Te, jotka olette löytäneet hyvän 50+ miehen parisuhteeseen. Miksi mies oli vapaana?
Kommentit (48)
Nelikymppiselle naiselle sopii parhaiten kolmekymppinen mies luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ap:lla taas se ajatus että vain mies voi olla syypää eroon, ja jos mies on hyvä niin suhde kestää.
Eron syy voi olla myös nainen. Ja toisekseen eron ei tarvitse tarkoittaa että kumpikaan olisi huono. Ei vain sovita toisilleen. Mun 50+ mies ja hänen eksänsä ovat ihan erilaisia ihmisiä, vaikka ovat hyviä ihmisiä molemmat. Kaksi hyvää ei välttämättä sovi silti yhteen. Ne puolet jotka miehessäni ovat ovat hänen eksänsä mielestä olleet huonoja puolia, ovat minun mielestäni hyviä puolia. Sama pätee varmaan myös eksänsä uuteen liittoon. Heilläkin näyttää olevan enemmän yhteistä kuin edellisessä liitossaan.
Hyviä miehiä tuossa ikäluokassa on todella vähän vapaana ja niitä syitähän tässä nyt kysyttiin
Syitä mihin? Itse olin sinkkuna 45+ ja tapasin kyllä monia hyviä mieh
Miehet nimenomaan ei osaa eikä halua olla yksin.
Tämä on jännä tämä palstan ajatus että eron syy on aina joku vika jossain. No varmasti monesti näin onkin. Mutta itse ajattelen että jos ihminen on 40-50-vuotias niin kyllähän siinä parisuhde on helposti kestänyt 15-30 vuotta ja kummallisena pitäisin jos kaikki aina vaan haluaisivat saman kanssa olla. Siis että joskus elämä muovaa ihmisiä niin että suhde onkin jo aikansa kestänyt ja joku toinen voi sopia jatkossa paremmin kumppaniksi. On kuitenkin harvinaisempaa jo olla saman kanssa 70 vuotta ja toisaalta minusta jo 10 vuotta on paljon. Jos pariudut vaikka 22-vuotiaana niin hyvin monella ajatusmaailma ja muu elämä kehittyy ja muuttuu niin että se sopiva unelmakumppani ei enää ole sitä 46-vuotiaana. Ja se on elämää.
Naapurit eros koska miehellä oli sivusuhde ja olisi jatkanut vaimon kanssa, mutta vaimo ei päässyt yli. No, nyt mies kai on sen sivusuhteensa kanssa. Talo ainakin myytiin.
Pisin suhde on ollut 10 vuotta. Ero tuli kun olin 36v. Ei kaikki eroa 40+ tai 50+.
N55
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä tämä palstan ajatus että eron syy on aina joku vika jossain. No varmasti monesti näin onkin. Mutta itse ajattelen että jos ihminen on 40-50-vuotias niin kyllähän siinä parisuhde on helposti kestänyt 15-30 vuotta ja kummallisena pitäisin jos kaikki aina vaan haluaisivat saman kanssa olla. Siis että joskus elämä muovaa ihmisiä niin että suhde onkin jo aikansa kestänyt ja joku toinen voi sopia jatkossa paremmin kumppaniksi. On kuitenkin harvinaisempaa jo olla saman kanssa 70 vuotta ja toisaalta minusta jo 10 vuotta on paljon. Jos pariudut vaikka 22-vuotiaana niin hyvin monella ajatusmaailma ja muu elämä kehittyy ja muuttuu niin että se sopiva unelmakumppani ei enää ole sitä 46-vuotiaana. Ja se on elämää.
Kyllä ero on sen sortin kriisi kymmenien vuosien jälkeen, ettei siihen lähdetä ilman jotain syytä. Voi se olla, että se syy näennäisesti on joku *emme vain enää sopineet yhteen* mutta todellisuudessa se on sitten jotain, että toinen on muuttunut täysin kylmäksi eikä edes puhu enää tms. Eroaminen tuhoaa aika pitkälle koko siihen astisen omankin identiteetin, pistää talouden helposti sekaisin, jakaa ystävät ja sukulaiset ym. Se on oikeasti jotain mitä ei käsitä ennen kuin itse eroaa pitkän parisuhteen päätteeksi. Se tuntuu siltä, kuin se toinen ihminen kuolisi. Kaikki pitää järjestää uudelleen.
Saanko kommentoida.
Tuossa mainittiin, että 50+ ikäluokassa on "hyviä miehiä todella vähän vapaina".
Näin toisesta vinkkelistä vaikuttaa siltä, että "hyviä, sitoutumiskykyisiä ja - haluisia naisia on vielä vähemmän". Valtava määrä kivannäköisiä naisia markkinoilla (eronneita, karanneita, vuosia sinkkuna viihtyneitä). Tarkemmin kun pintaa raaputtaa alkaa löytyä syitä, miksi ehkä ovat/pysyvätkin sinkkuna. Yllättävän moni ei halua mitään vakavaa suhdetta. Tapailua kyllä monikin.
Tuonikäiset eivät ota riskejä. Monella talous kaatuisi avioeroon. Ja moni 50 vuotias suomalainen mies on aivan kammottavassa kunnossa eli ainakaan parisuhdemarkkinoilla he eivät ole mitään kedon kauneimpia kukkasia. Luonnehan on monella tuonikäisellä miehellä pääosin veemäinen.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiselle naiselle sopii parhaiten kolmekymppinen mies luonnollisesti.
Jahas kolmekymppiset kouvolatukka yhärit laittaa peukkua alaspäin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ero on sen sortin kriisi kymmenien vuosien jälkeen, ettei siihen lähdetä ilman jotain syytä. Voi se olla, että se syy näennäisesti on j
Miksi oletat, että kaikki viisikymppiset eronneet ovat olleet yhdessä kymmeniä vuosia tai edes 15-20?? Onhan se voinut kestää 10 v tai allekinl, voi olla toinen tai kolmaskin liitto. Itse nyt 50 ja oltu 12 v yhdessä, toki ei olla eroamassakaan. Onneksi, koska kamala katsoa 50+ kaverinaisten miehen etsintää, aivan toivotonta. Ja varsinkin näillä naisilla, jotka 20-30-vuotiaina tottuivat baareissa siihen että miehiä riittää joka sormelle... Heillä on nyt todella vaikeaa.
Pettäjä ja vaimolleen valehdellut mies ei ollutkaan hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ap:lla taas se ajatus että vain mies voi olla syypää eroon, ja jos mies on hyvä niin suhde kestää.
Eron syy voi olla myös nainen. Ja toisekseen eron ei tarvitse tarkoittaa että kumpikaan olisi huono. Ei vain sovita toisilleen. Mun 50+ mies ja hänen eksänsä ovat ihan erilaisia ihmisiä, vaikka ovat hyviä ihmisiä molemmat. Kaksi hyvää ei välttämättä sovi silti yhteen. Ne puolet jotka miehessäni ovat ovat hänen eksänsä mielestä olleet huonoja puolia, ovat minun mielestäni hyviä puolia. Sama pätee varmaan myös eksänsä uuteen liittoon. Heilläkin näyttää olevan enemmän yhteistä kuin edellisessä liitossaan.
Hyviä miehiä tuossa ikäluokassa on todella vähän vapaana ja niitä syitähän tässä nyt kysyttiin
Syitä mihin? Itse o
Miehet nimenomaan ei osaa eikä halua olla yksin.
Vitsi mitä yleistystä. Mun nykyinen mies oli tavatessamme vapaa, koska hän oli eronnut ja halunnut keskittyä lapsiinsa. Hän oli sinkkuna muutaman vuoden ja alkoi sitten etsiä parisuhdetta. Ei siksi ettei osaa olla yksin, vaan koska monille ihmisille on luonnollista kaivata toista ihmistä kumppaniksi.
Kysehän on juurikin yhteensopivuudesta, ei "hyvyydestä". Toisen romu on toisen aarre. Keski-iässä saattaa tulla välitilinpäätöksen aika, jolloin joku tulee miettineeksi, ettei enää jaksa tsempata itselleen väärän ihmisen kanssa. Tiedän paljon upeita eronneita keski-ikäisiä, joista jotkut ovat saaneet hienon uuden suhteen. Itsekin olen naimisissa upean, tosin itselleni väärän ihmisen kanssa. Ei ole ollut jaksamista erota, vaikka yhteiselo onkin "vajaata". Mutta mieheni olisi kyllä hyvä yli 50-v jollekulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen exänsä oli hävinnyt käsittämättömästi hieman senjälkeen kun oli kertonut ottavansa eron.
Nainen pakastimessa? Verijälkiä autossa?
Juu ja kuulemma hänen äitinsä hauta oli avattu ja arkku viety. Ihmettelin treffeillä koska mielestäni hänen peräkammarissa istui joku vanha nainen nukkumassa kiikkustuolissa. Mies sanoi ettei äitiä saa herättää. Unissaan mies hokee kokoajan että "EI ÄITI ÄLÄ LEIKKAA SITÄ POIS, EN HEILUTTELE SITÄ ENÄÄ"
Mitä väliä sillä on miksi mies vapaana. Pitääkö kaikkea liikaa märehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kommentoida.
Tuossa mainittiin, että 50+ ikäluokassa on "hyviä miehiä todella vähän vapaina".
Näin toisesta vinkkelistä vaikuttaa siltä, että "hyviä, sitoutumiskykyisiä ja - haluisia naisia on vielä vähemmän". Valtava määrä kivannäköisiä naisia markkinoilla (eronneita, karanneita, vuosia sinkkuna viihtyneitä). Tarkemmin kun pintaa raaputtaa alkaa löytyä syitä, miksi ehkä ovat/pysyvätkin sinkkuna. Yllättävän moni ei halua mitään vakavaa suhdetta. Tapailua kyllä monikin.
Niin kun se parisuhde naiselle tarkoittaa helposti melkoista työmaata. Miehet odottaa palveluita yötä päivää. Siitä kun on kerran päässyt pakoon niin harkitsee aika tarkkaan uudelleen siihen ryhtymistä. Tietysti jos rakastuu, niin sittenhän sitä ei ajattele selkeästi ja lähtee siihen taas.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vspaa, mutta lähti minum mukaan. Luulin että oli hyvä, mutta paljastuikin suhteessa täysin erilaiseksi ja aika nopeasti erosimme.
Tämäpä tämä.Luodaan kuvitelmia ulkonäön, käytöksen yms. perusteella ja sitten ikävä totuus valkenee.Jos vielä on vuosia haikaillut perään ,niin ei voi ymmärtää.Eikä se kiltin näköinenkää aina ole lässy ja kiltti.
Ei siinä, jokainen elää niin kuin haluaa vaikka fantasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ero on sen sortin kriisi kymmenien vuosien jälkeen, ettei siihen lähdetä ilman jotain s
Miksi oletat, että kaikki viisikymppiset eronneet ovat olleet yhdessä kymmeniä vuosia tai edes 15-20?? Onhan se voinut kestää 10 v tai allekinl, voi olla toinen tai kolmaskin liitto. Itse nyt 50 ja oltu 12 v yhdessä, toki ei olla eroamassakaan. Onneksi, koska kamala katsoa 50+ kaverinaisten miehen etsintää, aivan toivotonta. Ja varsinkin näillä naisilla, jotka 20-30-vuotiaina tottuivat baareissa siihen että miehiä riittää joka sormelle... Heillä on nyt todella vaikeaa.
Kommentissa johon vastasin puhuttiin pitkistä parisuhteista.
Hyvä mies ei voi erota huonosta naisesta?
-ai niin, nyt ollaan miesvihapalstalla, jossa huonoa naista ei ole olemassakaan! Tosiaan -meinasin jo unohtaa!
Nainen pakastimessa? Verijälkiä autossa?