Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic aloitus huomenna

Vierailija
29.05.2025 |

Mitä odotettavissa?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden laihdutuslääkkeiden käyttäjien kasvoista huomaa, että lääkettä on käytetty. Kasvot ovat kuivan kesän oravan kasvot. Juonteita, rasva hävinnyt, ikää tullut 20v enemmän. Lääkärit huomaavat het ulkonäöstä , kuka käyttää kyseistä lääkettä. 

Tasa samalta ne jollain muulla keinoin paljon laihduttaneet näyttävät. Ja jolleivät näytä, eivät ole laihtuneetkaan.

Eikä näytä kts. video yllä.

Ylläolevassa videossa tuo "paastoamisen jälkeen" henkilöllä on vielä enemmän rasvaa kuin tuo Ozempic-käyttäjällä aloittaessaan. Tottakai sen naama silloin on pulleampia ja pehmeämpi.  lisäksi ne on meikattu ja valaistu eri lailla jja niillä on eri ilmeet. Tuloksia ei voi millään lailla verrata, eikä ne missää

Juu, uskoisinkon maailmankuulua laihdutusasiantuntijaa vai vauva-palstan mutuilijaa :D Siinä videolla se on selitetty mistä ero johtuu.

Vierailija
62/86 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miten kävi? Millaisia tuloksia sait alussa?

Mä alotin itse Ozempicilla, ja eka viikko meni aika vaihtelevasti. Olo oli välillä tosi etova, ruokahalu katosi melkein kokonaan ja vatsa vähän sekaisin. Paino kyllä lähti heti parin ekan kuukauden aikana laskuun, mutta ne sivuoireet teki arjesta raskasta. Lääkäri sanoi, että osalle sopii tosi hyvin, ja toisille taas ei niinkään kaikki on yksilöllistä.

Mulla kävi niin, että vaihdettiin lopulta tablettimuotoon eli Rybelsukseen. Se on semaglutidi ihan samassa vaikuttavassa aineessa, mutta otetaan pillerinä. Tässä lisätietoa https://medilux.fi/semaglutidi-tablettimuoto/ Täytyy sanoa, että se sopi mulle paremmin ei tullut niin kovia pahoinvointeja, ja oli muutenkin helpompi muistaa ottaa aamulla aina samaan aikaan.

Eli jos Ozempic ei tunnu hyvältä, vaihtoehtoja kyllä on. Joillekin pistos on paras, toisille tabletti toimii paremmin. Tärkeintä on kuunnella omaa kroppaa ja jutella l

Eri, mutta minulla oli myös ensimmäiset 2-3 kk vatsa välillä enemmän tai vähemmän sekaisin ja vatsan turvotus tuntui joskus aika ikävältä. Muita sivuoireita ei kuitenkaan tullut ja nyt kun 4 kk tuli vähän aikaa sitten täyteen, niin tajusin, että vatsa on ollut ihan normaali viimeiset 1-1,5 kk. Painon putoaminenkin on taas kiihtynyt, joten tällä sitten vissiin jatketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan menoa ja loppuelämä big pharman orjana.

Saman säästää ruuan hinnassa.

Vierailija
64/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. - Tämä on täysin harrastelijapohjalta tehty yritys tiivistää parin katselun perusteella oheisen n. 7 minsan videon sisältö suamen kiälellä.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, Ozempic on ns. GLP-1 agonisti eli se lisää GLP-1:n määrää systeemissä, mikä puolestaan johtaa ruokahalun heikkenemiseen??

"Länsimainen dieetti" on omiaan lisäämään vetysulfidin määrää suolistossa, minkä seurauksena mitokondrioiden toiminta heikkenee ja GLP-1 tasot laskevat??

Kuitu nimeltä inuliini vähentää vetysulfidia tuottavien bakteerien populaatiota ja kontraa siten em. prosessia??

Vierailija
65/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajalla 2-tyypin diabetes. Jos ei ole. Jätä tämä lääke niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat eli diabeetikoille.

Nyt lääkärit eivät määrää lääkettä diabeetikoille, joille se kuuluisi, kun saatavuus on heikko.

Vierailija
66/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajalla 2-tyypin diabetes. Jos ei ole. Jätä tämä lääke niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat eli diabeetikoille.

Nyt lääkärit eivät määrää lääkettä diabeetikoille, joille se kuuluisi, kun saatavuus on heikko.

Täyttä kakkaa. Ei ole minkäänlaista saatavuusongelmaa

Vierailija
67/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yrität syödä liikaa niin tulee närästysoiretta ja huono olo. Nälän  tunne häviää kyllä eli laihtuminen on oikeasti mahdolista jos eti vietä koko ajan aikaasi jääkaapin vieressä.

Kannattaa syödä viisi pientä ateriaa noin 3-4 tunnin välein. Kannattaa laittaa vaikka kello muistuttamaan ruokatauoista, ettei tule paha olo. Ruoka-annokset voivat olla samankokoisia kuin lihavuusleikkauksessa käyneillä. Täällä on aiheesta ketju, jossa on lueteltu lihavuusleikkauksessa käyneiden ruokavaihtoehdot sitten kun he voivat syödä normaalisti leikkauksen jälkeen.

Aamulla voi ottaa ihan hapankorpun ja aloittaa aamun sillä jos alussa on paha olo. Kannattaa ostaa apteekista Visiblinin herkkävatsaisille tarkoitettua versiota, johon EI ole lisätty ilmavaivoja ja ripulia lisäävää sorbitolia. 

Eikö näin voisi tehdä ilman ozempiccia? Tässähän ne ohjeet pienempään kokoon on!!

Vierailija
68/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic-orjan puoliso tässä. Mies on kyllä laihtunut jo 10 kiloa noin 1,5 kuukaudessa. Ruokahalu kadonnut. Mutta mitä teen laihalla tylsimyksellä? On aika kurjaa myös itselle, että elämästä on jääneet yhteiset ruokahetket pois. Hän syö sen pienen palansa yksikseen. Mietin jo, että kiva joulu tulossa, kun vietämme sitä kahden. Yksikö sitten syön pitkän kaavan mukaan. 

Itsellä on nyt joka palasta huono omatunto, kun tunnen, että tässä pitäisi seuran vuoksi laihduttaa. Olen normaalipainoissa tai muutaman kilon sen yli. En missään nimessä lihava, ja tyytyväinen terveeseen kehooni. Nyt mies on alkanut painostamaan, että ottaisin hänelle määrättyä Ozempicia (harva lääkäri sitä minulle tässä painossa sitä määräisi). Tuntuu täysin typerältä, että ottaisin muutaman kilon takia sivuvaikutukset ja riskin vakavista vaikutuksista. En myöskään koe, että muutama kilo olisi sen arvoista, että piikitön itseäni lopun ikää tai lihon tuplat takaisin. Taloudellisestikaan se ei ole järkevää. Yritän koko ajan keventää, mutta tässä iässä tulokset tulevat hitaasti. Myös loukkaa, että kuitenkin suurinpiirtein normaalipainoisena en nyt enää kelpaa, kun toinen jo kuvittelee itsensä rantakunnossa. Olen vaihdevuosi-ikäinen, ja kilot vaan kerääntyvät vyötärölle, vaikka muilta osin olen timmi.

Vierailija
69/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä kakkaa. Ei ole minkäänlaista saatavuusongelmaa

Oli ainakin puolivuotta sitten kun diabeetikkona tätä kyselin. Minulle sanottiin että koska pärjään perinteisillä diabeteslääkkeillä, niin ozempicia ei tässä vaiheessa määrätä. Olen sairastanut 2-tyypin diabetesta 15 vuotta.

Saatavuus oli tuolloin pikkukaupungin apteekeissa heikko. Työkaverini kertomaa, että hänelle lääkettä ei aina ollut ja sitä kannatti alkaa kyselemään todella hyvissä ajoin, niin yrittivät hankkia.

Vierailija
70/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oze toimii hyvin muutama kk , sitten vaikutus lakkaa ja kaikki kilot tulee korkojen kera takaisin koska evoluutio . Ja ongelmia paljon enemmän. Haima voi olla vaarassa. Mutta alkuunsa hyvä aine kyllä oli, nälkä häviää totaalisesti!

Vierailija
71/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yrität syödä liikaa niin tulee närästysoiretta ja huono olo. Nälän  tunne häviää kyllä eli laihtuminen on oikeasti mahdolista jos eti vietä koko ajan aikaasi jääkaapin vieressä.

Kannattaa syödä viisi pientä ateriaa noin 3-4 tunnin välein. Kannattaa laittaa vaikka kello muistuttamaan ruokatauoista, ettei tule paha olo. Ruoka-annokset voivat olla samankokoisia kuin lihavuusleikkauksessa käyneillä. Täällä on aiheesta ketju, jossa on lueteltu lihavuusleikkauksessa käyneiden ruokavaihtoehdot sitten kun he voivat syödä normaalisti leikkauksen jälkeen.

Aamulla voi ottaa ihan hapankorpun ja aloittaa aamun sillä jos alussa on paha olo. Kannattaa ostaa apteekista Visiblinin herkkävatsaisille tarkoitettua versiota, johon EI ole lisätty ilmavaivoja ja ripulia lisäävää sorbitolia. 

Ei näköjään voi. Nämä ozempichullut tarvitsevat tämän lääkkeen tuomat vatsavaivat ja oksettavan olon, jotta pysyvät erossa herkuista ja pystyvät syödä kohtuudella pieniä annoksia. 😅

Vierailija
72/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicissa on se huono puoli, että annostusta joutuu kasvattamaan tai paino alkaa taas nousta. Sehän on kuin huume. Pitää käyttäjän koukussa.

Vierailija
73/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicissa on se huono puoli, että annostusta joutuu kasvattamaan tai paino alkaa taas nousta. Sehän on kuin huume. Pitää käyttäjän koukussa.

Annoksen kasvattamisella saadaan se aloituksen oksettava olo takaisin. Näin ruokahalut eivät palaa kun alkuannostuksen sivuvaikutukset ovat tasaantuneet?

Vierailija
74/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ohenee, silmävaivoja saattaa tulla. 

Vierailija
75/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääke? Itse laihdutin 20kg ruokavalion muutoksella. Lisäksi kävelylenkit. Ruokavalio on tärkein.

Laiskuuttahan se on. Itsekin pudotin 25kg ihan vain syömällä terveellisemmin, useammin ja enemmän ja pyöräilemällä.

Siis mikä on laiskuutta? Käyttää lääkettä? Miten ajattelit, että se paino lääkkeellä laskee? Ihan vaan itsellään? Voin kertoa sinulle suuren salaisuuden: Laihdutuslääkkeellä laihdutaan ihan samalla tavalla kuin muutenkin. Syö vähemmän, kuluta enemmän. Ja se kalorivaje on se, mikä ratkaisee laihtumisen. 

Olen onnellinen laihdutuslääkkeen käyttäjä. Käytän sitä uudempaa ja tehokkaammaksi mitatumpaa. Ja on tosi hyvä lääke ainakin tämä. Paino hutisee alaspäin ja elämä hymyilee. Ja ne kuuluisat "Ozempic-kasvot"... Haloo. Laihdut tavalla tai toisella, erityisesti nopeasti, niin tottakai se ikääntyvässä naamassa näkyy. Ei se liity lääkkeeseen vaan laihtumiseen ylipäätään. Olen laihtunut pian 30kg ja normaalipainoon enää matkaa jokunen kilo. Olen täysin koukussa lääkkeeseen. Voisin jatkaa tämän kanssa loputtomiin. Enkä kyllä aiokaan lopettaa, kun normaalipaino on kasassa. Pitää katsoa, ettei kilot tule takaisin, joten lääke jatkuu pienellä annoksella hakien tasapainoa niin kauan kuin tarvis. 

Vierailija
76/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääke tukkaa tipauta vaan se, että syö liian vähän liian pitkään. Hivenainepuutosta. Se tulee kaikilla laihtareilla, jos on ihan pupudieetillä. 

Kauheasti te olette huolissanne mahdollisista terveyshaitoista. Oliko se niin, että ylipainosta ei niitä haittoja tule? Onko parempi olla 50kg ylipainoinen ja taatusti hetken päästä sairas kiloistaan vai laihtua ja ottaa pientä riskiä, että tulee haittoja? Mikään tieto ei tue, että lääkkeen riskit olisi korkeammat kuin ylipainon. 

Vierailija
77/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yhden pistoksen jälkeen ripuli, ruoka meni suoraan sulamatta läpi. Lievä kuvottava olo, makuaisti hävisi melkein kokonaan, ruoka maistui pahvilta. Laihduin kyllä 20kg hetkessä, heikotus oli. Lopetin käytön. Oireet jatkui pitkään lopettamisen jälkeen. Kävi mielessä, menikö suolisto pilalle lopullisesti. 

Oletko saanut kilot takaisin tuplana?

Vierailija
78/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä lääkkeen käyttäjiä. Helpoin ja halvin keino pudottaa painoa on muuttaa ruokailutavat. Mitä järkeä käyttää kallista lääkettä, kun saman tuloksen saa syömällä oikein?  Kyseessä laiskuus. Mässytetään roskaruokaa ja käytetään lääkettä.

Tämä lääke tosin taitaa viedä ruokahalun kokonaan. Mikä aiheuttaa sen, että tulee puutoksia. Voi vaikuttaa myös munuisten ym toimintaan ja estää niiden vähäistenkin ravintoaineiden imeytymisen. Muita haittavaikutuksia ovar esim. kilpirauhaskasvaimet. Ja yleensä kun tämän lääkkeen lopettaa, paino tulee tuplana takaisin. Eikö kannattaisi vain opetella syömään oikein. 

Minä käytin vain 4 kk ja munuaisten suodatusnopeusarvo laski 60 ikävuotta vastaavalle tasolle ja olen alle 50. Sitä nyt sitten seurattu jo vuosia, enpä ollut tajunnutkaan että syynä olisi ollut ehkä tuo lääke. Ei enää, koitan käydä lenkillä päivittäin ja pyöräilen tuömatkat kesättalvet.  

Vierailija
79/86 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääke tukkaa tipauta vaan se, että syö liian vähän liian pitkään. Hivenainepuutosta. Se tulee kaikilla laihtareilla, jos on ihan pupudieetillä. 

Kauheasti te olette huolissanne mahdollisista terveyshaitoista. Oliko se niin, että ylipainosta ei niitä haittoja tule? Onko parempi olla 50kg ylipainoinen ja taatusti hetken päästä sairas kiloistaan vai laihtua ja ottaa pientä riskiä, että tulee haittoja? Mikään tieto ei tue, että lääkkeen riskit olisi korkeammat kuin ylipainon. 

Aika harva Ozempicilla laihduttava on 50 kg ylipainoinen. Yleensä nämä ovat 15-20 kg ylipainoisia ja haluavat normaaliin painoindeksiin. En edes tunne yhtään 50 kg ylipainoisia ihmistä.

Vierailija
80/86 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääke? Itse laihdutin 20kg ruokavalion muutoksella. Lisäksi kävelylenkit. Ruokavalio on tärkein.

Laiskuuttahan se on. Itsekin pudotin 25kg ihan vain syömällä terveellisemmin, useammin ja enemmän ja pyöräilemällä.

Siis mikä on laiskuutta? Käyttää lääkettä? Miten ajattelit, että se paino lääkkeellä laskee? Ihan vaan itsellään? Voin kertoa sinulle suuren salaisuuden: Laihdutuslääkkeellä laihdutaan ihan samalla tavalla kuin muutenkin. Syö vähemmän, kuluta enemmän. Ja se kalorivaje on se, mikä ratkaisee laihtumisen. 

Olen onnellinen laihdutuslääkkeen käyttäjä. Käytän sitä uudempaa ja tehokkaammaksi mitatumpaa. Ja on tosi hyvä lääke ainakin tämä. Paino hutisee alaspäin ja elämä hymyilee. Ja ne kuuluisat "Ozempic-kasvot"... Haloo. Laihdut tavalla tai toisella, erityise

Eli voi laihduttaa ilman lääkettäkin syömällä vähemmän kuin kuluttaa.

Ilma lääkettä tämä on hitaampaa, mutta terveellisempää.