Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömänä siis pakko asua 25-30 neliön asunnossa koska kela niin vaatii??

Vierailija
29.05.2025 |

Katsoin että vuokraraja noissa kohtuullinen mutta asunto sitten noin pieni

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on työtön ja asuu sadan neliön perheasunnossa Helsingissä.

Vierailija
122/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 000€ vuodessa tienaava ja asun 36 neliössä. Mikä ongelma?

Aloituksen neliömäärä raja sisälsi 36 neliötä? Ja tuolla lukemisen ymmärtämisellä tienaa 50 000e/v. Tässä maassa kaikki on pielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun työssäkäyvänäkin yksiössä. Kun on pieni asunto, ei tule ostettua kaikkea turhaa.

Vierailija
124/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että minua risoo nämä tukien haalijat. Tuntuu etteivät ollenkaan ymmärrä sitä, että Kela tms ei ole mikään automaatti, joka syytää oleskelurahaa kaikille jotka vain jaksavat näpytellä puhelimeensa rahanhakukoodin.

Raaka mielipiteeni on, että jokainen asukoon sellaisessa asunnossa, johon työ/eläke- tai muut ansaitut tulot riittävät. Kyllä tekevälle töitä löytyy jos ei nirsoile. 

Oikeasti sairaat ja vanhukset ovat tietysti tukensa ansainneet, jos sitä tarvitsevat.

Työtä ei todellakaan aina löydy. Ei ainakaan 60-vuotiaalle osatyökykyiselle. Edes haastattelukutsuja ei tule, vaikka haen mm. kassatyöntekijäksi. En todellakaan nirsoile.

Ei löydy töitä yli 60-vuotiaalle työttömälle, vaikka olisi täysin työkykyinenkin. Mutta ei kukaan ole koko ikäänsä ollut 60-vuotias, joten onhan tässä elämän aikana ehtinyt jo tehdä myös töitä, maksaa oman asunnon ja kerätä säästöjä. Kelalta ei ole tarvinnut onneksi hakea mitään. 

Vierailija
125/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun työssäkäyvänäkin yksiössä. Kun on pieni asunto, ei tule ostettua kaikkea turhaa.

Jos olet tyytyväinen yksiössäsi niin sittenhän kaikki on hyvin. Minä asun 150-neliöisessä omakotitalossa. Tykkään herätä aamuisin linnunlauluun ja juoda aamukahvit terassilla, ja tykkään myös kun on oma puulämmitteinen sauna, pieni mansikkamaa ja vieraita varten vierashuone. On totta, että on tullut hankituksi myös kaikkea turhaa. Nyt työttömänä siivoilen, lahjoitan ja myyn turhia rojuja. 

Vierailija
126/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko asua ahtaasti. Onneksi meillä suomalaisilla on valinnanvapaus. Voit asua juuri niin leveästi kuin haluat. Kunhan maksat itse asumiskustannuksesi. Ei ole olemassa "ilmaisia lounaita"! 

Jos saat Kelan työttömyystukea tai toimeentulotukea niin pakko on asia halvasti ja ahtaasti, varsinkin jos et asu jossain muuttotappiokunnassa.

Tietysti on pakko jos elää tukien vsrassa.Itse maksamalla voi jo vaatia parempaa.

Vierailija
127/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 34 neliön asunnossa jotain 27 vuotta. Vaikka on töissä niin miksi pitäisi asua isommassa asunnossa. Saan palkkaa 2200 ja olen säästänyt paljon rahaa. Edellinen asuntoni oli samankokoinen kuin tämä johon muutin 10 vuotta sitten. Mielummin asun halvalla ja säästän rahaa kuin maksaisi kalliita asuntolainoja ja vastikkeita.

Jos olisit maksanut omaa niin sulla olisi velaton asunto ja olisit pystynyt myös säästämään.

Vierailija
128/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Jos on varaa asua paremmin, niin työttömyys ei sitä estä.

Mutta jos elää Kelan tukien varassa, pitää tehdä niin kuin Kela määrää. Oli työtön tai ei. 

Vierailija
129/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 34 neliön asunnossa jotain 27 vuotta. Vaikka on töissä niin miksi pitäisi asua isommassa asunnossa. Saan palkkaa 2200 ja olen säästänyt paljon rahaa. Edellinen asuntoni oli samankokoinen kuin tämä johon muutin 10 vuotta sitten. Mielummin asun halvalla ja säästän rahaa kuin maksaisi kalliita asuntolainoja ja vastikkeita.

Nämä on jokaisen omia valintoja. Muistutan kuitenkin, että asuntolainan maksaminen loppuu aikanaan, mutta vuokranmaksu on ikuista. 

Vierailija
130/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 neliön asunto on ihan hyvä. Mitä vähemmän tilaa niin sitä vähemmän siivottavaa.

Vierailija
131/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tyytyväinen yksiössäsi niin sittenhän kaikki on hyvin. Minä asun 150-neliöisessä omakotitalossa. Tykkään herätä aamuisin linnunlauluun ja juoda aamukahvit terassilla, ja tykkään myös kun on oma puulämmitteinen sauna, pieni mansikkamaa ja vieraita varten vierashuone. On totta, että on tullut hankituksi myös kaikkea turhaa. Nyt työttömänä siivoilen, lahjoitan ja myyn turhia rojuja. 

Onpas auvoa. Asiat ovat sellaiset kun ne siinä valossa haluaa esittää.

Vierailija
132/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 000€ vuodessa tienaava ja asun 36 neliössä. Mikä ongelma?

Nuo ei ole edes pienet neliöt yksineläjälle. Ystäväni nettoaa kuussa 3000€ ja asuu 31,5 neliön yksiössä. Viihtyy hyvin eikä kaipaa isompiin neliöihin, vaikka olisi varaa. On minimalisti. Ei myöskään halua ostaa omaa asuntoa, koska kokee vuokralla asumisen vapaampana. 

Vierailija
133/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin säästät rahaa? 

Itselle asumismukavuus ja oma piha on tosi tärkeät koska kuitenkin asun talossani 365 pv vuodessa (poislukien reissut). Raha tilillä ei korvaa tätä

anteeksi ei ihan auennut tämä juttu

Edellinen asuu mieluummin ahtaasti vuokralla ja säästää johonkin (?) sensijaan että asuisi mukavasti ja nauttisi elämästä kun kotona kuitenkin vietetään paljon aikaa. Ihmettelin vain miksi näin?

Vierailija
134/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska provo

EI ole. Katsoppa, just eilen katselin!

705 € / kk26 neliötä

1 333 € / kk15 m

729 € / kk24 m

790 € / kk18 m

revi siitä

Esim Varkaus kt/rt 50-70m2 350-650e, omakotitalo 400e-850e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme