Yksikään suhde ei onnistu eron jälkeen
22 v avioliitossa. Kolme aikuista lasta. Hieno liitto, vaimo itsenäistyi ja lopulta ero 5 v sitten.
Pisimmät suhteet 6 ja 9 kk, perustuivat aidolle rakkaudelle, elämäntapaan liittyvät asiat hiersivät alusta saakka. Yhdelle naiselle tärkeintä lastenlasten kanssa oleminen, toinen taas ei halunnut muuttaa yhteen, toivoi vain konserteissa käyntiä. Nuorempia naisia joukossa, elämäntilanne täysin eri. Joku toivoo lapsia tai lisää lapsia, ei tule kuuloonkaan, ikisinkku taas täysin erityyppinen ihminen, aktivisteja tai muuta elämää suurempaa harrastusta, itse toivon yhdessä asumista ja läheistä kumppanuutta. Useimmat suhteet 4-8 vkoa.
Kokemuksia?
Mies 55
Kommentit (492)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä enää tuon ikäisenä haluat muuttaa yhteen naisystävän kanssa?
Miksi ei saa haluta?
Saa haluta , mutta pitäisi olla jotain muuta annettavaa, kuin lisää pyykkiä.
Se onkin vaikeaa puuhaa löytää puoliso. Minusta toiveesi vaikuttavat mukavilta ja tavallisistakin, ei niissä ole mitään vikaa. Toivottavasti sopiva osuu kohdalle!
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa...tuleepa yllätyksenä, että noinkin moni ajattelee, ettei yhteen muuttaisikaan?
Toivon siis yhdessäoloa tiiviisti ydinperheenä. Yhteisen hirsitalon rakentamista, pihan laittoa, kotona oleilua. Ehkä koiria/kissoja. Harrastan jkv kulttuuria, mutta mieluiten vietän aikaa kotona.
Rikoit jo ydinperheesi, niin se juna meni jo. Tästä lähtien sinulla on vain uusperhe ja ne sun/mun lapset.
Jos deittiapin mies alkaisi selittää että haluaa rakentaa talon, kasvattaa koiria ja röhnöttää kotona niin itsekin juoksisin :D naisen näkökulmasta sanoit juuri että tarvitset kodinkoneen ja lompakonpuolikkaan toteuttamaan omat talounelmasi ja illat röhnötät sitten sohvalla käsi boksereissa.
Teemu jyrää Riikan. Akkojen ja tyttöjen aika on ohi ;DDDD
-winner-
Käsittelitkö erosi aikanaan? Miksi suhteenne päättyi? Mikä oli sinun osuutesi siinä, että vaimo halusi erota? Sanoit eron tulleen yllätyksenä, mutta se kertoo yleensä siitä, että olet sulkenut silmäsi ongelmilta. Hyvin usea eronnut törmää aina uudestaan niihin samoihin ongelmiin, jotka päättivät aiemman suhteen. Tämä saattaa paistaa läpi vuorovaikutuksessasi. Tai sitten uusi ihminen huomaa, että etsit vain entisen vaimosi korviketta, et uutta kokonaista ihmistä. Käsittele erosi loppuun, ennen kuin yrität uutta suhdetta.
Toinen pohdinnan paikka on se, mitä itse olet valmis uudessa suhteessa antamaan. Älä siis vain listaa asioita, joita toivot naiselta, vaan mieti, miksi sinä olisit hyvä kumppani. Mitä annettavaa sinulla on, miksi joku haluaisi valita juuri sinut?
Ymmärrä myös, että etenkin aikuisena kumppania etsivänä et tule löytämään ihmistä, joka vain istuu sinun käsikirjoittamaasi rooliin. Tuo aikuinen ihminen haluaa varmasti elää itsensä näköistä elämää. Jos kumppani on muuten sopiva, mistä omista toiveistasi sinä voisit joustaa?
Ap tässä vielä...
Yhteinen koti olisi se juttu, hirsitalo nyt lonkalta heitettynä. Arvostan ekologisuutta. Ei muuttoa kummankaan taloon. Ehkä jopa talviasuttava mökki olisi asumismuoto, lisäksi voisi olla kaupunkikämppä.
Olen perhekeskeinen. Introvertti. Luen, kirjoitan, myös työkseni. En viihdy tilaisuuksissa. En golfaa, en juuri matkustele. En syö ulkona. Laitan itse ruuan, leivon vähemmän mutta olen jo avioliitossa huolehtinut ruuat. Arvostan hyvää ruokaa, en juo. Kulttuuria monipuolisesti. Hengellisyyttä jkv, Santiago de Compostelan vaelluksella käyty pari kertaa.
En odota passaamista. Terveessä parisuhteessa kumpikin haluaa palvella toista, en puhu kotitöistä. Minua voi ilahduttaa hyvällä teekupilla ja omalla ajalla. Nautin siitä, että ollaan yhdessä, mutta kumpikin puuhailee omia juttujaan.
Lapseton 50 v kultturelli nainen olisi ihanne. Harvinaisia.
Minä kyllä löysin eron jälkeen 50+ hyvän miehen, nyt mukavasti yhdessä jo 10 vuotta. Se on kyllä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Käsittelitkö erosi aikanaan? Miksi suhteenne päättyi? Mikä oli sinun osuutesi siinä, että vaimo halusi erota? Sanoit eron tulleen yllätyksenä, mutta se kertoo yleensä siitä, että olet sulkenut silmäsi ongelmilta. Hyvin usea eronnut törmää aina uudestaan niihin samoihin ongelmiin, jotka päättivät aiemman suhteen. Tämä saattaa paistaa läpi vuorovaikutuksessasi. Tai sitten uusi ihminen huomaa, että etsit vain entisen vaimosi korviketta, et uutta kokonaista ihmistä. Käsittele erosi loppuun, ennen kuin yrität uutta suhdetta.
Toinen pohdinnan paikka on se, mitä itse olet valmis uudessa suhteessa antamaan. Älä siis vain listaa asioita, joita toivot naiselta, vaan mieti, miksi sinä olisit hyvä kumppani. Mitä annettavaa sinulla on, miksi joku haluaisi valita juuri sinut?
Ymmärrä myös, että etenkin aikuisena kumppania etsivänä et tule löytämään ihmistä, joka vain istuu sinun käsikirjoittamaasi rooliin. Tuo aikuinen ihminen haluaa
Täyttä asiaa joka sana. Itsekin olisin kirjoittanut samoista asioista. Ap:n kannattaa lukea huolella.
Pässejä narussa... hmmm... OOOOH! Nasseja Perussa!!! Sillanpääasemat siis siellä!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä myös, että etenkin aikuisena kumppania etsivänä et tule löytämään ihmistä, joka vain istuu sinun käsikirjoittamaasi rooliin. Tuo aikuinen ihminen haluaa
Jotenkin tulee mieleen että ap:lla oli ex-vaimon kanssa ydinperhe, jonka kanssa vietettiin aikaa kotona, laitettiin pihaa, oli tarkoitus rakentaa hirsitalo ja oli kissoja/koiria mutta ap mieluiten vain oleili (makasi) kotona.
Tinderistä pitäisi nyt löytää uusi jonka kanssa ydinperhe, laittaa pihaa, rakentaa hirsitalo, hankkia kissoja/koiria samalla kun ap makoilee kotona.
Naiset sankoin joukoin parveilee ap:n yksiölle.
Minä asun vuokralla kerrostalossa ja olisi hienoa jos tulisi kiva ja hyvännäköinen mies, joka haluaisi ostaa minulle talon. :D
Sijainnin toki haluaisin itse määritellä ja sen tulevan koiran rodun. :)
Ap jälleen...
Pohjimmiltaan eron syy oli, että olimme liian erilaisia. Nuorena sitä sivuutti nuo ja hieno liitto olikin, lasten aikuistuttua kaksi vierasta ihmistä. Eri toiveet. En olisi itse eronnut, kaikesta huolimatta valitsisin hänet uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa haluta?
Tottakai pitää olla muuta annettavaa.
Ja en ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo jätti. Oli yllätys. Vaimo on uusissa naimisissa nyt.
Ap
Eli haet nyt kiireesti kostoa?
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa...tuleepa yllätyksenä, että noinkin moni ajattelee, ettei yhteen muuttaisikaan?
Toivon siis yhdessäoloa tiiviisti ydinperheenä. Yhteisen hirsitalon rakentamista, pihan laittoa, kotona oleilua. Ehkä koiria/kissoja. Harrastan jkv kulttuuria, mutta mieluiten vietän aikaa kotona.
Nämä on mielestäni tosi kivoja toiveita! Tällaista ihan tavallista elämää minäkin toivoisin mahdollisen uuden kumppanin kanssa. Oma pitkä liittoni päättyi eroon joku kuukausi sitten yllättäen, ja eniten ikävöin entisessä elämässä juuri noita tavallisia asioita. En missään tapauksessa haluaisi esim. viikottaisista baari-illoista tai kaukomatkoista haaveilevaa kumppania. En myöskään halua Lappiin vaeltamaan. On hyvä, että etsii ihmistä, joka haluaa suunnilleen samoja asioita.
Onkin mahdollista, että et vain ole kohdannut sitä sopivaa. Tai sitten nämä toiveet ei ole se ongelma suhteiden kestävyyden suhteen, vaan jokin muu asia hiertää. Ethän etsi vain exän paikalle uutta samanlaista? Sellaisen huomaa kyllä.
Tai asetatko riman liian korkealle omien toiveiden suhteen vai oletko valmis myös joustamaan? Esim. itse voisin lähteä Lappiin vaikka asuntoautolla ja baariinkin voisin joskus lähteä. Eli voisin tehdä kompromisseja.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa haluta?
Juurikin näin. Tätä mäkin alan käyttämään argumenttina.
Mitä oikeastaan haluat? Ja miksi pitäisi muuttaa yhteen, etenkin noin lyhyen suhteen johdosta?
Ap lisää...
Sen verran paljastan, että teen itsenäistä työtä yliopistolla ja lisäksi konsulttina eli jonkinlainen monipaikkaisuus on työss pakollista. Asun kahdella eri paikkakunnalla. Kumppani ei varmasti voi liikkua koko ajan, paitsi jos etätyö mahdollistaa.
Tapailujen joukossa on matalapalkka-aloilla toimivia naisia. En ole materialisti sanan perimmäisessä tarkoituksessa, mutta elämäntyyleissä voi olla valtava ero. Itselleni oopperaliput ovat arkea, jollekin toiselle ihan vstenmielinen ajatus.Vakavassa suhteessa toivon samankaltaisuutta eli jokin akateeminen, itsenäistä työtä tekevä nainen olisi ihanne. Keskusteluja teekupin ääressä myös akateemisista aiheista olisi toiveena. Olen avoimin mielin halunnut tutustua, mutta nopeasti sitä tulee käsitys, ollaanko lainkaan samalla aaltopituudella. Pari sopivaa on löytynyt pidempään suhteeseen, mutta molemmat jättivät minut.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vielä...
Yhteinen koti olisi se juttu, hirsitalo nyt lonkalta heitettynä. Arvostan ekologisuutta. Ei muuttoa kummankaan taloon. Ehkä jopa talviasuttava mökki olisi asumismuoto, lisäksi voisi olla kaupunkikämppä.
Olen perhekeskeinen. Introvertti. Luen, kirjoitan, myös työkseni. En viihdy tilaisuuksissa. En golfaa, en juuri matkustele. En syö ulkona. Laitan itse ruuan, leivon vähemmän mutta olen jo avioliitossa huolehtinut ruuat. Arvostan hyvää ruokaa, en juo. Kulttuuria monipuolisesti. Hengellisyyttä jkv, Santiago de Compostelan vaelluksella käyty pari kertaa.
En odota passaamista. Terveessä parisuhteessa kumpikin haluaa palvella toista, en puhu kotitöistä. Minua voi ilahduttaa hyvällä teekupilla ja omalla ajalla. Nautin siitä, että ollaan yhdessä, mutta kumpikin puuhailee omia juttujaan.
Lapseton 50 v kultturelli nainen olisi ihanne. Harvinaisia.
Naimisissä olevan kultturellin naisen arvio tulee tässä: Ihan kivaltahan tuo kuulostaa ja sen perusteella että toivot lapsetonta naista, ymmärrät todennäköisesti miksi myös nainen voi toivoa lapsetonta miestä. Omat lapseni (1 kpl) ovat ongelmattomia, mutta monien lapsilla on ongelmia. Siitä syystä en itse haluaisi kolmen lapsen isää - lisäksi olen introvertti, en kestäisi jatkuvaa vierailujen tulvaa, omia lapsiahan perheineen haluaa välillä tavata. Taloussyistä en tahtoisi kirjoittajaa, ammattitaiteilijana tiedän tulotason. Ja pidän matkustelusta. Mutta kuulostat fiksulta mieheltä kuitenkin.
Jos olisin sinkku, niin haluaisin kyllä asua miehen kanssa, mutta omassa talossani, ei miehen. Miehen pitäisi olla aktiivinen, käytännön taidoissa osaava, sivistynyt, mukava, kiinnostunut samoista asioista kuin itse olen, meillä pitäisi olla myös samanlainen musiikkimaku.
Pidän aika epätodennäköisenä tuollaisen löytymistä, ellei se sitten löytyisi tuttavien joukosta.