Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä menitte/aiotte mennä synnytyssairaalaan?

Vierailija
18.06.2011 |

Jos ei ole omaa autoa, oletteko menneet taksilla vai ambulanssilla? Julkisilla liikennevälineillä...? Kaverin kyydillä? Jotenkin muuten?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta matkaa onkin n. 90 km.

Vierailija
22/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut taksikuskeista jotka eivät synnyttävää autoon ota. Pelkona siis ilmeisesti näillä lapsiveden kastelemat penkit. Itse menin kyllä taksilla molemmilla kerroilla ilman mitään ongelmia.

Aika törkeetä!!

Ite kun soitin taksin, en maininnut mitään synnytyksestä. Otin mukaan pyyhkeen, jonka laitoin taksin penkille ja istahdin siihen!;) Pyyhe oli kuitenkin kuiva, kun päästiin sairaalaan! matkaa 30km...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei oman auton bensa- tai pysäköimiskuluistakaan saa. Ei tullut itselläni mieleenkään, että voisi saada. Mihin perustuu? Onko siihen kaikki oikeutettuja vai ainoastaan vähävaraiset.

menin taksilla, ne rahat saa Kelasta takaisin.

Itse menimme 1. kerralla taksikyydillä. Maksoimme itse Kela-korvauksesta en ollut kuullutkaan. Olimme tuolloin molemmat päätoimisia opiskelijoita

ja olin oikeutettu minimiäitiyspäivärahaan.

2. kerralla omalla autolla.

3. kerralla omalla autolla, vaikka lapsi oli perätilassa ja vedet menivät kotona. Sairaalasta sanoivat, ettei ambulanssikyytiä tarvita, koska matka oli reilun kilometrin.

Vierailija
24/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys itsessään EI ole sellainen syy josta anbulanssi paikalle lähetetään. Silloin mennään taksilla. Eri asia jos on jotain extraa, kuten enenaikaisuus, raju verenvuoto, perätila tms.

[/quote]

Eipä meitä ainakaan käsketty mitään taksia soittamaan.

Ambulanssikuskit oli vähän vihasia kun kävelin itse vastaan, olis kuulemma pitäny maata paikoillaan kun oli lapsvesi menny ja siinä vaarana et napanuora luiskahtaa ulos..

Vierailija
25/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarana vain ennenaikaisissa vedenmenoissa. Eli ihan turhaan ambulanssilla menit...

Vierailija
26/50 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki saavat hakea rahoja takaisin. Ei ole mitenkään kansalaisia jaoteltu tulojen ja varallisuuden mukaan. Ihan yhtä lailla on kaikille samat omavastuurajat, kuin muussakin terveydenhuollossa.

Vierailija
27/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö nyt ihan neuvolasta saa ohjeita milloin ambulanssi, kovat kivut eivät kyllä ole sillä listalla. Ne kuuluvat asiaan synnytyksessä.

"Ambulanssia tarvitset, jos verenvuoto on runsasta, kipu on erittäin kovaa tai sinua alkaa ponnistuttaa."

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,966,31485,31505

ap

Vierailija
28/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin saa varmaan helpommin kuin ambulanssin? Taksikeskus ei kysele turhia kysymyksiä toisin kuin hätäkeskus? Hmm... onko kellään kokemusta ambulanssin tilaamisesta? Onko saanut helposti hätäkeskuksen kautta tositilanteessa? Minulle on jäänyt jostain toisesta tilanteesta huonoja kokemuksia aiemmin hätäkeskuksen suhteen, jos ne jättävät yksin kotiin kärvistelemään kipujen kanssa eikä usko... ap

tilaa ambulanssi, siis neuvolasta sanottiin. Sairaalaan oli matkaa yli 50 kilsaa eikä taksit välttämättä ota synnyttäjiä kyytiin. Mutta tietenkin siis se taksi on ensisijainen mutta jos sitä ei saa niin ei kait ole muuta vaihtoehtoa kuin ambulanssi.

Onko todella niin törkeitä taksikuskeja olemassa, jotka jättää synnyttävän naisen kotiin kärvistelemään????

Tällaisesta kuulin kaverin kautta. Siinä synnytyksessä ei sinänsä ollut sitten mitään kiirettä, että loppujen lopuksi kaverini sai oman kyydin ja ehti hyvin sairaalaan. Mutta ajatella tilannetta, jossa olisi syöksysynnytys eikä taksi ota kyytiin, sellaista ei voi edes kuvitella. :o

Mä oon kolme kertaa ajanu taksilla synnyttämään eikä ole kertaakaan käynyt edes mielessä kertoa kuskille (tai keskukselle) mitä varten menen sairaalaan. Ehkä ovat arvanneet, en tiedä... Mutta, jos ois ovelta kysyny, et "et kai oo synnyttäjä? En ota synnyttäjiä kyytiin!", niin oisin varmaan soittanu siinä vaiheessa poliisit (olen ollut hyvin kiukkuinen kivuissani) ja nostanut syytteen syrjinnästä ja hädässä olevan ihmisen tarkoituksellisesta avutta jättämisestä.

Vierailija
29/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään menossa. Minä ainakin olen siinä ymmärryksessä, että jos taksikuski jättää raskaana olevan naisen pihaan, eikä suostu viemään synnärille, syyllistyy hän heitteillejättöön. Eli jos taksikuski alkaa pihassa jotain vikisemään, niin senkuin sanoo, että haastaa oikeuteen heitteillejätöstä. :) Pyyhe vaan pyllyn alle, jos jotain siihen penkille sattuu lorahtmaan.

Voisin kuvitella, että vakuutus korvaisi aika hyvin lapsivesien takia sotkeentuneet penkit. Mitä hittoa ne oikein vikisee? Kuljettaahan ne oksentelevia juoppojakin ympäriinsä.. Ja av:lta on lukenu, et moni jopa kusee alleen ja vääntää tortut viihteellä ollessaan illan päätteeksi (siis housuunsa)

Vierailija
30/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa noin 2km. Supistuksia tuli jo 4min välein, mutta kävely tekee hyvää ja edistää synnytystä. Piti aina supistusten aikana pysähtyä kyllä..

Vierailija
31/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran menin ratikalla yksin

Vierailija
32/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään menossa. Minä ainakin olen siinä ymmärryksessä, että jos taksikuski jättää raskaana olevan naisen pihaan, eikä suostu viemään synnärille, syyllistyy hän heitteillejättöön. Eli jos taksikuski alkaa pihassa jotain vikisemään, niin senkuin sanoo, että haastaa oikeuteen heitteillejätöstä. :) Pyyhe vaan pyllyn alle, jos jotain siihen penkille sattuu lorahtmaan.

Voisin kuvitella, että vakuutus korvaisi aika hyvin lapsivesien takia sotkeentuneet penkit. Mitä hittoa ne oikein vikisee? Kuljettaahan ne oksentelevia juoppojakin ympäriinsä.. Ja av:lta on lukenu, et moni jopa kusee alleen ja vääntää tortut viihteellä ollessaan illan päätteeksi (siis housuunsa)

Siis jos nainen alkaakin synnyttämään taksissa, kuskihan se siinä kätilöksi joutuu ja aina jotain voi mennä pieleen.

En minäkään haluaisi joutua kesken työajan kätilön virkaan.

Vierailija
33/50 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla autolla, mies ajoi. Nyt varmaan samalla kyydillä, ellei tule kiire ja menen taksilla edeltä, kun mies odottelee lapsen hoitajia.

Vierailija
34/50 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kerroit, että ambulanssia ei saa eikä synnytys itsessään ole riittävä syy... työskenteletkö hätäkeskuksessa vai onko muuten faktatietoa? Esim. sairaalan ohjeissa on kerrottu ambulanssin tilaamisesta, jos on kovia kipuja. Kuka nekin kivut arvioi onko riittävän kovat vai ei? Ilmeisesti jos on yksin kotona ja pystyy kuitenkin puhumaan, niin ei ole riittävän kovat?

Kuulostaa törkeältä, jos jotkut ei saa ambulanssia eikä edes taksia! Tai "törkeä" ei riitä kuvaamaan ajatuksiani... :/

ap

Vierailija
35/50 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenvuodon takia, istukan irtoamista pelattiin. Muuten (2x) ihan omalla autolla. Taksilla ehtii varmasti mainiosti jos ei ole mitaan erikoisempaa.

Vierailija
36/50 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huippunopeasti:-D. Kuski kuitenkin on niin kauhuissaan, että ajaa reilua ylinopeutta ja yleensähän se on yö, kun synnytys käynnistyy! Ei ole tukkoja tiellä. Eka kerralla mentiin omalla autolla, mies ajoi. Tokaa ja kolmatta lähdin taksikyydillä synnyttämään. Matkaa oli tokan kanssa 100 km ja kolmosen kanssa 70 km.

Vierailija
37/50 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin kotiin hoitamaan kolmevuotiasta.

M36

Vierailija
38/50 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/50 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muovipussi ja pyyhe yhdistelmää tai muovitettua froteeta. Kyllähän se vesi siitä pyyhkeestä nopsaan läpi menee, jos on mennäkseen.

Mutta harvalle taitaa lapsivesien kanssa muutenkaan mitään totaalivahinkoa käydä. Jos synnytys alkaa supistuksilla, niin voi olla, että lapsivedet menee vasta synnytyssalissa, ja sielläkin lääkärin puhkaistessa kalvot.

Jos taas synnytys alkaa vesien menolla, niin se eninhän taitaa vuotaa jo siellä kotona tai sitten on korkeavesienmeno, jossa kalvoissa korkealla reikä ja lorottelee sitten lapsivettä hiljakseen koko ajan.

Vierailija
40/50 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin miehen kanssa omalla autolla. Kolmannella kierroksella menin yksin taksilla, mies jäi kotiin odottamaan lapsille hoitajaa (oli aamuyö).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi