Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi huono asia, jos ihminen asuu koko ikänsä samalla pienellä paikkakunnalla?

Vierailija
04.01.2026 |

Pitkälle keski-ikään saakka sama pieni paikkakunta ja yli 30 vuotta sama työpaikka. Ei matkustele tms.

Tunnetko tällaisia ihmisiä? Millaisia ovat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Näkökulmia saa tietysti muuallakin.

Vierailija
2/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on asunut samassa asunnossa koko ikänsä. 55 vuotta. Hetkeäkään ei ole muualla asunut. Mutta ei hän ole sen kummempi kuin minäkään, joka olen muutellut ympäri Suomen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita. Avarakatseisia ja sivistyneitä kaikki.

Vierailija
4/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tälläinen ihminen...

Vierailija
5/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useampia jotka ovat asuneet suurimman osan elämästään samalla pienellä paikkakunnalla, mutta ovat käyneet opiskelemassa muualla ja matkustelleetkin. Ketään joka olisi 100% vain ollut samalla pikkupaikkkakunnalla en tunne. Tai joo, yhden henkilön, mutta on jo yli 80-vuotias.

Vierailija
6/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos viihtyy siinä elämässä.

Vierailija
7/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika huono juttu, mutta jos matkustelee paljon ja näkee muuta maailmaa niin se kompensoi asiaa.

Vierailija
8/11 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä sinun itsesi kannalta huono asia. Pienillä paikkakunnilla työn vuoksi muuttaneena ja asuneena sanon kuitenkin, että muualta tulleelle nuo pienet paikkakunnat ovat karmeita. Ihmiset ovat sisäänpäinkääntyneitä, menevät kotiinsa heti työpäivän jälkeen keittämään perunoita eivätkä poistu enää harrastamaan illan mittaan minnekään. Ystäviä tai tekemistä ei niistä ulkopaikkakuntalainen löydä. Kukaan ei kutsu kotiinsa tai tule mukaan harrastuksiin. Aivan hirveitä paikkoja, ei tarvitse ihmetellä kun näivettyvät ja työpaikat katoavat ja palvelut viedään. Koska ihmiset ovat niin umpeutuneita, ettei noilla paikkakunnilla mikään kannata.

Vierailija
9/11 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi asua samalla paikkakunnalla ja olla hyvin  avarakatseinen.  Tunnen muutamia sellaisia henkilöitä.  He tuntevat ihmismielen ja eri kulttuurit vaikka eivät ole fyysisesti liikkuneet kauas synnyinsijoiltaan.

Vierailija
10/11 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut ikäni samalla pienellä paikkakunnalla. 

N45.

Vierailija
11/11 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika junttia. Ovatkohan jotenkin arkoja ja pelkäävät maailmaa? Itse muutin 500km päähän heti 18v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi