Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perheen rahatilanne on paha

Vierailija
27.05.2025 |

Mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja mies jo puoli vuotta ollut lomautettuna. Mä hain opiskelemaan uutta ammattia, ensi viikolla tietää pääsenkö. Siihenkin menee rahaa ja onnistuuko edes tässä kunnossa. En näe mitään valoa tunnelin päässä. 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä

>Mä hain opiskelemaan uutta ammattia

Sellainen rahan kuppaaja siellä. Työn teko ei onnistu paitsi jos on jotain kivaa mielekästä puuhastelua? MENE TÖIHIN!

Jos on jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle aiemmasta ammatista esim. selkäkivun takia, niin miksi ei myöhemmin saisi opiskella sellaista ammattia jossa pystyy työskentelemään (esim. IT-ala)?

Vierailija
62/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kulut minimiin:

Leikkaatte toisenne hiukset, ei ripsien- tai kynsienpidennyksiä, ei alkoholia, ei ravintolakeikkoja. Harrastukset sienne edulliseen puoleen. Ruokaa saa edullisesti tervellistä, leikatkaa viisi kalleinta ruokaa mitä tulee ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää rahattomuus kiristää meidän välejä. Mies kiukuttelee. Sanoi että jos hän ei saa syödä mun ostamia ruokia niin mä en saa syödä hänen ostamiaan. Tuli kinaa viimeisestä limsasta minkä mies joi. En aio nyt ostaa. Mieheltä rahat nyt loppukuun loppu. 

Ap

Vierailija
65/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tuli kaljat ja siiderit haettua kun kuitenkin pikkulauantai? 

Vierailija
66/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tuli kaljat ja siiderit haettua kun kuitenkin pikkulauantai? 

Ei juoda kumpaakaan vaan absolutisteja. Tuo limu ollut molempien heikkous ja pahe. Nyt ei varaa siihen. Tulevaisuus pelottaa. Rahat vähissä vaikka asuntolainasta lyhennysvapaa joka loppuu kesällä. Sitten pitäisi joka kk 800€ saada lisää rahaa. Ruuasta se pitää vähentää. En tiiä mitä tekis..

Ap

Vierailija
67/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap näköjään vielä pahempi mies ja tilanne kuin mulla. Laita se mies korjaamaan se rakennusvirhe, nyt kun kerran on kotona lomautettuna.

Vierailija
68/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ap näköjään vielä pahempi mies ja tilanne kuin mulla. Laita se mies korjaamaan se rakennusvirhe, nyt kun kerran on kotona lomautettuna.

Laittaa mut maksamaan sen. Ei sillä ole rahaa. Mun vanhemmat pitäis kustantaa kaikki. Mä oon loppu.

Ap

Vierailija
69/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millä ajalla? Tekee joko ilmaistöitä tai nukkuu

Ap

Vierailija
70/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa mut maksamaan sen. Ei sillä ole rahaa. Mun vanhemmat pitäis kustantaa kaikki. Mä oon loppu.

Ap

Sitten eroat. Onhan sulla vanhemmat apuna. Monella ei ole ketään 

Vierailija
71/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno tai kerää pulloja

mee pois nolo

Vierailija
72/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä ajalla? Tekee joko ilmaistöitä tai nukkuu

Ap

Entä se aikuinen lapsi? Hänhän voi auttaa.

Vierailija
73/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno tai kerää pulloja

Millaset urpot täällä kehottaa meneen töihin, eihän niitä ole?! Ja pullojen keruusta niin niitä on niin paljon että hyvä kun saa limskarit juotua tyhjäksi niin se tölkki revitään jo käsistä. Eikö tosiaankaan joku paviaani tajua että ei onnistu?!?

Hän on  kuten huomaat eläkkeelä. Eli terveysrajoitteet. Ja eipä noilla pulloilla kovin järjellistä elantoa saa kasaan, lisäksi vielä kun ne ilmoitetaan verottajalle. Marjanpoimintaa ei tarvitse ilmoittaa,mutta jos terveysongelmia, eipä jaksa sitä tehdä, se on rankkaa hommaa. 

Vierailija
74/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim S-bonuksina tulee kuussa helposti 70 e. Ne kun laittaa rahastoon aina automaattisesti, niin huomaamatta sulle on säästynyt tuntuva omaisuus.

Mulle tulee s-bonuksia 3,70-4,30€/kk. Ei ole mitään tarvetta avata rahastoa niille.

Vierailija
75/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot tyhmä,mee vaan kuule pois. sulle vielä sattuu elämässä jotain ja länkkyleuka hyytyy. niin nolo. ehkä jopa sairas kun ei tajuu...

Vierailija
77/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen rahan kuppaaja siellä. Työn teko ei onnistu paitsi jos on jotain kivaa mielekästä puuhastelua? MENE TÖIHIN!

Niin  on yhä sairas,mutta ei voi tehdä entistä ammttiaan, vaan sairauteen sopivampaa. Rahaa ei tule mistään aikuisopiskeluun, vaan lainalla ja se on maksettava pois ja työllistyä. Ei mitään hauskaaa puuhastelua. vaan työtä jota voi x sairaudenkin aikana yrittää ainakin tehdä

Vierailija
78/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin  on yhä sairas,mutta ei voi tehdä entistä ammttiaan, vaan sairauteen sopivampaa. Rahaa ei tule mistään aikuisopiskeluun, vaan lainalla ja se on maksettava pois ja työllistyä. Ei mitään hauskaaa puuhastelua. vaan työtä jota voi x sairaudenkin aikana yrittää ainakin tehdä

Mä kysyin eläkeyhtiöstä ja eläkkeellä saa opiskella. Eläkettä ei lopeteta opiskellessa

Ap

Vierailija
79/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota koiria lenkitettäväksi, tai hoida kissoja kun ihmiset reissussa. Mutta älä ota kotiin, omistaja voi häipyä ja sinulta jää raha saamatta ja eläin lisäksi sinulle.Vaihda  siivous ruokaan, tai hiusten leikkaukseen. Tarjoile juhlissa, tai tiskaat. Saat vaikka ruokaa,kahvia ym. Tai hoidat / valvot lapsia. Sovitte paperille aina kaiken!

Siis olisiko hän yrittäjä. Vakuutukset jne maksut, hän itse hoitaa ne. Tuskin pimeitä töitä ehdotat. Eli jos hän mainostaa itseään yrittäjä jolta saa kaikkia noita palveluja, niin ei silloin pimeemä makseta. On olemassa kirjanpito puolin ja toisin,kuitti maksajalle aina jne. 

Vierailija
80/88 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat treidaamaan osakkeita.

Mitä pitää tietää? Miten se aloitetaan? Miten maksetaan verot jos voittoja?

Ap

Käytä vaikka Google hakukonetta tai hae kirjastosta kirja sijoittamisesta. Ei maksa mitään.

käyt sää enää töissä, vai pärjäät tuolla toiminnalla,nyt vai loppuelänkin tuo tapa . mitä omaisuutesi arvo ja käyttövarat kk kohti. riskit huomioitu,onko tullut tappioita usein jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi