Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittisovellusten passiiviset, neutraali ja yli-innokkaat naiset

Vierailija
29.05.2025 |

Erosin viime vuonna 30 vuoden parisuhteesta. Nyt olisi jo kiva saada kumppani rinnalle erilaisiin tekemisiin, reissuille ja tietysti myös kainaloon sohvalle.

Muutamia huomioita näin miehenä ja parin kuukauden kokemuksen perusteella:

- Tinder on miehelle tyhjä arpa. Varsinkaan jos ei ota maksullista versiota.

- Suomi24 Treffit. Vain vähän käyttäjiä ja osa tuntuu viihtyvän siellä varmaan vuodesta toiseen. Sama koskee toki myös tinderiä (tuli oltua kummassakin jo viime kesänä hetken aikaa).

- Parhaiten toimii ainakin 5-kymppisellä Facebook. Ihmiset ovat liikkeellä omalla nimellä ja naamalla, tykkäävät jos tykkäävät ja laittavat myös privaviestejä.

-Viesteihin ei vastata nopeasti, ei ehkä ollenkaan. 

- Osa käy vain kurkkaamassa profiilia ja that's it.

- Osa toimii kuten "normaali ihminen" mielestäni toimii. Lähettää kohteliaan viestin ja kertoo vähän itsestään. Tai vastaa, että kiitos, mutta et ole ihan minun tyyppiäni.

- Osa ei vastaa lainkaan, vaikka on käynyt paikalla ja lukemassa viestejä. Ehkä ovat näitä ikisinkkuja etsimässä uniikkia lumihiutalettaan.

- Osa vastaa kun itse ensin jotain viestiä laittaa tai kysyy jotain, mutta muuten ovat täysin pasiivisia.

- Osa on aktiivisia viestittelijöitä, joille tuntuu kuitenkin riittävän se, että on ylipäätään joku juttukaveri, jolle voi laittaa viestejä.

- Osa harrastaa normaalia kaksisuuntaista kommunikointia ja on kiinnostunut tapaamisesta esim kahvien merkeissä.

- Osa on hyvinkin aktiivisia, jopa hieman ärhäköitä. "Tulin lomamatkalta ja näin ilmoituksesi. Voidanko tavata jo huomenna?"

- Osa vaikuttaa jo vähän epätoivoisilta. "Minulla on auto, voin ajaa 300 km luoksesi." "Minulla on täällä talo, jossa on tilaa sinullekin ja osaan laittaa hyvää ruokaa." Siis ennen kuin on edes montaa viestiä ehditty vaihtaa.

- Osa on jo vähän pelottavia ja freakyja. Laittavat viestiä suoraan vaikka työsähköpostiin tai tekstiviestillä, selvitettyään ensin osoitteen ja puhelinnumeron jostain.

Yleisenä huomiona myös se, että profiilikuva ja todellisuus eivät läheskään aina kohtaa. Viime treffeillä oli lieviä vaikeuksia tunnistaa oikeaa ihmistä kahvion ovella. Hän sentään tunnisti minut.

Miten on miehiä onnistunut deittisovellusten kanssa? Naisetkin saa kommentoida käyttäytymismalleja.

Vaihtoehdot

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle osui kohdalle pari "hiljaisessa myynnissä olevaa". Eli eivät varsinaisesi tai tosissaan etsi kumppania, kunhan katselevat että jos tarpeeksi hyvä ilmestyy kuvioihin, niin sitten ehkä.

Vierailija
2/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan aktiivisimpia ja epätoivoisimpia ovat ne naiset, joiden fyysinen viehettävyys on matala. Harmi sinänsä, sillä joukossa voi olla tosi kivojakin naisia. En vain halua treffeille sellaisen naisen kanssa, joita nolottaisi esitellä aikuisille lapsilleni tai kavereilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen oli ottanut selvää työpaikkani osoitteesta ja oli mennyt sinne työmatkalla ollessani jonkun piirakan kanssa kysymään minua. Hän oli jättänyt piirakan työkavereilleni ja kysynyt tarkemmin, että miten minut saa kiinni ja koska tulen taas toimistolle. En ollut imarreltu. Hän alkoi pommittaa minua viesteillään ja syyllisti, koska en halunnut tavata häntä.

Vierailija
4/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen oli ottanut selvää työpaikkani osoitteesta ja oli mennyt sinne työmatkalla ollessani jonkun piirakan kanssa kysymään minua. Hän oli jättänyt piirakan työkavereilleni ja kysynyt tarkemmin, että miten minut saa kiinni ja koska tulen taas toimistolle. En ollut imarreltu. Hän alkoi pommittaa minua viesteillään ja syyllisti, koska en halunnut tavata häntä.

Toi on jo aika freakyä. Minulle taas yhden yli-innokkaan todelliset syyt selvisivät. Eron jälkeinen ositus oli tekemättä ja kämppä lähdössä pian alta. Ei vaikuttanut pyyteettömältä tosi rakkaudelta.

Vierailija
5/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä virtuaalimaailma on aika raadollista. Tulee mieleen se, kun etsin nettiautosta alkuvuodesta käytettyä autoa itselleni. Liian vanha, liian tuore, liikaa ajettu, pesut ja huollot laiminlyöty, liian suuri kokonaispaino, liian kevytrakenteinen, mukana tulee liikaa lisävarusteita ja hinattavia / irtikytkettäviä lisävarusteita. Sitten ovat ne muuten hyvät, mutta johon minun viehetysvoimani tai sosio-ekonominen asemani eivät riitä.

Mieluiten tapaisin uuden naisen vaikka lähijunassa tai K-Marketissa sinkkukorit käsissä. Tähän mennessä lupaavin alusta on kuitenkin ollut Facen alueellinen tai ikäryhmitelty sinkkuryhmä. Kotoa ei ainakaan kukaan tule noutamaan, joten aktiivisuutta tarvitaan. Joten tsemiä ap ja uutta matoa koukkuun vaan, jos edellinen kala vaan käy nyppimässä mutta ei tartu koukkuun.

M52

Vierailija
6/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bunny boiler -tasoa.

Vierailija
7/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut. Oli ajan tuhlausta. Tapasin mieheni muuta kautta.

N54

Vierailija
8/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja voin kertoa, että treffit on helppo löytää, mutta yleensä miehet antavat pakit jo ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman tapaamiskerran jälkeen.

Vierailija
9/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, sinusta ei ole parisuhteeseen, ap.

Vierailija
10/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta, varaudu pariin vuoteen.

Vierailija
11/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, tosi ahdistava tapaus. Toivottavasti on jättänyt sut rauhaan.

Näin nuorena ja pienikokoisena naisena saa olla varuillaan, mutta ilmeisesti myös miehetkin joutuvat olemaan aika tarkkoina.

Vierailija
12/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle osui kohdalle pari "hiljaisessa myynnissä olevaa". Eli eivät varsinaisesi tai tosissaan etsi kumppania, kunhan katselevat että jos tarpeeksi hyvä ilmestyy kuvioihin, niin sitten ehkä.

Mitäs pahaa tässä on? Ovat avoimia suhteelle, jos oikeanlainen ihminen osuu kohdalle, mutta eivät etsi hampaat irvessä.

Vierailija
13/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja voin kertoa, että treffit on helppo löytää, mutta yleensä miehet antavat pakit jo ensitreffien jälkeen tai viimeistään muutaman tapaamiskerran jälkeen.

Onko kyseessä miehet, jotka ovat samalla levelillä kanssasi? Tai vatko profiilikuvasi tai tekstisi totuudenmukaisia? Minä olen etsinyt nättiä ja nuorekasta naista, koska itsekin olen komea ja nuorekas mies. Aina eivät ole ajatukset siitä kohdanneet, mitä tarkoittaa nätti ja nuorekas. Jos deitistä tulee mieleen oma Sirkka-täti 69v, niin ei se viisikymppisellä miehellä oikein itsetuntoa hivele. Eli kolme asiaa pitää ensin natsata, että voi ajatella jatkoa: Viehettävyys, viehettävyys ja viehettävyys. Sen jälkeen aletaan ottaa selvää luonteesta ja muista ominaisuuksista.

Vierailija
14/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on deittisovelluksessa, silloin ei ole kyse "hiljaisesta myynnistä", vaan silloin hän etsii kumppania. Tuossa tapauksessa siis selaa profiileita ja pysähtyy sitten sellaisen kohdalla, joka on sitä, mitä hän etsii. Ja kyllä hän voi etsiä ihan tosissaan. Oikeasti "hiljainen myynti" tarkoittaisi sitä, että ei ole missään deittisovelluksissa, vaan toivoo oikean tyypin osuvan kohdalle jossain live-elämässä, mutta ei tee mitään edesauttaakseen sitä.

Se, että etsii kumppania tosissaa, tarkoittaa monen kohdalla just sitä, että laittaa suurimman osan vasemmalle, koska etsii esim. samanhenkistä ja sellaista, joa oikeasti vaikuttaa itselle sopivalta. Ei se etsiminen kaikille ole sitä, että juostaan treffeillä ja viestitellään kenen tahansa kanssa ja yritetään väkisin saada edes jonkinlainen suhteen viritelmä aikaan ihan kenen tahansa kanssa. Monelle etsiminen on just sitä, että on varautunut pitkään odottamiseen ja kärsivällisesti jaksaa etsiä juuri oikeanlaista ihmistä.

Vierailija
15/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pahaa tässä on? Ovat avoimia suhteelle, jos oikeanlainen ihminen osuu kohdalle, mutta eivät etsi hampaat irvessä.

Eihän siinä mitään pahaa ole. Itse vaan olen tosimielellä liikenteessä jos tuollaisia palveluita käytän tai ryhmään liityn. Mutta minä jo oman muusani löysin, eikä kovin montaa pettymystä tarvinnut kokea sitä ennen. Suurimmat pettymyksen liittyivät aloittellisiin, mutta myöhemmin ghostaaviin naisiin. Itse kerroin kyllä varhaisessa vaihessa, jos kumppaniehdokas ei ollut sellainen, mitä etsin.

Vierailija
16/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä miehet, jotka ovat samalla levelillä kanssasi? Tai vatko profiilikuvasi tai tekstisi totuudenmukaisia? Minä olen etsinyt nättiä ja nuorekasta naista, koska itsekin olen komea ja nuorekas mies. Aina eivät ole ajatukset siitä kohdanneet, mitä tarkoittaa nätti ja nuorekas. Jos deitistä tulee mieleen oma Sirkka-täti 69v, niin ei se viisikymppisellä miehellä oikein itsetuntoa hivele. Eli kolme asiaa pitää ensin natsata, että voi ajatella jatkoa: Viehettävyys, viehettävyys ja viehettävyys. Sen jälkeen aletaan ottaa selvää luonteesta ja muista ominaisuuksista.

Etkö itse osaa itse kuvista katsoa, onko nainen mielestäsi viehättävä, viehättävä ja viehättävä?

Vierailija
17/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse osaa itse kuvista katsoa, onko nainen mielestäsi viehättä

Jos profiilissa on yksi ainoa pikkukuva tai kuva on vuodelta 2013, niin se ei välttämättä kerro tilanteesta herran vuonna 2025 kun ollaan vastakkain f2f.

Vierailija
18/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt sinne ensitreffeille ensin pääsisi...🙄

Vierailija
19/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse osaa its

Jos kuva on yli 10 vuotta vanha, niin kyllähän siitä tajuaa, ettei kuvaa vastaa deittiprofiilissa ilmoitettua ikää. Hälytyskellojen pitäisi soida myös, jos kuvia on vain yksi - ja se yhdistettynä siihen, että kuva on "melkein liian hyvää ollakseen totta". Vain tyhmä swaippaa tässä kohtaa oikealle. 

Vierailija
20/73 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oikeastaan vain hyviä kokemuksia. Tai no, niiden seksinehdottajien/vinkujien kanssa en keskustelua koskaan aloitakaan. Pitkään meni ennenkuin uskaltauduin oikeasti tapaamaan jonkun livenä. Sitä ennen oli paljon tosi hyviä keskusteluja miesten kanssa. Siis ihan todella yllätyin kuinka normaaleja ja fiksuja ihmisiä niissäkin pyörii :D Tavallaan harmi etten uskaltanut aloittaa tätä nettideittailuhommaa aiemmin. Toisaalta, jos jossain, niin rakkaudessa haluan uskoa kohtaloon. Jos on pitkään sinkkuna, niin silläkin on tarkoitus. Jotain kivaa voi olla nurkan takana odottamssa ja silloin ei pidä olla missään kädenlämpöisessä suhteessa vain suhteessa olemisen vuoksi :) N33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi