Millä saatte korvantaukset pestyä (ei ole saunaa) kun siellä jotain 'mönjää'.
Millä saatte korvantaukset pestyä (ei ole saunaa) kun siellä jotain 'mönjää'.
Kommentit (16)
Suihkussa hieromalla saippuaa tai shampoota korvien taakse. Itse pyyhin myös lisäksi kasvovedellä korvientaukset.
Miten sauna tähän liittyy? Saippuaa ja lämmintä vettä voi varmaan käyttää suihkussakin?
Mönjää? Kuinka harvoin peseydyt?
Suihkussa tulee puhtaaksi.
Ne ovat hieman hankalat paikat kun ei ole suora pinta. Tarttee laittaa joku pumpulituppo jossa saippuaa ja pestä sillä.
Saippualla lähtee mönjät livohkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mönjää??
Se on sitä ihmisrasvaa, jos ei pese niin rupee löyhkäämään. Ap ota mäntysuopaa ja juuriharja ja tahkoa isommat kokkareet ensin pois. Sit menet suihkuun ja peset loput samalla kun hiuksesi peset.
Tuli vain yllättäen tämmöinen ongelma jota ei koskaan ennen ole ollut. Olenkin ihan ihmeissäni.
Kaupassa myydään kosteuspyyhkeitä. Onkohan Coop tai joku muu. Ja paperilla voi ensin ottaa hikeä pois tai muuta roskaa.
Ap tiesitkö, että napakin pitää pestä. Sekin rupee löyhkäämään.
Teet merisuplasta ja ruokasoodasta ja vedestä tanaan levitä korvan taakse na vaikuttaa5 min ja pese hangaten pikkuhiljaa pois
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa myydään kosteuspyyhkeitä. Onkohan Coop tai joku muu. Ja paperilla voi ensin ottaa hikeä pois tai muuta roskaa.
Sanoin väärin. Se oli xtra wet vipes. Vauvojen kosteuspyyhe. Käy kasvoille ja korville.
Minä pesen kerran viikossa itseni saunassa ns. sauna-harjalla, se kuorii ihoa samalla. Prismasta, Puuilosta jne. löytyy helposti Rento -merkkinen harja. Siihen hieman saippuaa ja sillä harjaa koko kehon. Jos ei pääse saunaan, niin sama onnistuu myös yhtä hyvin lämpimän veden kanssa suihkussa.
Saunaharja kannattaa sitten muistaa aina, että siitä pitää aina saippua huuhtoa pesun jälkeen hyvin pois ja sen jälkeen jättää se ilmavaan tilaan kuivumaan. Tällä tavalla harja kestää kerran viikossa käytettynä kymmenen vuotta. Ei ole kallis investointi ja rahaa säästyy kun ei tarvitse ostella mitään erillisiä kuorinta aineita jne.
Minä olen atoopikko ja iho pitää tuosta. Käyn lisäksi kerran päivässä aamulla suihkussa jos en käy uimahallissa, jossa tietysti käyn suihkussa. Näinä muina päivinä pesen vain nopeasti hiukset, kainalot saippualla. Muualta vain vedellä. Hyvin toiminut jo yli 20 vuotta näin ja iho on erittäin hyvässä kunnossa.
Suihkussa pesen samalla kun hiuksetkin.