Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä menitte/aiotte mennä synnytyssairaalaan?

Vierailija
18.06.2011 |

Jos ei ole omaa autoa, oletteko menneet taksilla vai ambulanssilla? Julkisilla liikennevälineillä...? Kaverin kyydillä? Jotenkin muuten?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelin mennen tullen. Asuttiin kiven heiton päässä.

Vierailija
2/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin. Taksi on hyvä vaihtoehto. Pyydä sitten osastolta matkakorvaus-lappu, nii saat kelalta takas rahaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ambulanssilla, tokan kohdalla olin jo valmiiksi sairaalassa käynnistyksen takia ja kolmannen kohdalla omalla autolla.

Vierailija
4/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan menty miehen ajamana omalla autolla, yhden kerran menin ambulanssilla. Ambulanssilla ei tietenkään voi mennä jos ei ole mitään syytä, vaan taksilla.

Vierailija
5/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ajoi

Vierailija
6/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei olisi ollut omaa autoa niin sitten taksilla. Minulle ei missään nimessä olisi ambulanssia lähetetty, kun oli ihan normisynnytykset kyseessä Helsingissä.

Julkisillakin olisin voinut mennä, mutta koska halusin venyttää ihan viimeiseen hetkeen niin mieluummin ei. En siinä vaiheessa pystynyt enää kunnolla kävelemäänkään kun synnärille lähdin, halusin ola kotona mahdollisimman kauan. Inhoan sairaaloita.

Vierailija
7/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kanssa kaverin kyydillä

Vierailija
8/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin saa varmaan helpommin kuin ambulanssin? Taksikeskus ei kysele turhia kysymyksiä toisin kuin hätäkeskus? Hmm... onko kellään kokemusta ambulanssin tilaamisesta? Onko saanut helposti hätäkeskuksen kautta tositilanteessa? Minulle on jäänyt jostain toisesta tilanteesta huonoja kokemuksia aiemmin hätäkeskuksen suhteen, jos ne jättävät yksin kotiin kärvistelemään kipujen kanssa eikä usko...

ap

Vierailija
9/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroilla omalla autolla, mies ajoi

Vierailija
10/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla kuitenkin on pitempi matka, niin neuvoisin järjestämään kyydin jo etukäteen. Sellaisen, joka voisi olla sitten valmiina tulee lähtö mihin vuorokauden aikaan vain. Ambulanssi on vain hätätapauksia varten, ja monien taksien olen kuullut suhtautuvan nuivasti raskaana oleviin naisiin jos synnytys on jo käynnissä. Voi olla myös menneen talven lumia, mutta omaan kyytiin on aina kuitenkin paras luottaa.

Vierailija
11/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin saa varmaan helpommin kuin ambulanssin? Taksikeskus ei kysele turhia kysymyksiä toisin kuin hätäkeskus? Hmm... onko kellään kokemusta ambulanssin tilaamisesta? Onko saanut helposti hätäkeskuksen kautta tositilanteessa? Minulle on jäänyt jostain toisesta tilanteesta huonoja kokemuksia aiemmin hätäkeskuksen suhteen, jos ne jättävät yksin kotiin kärvistelemään kipujen kanssa eikä usko... ap

Synnytys itsessään EI ole sellainen syy josta anbulanssi paikalle lähetetään. Silloin mennään taksilla. Eri asia jos on jotain extraa, kuten enenaikaisuus, raju verenvuoto, perätila tms.

Vierailija
12/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kuskia kirjoittamaan taksikuittiin sinun nimesi ja matkan tiedot. Kotiosoite- sairaala. Saat Kelasta omavastuun ylittävän osuuden takaisin.

Plus itse en ole ikinä tarvinnut mitään erillistä matkakuluraporttia. Matkakulukorvauspaperin olen täyttänyt ja pelkät taksikuitit liitteenä ovat kelvanneet Kelalle todisteeksi. Omavastuu on tällä hetkellä jotain reilut 9 € per suunta.

Vierailija
13/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin saa varmaan helpommin kuin ambulanssin? Taksikeskus ei kysele turhia kysymyksiä toisin kuin hätäkeskus? Hmm... onko kellään kokemusta ambulanssin tilaamisesta? Onko saanut helposti hätäkeskuksen kautta tositilanteessa? Minulle on jäänyt jostain toisesta tilanteesta huonoja kokemuksia aiemmin hätäkeskuksen suhteen, jos ne jättävät yksin kotiin kärvistelemään kipujen kanssa eikä usko...

ap

tilaa ambulanssi, siis neuvolasta sanottiin. Sairaalaan oli matkaa yli 50 kilsaa eikä taksit välttämättä ota synnyttäjiä kyytiin. Mutta tietenkin siis se taksi on ensisijainen mutta jos sitä ei saa niin ei kait ole muuta vaihtoehtoa kuin ambulanssi.

Vierailija
14/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksilla!

Olin koko odotusajan hokenut itselleni että taksilla en mene!!!=) vaan mies, kaveri tai vanhemmat vie...

No sitten kun lapsivedet meni niin eipä ollut 6 aikaan aamulla paljon vaihtoehtoja!!;) Mies töissä 100km päässä, äitini töissä ja siitä johtuen isälläni ei autoa, suurin osa kavereista töissä tms. eli en viitsinyt niin aamusta häiritä!;)

Vierailija
15/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

tilaa ambulanssi, siis neuvolasta sanottiin. Sairaalaan oli matkaa yli 50 kilsaa eikä taksit välttämättä ota synnyttäjiä kyytiin. Mutta tietenkin siis se taksi on ensisijainen mutta jos sitä ei saa niin ei kait ole muuta vaihtoehtoa kuin ambulanssi.

Onko todella niin törkeitä taksikuskeja olemassa, jotka jättää synnyttävän naisen kotiin kärvistelemään????

Vierailija
16/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin saa varmaan helpommin kuin ambulanssin? Taksikeskus ei kysele turhia kysymyksiä toisin kuin hätäkeskus? Hmm... onko kellään kokemusta ambulanssin tilaamisesta? Onko saanut helposti hätäkeskuksen kautta tositilanteessa? Minulle on jäänyt jostain toisesta tilanteesta huonoja kokemuksia aiemmin hätäkeskuksen suhteen, jos ne jättävät yksin kotiin kärvistelemään kipujen kanssa eikä usko... ap

Onko todella niin törkeitä taksikuskeja olemassa, jotka jättää synnyttävän naisen kotiin kärvistelemään????

Tällaisesta kuulin kaverin kautta. Siinä synnytyksessä ei sinänsä ollut sitten mitään kiirettä, että loppujen lopuksi kaverini sai oman kyydin ja ehti hyvin sairaalaan. Mutta ajatella tilannetta, jossa olisi syöksysynnytys eikä taksi ota kyytiin, sellaista ei voi edes kuvitella. :o

Vierailija
17/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikonut mennä taksilla sitten kun on ihan pakko, eli halusin antaa synnytyksen edistyä mahdollisimman pitkälle kotona.

Mutta lapsivedet oli menneet sen verran aikaisin että käskivät tulla sairaalaan vaikka supistuksia vasta n. 10 minuutin välein ja kivut siedettäviä kunhan en istunut paikallani supistuksen aikana.

Matka kesti 40 minuuttia, ei tullut kuin pari-kolme supistusta (harvenivat siitä harmista että piti lähteä niin aikaisin sairaalaan). Ei tarvinnut ähkiä julkisesti tms.

Oli aika jännä olo olla ihmisten keskellä synnytys käynnissä. Hyvä muisto itse asiassa.

Kyllä taksin saa kunhan ei mainitse tilatessa, että synnytyssairaalaan on meno. Ja taksikuskia voi heti rauhoittaa, että "ei tässä mikään kiire, ihan alussa on vasta..." (vaikkei olisi tottakaan).

Vierailija
18/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista tulostaessani ajoin itse sairaalaan kamalissa supistuksissa mies kyydissä.

Kuopus syntyi suunnitellulla sektiolla ja mies ajoi omalla autollamme.

Saas nähdä miten käy kolmannen kanssa ;-)

ps. Ei ole kovin iisiä ajaa tehokkaalla autolla talviliukkailla supistusten kourissa...

Vierailija
19/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut taksikuskeista jotka eivät synnyttävää autoon ota. Pelkona siis ilmeisesti näillä lapsiveden kastelemat penkit. Itse menin kyllä taksilla molemmilla kerroilla ilman mitään ongelmia.

Vierailija
20/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rahat saa Kelasta takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä