Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fjällrävenin reppu pettymys, maksaa 89 euroa ja ei kestä

Vierailija
31.05.2025 |

Kapeat hihnat epämukavat hartioille. Kangas ja väri kulahtavat jo vuoden käytöllä. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut oma käytössä vuodesta 2016 lähtien. Ei mitään vikaa vieläkään, vaikka lähes päivittäisessä käytössä.

Paskainen on taatusti. Tietysti jos se on tyylisi muutenkin, niin mitäs siitä valittamaan.

Etkö sinä älyä pestä välillä reppujasi koneessa, kun epäilet jonkun vanhemman repun olevan paskainen? 

Jos konkkenin pesee, se haalistuu entistä rumemmaksi.

Saa sen pestä pesuvadissakin vaikka juuriharjalla hangaten. Äidilläni oli aikoinaan velivainajansa perintönä ehta ruotsalainen kasarin muotia oleva Kånken, säilytti värinsä hyvin vuosikymmenet. Se rumuus ja paskaisuus on nyt vain sinun pääsi sisällä. Jos sinä et osaa huoltaa reppuj

Osaan huoltaa reppujani, koska ne kestävät sen. Kånkenit paskaantuvat helposti ja haalistuvat nopeasti jos ne pesee. Se sinun äitisi konkken olikin 80-luvulta, silloin ne olivatkin parempilaatuisia.

Vierailija
62/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkisin repun joka huutaa ettämolen Kalliossa asuva Oulusta junan tuoma vegaanivihervassari?

Ja opiskelen sukupuolentutkimusta yamkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein 200e maksava fjällin reppu. On laadukas ja usean vuoden päivittäisen käytön jalkeenkin kuin uusi. Ja on aika usein painava ja lähes täynnä. 

Mulla myös muita merkin tuotteita, jotka on ostettu 10v sisään, ja olen kokenut nekin laadukkaiksi. Lisäksi toiminnallisuudet, kuten taskut, on tarkkaan mietitty. 

Vierailija
64/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on melkein 200e maksava fjällin reppu. On laadukas ja usean vuoden päivittäisen käytön jalkeenkin kuin uusi. Ja on aika usein painava ja lähes täynnä. 

Mulla myös muita merkin tuotteita, jotka on ostettu 10v sisään, ja olen kokenut nekin laadukkaiksi. Lisäksi toiminnallisuudet, kuten taskut, on tarkkaan mietitty. 

Kånkenin sivutaskuun ei mahdu termosvesipulloani. Tosi huonosti suunniteltu reppu. Myös avaussysteemi on kehno, kun vetoketju on edessä ylhäällä, ei keskellä ylhäällä.

Vierailija
65/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut oma käytössä vuodesta 2016 lähtien. Ei mitään vikaa vieläkään, vaikka lähes päivittäisessä käytössä.

Paskainen on taatusti. Tietysti jos se on tyylisi muutenkin, niin mitäs siitä valittamaan.

Etkö sinä älyä pestä välillä reppujasi koneessa, kun epäilet jonkun vanhemman repun olevan paskainen? 

Jos konkkenin pesee, se haalistuu entistä rumemmaksi.

Saa sen pestä pesuvadissakin vaikka juuriharjalla hangaten. Äidilläni oli aikoinaan velivainajansa perintönä ehta ruotsalainen kasarin muotia oleva Kånken, säilytti värinsä hyvin vuosikymmenet. Se rumuus ja paskaisuus on nyt vain sinun

Osaan huoltaa reppujani, koska ne kestävät sen. Kånkenit paskaantuvat helposti ja haalistuvat nopeasti jos ne pesee. Se sinun äitisi konkken olikin 80-luvulta, silloin ne olivatkin parempilaatuisia.

Opettele käymään WC:ssä äläkä paskanna reppuusi. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
66/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kånkenin sivutaskuun ei mahdu termosvesipulloani. Tosi huonosti suunniteltu reppu. Myös avaussysteemi on kehno, kun vetoketju on edessä ylhäällä, ei keskellä ylhäällä.

Kånken onkin poikkeus joka vahvistaa säännön. Tai sitten se reppu ei vaann kohtaa sun tarpeitten kanssa. Kånkenia mulla ei kyllä koskaan ole ollut, koska se näyttää epäkäytännölliseltä omiin tarpeisiin. Päiväkotireppuna ja lasten retkireppuna ihan toimivan oloinen. 

Vierailija
67/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennen Kånkenit oli hyviä ja laadukkaita. Nyt niiden valmistuksessa on säästetty. 

Olen aika varma että Kånkenit tehtiin vielä 15v sitten, jolloin tytär sellaisen halusi Fjällränein G-1000 kankaasta. Se on todella lujaa 65/35 puuvillapolyesteria. Pinta vielä vahattu vedenpitäväksi.

Nyt kun katsoo tuoteselostetta niin materiaalina on 100% vinylon eli ihan puhdas keinokuitu.

Vuori 100% nylonia ja olkahihnat 100% polypropyleenia. Koko hoito ommeltu kasaan hinkuvintian hikipajassa 2 dollarin päiväpalkalla.

Aika hillittömän hintaiseksi muovipussiksi on tuokin muuttunut.

Niitä on eri materiaalista valmistettuna ja G-1000 'HeavyDuty' malleja löytyy edelleen jos sellaisen haluaa ostaa.

Mistä näitä kerittäviä lammaksia oikein riittää selittelemään parhain päin kun niitä vedellään kuivana kakkoseen.

Fjällrävenin omilla sivuille sen ennen 89€ maksaneen G-1000 kankaasta tehdyn Kånkenin hinta on jo henkeäsalpaavat 109€ samalla kun materiaali on downgreidattu P-korealaiseksi tekokuiduksi.

Nyt sen aiemmin ainoan vaihtoehdon eli G-1000 Kånkenin hinta on ampunut käsittämättömään 149€ luokkaan. 

Tuota ennen ainoaa G-1000 vaihtoehtoa joka maksoi tarjouksessa 69€ muistelevat kaikki ne joiden mielestä Kånken on niin hyvä ja kestävä.

Siltikin hinta-laatusuhde ei ollut kaksinen edes 69€ hintaan kun kyseessä on pieni ja lähes yksinkertaisin mahdollinen reppu eikä se puuvillapolyesteri oikeasti maksa mitään kun sitä kuluukin olemattoman vähän

Vierailija
68/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kånken onkin poikkeus joka vahvistaa säännön. Tai sitten se reppu ei vaann kohtaa sun tarpeitten kanssa. Kånkenia mulla ei kyllä koskaan ole ollut, koska se näyttää epäkäytännölliseltä omiin tarpeisiin. Päiväkotireppuna ja lasten retkireppuna ihan toimivan oloinen. 

Päiväkotirepulta se näyttääkin. Ehkä kånkkenia käyttävät aikuiset haluavat näyttää päiväkotilapsilta jostain syystä.

Vierailija
69/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kapeat narut olkaimina ei sovellu minkään painavamman tavaran kantamiseen 

-toinen repun ostanut..

Osta lisävarusteena tai tee itse siihen pehmusteet. 

Vierailija
70/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttären pinkki Kånken alkoi näyttää vuoden jälkeen niin likaiselta eikä sitä saanut puhtaaksi pesukoneessa eikä ihmesienellä hankaamalla että se dumpattiin minulle.

Muutaman käyttökerran jälkeen ihmettelin ihan tosissani että kuka tämän on suunnitellut ja kenelle.

Kånken toimii jos asetat sen puhtaalle pöydälle tai lattialle, avaat repun täysin auki ja täytät sen kokonaan. Toisessa päässä toistat tämän ja purat täysin avatusta repusta kaiken pois vaikka kaappiin.

Mutta jos yrität käyttää reppua siihen mihin minä tarvitsen eli otan sen tien päällä selästä tai olkapäältä koska haluan sieltä pikaisesti jotain kuten vesipullon, lompakon tai avaimet niin ergonomia on aivan perseestä.

Kånken on ainoa reppu josta on todella hankala kaivaa nopeasti jokin yksittäinen esine. Vetoketju on ihan älyttömässä paikassa.

Vierailija
71/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Vierailija
72/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa 30 euron reppu on parempi. Kestää käyttöä, ergonominen kantaa ja taskuja avaimille, lompakolle ja pikkutavaroille.

Vierailija
73/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuosta avaussysteemin toimimattomuudesta. Itse kuljetan A4 kansiota ja se on hankala kiskoa sieltä repun takaosasta, kun vetuketju on kuitenkin edessä. Pitäisi avata koko etuosa ihan auki, jotta kansion saa hyvin pois, mutta sitten kaikki muutkin tavarat tulevat sieltä alas.

Vierailija
74/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kapeat narut olkaimina ei sovellu minkään painavamman tavaran kantamiseen 

-toinen repun ostanut..

Osta lisävarusteena tai tee itse siihen pehmusteet. 

Onkohan maailmassa toista brändiä (Teslaa lukuunottamatta) joka keräisi uskossa olevilta koomista viestitulvaa jossa ilmiselviä suunnitteluvirheitä, ala-arvoisia materiaaleja ja järjetöntä hintaa yritetään selitellä parhain päin tai suorastaan syyllistää ostajaa niiden olemassaolosta.

Vierailija
75/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö saa ostettua leveämmät olkaimet. Monissa repussa ei oo takataskua johon saa kännykän ja kortit, rahaa. Mulla on nyt 3 reppua jossa takatasku.

Nuo reppujen taskut ovat alttiimpia varkaiden roplata. Hommaa taskullinen takki, on turvallisempaa.

Niinpä. Kaikissa repuissa joiden designia ei ole tehty 1960-luvun kansankodin idyllissä on kännykälle ja lompakolle oma taskunsa jonka vetoketjuun ei pääse käsiksi kuin ottamalla repun selästä.

Ruotsalaiseen 2020-luvun todellisuuteen sopisi paremmin kevlar-reppu jossa on keraaminen/titaanilevy selkää vasten.

Vierailija
76/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki tossa maksaa vaan.

Vierailija
77/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennen Kånkenit oli hyviä ja laadukkaita. Nyt niiden valmistuksessa on säästetty. 

Olen aika varma että Kånkenit tehtiin vielä 15v sitten, jolloin tytär sellaisen halusi Fjällränein G-1000 kankaasta. Se on todella lujaa 65/35 puuvillapolyesteria. Pinta vielä vahattu vedenpitäväksi.

Nyt kun katsoo tuoteselostetta niin materiaalina on 100% vinylon eli ihan puhdas keinokuitu.

Vuori 100% nylonia ja olkahihnat 100% polypropyleenia. Koko hoito ommeltu kasaan hinkuvintian hikipajassa 2 dollarin päiväpalkalla.

Aika hillittömän hintaiseksi muovipussiksi on tuokin muuttunut.

Niitä on eri materiaalista valmistettuna ja G-1000 'HeavyDuty' malleja löytyy edelleen jos sellaisen haluaa ostaa.

Fjällrävenin omilla sivuille sen ennen 89€ maksaneen G-1000 kankaasta tehdyn Kånkenin hinta on jo henkeäsalpaavat 109€ samalla kun materiaali on downgreidattu P-korealaiseksi tekokuiduksi.

Nyt sen aiemmin ainoan vaihtoehdon eli G-1000 Kånkenin hinta on ampunut käsittämättömään 149€ luokkaan. 

Tuota ennen ainoaa G-1000 vaihtoehtoa joka maksoi tarjouksessa 69€ muistelevat kaikki ne joiden mielestä Kånken on niin hyvä ja kestävä.

Siltikin hinta-laatusuhde ei ollut kaksinen edes 69€ hintaan kun kyseessä on pieni ja lähes yksinkertaisin mahdollinen reppu eikä se puuvillapolyesteri oikeasti maksa mitään kun sitä kuluukin olemattoman vähän

Kånken on tehty alusta asti Vinylon F -kankaasta. G-1000 on uusi valinta niille jotka kaipaavat toista kangasta. Eli jauhat paskaa kuten saattoi olettaakin...

Vierailija
78/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkki tossa maksaa vaan. Olisko noita enemmän muissa maissa porukoilla selässä entäpä täällä ruotsissa.

Vierailija
79/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan yrittänyt itse ommella reppua? 89 euroa repusta on polkuhinta. Ei mikään ihme jos on peruslaatuinen tuote. Nolla perään niin saat laadukkaan repun.

Adidas/Fila/jne. reppuja saa 15 - 50 eurolla.

Ja kestää.

Olkahihnatkin leveät + paksut.

So? 

Vierailija
80/83 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brändi maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä