Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies, joka tienaa hyvin, mutta ei käy töissä, ei ole haluttu kumppani?

Vierailija
29.05.2025 |

Olen käynyt aikakin kolmen tällaisen miehen kanssa treffeillä. Yksi oli työkyvyttömyyseläkkeellä, kertoi että eläkkeen ja vakuutuskorvauksen turvin elää mukavasti. Yksi oli myynyt yrityksensä ja kolmas oli saanut ison perinnön ja eli päivätreidaamisella.

En osaa itse sanoittaa, miksi sellainen mies, joka ei käy töissä, on turn off. Olisko se liian erilainen arki? Järjellä ajateltuna tuollainen olisi unelmakumppani, olisiko sinulle? Nuo kaikki pyörivät edelleen sinkkuina Tinderissä (kaveri kertoi), itse löysin töissä käyvän kumppanin

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut. Pärjään hyvin ja rahaa on mutta naiset kaikkoaa heti kun kerron ettei ole töitä.

Vierailija
42/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös juttelin Tinderissä joskus dowshiftaajan kanssa ja vaikka hän ei käynyt töissä eikä leveillyt rahoillaan millään lailla, sain elämäntyylistä ja rivien välistä kuvan että raha ei ole ongelma. Jostain syystä minäkin ajattelin kuten aloittaja, että osingoilla eläjä ei kiinnosta. Minulla on sellainen ajatus että jokaisen pitää olla yhteiskunnassa tuottava tekijä jos vain on mitään kykyjä tai voimavaroja. Energiaa voi suunnata vaikka järjestötoimintaan tai muuten hyväntekeväisyyteen, mikä olisi ollut aivan eri asia. Hän kyllä hoiteli jotain kotitarveviljelyksiään, joten voi olla että ei olisi vain laiskotellut ja tuomitsin turhaan.

Se juttu vain kuivui kokoon eikä mitään pakkeja tarvinnut kummankaan antaa, mutta muistan tuon fiiliksen lässähtämisen ja ajatuksen, että olisi liian erilaista elämää meillä. Ja jos hän esim. lähtisi talveksi etelään kuten oli suunnitellut taas tekevänsä, niin odottaisiko tyttöystävä sitten Suomessa. No en kysynyt.

Haluaisin kumppanin jolla on suht samanlainen arki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös juttelin Tinderissä joskus dowshiftaajan kanssa ja vaikka hän ei käynyt töissä eikä leveillyt rahoillaan millään lailla, sain elämäntyylistä ja rivien välistä kuvan että raha ei ole ongelma. Jostain syystä minäkin ajattelin kuten aloittaja, että osingoilla eläjä ei kiinnosta. Minulla on sellainen ajatus että jokaisen pitää olla yhteiskunnassa tuottava tekijä jos vain on mitään kykyjä tai voimavaroja. Energiaa voi suunnata vaikka järjestötoimintaan tai muuten hyväntekeväisyyteen, mikä olisi ollut aivan eri asia. Hän kyllä hoiteli jotain kotitarveviljelyksiään, joten voi olla että ei olisi vain laiskotellut ja tuomitsin turhaan.

Se juttu vain kuivui kokoon eikä mitään pakkeja tarvinnut kummankaan antaa, mutta muistan tuon fiiliksen lässähtämisen ja ajatuksen, että olisi liian erilaista elämää meillä. Ja jos hän esim. lähtisi talveksi etelään kuten oli suunnitellut taas tekevänsä, niin odottaisiko tyttöystävä

Lisään että kyllä hän urheili tosi aktiivisesti, joten ei nyt olisi laiskotellut sikälikään, mutta on eri asia harrastaa kuin käydä töissä. 

- Miten päiväsi meni?

- Kävin pelailemassa kavereiden kanssa muutaman tunnin ja oli oikein mukavaa, miten sinulla?

- No oli aika kiireinen työpäivä ja nyt olen aika loppu.

- No voi että. (Onneksi itse saan tehdä mitä vain huvittaa)

Vierailija
44/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle on, kelle ei. Sinunhan pitäisi tietää, mikä sinua siinä tökkiin. 

Suomessa on paljon, niin miehiä kuon naisia, jotka eivät ole työsuhteessa ja töissä klo 8-16 esim freelancer, taiteen tekijät, musiikin ammattilaiset,  käsityöläiset jne. 

Luulen, jotkut ja esim.  säveltäjät/sanoittajat  saattavat olla pitkiäkin aikoja mitään tekemättä ja sittem tekevät 24/7 

Jotenkin aloituksesta huokuu, että ap. on mies, eikä onnistu saamaa naisseuraa  ja syyttää sitä muita. 

Vierailija
45/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se nyt ole ihan tervettä krittisyyttä, ettei usko kaikkia miesten höpinöitä. Todennäköisyys sille, että ihminen elelisi vuosikausia mukavasti ilman tuloja ja tekemättä mitään on aika pieni. Kyllä se isokin perintö hupenee, jos ei tee töitä tai saa omaisuuttaan tuottamaan. 

Itselleni tuollainen kotona makoileva ukko olisi turn off. Kertoo se, ettei ole kunnianhimoa eikä omaa aktiivisuutta ja mennään sieltä mistä aita on matalin. Ei se kumppanina ole mikään ihanne. 

"Makoileva ukko"? Melko rajallinen katsontakanta, jos ihmisen arvo mitataan vain työssäkäymisellä, muuten olet makoileva ukko tai akka. 

Ihminen voi olla hyvinkin aktiivinen ja elää onnellista elämämää, vaikka ei olisikaan palkallista työtä, sillä harvalla edes mahdollista tehdä työtään intohimoisesti, eikä se juuri anna elämään sisältöä, vaan suurin osa käy tylsässä ja mitään sanomattomassa  töissä, jotta saa ruuan ja asunnon päänsä päälle. 

Ja harva kieltäytyy lomista tai eläkkeelle pääsemisestä ja monen suurin haave on lopettaa työssä käyminen, jos olisi siihen varaa, vaikka toisin täällä väitetään. 

Itse jäin naisena oravanpyörästä 50v ja muutin maalle ison veden äärelle  ja elän elämäni parasta aikaa ja harrastukset ja elämä pitää kiireisenä ja elän pääomatuloilla hyvää elämää ja saatan tehdä keikkatlitä jos huvittaa.   En vaihtaisi sitä elämää työssäkäymiseen kokopäiväisesti,  sillä elämä on rajallinen ja toista mahdollisuutta ei ole. 

Vierailija
46/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia suunnitteleville nuo voisivat olla hyviä kumppaniehdokkaita, heistähän saa koti-isän. Itse haluaisin jonkun, jonka elämäntilanne olisi enemmän omani kaltainen, jos nyt etsisin kumppania.

Joo, pari lasta voisin tällaiselle miehelle tehdä hoidettavaksi. Hyvä diili. Harmi vaan, että se mun aikaisin eläköitynyt (nyt 40v) mies oli niin laiska ja saamaton, että kyllä siinä olis jäänyt lapset hoitamatta. Se oma napa ja hedonismi vaan kiinnosti.

Vierailija
47/68 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoat vaistomaisesti, ettei tuollainen vapaa, vauras mies tarvitse mitään riippakiveä itselleen. Piparia saa ostamallakin kun kaipaa, muun ajan voi käyttää muihin harrastuksiin ja huveihin.

Vierailija
48/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuollainen mies olisi nimenomaan turn on

Samoin.Olisi yhteistä aikaa paljon. Ei ongelmaa talouden puolesta. Tietysti sillä edellytyksellä että hän olisi tervepäinen 

Vierailija
49/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn mukana tulee status, ja status on naisille tärkeämpi kuin raha, myönsivät he sen tai ei.

Vierailija
50/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se nyt ole ihan tervettä krittisyyttä, ettei usko kaikkia miesten höpinöitä. Todennäköisyys sille, että ihminen elelisi vuosikausia mukavasti ilman tuloja ja tekemättä mitään on aika pieni. Kyllä se isokin perintö hupenee, jos ei tee töitä tai saa omaisuuttaan tuottamaan. 

Itselleni tuollainen kotona makoileva ukko olisi turn off. Kertoo se, ettei ole kunnianhimoa eikä omaa aktiivisuutta ja mennään sieltä mistä aita on matalin. Ei se kumppanina ole mikään ihanne. 

"Makoileva ukko"? Melko rajallinen katsontakanta, jos ihmisen arvo mitataan vain työssäkäymisellä, muuten olet makoileva ukko tai akka. 

Ihminen voi olla hyvinkin aktiivinen ja elää onnellista elämämää, vaikka ei olisikaan palkallista työtä, sillä harvalla edes mahdollista tehdä työtään intohimoisesti, eikä se juuri anna elämään sisältöä, v

NIinpä! Taitaa olla yksinkertaisia ihmisiä täällä kommentoimassa. Itsekin jättäydyin  ennen eläkeikää vapaalle  ja tyytyväinen siitä 

Vierailija
51/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpaa, toki tuo työstatus oli vaan sivujuonne, muut ominaisuudet ratkaisi ns jatkoon menon. Nyt naimisissa ollessa ja lasten kanssa huomaa miten hyvä diili tämä onkaan, kun toinen voi olla kotona, hoitaa lapset, metatyöt ja siivoukset kun itse käy töissä. 

Vierailija
52/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuollainen mies olisi nimenomaan turn on

Samoin.Olisi yhteistä aikaa paljon. Ei ongelmaa talouden puolesta. Tietysti sillä edellytyksellä että hän olisi tervepäinen 

Oletko sä itsekin oloneuvos?

Vierailija
53/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on liikaa aikaa tehdä pahojaan

Vierailija
54/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä deittaili miestä joka niin rikas ettei koskaan ollut käynyt töissä. Mies oli tosi itsekäs ihminen, ja mm. moitti ystävääni kun tällä oli ryppyinen neule - hän itsehän silittää kaikki vaatteensa joka aamu. Tai siis iltapäivä kun heräsi, valvoi yöt. Oli järkyttynyt ettei muut tee niin, silitä kaikkea.

Ei ollut perheenperustamisainesta se mies.

Vierailija
55/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttäisi, että paljonkohan alkoholia kuluu, kun mikään ei estä. Tai just vuorokausirytmi. Tai onko joku sitova elämäntapaharrastus, maraton, vuorikiipeily, purjehdus, pitkät kalastusreissut

Aika hurja ajatus, että palkkatyö on ainoa mikä pitää rytmiä yllä ja estää alkoholisoitumasta ja sekoittamasta vuorokausirytmiä. Jotain häikkää toiminnanohjauksessa?

Vierailija
56/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyys kertoo, että on joko mielenterveydellistä tai muuta ongelmaa, joka voi olla syy. Mutta muiden osalta varmaan erilainen arki. Ihmiset haluavat useimmiten sellaisen kumppanin, jonka elämäntyyli on aika samankaltainen kuin heidän omansa.

Itselleni ei se olisi ongelma, jos toinen osapuoli ei käy töissä, mutta saattaisi silti olla, ettei noista kukaan olisi oikein samanhenkinen kanssani. Olen huomannut, että yrittäjät ovat usein kovin työkeskeisiä ja/tai oikeistolaisia, ja en yleensä oikein ole samalla aaltopituudella yrittäjien kanssa. Ja isolla perinnöllä elävän kohdalla riippuisi täysin hänen arvomaailmastaan ja elääkö omassa hyväosaisen kuplassaan vai ei. Jos äänestää jotain Kokoomusta tai RKP:tä, kuten usein nämä jättiperinnön saajat saattavat äänestää, niin kiitos ei. Ja työkyvyttömyyseläkkeen kohdalla johtuisi taas siitä, mikä sen eläkkeen syy olisi, mutta syy saattaisi olla este kiinnostukselleni. Ei sinne työkyvyttömyyseläkkeelle ihan vaan pelkän välilevynpullistuman tai muun neutraalin vaivan takia pääse/joudu.

Vierailija
57/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä olisi intohimo, joka sitoisi häntä, niin sitten olisin asian kanssa ihan ok. En haluaisi olla miehen elämän keskipiste millään tasolla, enkä haluaisi että hän olisi esim. vapaa olemaan 24/7 isä. Tämä ei ole turvallista lapsille.

Isoisäni jäi joskus työttömäksi ja alkoi roikkumaan isoäitini helmoissa. Meni tämän harrastukseen ja omi tämän koko elämän. Hyvin pian tämän jälkeen isoäiti kuoli... Mies nai uuden naisen isoäidin harrastuksesta. En yksinkertaisesti kaiken näkemäni ja kuulemani perusteella luota miehiin, enkä halua olla heidän huomionsa keskipisteenä, enkä altistaa lapsia sille.

Vierailija
58/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttäisi, että paljonkohan alkoholia kuluu, kun mikään ei estä. Tai just vuorokausirytmi. Tai onko joku sitova elämäntapaharrastus, maraton, vuorikiipeily, purjehdus, pitkät kalastusreissut

Aika hurja ajatus, että palkkatyö on ainoa mikä pitää rytmiä yllä ja estää alkoholisoitumasta ja sekoittamasta vuorokausirytmiä. Jotain häikkää toiminnanohjauksessa?

No katso miten Elon musk käyttäytyy. Hän on "vapaan ja varakkaan" miehen arkkityyppi. KUKA nainen haluaa olla hullun miehen kanssa, joka sikiää sinne tänne ja käyttäytyy kuin maailman kruunaamaton kuningas vailla mitään vastuuta tai kohtuullisuutta. 

Vierailija
59/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä deittaili miestä joka niin rikas ettei koskaan ollut käynyt töissä. Mies oli tosi itsekäs ihminen, ja mm. moitti ystävääni kun tällä oli ryppyinen neule - hän itsehän silittää kaikki vaatteensa joka aamu. Tai siis iltapäivä kun heräsi, valvoi yöt. Oli järkyttynyt ettei muut tee niin, silitä kaikkea.

Ei ollut perheenperustamisainesta se mies.

Ymmärrän tuon että silittää, mutta huonoja käytöstapoja ja lähisuhdeväkivaltaa se ei oikeuta. Jos hän ei itse kestä muita kulttuureja kuin omansa, sitten ei parane pariutua sen oman kulttuurin ulkopuolelle.

Vierailija
60/68 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kuntouttavassa työtoiminnassa käyvä varakas mies?