Ozempic aloitus huomenna
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ohenee, silmävaivoja saattaa tulla.
Hiukset ohenevat aina energiavajeella ollessa.
Minusta ei huomaa ulkoisesti, että käytän ozempicia. Itse sen tunnen, rajut nälkäkiukut poissa ja pitkä sokeri laski normaalilukemiin. Ylipainoa ei ole paljon ollutkaan, mutta en jaksanut enää syödä vähähiilarisesti, se oli ainoa joka hieman auttoi näihin sokereiden heittelyyn. Ruokaympyrän mukaan syöminen ei auttanut. Maksan siis täysin omasta kukkarosta tästä elämän helpottumisesta. Oma annos kannattaa kuulostella, ei ole tarkoitus että ruokahalu lähtee vaan normalisoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajalla 2-tyypin diabetes. Jos ei ole. Jätä tämä lääke niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat eli diabeetikoille.
Nyt lääkärit eivät määrää lääkettä diabeetikoille, joille se kuuluisi, kun saatavuus on heikko.
Täyttä kakkaa. Ei ole minkäänlaista saatavuusongelmaa
Oli ainakin puolivuotta sitten kun diabeetikkona tätä kyselin. Minulle sanottiin että koska pärjään perinteisillä diabeteslääkkeillä, niin ozempicia ei tässä vaiheessa määrätä. Olen sairastanut 2-tyypin diabetesta 15 vuotta.
Saatavuus oli tuolloin pikkukaupungin apteekeissa heikko. Työkaverini kertomaa, että hänelle lääkettä ei aina ollut ja sitä kannatti alkaa kyselemään todella hyvissä ajoin, niin yrittivät hankkia.
Eihän sinun tapauksessa reseptin eväämisellä ole ollut mitään tekemistä saatavuuden kanssa - kun pärjäät halvemmalla lääkkellä, niin ei ole mitään perustetta määrätä sinulle kalliimpaa (erityis)korvattavaa lääkettä.
Isommissa kaupungeissa ei ole pitkään ollut mitään saatavuusongelmia - ehkä teidän apteekkarinne on niin köyhä, että hänellä on varaa pitää kalliimmista lääkkeistä vain minimivarastoja, jotka loppuvat, jos samalla viikolla sattuu käymään pari asiakasta normaalia enemmän?
"Eli voi laihduttaa ilman lääkettäkin syömällä vähemmän kuin kuluttaa.
Ilma lääkettä tämä on hitaampaa, mutta terveellisempää."
No shit, Sherlock! Tätähän juuri kukaan lihava ole vielä tajunnut...
Minä ja varmaankin suurin osa ylipainoisita olemme pudottaneet moneen kertaan painoa ja joskus ihan reippaastikin. Ongelma on vain ollut siinä, etteivät tulokset ole pysyviä vaan ne samat taustalla olevat syyt, jotka ovat aikoinaan johtaneet painonnousuun (pitkäkestoinen stressi, univaje, masennus yms.), iskevät ennemmin tai myöhemmin ja johtavat vanhoihin tapoihin palaamisen. Siksi on hyvä, että on lääke, jota voi käyttää ylläpitoannoksena laihdutuksen jälkeekin estämässä painon nousemisen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajalla 2-tyypin diabetes. Jos ei ole. Jätä tämä lääke niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat eli diabeetikoille.
Nyt lääkärit eivät määrää lääkettä diabeetikoille, joille se kuuluisi, kun saatavuus on heikko.
Täyttä kakkaa. Ei ole minkäänlaista saatavuusongelmaa
Oli ainakin puolivuotta sitten kun diabeetikkona tätä kyselin. Minulle sanottiin että koska pärjään perinteisillä diabeteslääkkeillä, niin ozempicia ei tässä vaiheessa määrätä. Olen sairastanut 2-tyypin diabetesta 15 vuotta.
Saatavuus oli tuolloin pikkukaupungin apteekeissa heikko. Työkaverini kertomaa, että hänelle lääkettä ei aina ollut ja sitä kannatti alkaa kyselemään todella hyvissä ajoin, niin yrittivät hankkia.
15 vuotta aikaa parantua elintapojen muutoksella....
Etkö muka suostu siihen, että olisi tarjolla puolisollekin sopivaa ruokaa samassa ruokapöydässä? Vai onko identiteettisi kiinni siitä, kuinka paljon ja mitä puolisosi syö? En usko tarinaan, jossa puoliso painostaisi ottamaan omia lääkkeitään. Sen Ozempicin saaminen on ihan tarpeeksi haastavaa itselleenkin. Heikkolaatuista trollausta koko väite.