Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömänä siis pakko asua 25-30 neliön asunnossa koska kela niin vaatii??

Vierailija
29.05.2025 |

Katsoin että vuokraraja noissa kohtuullinen mutta asunto sitten noin pieni

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kaksio 40-55 neliötä. Yksiö tupakeittiö on tukala, hajut tulevat käytävästä ja liesituulettimesta naapurilta mm. Tai omat käryt.

Ei ole. Jos asunto uusi ja 35 neliötä, ihan hyvin toimii. Ilmastointi ja liesituuletin vie asunnoista käryt, ei haise omassa kämpässä, ei leviä muualle. 

Vierailija
102/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko asua ahtaasti. Onneksi meillä suomalaisilla on valinnanvapaus. Voit asua juuri niin leveästi kuin haluat. Kunhan maksat itse asumiskustannuksesi. Ei ole olemassa "ilmaisia lounaita"! 

Jos saat Kelan työttömyystukea tai toimeentulotukea niin pakko on asia halvasti ja ahtaasti, varsinkin jos et asu jossain muuttotappiokunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 140m2 asunnossa eikä kela vaadi minulta yhtään mitään.

Outoa tuollainen.

Vierailija
104/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei vaadi mitään, ainoastaan maksaa tietyn tuen. Jos tuki ei riitä vuokraan, niin maksa loput omasta pussista. Niin se menee muillakin.

Olen kyllä kuullut että Kela painostaa toimeentulotukea hakevia muuttamaan halvempaan. 

Vierailija
105/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tommonen ole edes pieni? Itse asuin vuosia 14 neliön yksiössä.

Opiskeleva lapseni asuu tuon kokoisessa yksiössä.

Asuin myös opiskeluaikoina 10 neliön kämpässä. Terveys kyllä otti osumaa noina vuosina. 

Vierailija
106/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeenhan noi ei vaikuta, ainoastaan toimeentulotukeen. Mä en oo oikeutettu tt tukeen, joten Kela ei ota kantaa neliöihini. 

Vierailija
107/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän tulisi vain lisäkuluja yhteiskunnalle jos työttömien pitäisi muuttaa yksiöihin elämään asumistuen ja muiden tukien varassa.

Lisämenona tulisi kelalle elatusmaksut lapsista. Pahimmillaan se työssä käyvä puoliso masentuisi ja menettäisi työkykynsä. Sitten kun vielä lapset alkavat oireilemaan perheen rikki repimistä, ja heille pitää alkaa järjestämään erityistä tukea. Ei ole halpaa, ei.

Eihän näissä työttömien kiusaamisissa ole koskaan ollut mitään järkeä.

Vierailija
108/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu asumisesti Kelalle millään tavalla, jos ehdit töissäoloaikana hankkia velattoman omakotitalon, ennen kuin jouduit työttömäksi. Vaikka työt menee, niin omassa talossa saa asua rauhassa. 

Vierailija
109/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko asua ahtaasti. Onneksi meillä suomalaisilla on valinnanvapaus. Voit asua juuri niin leveästi kuin haluat. Kunhan maksat itse asumiskustannuksesi. Ei ole olemassa "ilmaisia lounaita"! 

Jos saat Kelan työttömyystukea tai toimeentulotukea niin pakko on asia halvasti ja ahtaasti, varsinkin jos et asu jossain muuttotappiokunnassa.

Pääpaino tuossa "Kelan työttömyystukea tai toimeentulotukea". Niitähän ei suinkaan kaikki työttömät saa. Toisaalta toimeentulotukea saa myös moni pienituloinen työssäkäyväkin. 

Vierailija
110/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska provo

EI ole. Katsoppa, just eilen katselin!

705 € / kk26 neliötä

1 333 € / kk15 m

729 € / kk24 m

790 € / kk18 m

revi siitä

Itse asun 200 neliön omakotitalossa ja lainanlyhennykset 575 €/kk.

Hallituksen päätös tukien leikkaamisesta omistusasujilta on järjettömän typerä, mutta ymmärrettävä koska Kokoomus on hallituksessa ja tietysti haluaa pakottaa ihmiset maksamaan ylisuuria vuokria sijoittajien taskuihin. Se että se raha tulee suoraan veronmaksajien taskuista tässä tapauksessa ei paljon heitä hävetä.

Vierailija
111/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Saat asua minkä kokoisessa ja hintaisessa tahansa mutta joudut itse maksamaan sen osan vuokrasta mitä kela ei maksa 

Vierailija
112/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko asua pienessä asunnossa. Sinä saat asua niin hienossa, isossa ja kalliissa lukaalissa kuin itse haluat. Maksat vaan asumiskustannuksesi itse, etkä elä meidän muiden kustannuksella. Meidän ei ole mikään pakko elättää sinua omalla kustannuksellamme. Jos luulet, että Kela maksaa elantosi, niin huomautan, ettei Kelalla ole senttiäkään omaa rahaa, se vain välittää meidän rahojamme sinulle verottajan avustuksella! Ymmärrätkö?

Vierailija
113/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei vaadi mitään, ainoastaan maksaa tietyn tuen. Jos tuki ei riitä vuokraan, niin maksa loput omasta pussista. Niin se menee muillakin.

Olen kyllä kuullut että Kela painostaa toimeentulotukea hakevia muuttamaan halvempaan. 

Siinähän painostaa. Voi sano suoraan että en muuta.

Vierailija
114/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että minua risoo nämä tukien haalijat. Tuntuu etteivät ollenkaan ymmärrä sitä, että Kela tms ei ole mikään automaatti, joka syytää oleskelurahaa kaikille jotka vain jaksavat näpytellä puhelimeensa rahanhakukoodin.

Raaka mielipiteeni on, että jokainen asukoon sellaisessa asunnossa, johon työ/eläke- tai muut ansaitut tulot riittävät. Kyllä tekevälle töitä löytyy jos ei nirsoile. 

Oikeasti sairaat ja vanhukset ovat tietysti tukensa ansainneet, jos sitä tarvitsevat.

Työtä ei todellakaan aina löydy. Ei ainakaan 60-vuotiaalle osatyökykyiselle. Edes haastattelukutsuja ei tule, vaikka haen mm. kassatyöntekijäksi. En todellakaan nirsoile.

Vierailija
115/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän painostaa. Voi sano suoraan että en muuta.

No älä sitten muuta. Älä myöskään sitten ulise kun sun tukias leikataan. Omapa on valintasi.

Vierailija
116/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vaatia, koska muut maksavat sen asumisen. Kela katsoo rahojen perään. Ja eikö sen erotuksen voi maksaa itse?

Vierailija
117/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Minä asun 20 neliön yksiössä, käyn ihan töissäkin ja ikääkin jopa yli 30. Kun eihän aikuinen nyt vuokralla asu eikä varsinkaan 20 neliön yksiössä ja vielä nauti siitä. Mutta minäpä asun. 

Mitäs ap siihen tuumaa? Kenen ihmisoikeuksia tässä rikotaan?

Vierailija
118/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tommonen ole edes pieni? Itse asuin vuosia 14 neliön yksiössä.

Voimaannuitko?

Vierailija
119/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta löytyy nuo kuntakohtaiset rajat jonka Kela maksaa

https://www.kela.fi/documents/d/guest/hyvaksyttavien-asumismenojen-kunt…

Missä todellisuudessa noiden rajojen laittaja on ollut? Pieni paikkakunta jossa asun, niin listassa olevalla rajalla ei saa täältä yhtäkään asunto! 

Vierailija
120/134 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000€ vuodessa tienaava ja asun 36 neliössä. Mikä ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän