Kaunein lomakohde Euroopassa, jossa olet käynyt?
En ole kauheasti matkaillut, mutta tähän mennessä muutama pikkukylä Ranskan Rivieralla sekä Grindelwald Sveitsissä. Lugano oli myös upea.
Kommentit (139)
Kuka nyt mistäkin pitää. Minusta esimerkiksi Portugalin Sintra Lissabonin kupeessa oli oikein kaunis. Ei Madonnakaan siellä aikoinaan sattumalta asunut.
Toiset varmaan kiinnittää enemmän huomiota rakennuksiin ja kaupunki-/kyläkuvaan yleensä, toiset maisemiin. Mä itse tykkään avaruudesta ympärillä, eli joku korkea paikka saarella tai muuten meren äärellä, tykkään tuijotella merta - vaikkapa jonkun kreikkalaisen saaren linnoitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt mistäkin pitää. Minusta esimerkiksi Portugalin Sintra Lissabonin kupeessa oli oikein kaunis. Ei Madonnakaan siellä aikoinaan sattumalta asunut.
https://www.google.fi/search?q=sintra&client=safari&sca_esv=b4a3e26f068…
Viehätyn eniten brittiläisistä kylistä kesäaikaan, vanhat harmaasta kivestä tehdyt talot, runsaat kukkaistutukset, taustalla vihreät niityt lampaineen. Ihmiset ovat kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Sielläkö hän lauloi "Like a Prayer" ?
Sveitsin Lugano. Järvi ja pikkukylät taustanaan lumihuippuiset vuoret.
Dubrovnik ja lähiseudut, sieltä Kotoriin Montenegrossa. Matka Mostariin Bosniassa on myös maisemallisesti oikein kaunis.
Sorrenton seutu Italiassa on mieletön. Lofootit, Alpit ja Pyreneiden vuoristo.
Välimeren saaret. Rauhallisemmat paikat ja 90-luku. Sielläkin tosin oli deekkiksen haju joillakin kaduilla joissa oli ravintolat yms.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin Lugano. Järvi ja pikkukylät taustanaan lumihuippuiset vuoret.
Lugano oli kyllä minunkin mielestä yksi upeampia!
Vierailija kirjoitti:
Dubrovnik ja lähiseudut, sieltä Kotoriin Montenegrossa. Matka Mostariin Bosniassa on myös maisemallisesti oikein kaunis.
Tuolta "Adriatic highwaylta" tosiaan upeat maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Viehätyn eniten brittiläisistä kylistä kesäaikaan, vanhat harmaasta kivestä tehdyt talot, runsaat kukkaistutukset, taustalla vihreät niityt lampaineen. Ihmiset ovat kohteliaita.
En ole koskaan Briteissä käynyt, mutta Englannin maaseudusta olen kuullut kehuja (sen kauneudesta). Missä päin tarkemmin kylät ja maaseutu siellä on kauneimmillaan, jos suunnittelee matkaa?
Vierailija kirjoitti:
Islanti kokonaisuudessaan.
Komppaan tätä. Kauniita vuonoja ja vesiputouksia, upeita kraatereita, hienot merimaisemat mistä vain katsoo merelle, ihania jäätiköitä joilla vaeltaa jne jne.
Rakastuin viime kesänä Itävaltaan. Esimerkiksi itse Innsbruck keskellä Alppeja oli jo kaupunkina todella kaunis, saati maisemat ympärillä.
Islanti kokonaisuudessaan.