vierailija
68/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh! Sinä jos joku ansaitsisit mojovat sakot ja rikkoutuneen auton ikkunan 🐶

Eli sinusta koirat saa kiduttaa kuumassa autossa kuoliaaksi?

Johdattelit kiduttamisen. Oletko elävässä elämässä yhtä lipevä, kuin täällä? 67

Vierailija
69/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Johdattelit kiduttamisen. Oletko elävässä elämässä yhtä lipevä, kuin täällä? 67"

Sinä vanupää voit painaa siihen päähäsi että sinuakaan tai minua ei saa lukita kuumaan tilaan kuolemaan lämpöhalvauksen.

Vierailija
70/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kirppiksen parkkipaikalla läähätti ja tärisi kultainen noutaja takapenkillä. Vanha Volvo niin ei mitään hienoa ilmastointia. Soitin häkeen ja pistin ikkunan rikki kun alkoi näyttää tosi pahalta,kaadoin lippikseeni vesipullosta vettä koiralle juotavaksi ja osan vedestä valelin koiran päälle. Poliisit tulivat ja omistajia koetettiin kuuluttaa kirpputorilla. Ei löytynyt. Sain lähteä kotiin  enkä tiedä miten tapaus päättyi,missä omistaja oli ja mitä mahtoi tuumia kun ikkuna lyöty rikki ja takapenkki märkä.

Vierailija
71/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koirasta mutta lapsesta,noin 1v itki tulikuumassa autossa. Poliisit olivat lähellä ja tulivat nopeasti,kun lapsi oli  saatu ulos saapui  paikalle myös isä, ulkomaalainen vihainen mies joka ei puhunut suomea eikä tajunnut tilannetta.  Varmaan siellä missä on kotoisin on normaalia jättää lapset paistumaan autoon..

Vierailija
72/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Kirppiksen parkkipaikalla läähätti ja tärisi kultainen noutaja takapenkillä. Vanha Volvo niin ei mitään hienoa ilmastointia. Soitin häkeen ja pistin ikkunan rikki kun alkoi näyttää tosi pahalta,kaadoin lippikseeni vesipullosta vettä koiralle juotavaksi ja osan vedestä valelin koiran päälle. Poliisit tulivat ja omistajia koetettiin kuuluttaa kirpputorilla. Ei löytynyt. Sain lähteä kotiin  enkä tiedä miten tapaus päättyi,missä omistaja oli ja mitä mahtoi tuumia kun ikkuna lyöty rikki ja takapenkki märkä.

Kiitos, kun autoit koiraa. :)

Vierailija
73/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuuma koira jäi vahingossa helteiseen autoon ja soitin nakkikioskin hätäpäivystykseen!

Vierailija
74/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Saatoit pelastaa koiran hengen 🐕🦺

Vierailija
75/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut vesipää omistaja vaan kehdata ilmoittautua 🙄

Vierailija
76/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt lasin alas autosta jossa oli husky hätää kärsimässä. Soitin häkeen ja kerroin että koira lakkasi reagoimasta (ensin reagoi) ja makaa kieli ulkona hengittäen hyvin nopeasti. Ja ei todellakaan ollut ilmastointi päällä, autossa oli polttavan kuuma ihmisellekin.

Tein eläinsuojeluilmoituksen myös.

Itse jätän koiran autoon kauppareissun ajaksi koska siinä on dog mode ja ilmastointi päällä. Jätän myös lapun tästä auton ikkunaan ja puhelinnumeroni siihen lappuun.

Vierailija
77/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt lasin alas autosta jossa oli husky hätää kärsimässä. Soitin häkeen ja kerroin että koira lakkasi reagoimasta (ensin reagoi) ja makaa kieli ulkona hengittäen hyvin nopeasti. Ja ei todellakaan ollut ilmastointi päällä, autossa oli polttavan kuuma ihmisellekin.

Tein eläinsuojeluilmoituksen myös.

Itse jätän koiran autoon kauppareissun ajaksi koska siinä on dog mode ja ilmastointi päällä. Jätän myös lapun tästä auton ikkunaan ja puhelinnumeroni siihen lappuun.

Oikein. Toivottavasti huskyn omistaja sai kunnon sakot.

Vierailija
78/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette kirjoita jotain lappua autoon, jos on ilmastointi päällä? Me joskus oltiin koiran kanssa reissussa ja jätettiin koira autoon. Ei ollut aurinkoista, mutta kuitenkin lämpimähkö kesäilta (ei siis kuuma). Jätettiin koiralle toki ikkunoita raolleen, mutta myös iso lappu, jossa luki puhelinnumeromme.

Meillä myös lappu molemmin puolin jossa lukee puh nro ja kerrotaan että ilmastointi päällä ja vettä lattialla olevassa purkissa. Koira ei myöskään voihdy pitkään yksin autossa. 

Vierailija
79/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Johdattelit kiduttamisen. Oletko elävässä elämässä yhtä lipevä, kuin täällä? 67"

Sinä vanupää voit painaa siihen päähäsi että sinuakaan tai minua ei saa lukita kuumaan tilaan kuolemaan lämpöhalvauksen.

Lässyn lässyn, kommentoinko hänelle vai sille. 67

Vierailija
80/87 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lässyn lässyn, kommentoinko hänelle vai sille. 67"

Mikähän entiteetti siellä oikeen kirjoittelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi