Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on aina sisällä niin kylmä, liiketiloissakin?

Vierailija
29.05.2025 |

Siis jos ulkona on 17 astetta, niin ei sen ilmanvaihdon tarvitse olla jollain hellepäivien asetuksella puhaltamassa niskaan. En tajua mikä tämä juttu on... Sama hotellihuoneissa. Talvella sanotaan, että säästäkää sähköä pitämällä lämmitystä pienemmällä, mutta luuleeko ihmiset, että se sisälämpötila pitää saada sinne 18 asteeseen kesälläkin ja siksi pitää sitten käyttää koko vuoden sähköt siihen viilennykseen sitten? Mikä juttu? Kuka tätä haluaa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hotellihuoneissa ei koskaan ole lattialämmitystä kylppärissä. Vai oletteko jossain kokeneet? Olin oslossa elokuussa ja tuntui niin ylelliseltä lämmin kylppärin Lattia. 

Vierailija
2/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt palelevat kaikkialla. Mikä on maamme ilmaston huomioon ottaen melko koomista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hotellihuoneissa ei koskaan ole lattialämmitystä kylppärissä. Vai oletteko jossain kokeneet? Olin oslossa elokuussa ja tuntui niin ylelliseltä lämmin kylppärin Lattia. 

No ei itse asiassa ole sitäkään. Miksi suomalaiset haluaa palella? Kaikkeen muuhun kyllä pistetään rahaa, mutta lämmintä ei saa olla. Verenkierto onkin ihan turha juttu.

Vierailija
4/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset nyt palelevat kaikkialla. Mikä on maamme ilmaston huomioon ottaen melko koomista. 

Jaa. Tulin juuri ulkomailta missä kaikkialla on lämmintä sisällä, myös talvella, ja huomasin taas eron Suomessa niin selkeästi.

Vierailija
5/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikalihavilla huono pintaverenkierto.

Vierailija
6/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikalihavilla huono pintaverenkierto.

Häh? Kerrotko vaan faktoja itsestäsi vai liittyikö tämä aiheeseen jotenkin?

Vierailija
7/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen kokenut että esim amerikkalaisissa hotellihuoneissa on aina vimmattu viilennys. Kesät talvet. Ja ostoskeskuksissa ja liikkeissä.

Vierailija
8/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kokenut että esim amerikkalaisissa hotellihuoneissa on aina vimmattu viilennys. Kesät talvet. Ja ostoskeskuksissa ja liikkeissä.

Voi hyvin olla, en ole itse käynyt. Kuitenkaan tällä palstalla tuskin pyörii paljon jenkkejä, jotka voisi siihen asiaan vaikuttaa tai ottaa kantaa, niin siksi puhun Suomesta.

Vierailija
9/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patterit eivät toimi kuin pakkasella, asukas ei voi itse säätää, vaikka ihmiset kokisivat olonsa väsyneeksi ja sairaaksi kylmässä. Palelua ja pelkkää villaa sisällä. Joku "nero" on sen päättänyt Suomessa ja osa käyttää sitä lakia hyväksi, taloyhtiö mm. Lisäksi on tuuletusraot ja ikkunoiden, ovien muut raot. Ja kylmä lattia. En sano että patterilla kannattaa kuivattaa nenän limakalvot, mutta edes jotain lämpöä. Asukas voi tarvita silti patterin lämpöä yksilöllisesti. Tulipaloriskin vuoksi olisi parempi että kunnon vesipatteri toimii, kuin että on vanha lisäpatteri kärisemässä. Sähköpatteri sähköistää ilmaa ehkä liikaa, parempi sekin kun ei mitään. Silti lisäpatteri ei ratkaise kylmyyttä, hyvin vähän.

Vierailija
10/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patterit eivät toimi kuin pakkasella, asukas ei voi itse säätää, vaikka ihmiset kokisivat olonsa väsyneeksi ja sairaaksi kylmässä. Palelua ja pelkkää villaa sisällä. Joku "nero" on sen päättänyt Suomessa ja osa käyttää sitä lakia hyväksi, taloyhtiö mm. Lisäksi on tuuletusraot ja ikkunoiden, ovien muut raot. Ja kylmä lattia. En sano että patterilla kannattaa kuivattaa nenän limakalvot, mutta edes jotain lämpöä. Asukas voi tarvita silti patterin lämpöä yksilöllisesti. Tulipaloriskin vuoksi olisi parempi että kunnon vesipatteri toimii, kuin että on vanha lisäpatteri kärisemässä. Sähköpatteri sähköistää ilmaa ehkä liikaa, parempi sekin kun ei mitään. Silti lisäpatteri ei ratkaise kylmyyttä, hyvin vähän.

Niin kummallinen kuvio. Ihan sama kuinka monet kertoo, että on liian kylmä, aina toitotetaan, että kylmä on hyvästä ja kaikki on onnellisempia kun ovat kylmissään. Ihme touhua. Älkää ainakaan uskoko itse mitään muuta kuin omaa kehoa tästä asiassa. Itse voin parhaiten lämmössä, ja sen näkee ihan ihosta ja kaikesta jos valokuvissa.

Vierailija
11/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole niin ei ole. 

Vierailija
12/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iigor tietää....

Vierailija
13/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, sisätiloissa on yleensä liian kuuma. Pukekaa päälle, jos on kylmä.

Vierailija
14/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun työn vuoksi matkustamaan paljon kotimaassa, ja ihan aina hotellihuoneessa on jumalattoman kuuma, ikkunoita ei saa auki eikä ilmastointia tarpeeksi kovalle.

Vierailija
15/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi USA:n ja siellä lukuisia kertoja käyneenä voin vahvistaa, että kylmä on sisällä aina ja kaikkialla. Esimerkiksi toimistoissa ei yksinkertaisesti tarkene ilman jakkupuvun takkia.

Sitten kun astuu ulos vaikkapa Dallasissa niin hirveä kuumuus suorastaan paiskautuu vasten kasvoja.

Mitä aloitukseen tulee niin kyllä, ihmettelen samaa. Minulla on aina työmatkoilla mukana villasukat ja silkkilakana lisäpeitoksi, jotta saan lämmiteltyä ja nukuttua.

Vierailija
16/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on sinussa itsessäsi. Teillä vilukissoilla on huono verenkierto tai joku vitamiininpuutos. Tyttäreni mies on tuollanen, vaikka me muut puskettais hikeä kuumassa huushollissa, tämä valittaa että ikkunat on laitettava kiinni kun on niin kylmä. Eikä suostu menemään lääkäriin mittauttamaan veriarvojaan. 

Vierailija
17/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin! Miksi ei voi pukea päälle? Meilläkin on töissä lämmöt täysillä kesät ja talvet kun yhtä palelee. Sisällä on aina vähintään 24 astetta! Haistelkaa sitten mun hikilöyhkää, kun mä hikoilen heti aamusta alkaen! Ärsyttävää!!

Vierailija
18/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, sisätiloissa on yleensä liian kuuma. Pukekaa päälle, jos on kylmä.

Riisuutukaa, jos on kuuma. Tai siis älkää, itse asiassa.

Vierailija
19/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun työn vuoksi matkustamaan paljon kotimaassa, ja ihan aina hotellihuoneessa on jumalattoman kuuma, ikkunoita ei saa auki eikä ilmastointia tarpeeksi kovalle.

Elät jossain rinnnakkaistodellisuudessa.

Vierailija
20/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on sinussa itsessäsi. Teillä vilukissoilla on huono verenkierto tai joku vitamiininpuutos. Tyttäreni mies on tuollanen, vaikka me muut puskettais hikeä kuumassa huushollissa, tämä valittaa että ikkunat on laitettava kiinni kun on niin kylmä. Eikä suostu menemään lääkäriin mittauttamaan veriarvojaan. 

"Vika", eli sinun perheesi on täydellinen ja tämä uusi mies viallinen, kun ei ole samanlainen. Kuulostat painajaisanopilta. Ihmiset on erilaisia, ei se ole mikään "vika". Oletko miettinyt, että ehkä teidän perhe onkin se epäterve, jos on Suomessa kuuma jatkuvasti. Globaalisti kuulutte vähemmistöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi