Meidän perheen rahatilanne on paha
Mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja mies jo puoli vuotta ollut lomautettuna. Mä hain opiskelemaan uutta ammattia, ensi viikolla tietää pääsenkö. Siihenkin menee rahaa ja onnistuuko edes tässä kunnossa. En näe mitään valoa tunnelin päässä.
Kommentit (88)
Voisit srk diakonilta kysyä ruoka lahjakorttia, koska teillä on lapsiperhe ja tiukkaa rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies halua hakea muita töitä. Tekee palkatta nykyiseen työpaikkaan töitä pientä korvausta vastaan. Enkä usko että hänen olisi helppo töitä edes saada. Mä en voi edellistä ammattia tehdä.
Nytkin meni tili nollille kun mies oli "unohtanut" maksaa lämmityslaskun ja tontin vuokran.
Ap
Vo olla että miehelle onkin hyvä olla työtoimintaa ettei syrjäydy. Ruokakassijakelu jos on paikkakunnallasi kannattaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno tai kerää pulloja
Millaset urpot täällä kehottaa meneen töihin, eihän niitä ole?! Ja pullojen keruusta niin niitä on niin paljon että hyvä kun saa limskarit juotua tyhjäksi niin se tölkki revitään jo käsistä. Eikö tosiaankaan joku paviaani tajua että ei onnistu?!?
Ei näköjään, pullonkeräys ei elätä ketään, eikä niitä usein löydykään. Työn saanti hankalaa nykyään, hakijoita todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä pääsee heinätöihin ja keräämään marjoja
Myös risusavotta työllistää
Ei ehkä enää 2000-luvulla, muilla vuosituhansilla paremmin.
Kauan se ukkos meinaa odottaa, että lomautus puretaan? Kai on hakenut vimmatusti uusia töitä koko ajan?
Työkyvyttömyyseläkkeellä pitäisi kyllä kahden pärjätä, kun menot suhteutetaan tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja enhän mä voi vaatia hakemaan töitä kun itse olen eläkkeellä enkä ole töissä...ja mies äärettömän epäsosiaalinen joten tuskin saisi töitä.
Ap
Eroa tuollaisesta luuserista.
Juurihan Kristiina Halkola mietti, kuinka pääsisimme pois jatkuvan kasvun oravanpyörästä. Se ei kuitenkaan maistu niille, joille se osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo treidaaminen on tekoälyn mukaan tappiollista ainakin aloittelijoille. Kestää kuulemma vuosia oppia ja pitää olla valmis tehdä tappioita. Enkä mä usko ett oon tarpeeksi fiksu siihen. Pitäis paljon opiskella asiaa joka on vaikea ymmärtää
Ap
No kysy sit siltä tekoälyltå, mitä sun pitäis tehdä. Taitaa sillä enemmän liikkua päässä kuin tässä vuokratontti-laskut unohtuu - ilmaistyö lomautettuna huushollissa.
Ei missään nimessä kannata eläkkeestä luopua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaset urpot täällä kehottaa meneen töihin, eihän niitä ole?! Ja pullojen keruusta niin niitä on niin paljon että hyvä kun saa limskarit juotua tyhjäksi niin se tölkki revitään jo käsistä. Eikö tosiaankaan joku paviaani tajua että ei onnistu?!?
Teinit ne täällä mellastaa vanhempiensa helmoista.
Sekava ketju mutta jos ymmärsin oikein. Niin kannattaisi tarkkaan harkita pärjäisitkö paremmin yksin kuin miehesi kanssa. Ei halua puhua, tekee töitä ilmaiseksi, on lomautettu mutta ei hae muita töitä. Tässä aika monta punaista lippua mulle. Ap.n tilanne jäi nyt vähän auki että miten voi olla työkyvyttömyys eläkkeellä ja opiskella samaan aikaan? Jos ei voi kannattaako luopua eläkkeestä jos ei ole edes varma jaksaako opiskella saati sitten tehdä tulevaisuudessa sen alan töitä jos niitä silloin saa.
Opiskele ammatti jossa on töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Sekava ketju mutta jos ymmärsin oikein. Niin kannattaisi tarkkaan harkita pärjäisitkö paremmin yksin kuin miehesi kanssa. Ei halua puhua, tekee töitä ilmaiseksi, on lomautettu mutta ei hae muita töitä. Tässä aika monta punaista lippua mulle. Ap.n tilanne jäi nyt vähän auki että miten voi olla työkyvyttömyys eläkkeellä ja opiskella samaan aikaan? Jos ei voi kannattaako luopua eläkkeestä jos ei ole edes varma jaksaako opiskella saati sitten tehdä tulevaisuudessa sen alan töitä jos niitä silloin saa.
Niin, oon eroakin miettinyt. Oltiin erossa jonkun aikaa mutta ei saatu asuntoa myytyä ja mulla meni huonosti silloin. Mies oli silloin vissiin vielä töissä. Muutettiin takaisin yhteen vanhaan taloon. Tätä ei saatu kaupaksi kun on rakennusvirhe mitä ei varaa korjata nyt. Tuo kiukuttelu asioiden kysymisestä rasittaa mua. Jos yritän puhua rahasta tai hänen töistään niin suuttuu kuin pieni lapsi. Kyllä mä tein virheen kun muutin takaisin. Nyt mulla ei varaa muuttaa erilleen. Ja jollain tavalla rakastankin häntä. Meillä on välillä ihan hauskaa yhdessä. En oikein kestä totaalista yksinäisyyttä. Nytkin mies nukkuu 12 asti, tekee niin joka päivä. Tekee siis työpaikalleen 2 päivää viikossa etänä töitä kun lomautettu. Niistä saa jonkin verran rahaa. Loput päivät tekee koneellaan omia juttuja ja osittain firmalle töitä. On siis koko päivän koneellaan. Meillä asuu kesän aikuinen opiskeleva poika joka ei saanut yrityksistä huolimatta kesätöitä. Eli 3 ihmistä samassa taloudessa. Niin ja miten mun tilanne paranisi erotessa? Oon aika loppu tähän. Kannan henkisesti koko perhettä, pidän sen kasassa. Näin on ollut aina. Mies luisti lastenkin kasvatuksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lääkis on aika varma valinta, samoin farmasia.
Vierailija kirjoitti:
Alat treidaamaan osakkeita.
Tämähän "fiksu" neuvo. Treidaajista 80% tekee tappiota, pienin osa sitten siinä +-0ssa ja äärimmäisen pieni osa tekee voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat treidaamaan osakkeita.
Mitä pitää tietää? Miten se aloitetaan? Miten maksetaan verot jos voittoja?
Ap
Ostat pohjilta ja myyt huipulla. Useimmat palveluntarjoajat tilittää mahdolliset verot automaattisesti.
YKSIKÄÄN palveluntarjoala EI tilitä veroja automaattisesti voitollisesta kaupankäynnistä. OSA ILMOITTAA kaupat verottajalle automaattisesti, mutta kyllä se veronmaksu pitää suorittaa (ja muistaa varautua siihen) ihan itse joko ennakkoveroilla tai sitten jäännösverona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on linkkejä joista niitä töitä saa jos haluaa:
Nämä työt ovat haitallisia yhteiskunnalle, ja pitäisi kieltää. Epämääräisiä nollatuntisopimuksia, yhteiskunta maksaa lopun palkasta. Tässä vältellään sitä jos joku sairastuu, tai tulee raskaaksi. Ihmiset tarvitsevat oikeita töitä, joista saa oikeaa palkkaa.
Baronan kautta Jaajon terassille ilmaiseksi töihin, ja yhteiskunta maksaa loput? "Me annettaan mahdollisuus myös pitkäaikaistyöttömille!!" Jee! Jee!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lääkis on aika varma valinta, samoin farmasia.
Mun eka ammatti oli hoitoalaa ja en kestä sitä vastuuta mikä siinä oli. Mun pää ei myöskään kestä niin pitkiä opiskeluja ja nippelitiedon opettelua. Onko mun myös pakko elättää koko perhe yksin?
Ap
Up