Eikö nykyaikaisten vaippojen materiaali pidä nesteet sisällä ilman lisäsuojaa?
Vai missä tapauksessa tarvitaan vielä erikseen vesitiiviit muovihousut sen päälle? Liittykä se kestovaippoihin? Ihmettelin, mutta en kehdannut kysyä. Vaikuttaisi aika epämiellyttävältä käyttää. Itse käytin aika vanhaksi asti vaippoja ja muistan kyllä, että se oli vain se yksi vaippaosa, joka yöksi laitettiin ei mitään lisäsuojia.
Kommentit (18)
Tiedän minä ainakin yhden, joka yövaipan kanssa käyttää muovihousua. Kai se on, että jos liikkuu unissaan, se pääsee vuotamaan herkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän minä ainakin yhden, joka yövaipan kanssa käyttää muovihousua. Kai se on, että jos liikkuu unissaan, se pääsee vuotamaan herkemmin?
Makuullaan on sama mitä pitää. Vuotaa silti.
Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun vaipan vaihtoehtona isommille yökastelijoilla on tietääkseni muovinen lakana, niin nukkuuko lapsi suoraan siinä muovin päällä vai tuleeko siihen joku kangas kuitenkin väliin? Jos ei, niin onpahan aika nihkeää.
Vierailija kirjoitti:
ei sen sinisen nesteen...
Sininen on just kaikkein pahinta, valuu joka paikkaan!
Joo mutta jotkut laittaa silti lisäksi noi jos pelkää että kastuu läpi
Vierailija kirjoitti:
Nyt on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun vaipan vaihtoehtona isommille yökastelijoilla on tietääkseni muovinen lakana, niin nukkuuko lapsi suoraan siinä muovin päällä vai tuleeko siihen joku kangas kuitenkin väliin? Jos ei, niin onpahan aika nihkeää.
Eikö siinä ole joku froteejuttu?
Meillä oli kerran kyläilemässä n 10v, jolla oli tätä kasteluvaivaa ja äitinsä selitti että vieraassa paikassa pukee toisenlaisen vaipan ja muovihousut. Kotona oli joku kevyempi ratkaisu, näin ymmärsin, ilmeisesti siellä sängyssä suoja myös.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ne ellei ylitäyteen tule.
Ennen oli selluloosasta valmistettuja jotka vain imivät nestettä, mutta eivät pitäneet sitä.
Muuttuiko se märkänä ihan mössöksi?
Kai tässä on samalla tavalla eri käytäntöjä kuin että toiset käyttää kertakäyttöisiä ja toiset kestoja. Toiset ehkä haluaa pelata varman päälle ja toisia ei haittaa vaikka housut tai lakana vähän kastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran kyläilemässä n 10v, jolla oli tätä kasteluvaivaa ja äitinsä selitti että vieraassa paikassa pukee toisenlaisen vaipan ja muovihousut. Kotona oli joku kevyempi ratkaisu, näin ymmärsin, ilmeisesti siellä sängyssä suoja myös.
muistan, että minulla oli tuossa iässä satunnaista yökastelua, tämä siis reilu 10 vuotta sitten, ja öisin oli, en tiedä oliko se nimeltään varsinaisesti vaippa, mutta sellaiset niin kuin paksummat pikkuhousut, joiden päälle puettiin toiset muovipintaiset housut.
Erityisesti kesäaikaan oli hiostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistan, että minulla oli tuossa iässä satunnaista yökastelua, tämä siis reilu 10 vuotta sitten, ja öisin oli, en tiedä oliko se nimeltään varsinaisesti vaippa, mutta sellaiset niin kuin paksummat pikkuhousut, joiden päälle puettiin toiset muovipintaiset housut.
Erityisesti kesäaikaan oli hiostavaa.
kuin paksummat pikkuhousut = oletettavasti tavallinen housuvaippa ollut kyseessä
Mä laitan illalla housuvaipan päälle muoviset housut koska kolmivuotiaalta tulee sen verran isot pissat että vaippa laskee jos nukkuu kyljellään läpi.ei meil ole ollu mitään iho ongelmia muovihousut olleet käytössä puolisen vuotta sänky kuitenkin pysynyt kuivana lakanan alla on muovi ettei patja kastu vaippana on libero 8.
Vierailija kirjoitti:
Se muovifrotee laitettan lakanan ja patjan väliin. Lakana ja muovifrotee on helpompi pestä kuin että joutuisi pesemään myös patjan.
Vietettii jussia ystävä perheen kaa heidän poitsulle laitettii illal vaipan päälle muovihousut tais olla myös ainakin yhtenä päivänäkin jalassa.
Jotkut tutuu paheksuvan muovihousujen käytöstä meillä edellee käytös tuli juuri parit uudet tilattua.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan illalla housuvaipan päälle muoviset housut koska kolmivuotiaalta tulee sen verran isot pissat että vaippa laskee jos nukkuu kyljellään läpi.ei meil ole ollu mitään iho ongelmia muovihousut olleet käytössä puolisen vuotta sänky kuitenkin pysynyt kuivana lakanan alla on muovi ettei patja kastu vaippana on libero 8.
Osta oikeita yövaippoja ne imee enemmän.eu tarvitse mitään muovia päälle.
Mä käytin kestovaippoja lapsella niin voi itse valita niihin sopivat imut. Tulee halvemmaksi, mutta pitää tietysti pestä.
Vois myös alkaa yöllä herättää potalle jos se jo päivällä sujuu. Näin meillä tehtiin ja lapsi alkoi itse herätä vessaan yöllä, ihanan helppoa kun ei ole tarvinnut koskaan pitää vaippoja isolla lapsella.
Pitää ne ellei ylitäyteen tule.
Ennen oli selluloosasta valmistettuja jotka vain imivät nestettä, mutta eivät pitäneet sitä.