Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömänä siis pakko asua 25-30 neliön asunnossa koska kela niin vaatii??

Vierailija
29.05.2025 |

Katsoin että vuokraraja noissa kohtuullinen mutta asunto sitten noin pieni

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä sun velvollisuus on etsiä töitä eikä mitään halvempaa asuntoa

Vierailija
82/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää asua sellaisessa kämpässä, mihin rahkeet riittää. Jos ei rahkeet riitä mihinkään, vaan KELA maksaa, niin sitten mennään maksajan säännöillä. Ihmeellisiä kysymyksiä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 34 neliön asunnossa jotain 27 vuotta. Vaikka on töissä niin miksi pitäisi asua isommassa asunnossa. Saan palkkaa 2200 ja olen säästänyt paljon rahaa. Edellinen asuntoni oli samankokoinen kuin tämä johon muutin 10 vuotta sitten. Mielummin asun halvalla ja säästän rahaa kuin maksaisi kalliita asuntolainoja ja vastikkeita.

Vierailija
84/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 34 neliön asunnossa jotain 27 vuotta. Vaikka on töissä niin miksi pitäisi asua isommassa asunnossa. Saan palkkaa 2200 ja olen säästänyt paljon rahaa. Edellinen asuntoni oli samankokoinen kuin tämä johon muutin 10 vuotta sitten. Mielummin asun halvalla ja säästän rahaa kuin maksaisi kalliita asuntolainoja ja vastikkeita.

Mihin säästät rahaa? 

Itselle asumismukavuus ja oma piha on tosi tärkeät koska kuitenkin asun talossani 365 pv vuodessa (poislukien reissut). Raha tilillä ei korvaa tätä

Vierailija
85/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskelijana 5 vuotta 2 hengen solussa, jossa oma huone oli 11m2 ja yhteiset tilat mukaan lukien maksettavia neliöitä oli 16.

Vaimon ja lapsen kanssa asuttiin sitten kolmestaan toiset 5 vuotta 45m2 2h+kk asunnossa, eli käytössä oli 15m2/henkilö.

Vierailija
86/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole vuokraraja noissa kohtuullinen, suurin osa huitelee reilusti yli kelan rajan.

Joku oikeiston kiusaajista taaaaaas vauhdissa vääristelyineen kai.

Vierailija
87/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 70 neliöisessä omakotitalossa vuokralla, eikä Kela vaadi mitään. Vuokra on 25€ yli rajan. Täällä maksaa yksiöt satasen enemmän.

Vierailija
88/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen kerran:

Saat asua missä vain, josta olet valmis maksamaan. 

Vierailija
89/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun 122 n rivarissa vuokralla perikunnalle jonka osakas olen. Vastike 485e asuntotuki 122e js työkkäri 600 ja sossu

Vierailija
90/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse töissä (pskaduuni, tienaan alle 2000 e/kk) ja asun 25 neliön yksiössä ja tämäkin mulle liian kallis. etsin koko ajan pienempää.

Vierailija
91/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että olisi hyvä siirtyä koirankoppimallista pois. Että on riittävästi tilaa liikkua talvella, koska pieni tila voi altistaa törmäyksille jos huippaa ja huonekalujen kaatumiselle.

Vierailija
92/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työnantaja vaatii mua asumaan yksiössä kaukana keskustasta. Ja lisäksi työnantaja kieltää multa auton omistamisen! 

Oletko Helsingin kaupungilla töissä? 

Vierailija
93/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se asunto olla isompikin, kunhan vain pystyy vuokran maksamaan. Itselläni esimerkiksi on n. 50 neliön asunto, josta joudun varmaan luopumaan, kun ei vain enää tukirahat riitä tämän asunnon vuokran maksamiseen. Vuokra on kallistunut ja kun siihen yhdistetään inflaation niin, mikä oli helpostikin maksettavissa viisi vuotta sitten onkin nyt liikaa. Olen asunut tässä yli 10 vuotta ja tämä on kotini. Nyt pitää sitten muuttaa kaupungin laidalle pikkuyksiöön. Pois kaiken keskeltä ja todella huonoon paikkaan autottomalle. 

Vierailija
94/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saanko kysyä mihin säästät?

Vierailija
95/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Itse asustelen 369m2 okt ja kela ei mussuta mitään.

Työtön jo +10v

Vierailija
96/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin säästät rahaa? 

Itselle asumismukavuus ja oma piha on tosi tärkeät koska kuitenkin asun talossani 365 pv vuodessa (poislukien reissut). Raha tilillä ei korvaa tätä

anteeksi ei ihan auennut tämä juttu

Vierailija
97/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäisi? Olen työtön ja asun 156m2 kämpässä. 

Vierailija
98/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, voit itse maksaa vuokrasi

Vierailija
99/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän uutisaiheisiin kuuluu että valtiovarainministeriön virkamies on sanonut, että edelleen pitää tehdä säästötoimia velkaantumisen pysäyttämiseksi, mm. veronkiristyksiä.

No, mut siis justhan se Purra-Orpo myönsi isotuloisille verohelpotuksia... tulee enemmän käteen palkkaa/palkkiota Orpolle itelleenkin vuodessa 3000 e:n verran näillä helpotuksilla. Ja perintö- ja lahjaveroa löyhennetään siten, että alle (oliko se) 30000 e:n perintö on verovapaa...

no, mut siis mitä veronkiristyksiä... Mitä kiristyksiä...

Asumistuen voisi kyllä palauttaa entiseen tasoon... 

Vierailija
100/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan hinnasta, jos asuu jossain etempänä, niin samalla rahalla voi asua isommassa asunnossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän