Deittisovellusten passiiviset, neutraali ja yli-innokkaat naiset
Erosin viime vuonna 30 vuoden parisuhteesta. Nyt olisi jo kiva saada kumppani rinnalle erilaisiin tekemisiin, reissuille ja tietysti myös kainaloon sohvalle.
Muutamia huomioita näin miehenä ja parin kuukauden kokemuksen perusteella:
- Tinder on miehelle tyhjä arpa. Varsinkaan jos ei ota maksullista versiota.
- Suomi24 Treffit. Vain vähän käyttäjiä ja osa tuntuu viihtyvän siellä varmaan vuodesta toiseen. Sama koskee toki myös tinderiä (tuli oltua kummassakin jo viime kesänä hetken aikaa).
- Parhaiten toimii ainakin 5-kymppisellä Facebook. Ihmiset ovat liikkeellä omalla nimellä ja naamalla, tykkäävät jos tykkäävät ja laittavat myös privaviestejä.
-Viesteihin ei vastata nopeasti, ei ehkä ollenkaan.
- Osa käy vain kurkkaamassa profiilia ja that's it.
- Osa toimii kuten "normaali ihminen" mielestäni toimii. Lähettää kohteliaan viestin ja kertoo vähän itsestään. Tai vastaa, että kiitos, mutta et ole ihan minun tyyppiäni.
- Osa ei vastaa lainkaan, vaikka on käynyt paikalla ja lukemassa viestejä. Ehkä ovat näitä ikisinkkuja etsimässä uniikkia lumihiutalettaan.
- Osa vastaa kun itse ensin jotain viestiä laittaa tai kysyy jotain, mutta muuten ovat täysin pasiivisia.
- Osa on aktiivisia viestittelijöitä, joille tuntuu kuitenkin riittävän se, että on ylipäätään joku juttukaveri, jolle voi laittaa viestejä.
- Osa harrastaa normaalia kaksisuuntaista kommunikointia ja on kiinnostunut tapaamisesta esim kahvien merkeissä.
- Osa on hyvinkin aktiivisia, jopa hieman ärhäköitä. "Tulin lomamatkalta ja näin ilmoituksesi. Voidanko tavata jo huomenna?"
- Osa vaikuttaa jo vähän epätoivoisilta. "Minulla on auto, voin ajaa 300 km luoksesi." "Minulla on täällä talo, jossa on tilaa sinullekin ja osaan laittaa hyvää ruokaa." Siis ennen kuin on edes montaa viestiä ehditty vaihtaa.
- Osa on jo vähän pelottavia ja freakyja. Laittavat viestiä suoraan vaikka työsähköpostiin tai tekstiviestillä, selvitettyään ensin osoitteen ja puhelinnumeron jostain.
Yleisenä huomiona myös se, että profiilikuva ja todellisuus eivät läheskään aina kohtaa. Viime treffeillä oli lieviä vaikeuksia tunnistaa oikeaa ihmistä kahvion ovella. Hän sentään tunnisti minut.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle osui kohdalle pari "hiljaisessa myynnissä olevaa". Eli eivät varsinaisesi tai tosissaan etsi kumppania, kunhan katselevat että jos tarpeeksi hyvä ilmestyy kuvioihin, niin sitten ehkä.
Osa on liikkeellä asenteella, että otetaan ensimmäinen joka on ulkoisilta spekseiltä suht ok, ja osa asenteella että saattaa suostua suhteeseen jos joku täys lottopotti vie jalat alta. Sitten ihmetellään, kun jälkimmäiset ei käyttäydy kuten ensiksi mainitut. Valitetaan, ettei toinen osaa keskustella tai uskalla tehdä aloitteita jne. Ei kai, kun ei sitä yksinkertaisesti kiinnosta.
Eihän ketään tuossa vaiheessa "oteta", mutta suht ok näköisen ja tuntuisen tyypin kanssa voi käydä treffeillä tutustumassa paremmin. Tämähän on kuin työnhakuprosessi, osa kutsutaan haastatteluun ja yksi valitaan kumppaniksi. Nettedeittailu
Mutta tässäkin voi ajatella, että jotkut hakevat aktiivisesti töitä, ja toiset laittavat hakemuksen vain jos unelmien työpaikkailmoitus lävähtää eteen. Sellainen ajatus, että pitäisi antaa kaikille mukiinmeneville mahdollisuus tuntuu absurdilta, jos itse haluaa parisuhteeseen vain umpirakastuneena ja tähän potentiaalisia ihmisiä on hyvin pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle osui kohdalle pari "hiljaisessa myynnissä olevaa". Eli eivät varsinaisesi tai tosissaan etsi kumppania, kunhan katselevat että jos tarpeeksi hyvä ilmestyy kuvioihin, niin sitten ehkä.
Osa on liikkeellä asenteella, että otetaan ensimmäinen joka on ulkoisilta spekseiltä suht ok, ja osa asenteella että saattaa suostua suhteeseen jos joku täys lottopotti vie jalat alta. Sitten ihmetellään, kun jälkimmäiset ei käyttäydy kuten ensiksi mainitut. Valitetaan, ettei toinen osaa keskustella tai uskalla tehdä aloitteita jne. Ei kai, kun ei sitä yksinkertaisesti kiinnosta.
Eihän ketään tuossa vaiheessa "oteta", mutta suht ok näköisen ja tuntuisen tyypin kanssa voi käydä treffeillä tutustumassa paremmin. Tämähän on kuin työnhakuprosessi, osa kutsutaan haasta
Ei kukaan rakastu toiseen pelkän profiilin ja ilmoituksen perusteella. Siihen tarvitaan aikaa ja yhdessäoloa. Ihan kuin koeaika töissä, sen kuluessa selviää, että toimiiko juttu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja voin kertoa, että treffit on helppo löytää, mutta yleensä miehet antavat pakit jo ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman tapaamiskerran jälkeen.
Onko kyseessä miehet, jotka ovat samalla levelillä kanssasi? Tai vatko profiilikuvasi tai tekstisi totuudenmukaisia? Minä olen etsinyt nättiä ja nuorekasta naista, koska itsekin olen komea ja nuorekas mies. Aina eivät ole ajatukset siitä kohdanneet, mitä tarkoittaa nätti ja nuorekas. Jos deitistä tulee mieleen oma Sirkka-täti 69v, niin ei se viisikymppisellä miehellä oikein itsetuntoa hivele. Eli kolme asiaa pitää ensin natsata, että voi ajatella jatkoa: Viehettävyys, viehettävyys ja viehettävyys. Sen jälkeen aletaan ottaa selvää luonteesta ja muista ominaisuuksista.
Etkö itse osaa itse kuvista katsoa, onko nainen mielestäsi viehättä
Kasvokuvasta näkee, viehettävätkö kasvot. Ei paljon muuta. Eikä sitäkään varmuudelka, koska filtterit ja kuvankäsittely ovat usein käytössä
Hauskaa, että vanhempi herra kommentoi naisten ulkonäköä.
Useimmilla miehillä on 20 vuotta sitten otettu, hoikka ja usein hiuksellinen kuva. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan rakastu toiseen pelkän profiilin ja ilmoituksen perusteella. Siihen tarvitaan aikaa ja yhdessäoloa. Ihan kuin koeaika töissä, sen kuluessa selviää, että toimiiko juttu vai ei.
Ei varmaan rakastu, mutta jokin säväyttävä tekijä pitäisi olla viestimässä tästä potentiaalista.
Tinderissä olen suostunut tapaamaan vain yhden henkilön. Kuvan ja tekstin perusteella syntyi fiilis, että juuri tältä ihmiseltä toivon viestiä enemmän kuin keneltäkään muulta. Kukaan muu ei ole herättänyt samaa fiilistä, joten en ole tavannut muita. Live-elämästä tiedän, että murto-osan ihmisistä kanssa on oikeasti kemiaa, enkä näe mitään järkeä lähteä hakuammuntana treffailemaan ihmisiä, jotka ei lähtötilanteessa millään tavalla säväytä.
Jos työsuhteeseen vertaa, niin kuten sanottu, jotkut etsivät aktiivisemmin töitä ja lähtevät huvikseen kokeilemaan koeaikaa johonkin ihan okei duuniin. Ei siinä ole mitään vikaa. Sitten on niitä, jotka elää osingoilla ihan kivasti eikä tarvitse duunia elääkseen, mutta hakee työpaikkaa jos se kuulostaa harvinaiselta ja todella kiinnostavalta unelmaduunilta.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla miehillä on 20 vuotta sitten otettu, hoikka ja usein hiuksellinen kuva. 😃
Ei kai se ole mikään nuorten miesten (tai naistenkaan) yksinoikeus. Vaikka ikää on 50, on minultakin kaupassa kysytty papereita viimeisen kahden vuoden sisällä pari kertaa kun on ollut alkoholijuomia hihnalla. Ja hiukset on päässä ja Tinderin profiilikuvat alle vuoden vanhoja.
Toisaalle laitettuun ilmoitukseen tuli kahden vuorokauden aikana yli 50 tykkäystä naisilta ja toistakymmentä ulkonäköä kehuvaa kommenttia. Ei siinä mitään, hyvältähän ne kehut miehestäkin tuntuu. Varsinkin kun eksä ei ennen eroa paljon viimeisinä vuosina kehunut mistään.
Jos BMI on yli 16.1 niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos BMI on yli 16.1 niin ei kiinnosta.
🤣🤣🤣
Mulla raja sentään 27,5 😇
Vierailija kirjoitti:
Tapasin Tinderissä pari vuotta sitten en enempää tai vähempää kuin elämäni rakkauden. Ehdin olla siellä kolme päivää. Ja siis mulla ei ollut mitään muuta kriteeriä kuin se että halusin rakastua, molemminpuolisesti :) Pari viikkoa ehdittiin soitella ja tutustua ennen kuin ehdittiin tavata ekaa kertaa. Ne treffit jatkuu edelleen :) Toisin sanoen kävi ihan hirveä mäihä, sitä siellä tarvitaan!
Mulla ei oo koskaan ollut Tinderiä, mutta pari kertaa oon ajatellut sen ladata. Aina sama ongelma, mun sovelluskauppa ei löydä sitä, wtf? :D Sama parin muun suositun deittisovelluksen kanssa, puhelin väittää että ne ei oo saatavilla 😂 Ja siis mulla vielä uusi puhelin, vaihtui tossa pari kk sitten ja molemmissa sama ongelma. Siis onko Tinder vielä olemassa vai mikä juttu?! :D N
Olisipa muitakin kuin Tinder. Se on rikki.
Täällä ilmoittautuu myös yksi 5-kymppinen mies, joka on joutunut muutaman vähän yli-innokkaan naisen pommituksen kohteeksi. Vähän ihmettelen sitä, että vaikka hakuprofiilissani mainitsen etsiväni pitkähiuksista, tummaa ja hoikkaa naista, niin 160 cm pyöreäksi itseään luonnehtiva, oranssi polkkatukka pommittaa minua viesteillä ja kyselee, että koska voidaan tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vanhepana herrana etsinnässä on ikäiseni nainen ja kommentoin ikäisteni naisten kuvia. En minä toki ignooraa, jos joku kymmenen vuotta nuorempi ihastuu profiiliini niin paljon, että haluaa tavata, mutta kaksi lasta aikuseksi kasvattaneena en ole enää valmis kolmatta kertaa isäksi. Isäpuoleksi voin kyllä alkaa naisen lapsille.
Vm -73
No aika moukkia ovat sitten miehet olleet. Vaikka olen minäkin saanut ikäviä haukkuja naiselta, jonka kanssa olin viestitellyt viikon ja tapasimme kerran. Kun treffien jälkeen kerroin, ettei tunnu siltä että haluaisin jatkaa, niin aika rankkaa palautetta sain osakseni. Nekin treffit olisivat jääneet väliin, jos profiilikuvat olisivat vastanneet todellisuutta. Ilmeisesti korona-aika ja etätyöt ovat saaneet toiset kovasti muuttumaan ulkoisesti.