Miksi mies, joka tienaa hyvin, mutta ei käy töissä, ei ole haluttu kumppani?
Olen käynyt aikakin kolmen tällaisen miehen kanssa treffeillä. Yksi oli työkyvyttömyyseläkkeellä, kertoi että eläkkeen ja vakuutuskorvauksen turvin elää mukavasti. Yksi oli myynyt yrityksensä ja kolmas oli saanut ison perinnön ja eli päivätreidaamisella.
En osaa itse sanoittaa, miksi sellainen mies, joka ei käy töissä, on turn off. Olisko se liian erilainen arki? Järjellä ajateltuna tuollainen olisi unelmakumppani, olisiko sinulle? Nuo kaikki pyörivät edelleen sinkkuina Tinderissä (kaveri kertoi), itse löysin töissä käyvän kumppanin
Kommentit (68)
Oon itse köyhä mies, mutta ketjusta lähinnä paistaa kateus ja katkeruus.
Etteivät voi sietää sitä että itse pitää muutamalla hikisellä tonnilla raataa koko kuu, samalla kun mies voi reissata vaikka maailman ääriin tai käydä hienoissa ravintoloissa vaikka päivittäin ilman velvollisuutta tehdä mitään.
Minä en ole kade tuollaisille miehille, vaan harmittaa kun en itsekin voi elää noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttäisi, että paljonkohan alkoholia kuluu, kun mikään ei estä. Tai just vuorokausirytmi. Tai onko joku sitova elämäntapaharrastus, maraton, vuorikiipeily, purjehdus, pitkät kalastusreissut
Aika hurja ajatus, että palkkatyö on ainoa mikä pitää rytmiä yllä ja estää alkoholisoitumasta ja sekoittamasta vuorokausirytmiä. Jotain häikkää toiminnanohjauksessa?
No katso miten Elon musk käyttäytyy. Hän on "vapaan ja varakkaan" miehen arkkityyppi. KUKA nainen haluaa olla hullun miehen kanssa, joka sikiää sinne tänne ja käyttäytyy kuin maailman kruunaamaton kuningas vailla mitään vastuuta tai kohtuullisuutta.
Elon Musk ei ole vapaan ja varakkaan arkkityyppi, vaan kaikkivoipaisuusharhoista kärsivän egoistin arkkityyppi.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös juttelin Tinderissä joskus dowshiftaajan kanssa ja vaikka hän ei käynyt töissä eikä leveillyt rahoillaan millään lailla, sain elämäntyylistä ja rivien välistä kuvan että raha ei ole ongelma. Jostain syystä minäkin ajattelin kuten aloittaja, että osingoilla eläjä ei kiinnosta. Minulla on sellainen ajatus että jokaisen pitää olla yhteiskunnassa tuottava tekijä jos vain on mitään kykyjä tai voimavaroja. Energiaa voi suunnata vaikka järjestötoimintaan tai muuten hyväntekeväisyyteen, mikä olisi ollut aivan eri asia. Hän kyllä hoiteli jotain kotitarveviljelyksiään, joten voi olla että ei olisi vain laiskotellut ja tuomitsin turhaan.
Se juttu vain kuivui kokoon eikä mitään pakkeja tarvinnut kummankaan antaa, mutta muistan tuon fiiliksen lässähtämisen ja ajatuksen, että olisi liian erilaista elämää meillä. Ja jos hän esim. lähtisi talveksi etelään kuten oli suunnitellut taas tekevänsä, niin odottaisiko tyttöystävä
Tästä viestistä tulee sellainen viba että sua lähinnä ärsyttää sen miehen totaalinen vapaus Keloista, työnantajista jne. samalla kun olet itse parin palkan päässä kodittomuudesta.
Ei niinkään se että siinä miehessä olisi mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttäisi, että paljonkohan alkoholia kuluu, kun mikään ei estä. Tai just vuorokausirytmi. Tai onko joku sitova elämäntapaharrastus, maraton, vuorikiipeily, purjehdus, pitkät kalastusreissut
Aika hurja ajatus, että palkkatyö on ainoa mikä pitää rytmiä yllä ja estää alkoholisoitumasta ja sekoittamasta vuorokausirytmiä. Jotain häikkää toiminnanohjauksessa?
No katso miten Elon musk käyttäytyy. Hän on "vapaan ja varakkaan" miehen arkkityyppi. KUKA nainen haluaa olla hullun miehen kanssa, joka sikiää sinne tänne ja käyttäytyy kuin maailman kruunaamaton kuningas vailla mitään vastuuta tai kohtuullisuutta.
Elon Musk ei ole vapaan ja varakkaan arkkityyppi, vaan kaikkivoipaisuusharhoista kärsivän egoistin arkkityyppi.<
Siihenhän se johtaa jos mies voi vain päivät matkustella, ajella urheiluautoilla ja viettää salilla tai rannalla arkensa. Katoaa kosketuspinta niihin massoihin joiden pitää raataa elantonsa eteen ja vapaa-aikaa ei ole nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös juttelin Tinderissä joskus dowshiftaajan kanssa ja vaikka hän ei käynyt töissä eikä leveillyt rahoillaan millään lailla, sain elämäntyylistä ja rivien välistä kuvan että raha ei ole ongelma. Jostain syystä minäkin ajattelin kuten aloittaja, että osingoilla eläjä ei kiinnosta. Minulla on sellainen ajatus että jokaisen pitää olla yhteiskunnassa tuottava tekijä jos vain on mitään kykyjä tai voimavaroja. Energiaa voi suunnata vaikka järjestötoimintaan tai muuten hyväntekeväisyyteen, mikä olisi ollut aivan eri asia. Hän kyllä hoiteli jotain kotitarveviljelyksiään, joten voi olla että ei olisi vain laiskotellut ja tuomitsin turhaan.
Se juttu vain kuivui kokoon eikä mitään pakkeja tarvinnut kummankaan antaa, mutta muistan tuon fiiliksen lässähtämisen ja ajatuksen, että olisi liian erilaista elämää meillä. Ja jos hän esim. lähtisi talveksi etelään kuten oli suunnitell
Lisään että kyllä hän urheili tosi aktiivisesti, joten ei nyt olisi laiskotellut sikälikään, mutta on eri asia harrastaa kuin käydä töissä.
- Miten päiväsi meni?
- Kävin pelailemassa kavereiden kanssa muutaman tunnin ja oli oikein mukavaa, miten sinulla?
- No oli aika kiireinen työpäivä ja nyt olen aika loppu.
- No voi että. (Onneksi itse saan tehdä mitä vain huvittaa)
Siis oikeastiko haluat käydä kiireisen työpäiväsi joka vaiheen läpi kumppanisi kanssa ja odotat tämän tekevän samoin? Eihän kaikki edes saa kertoa työstään tai jos saavat, kuinka paljon sinua kiinnostaisi jonkun jäteviemärin tyhjentäjän työ niin että joka arkipäivä haluaisit kerrata mutterien väännöt ja rottahavainnot?
Tuossa esimerkissäsi sinä syytät toista siitä, että hän vastaa "no voi että", eikä tsemppaa sinua enempää, vaikka itsekään et kommentoi mitään hänen päiväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykynaisille kelpaa kiltti ja tavallinen mies koska naiset yliarvioivat oman tasonsa ja se johtaa siihen että naisille kelpaa ainoastaan hyvätuloinen statusmies tai sitten se jännäkundi joka saattaa olla väkivaltainen.
Eikö päivätreidaaja ole statusmies?
Ei se ainakaan ap:lle kelvannut.
Kyllä sitä välillä kun syvällisemmin miettii tätä oravanpyörää ja kasista neljään työtä, niin mieluiten jos vain olisi rahaa niin tekisi elämässä jotain vähän merkityksellisempää. Ei työnteko ole koko elämä tai muutenkaan ammatti kerro ihmisestä kaikkea.
Mitä statusta jollain raksaukolla on verrattuna johonkin startupinsa 55 miljoonalla myyneeseen joutilaaseen?