Onko ulkoinen rumuus syypää kaikkiin muihinkin ongelmiin?
Monesti sanotaan, että sinulla pitäisi vain olla hyvä itsetunto niin saavuttaisit kaiken haluamasi. Mutta on todella vaikea omata hyvä itsetunto, jos on ulkoisesti ollut todella epäonninen geeniensä kanssa. Tästä seuraa myöskin kiusaamista mikä huonontaa itsetuntoa entisestään, tästä seuraa myöskin helposti masennusta ja muita mielenterveyden ongelmia. Keskittymisen vaikeutta. Sitten ei pysty keskittymään opiskeluunkaan, kun ihmissuhteisiin kuuluu pelkkää paskaa. Töitä on vaikeampi saada ja siksikin pysyy köyhänä. Ja kaiken takana on pelkkä huono onni geenien kanssa, mitä naamaan tulee. Eli rumuudesta seuraa ainakin itsetunto-ongelmia mielenterveyden ongelmia ja köyhyyttä ja näistä sitten lisää kaikkia niitä ongelmia, mitä näistä seuraa.
Kommentit (122)
Oikea itsetunto syntyy siitä, että oppii näkemään oman arvonsa ihmisyydessä, ei peilikuvassa. Se tarkoittaa oman itsen hyväksymistä ja sen oivaltamista, että ansaitset hyvää kohtelua, rakkautta ja mahdollisuuksia riippumatta siitä, miltä näytät.
Ruma jää vaille pinnallista rakkautta. Mutta jokaisesta meistä tulee ruma ennemmin tai myöhemmin, tai ainakin erot tasoittuvat.
Mä olin teininä samanlainen poikatyttö kuin esim. Anna Nicole Smith oli. Sittemmin oon puhjennut kukkaan. Silloin kyllä kiusattiin ja itsetunto on olematon, vaikka nykyään olenkin kaunis.
Ulkoiselle rumuudelle voi jotain. Sisäiselle ei. Siihen auttaa vain ajasta ikuisuuteen siirtyminen.
Älä hermoile siitä jos olet ruma. Tummaihoiset ja muslimit on paljon rumempia kuin kukaan suomalainen. Ruma suomalainen ei ole mikään ongelma, koska niitä on hyvin harvassa, mutta kaikki tummaihoiset ja muslimit on rumia, siksi ne rumentaa katukuvaa todella paljon ja aiheuttaa pahoinvointia ohikulkijoille.
Siis mitä on rumuus? En oo koskaan nähnyt hirvittävän rumaa ihmistä. Enimmäkseen tavallisia vaan. Sisäisesti rumia sitten sitäkin enemmän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään hoetaan tuota rumaa? Ennen opetettiin, että kukaan ei ole ruma. Kaikilla oma persoona ja oma persoonallinen ulkonäkö.
Koska se on lyhyt ja helppotajuinen Sana eikä jaksa monimutkaisia monisanaisia kiertomuotoja että päästäisiin puhumaan itse asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku Lil Wayne mielestäsi äärettömän komea? Ihan hyvin hänellä ainakin urallaan tuntuu menevän ja itsetuntokin tuntuu olevan kohdillaan...
Woody Allen, Steve Buscemi, Susan Boyle, Marilyn Manson, Ron Perlman, Lady Gaga, Jesse Plemons, Tilda Swinton, Quentin Tarantino, Rainn Wilson, Glenn Close, Whoopi Goldberg
Onhan näitä vaikka millä mitalla. Julkkiksia kun. Pärjäävät, vaikka eivät ehkä ole tavanomaisessa mielessä kedon kauneimpia muumeja. Puhumattakaan niistä jotka ovat pilanneet itsensä huonosti tehdyillä, lukuisilla "kauneus"operaatioilla.
Jesse Plemons muuten näyttää aika suomalaiselta perusukolta. Lahjakas näyttelijä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku Lil Wayne mielestäsi äärettömän komea? Ihan hyvin hänellä ainakin urallaan tuntuu menevän ja itsetuntokin tuntuu olevan kohdillaan...
Woody Allen, Steve Buscemi, Susan Boyle, Marilyn Manson, Ron Perlman, Lady Gaga, Jesse Plemons, Tilda Swinton, Quentin Tarantino, Rainn Wilson, Glenn Close, Whoopi Goldberg
Onhan näitä vaikka millä mitalla. Julkkiksia kun. Pärjäävät, vaikka eivät ehkä ole tavanomaisessa mielessä kedon kauneimpia muumeja. Puhumattakaan niistä jotka ovat pilanneet itsensä huonosti tehdyillä, lukuisilla "kauneus"operaatioilla.
Jesse Plemons muuten näyttää aika suomalaiselta perusukolta. Lahjakas näyttelijä!
Mä väittäisin, että ulkonäkö ei oo oikeestaan se syy ongelmiin vaan itsetunto. Itsetunto voi olla huono vaikka et olisikaan "ruma" ja toisinpäin vaikka olisit vähän kuin ladon seinästä repäisty voi itsetunto olla teräksinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä väittäisin, että ulkonäkö ei oo oikeestaan se syy ongelmiin vaan itsetunto
En oo nähnyt ketään todella hyvännäköistä jolle olisi käynyt huonosti siksi että on heikko itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Oikea itsetunto syntyy siitä, että oppii näkemään oman arvonsa ihmisyydessä, ei peilikuvassa. Se tarkoittaa oman itsen hyväksymistä ja sen oivaltamista, että ansaitset hyvää kohtelua, rakkautta ja mahdollisuuksia riippumatta siitä, miltä näytät.
Helpommin sanottu kuin tehty, jos muitakaan aineksia hyvän itsetunnon rakentamiselle ei ole ja esim. kunnon kiusaamisen uhriksi joutuu. No, toki on Jeesus aina. Mutta ei hänkään ongelmaa välttämättä täysin poista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä väittäisin, että ulkonä
En tiedä ketä pidät "todella hyvänäköisenä", ja pitääkö sinun todella tuntea heidät miten henkilökohtaisesti, mutta turha kuvitella etteikö itse kullakin olisi omat epävarmuutensa ja demoninsa.
Vaikkapa Marilyn Monroe, Elisabeth Taylor. Miki Liukkonen, tässäkin ketjussa mainittu Anna Nicole Smith. Kaikki kamppailivat omien riittämättömyyden tunteitten kanssa
Muut ongelmat on usein syynä ulkoiseen rumuuteen. Psyykkiset ja fyysiset sairaudet, huono ravinto ja elämäntavat.
Todella hyvännäköisen on joskus vaikea ymmärtää, ettei oma pärjääminen, rohkeus ja itsetunto ole mitään sisäsyntyistä, vaan tulosta siitä miltä näyttää. Tulet kohdelluksi sen mukaisesti miltä näytät, etkä edes itse sitä välttämättä ymmärrä. Siitä kuitenkin syntyy positiivinen kierre.
Joskus luonne pilaa hyvänkin kakun. Kauneus on joskus katsojan silmissä.
Joillakin on kuitenkin kiistattomat hyvä runko ja muu ulkoinen, joka on se mahdollistaa helpompaan pärjäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvännäköisen on joskus vaikea ymmärtää, ettei oma pärjääminen, rohkeus ja itsetunto ole mitään sisäsyntyistä, vaan tulosta siitä miltä näyttää. Tulet kohdelluksi sen mukaisesti miltä näytät, etkä edes itse sitä välttämättä ymmärrä. Siitä kuitenkin syntyy positiivinen kierre.
Joillakin on kuitenkin kiistattomat hyvä runko ja muu ulkoinen, joka on se mahdollistaa helpompaan pärjäämiseen.
"Etuoikeutetun" ei pitäisi arvostella muita: kyllä töitä saa, kun vain hakee. Kyllä vaimon saa, kun vain etsii. Kyllä sopimuksen saa, kun vain rohkeasti osallistuu. Kyllä hyvän arvosanan saa, kun vain tekee kaikkensa. Kyllä hyväksytyksi tulee, kun itse hyväksyy muut. Kyllä ystäviä saa, kun on ulospäin suuntautunut ja ystävällinen. Kyllä saa kosijoita, kun rohkeasti menee mukaan ja pitää pään pystyssä itsevarmasti.
Itsetuntoon voi vaikuttaa merkittävästi se, että jos saa kasvaa lapsuuden hyväksyvien ja jopa ihailevien katseiden alla tai jos ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole luvannut että elämä olisi mitenkään erityisen oikeudenmukaista tai tasapuolista. Kauniit lähtevät rumia todennäköisemmin liialliseen juhlimiseen ja sen lieveilmiöihin. Menettävät ehkä ikääntyessään saavutetun etunsa, masentuvat ja tuntevat itsensä syrjäytetyiksi.
Espanjassa sanotaan 'ponte guapa' eli laittaudu kauniiksi. Paljon voi itse tehdä ulkonäkönsä eteen, jos on tarve ns. olla nätti tai kaunis. Hyvä meikki, hiusten laittaminen, kunnosta huolenpitäminen, hyvä ruokavalio jne.
Mä kiinnittäisin huomiota myös tekemisiin. Pyrkii tekemään niitä asioita, joista ITSE todella on kiinnostunut. Miten itsetunto voisi aidosti olla hyvä, jos itseä ei koskaan huomio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti rumuuteen liitetään myös tyhmyys. Sitten ollaan, varsinkin uudella työpaikalla, yllättyneitä että sillä onkin osaamista, koulutusta, jne.
Olen itsekin saanut töissä epäkehun muodossa "et olekaan niin tyhmä kuin miltä näytät"
Tähän kannattaa vastata:"jep, mä en ole ollenkaan niin tyhmä, miltä sä näytät 😁."