Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään muuta, jolla " migreeni ilman päänsärkyä?!"

Vierailija
22.03.2007 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, onko muita vai olenko ainoa lajissani. Sain tällaisen diagnoosin aikanaan. Oireena siis ne näköhäiriöt, jotka liittyy migreeniin, aura, sahalaitaisia liikkuvia kuvioita, valkeita pisteitä. Mutta päänsärkyä ei tule. Joskus on tullut näköhäiriökohtauksen jälkeen väsynyt ja voimaton olo, ei aina. Oikeastaan suurin ongelma kohtauksen sattuessa on se, jos on autoa ajamassa, kun ei näe kunnolla. Ja tuo näköhäiriökohtaus kestää mulla aina tasan puoli tuntia. Voisi vaikka kellonsa tarkistaa. Onneksi näitä tulee tosi harvoin. Yleensä rankan psyykkisen rasituksen seurauksena.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää myös suunnilleen sen puoli tuntia ja tulee esim. kirkkaina päivinä, jos aurinko häikii. Mulla itselläni tulee koko show eli auraoireet ja päänsärky. Mut pelkät auraoireetkin on tosi ahdistavia...

Vierailija
2/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ilmeisesti jotain tuollaista alkuviikosta. Vasemmassa näkökentässä oli " reikiä" ja aaltoliikettä reunoilla. Ehdin jo varautua päänsärkyyn, mutta eipä sitä tullutkaan. Hassua, koskaan ennen ei ole ollut tuollaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja tytöilläni taas ihan klassinen, aurallinen migreeni, jossa kohtauksen päättyessä vielä yrjötään.

Vierailija
4/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päänsärkytabletit auttaa silti, jos ottaa sen jo ihan heti sillon kun ensimmäinen " kirjaimenkokoinen" piste häviää näkökentästä.

Vierailija
5/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes käynyt lääkärissä kyselemässä että onko se migreeniä vai mitä, on onneksi niin harvoin. Viimeksi varmaan vuosi sitten. Yleensä tulee oikealle puolelle sahalaitaa tai sitten koko näkö sumenee vähäksi aikaa niin että esim tietokoneella työskentely on mahdotonta.

Vierailija
6/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EEG:ssä myös poikkeava aalto mikä ei sovi migreeniin, että mitä lie sitten lopun perin, mutta joku dg oli keksittävä ;-)