Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyaikaisten vaippojen materiaali pidä nesteet sisällä ilman lisäsuojaa?

Vierailija
15.11.2024 |

Vai missä tapauksessa tarvitaan vielä erikseen vesitiiviit muovihousut sen päälle? Liittykä se kestovaippoihin? Ihmettelin, mutta en kehdannut kysyä. Vaikuttaisi aika epämiellyttävältä käyttää. Itse käytin aika vanhaksi asti vaippoja ja muistan kyllä, että se oli vain se yksi vaippaosa, joka yöksi laitettiin ei mitään lisäsuojia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ne ellei ylitäyteen tule.

Ennen oli selluloosasta valmistettuja jotka vain imivät nestettä, mutta eivät pitäneet sitä.

Vierailija
2/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minä ainakin yhden, joka yövaipan kanssa käyttää muovihousua. Kai se on, että jos liikkuu unissaan, se pääsee vuotamaan herkemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän minä ainakin yhden, joka yövaipan kanssa käyttää muovihousua. Kai se on, että jos liikkuu unissaan, se pääsee vuotamaan herkemmin?

Makuullaan on sama mitä pitää. Vuotaa silti.

Vierailija
4/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun vaipan vaihtoehtona isommille yökastelijoilla on tietääkseni muovinen lakana, niin nukkuuko lapsi suoraan siinä muovin päällä vai tuleeko siihen joku kangas kuitenkin väliin? Jos ei, niin onpahan aika nihkeää.

Vierailija
5/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen sinisen nesteen...

Vierailija
6/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sen sinisen nesteen...

Sininen on just kaikkein pahinta, valuu joka paikkaan!

Vierailija
7/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta jotkut laittaa silti lisäksi noi jos pelkää että kastuu läpi

Vierailija
8/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun vaipan vaihtoehtona isommille yökastelijoilla on tietääkseni muovinen lakana, niin nukkuuko lapsi suoraan siinä muovin päällä vai tuleeko siihen joku kangas kuitenkin väliin? Jos ei, niin onpahan aika nihkeää.

Eikö siinä ole joku froteejuttu?

Vierailija
9/18 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran kyläilemässä n 10v, jolla oli tätä kasteluvaivaa ja äitinsä selitti että vieraassa paikassa pukee toisenlaisen vaipan ja muovihousut. Kotona oli joku kevyempi ratkaisu, näin ymmärsin, ilmeisesti siellä sängyssä suoja myös.

Vierailija
10/18 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ne ellei ylitäyteen tule.

Ennen oli selluloosasta valmistettuja jotka vain imivät nestettä, mutta eivät pitäneet sitä.

Muuttuiko se märkänä ihan mössöksi?

Vierailija
11/18 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä on samalla tavalla eri käytäntöjä kuin että toiset käyttää kertakäyttöisiä ja toiset kestoja. Toiset ehkä haluaa pelata varman päälle ja toisia ei haittaa vaikka housut tai lakana vähän kastuisi.

Vierailija
12/18 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kerran kyläilemässä n 10v, jolla oli tätä kasteluvaivaa ja äitinsä selitti että vieraassa paikassa pukee toisenlaisen vaipan ja muovihousut. Kotona oli joku kevyempi ratkaisu, näin ymmärsin, ilmeisesti siellä sängyssä suoja myös.

muistan, että minulla oli tuossa iässä satunnaista yökastelua, tämä siis reilu 10 vuotta sitten, ja öisin oli, en tiedä oliko se nimeltään varsinaisesti vaippa, mutta sellaiset niin kuin paksummat pikkuhousut, joiden päälle puettiin toiset muovipintaiset housut.

Erityisesti kesäaikaan oli hiostavaa.

Vierailija
13/18 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muistan, että minulla oli tuossa iässä satunnaista yökastelua, tämä siis reilu 10 vuotta sitten, ja öisin oli, en tiedä oliko se nimeltään varsinaisesti vaippa, mutta sellaiset niin kuin paksummat pikkuhousut, joiden päälle puettiin toiset muovipintaiset housut.

Erityisesti kesäaikaan oli hiostavaa.

kuin paksummat pikkuhousut = oletettavasti tavallinen housuvaippa ollut kyseessä

Vierailija
14/18 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  laitan illalla housuvaipan päälle muoviset housut koska kolmivuotiaalta tulee sen verran isot pissat  että vaippa laskee  jos nukkuu kyljellään läpi.ei meil ole ollu mitään iho ongelmia  muovihousut olleet käytössä puolisen vuotta sänky kuitenkin pysynyt kuivana lakanan alla on muovi ettei patja kastu vaippana on libero 8.

Vierailija
15/18 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se muovifrotee laitettan lakanan ja patjan väliin. Lakana ja muovifrotee on helpompi pestä kuin että joutuisi pesemään myös patjan.

Vierailija
16/18 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietettii jussia ystävä perheen kaa heidän poitsulle laitettii illal vaipan päälle muovihousut tais olla myös ainakin yhtenä päivänäkin jalassa.

Vierailija
17/18 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tutuu paheksuvan muovihousujen käytöstä  meillä edellee käytös tuli juuri parit uudet tilattua.

Vierailija
18/18 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä  laitan illalla housuvaipan päälle muoviset housut koska kolmivuotiaalta tulee sen verran isot pissat  että vaippa laskee  jos nukkuu kyljellään läpi.ei meil ole ollu mitään iho ongelmia  muovihousut olleet käytössä puolisen vuotta sänky kuitenkin pysynyt kuivana lakanan alla on muovi ettei patja kastu vaippana on libero 8.

Osta oikeita yövaippoja ne imee enemmän.eu tarvitse mitään muovia päälle.

Mä käytin kestovaippoja lapsella niin voi itse valita niihin sopivat imut.  Tulee halvemmaksi, mutta pitää tietysti pestä.

Vois myös alkaa yöllä herättää potalle jos se jo päivällä sujuu. Näin meillä tehtiin ja lapsi alkoi itse herätä vessaan yöllä, ihanan helppoa kun ei ole tarvinnut koskaan pitää vaippoja isolla lapsella.