Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ulkoinen rumuus syypää kaikkiin muihinkin ongelmiin?

Vierailija
31.05.2025 |

Monesti sanotaan, että sinulla pitäisi vain olla hyvä itsetunto niin saavuttaisit kaiken haluamasi. Mutta on todella vaikea omata hyvä itsetunto, jos on ulkoisesti ollut todella epäonninen geeniensä kanssa. Tästä seuraa myöskin kiusaamista mikä huonontaa itsetuntoa entisestään, tästä seuraa myöskin helposti masennusta ja muita mielenterveyden ongelmia. Keskittymisen vaikeutta. Sitten ei pysty keskittymään opiskeluunkaan, kun ihmissuhteisiin kuuluu pelkkää paskaa. Töitä on vaikeampi saada ja siksikin pysyy köyhänä. Ja kaiken takana on pelkkä huono onni geenien kanssa, mitä naamaan tulee. Eli rumuudesta seuraa ainakin itsetunto-ongelmia mielenterveyden ongelmia ja köyhyyttä ja näistä sitten lisää kaikkia niitä ongelmia, mitä näistä seuraa.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyllä noista isotissisistä blondeistakin ehdottomasti miehet tykkäävät. Vaikka pitäisivätkin tyhmänä. Kyllä he heistä ainakin enemmän tykkäävät kuin rumista mutta älykkäistä naisista.

Vierailija
122/122 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aihe. Olen miettinyt tätä ja joskus koettanut jutella aiheesta myös tosielämän tuttujen kanssa, mutta yritys on joka kerta tyssännyt heti. Vastapuoli on suorastaan järkyttynyt ja ilmoittanut kauneuden olevan katsojan silmässä, rumia ihmisiä ei ole olemassakaan, jne.

Itsekin olen piirteiltäni epäsymmetrinen ja monin tavoin epäviehättävä ihminen, sairastaminen on jättänyt merkkejä ulkoiseen olemukseeni. Minusta asioista on voitava keskustella asioina. 

Olet oikeassa, tuo kauneus on katsojan silmässä on jotenkin niin kulunut kuittaus ulkonäkökeskusteluun. Ennemmin asia on niin että toinen pitää tummia kauniina, yksi vaaleita ja yksi punapäitä. Toinen pitää laihemmista, toinen pyöreämmistä. Eli mieltymyksiä on erilaisia. Olen itse kohta viiskymppinen. Olen aina ollut hoikka ja olen käsittääkseni ihan normaalin näköinen. Ikinä en ole kokenut että olisin ollut erityisen ruma tai kaunis. Nyt toki ikä jo näkyy vähän ryppyinä mutta ei haittaa.

jäin tätä keskustelua miettimään kun työpaikalleni tuli uusi työntekijä. Nainen on varmaan alle kolmekymppinen. Erittäin runsas ylipaino, huono ilmeisesti aknen tuhoama rasvainen iho ja pienet silmät syvällä päässä, hiusraja todella korkealla. Minun tehtäviini on nyt kuulua perehdyttää häntä. Nainen on todella aran ja pelokkaan oloinen. Häneen on vaikea saada kontaktia, on todella epävarma. Hänellä on osaamista erittäin paljon. Kahvihuoneeseen ei halua tulla vaikka pyysin, juo kahvin työpisteellä. Onhan hän saanut jo pahoja katseita ja pari tyyppiä vitsaili norsusta. Olen yrittänyt saada häntä kotiutumaan mutta en tiedä onnistunko koska kyllä hän huomaa ne ihmisten irvailevat katseet. 

Oletpa hyvä työtoveri! Moni tietynlaiseen kohteluun tottunut (kuten itsekin), onnistuu torjumaan myös ne aidosti hyväntahtoiset lähestymiset. Jopa eläkeikäisetkin ihmiset voivat pyrkiä saattamaan ulkoisesti poikkeavan kollegan naurunalaiseksi, haukkua, syrjiä ja nöyryyttää kuin yläasteella konsanaan, joten luottamusta muihin ja omaan kelpaamiseen ei välttämättä ole lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän