Harmittaa tyttären kampaamokäynnin puolesta
Tyttäreni oli tehnyt pieniä askareita ja säästänyt rahaa, jotta saisi kampaamokäynnin. Hän halusi vaaleaksi puoli vuotta sitten raidoitetut hiuksensa takaisin keskiruskeiksi. Hän pyysi kampaajalta luonnollisia ja ei punaisia. Nyt väri on aika mielenkiintoinen, jopa tummanlilaan taittava. Hinta oli 120 euroa. Harmittaa tytön puolesta,
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Käyn ehkä ostamassa sellaista väriä pesevää shampoota niin eiköhän se siitä vähän tule luonnollisemman näköiseksi.
Tytär itse on hieman kauhuissaan tuloksesta mutta yritän piristää kehumalla, että on kiva vaihtelu.
ap
Miksi ette mene käymään siellä kampaamossa antamassa palautetta 🤔..
Vierailija kirjoitti:
Onpa kallista lystiä. Ehdottomasti reklamaatio tuosta!
Reklamaatio, ei rekrytointi, kuten joku fiksuudessaan ehdotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rekrytoida sinne kampaamo on ettei tullut sitä mitä haluttiin , että olisiko mahdollista jonkinlaisella kompensaatiolle , uutta väriä/ raitaa.. tai sitten ainakin osaksi rahat takaisin..
Rekrytoida? Ei kannata käyttää vieraita sanoja, ellei hallitse.
Olen hyvin pahoillani kielipoliisi. 😡..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kallista lystiä. Ehdottomasti reklamaatio tuosta!
Reklamaatio, ei rekrytointi, kuten joku fiksuudessaan ehdotti.
Tätäkö nyt jäädään piikittelemään kun käytin vahingossa väärää sanaa. Ajatukseni ovat nopeammat kuin sormeni näppäimistöllä
Ei tavallisilla shampoolla mitään väriä saa pois. Kannattaa mennä sinne samaan kampaamoon ja kertoa tilanteesta. Puhumalla ne asiat selviää.
Vierailija kirjoitti:
Ja juurikin hiustupsua oli kampaaja verrannut tyttöreni juureen ja sillä värjännyt. Tyttäreni hiukset eivät ole lainkaan punaiseen menevät. Todella keskiruskea on hänen oma sävynsä.
ap
Ongelma on tainnut olla siinä, että tyttäresi hiuksissa on vahva piilossa oleva punainen pigmentti. Tällöin kaikki lämpimät sävyt muuttuvat tytön päässä punaisiksi.
Minulla on tämä ongelma ollut aina. Luonnollinen hiusvärini on keskiruskea. Mutta joka ikinen kerta, kun olen värjännyt hiuksia kampaajalla tai itse, niin lopputulos on ollut punainen tai ainakin punaiseen vivahtava, vaikka en ole punaista toivonut. Nykyään olen oppinut sanomaan kampaajalle, ettei missään tapauksessa saa käyttää lämpimiä sävyjä, sillä ne muuttuvat hiuksissani punaisiksi. Ainoa tapa välttää tämä on pyytää vain viileitä sävyjä, vaikka kampaajat lähestulkoon aina suosittelevat lämpimiä sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallisilla shampoolla mitään väriä saa pois. Kannattaa mennä sinne samaan kampaamoon ja kertoa tilanteesta. Puhumalla ne asiat selviää.
Syvä puhdistava shamppoo kai jotenkin voi sitä väriä haalentaa.. ehkä
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin on nykyaikana varaa käydä kampaajalla niin on sillä kyllä sitte varaa harmistuakin. Nim. kampaajalla viimeks 20 vuotta sitten;)
Ei ihmisten pidä maksaa epäonnistuneista lopputuloksista.. aivan kuin ilveilisit minä olen käynyt noin kauan sitten..olen nyt parempi ihminen.. 😑😑🤨
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän maksoi työstä jota ei tilannut?
Etkö sä ole opettanut lapselle mitään? Nyt esimerkkinä tyttö mukaan ja juttelemaan kampaajan kanssa hyvityksestä. Näytä mallia, ettei huonoa työtä tarvii hyväksyä.
Älä viitsi. Monille aikuisillekin nuo tilanteet ovat tosi vaikeita. Aika kohtuutonta odottaa lapselta suoraa palautetta vääränlaisesta lopputuloksesta kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin on nykyaikana varaa käydä kampaajalla niin on sillä kyllä sitte varaa harmistuakin. Nim. kampaajalla viimeks 20 vuotta sitten;)
Miksi pitäisi maksaa harmistumisesta? Omituinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Hän voi itse kertoa olevansa tyytymätön ja haluavansa korjaavan toimenpiteen.
Nää on just näitä kampaamo-pesula tyyppejä jotka ajaa yrittäjiä konkurssiin, lopettakaa valitus tai pysykää poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä ole opettanut lapselle mitään? Nyt esimerkkinä tyttö mukaan ja juttelemaan kampaajan kanssa hyvityksestä. Näytä mallia, ettei huonoa työtä tarvii hyväksyä.
Älä viitsi. Monille aikuisillekin nuo tilanteet ovat tosi vaikeita. Aika kohtuutonta odottaa lapselta suoraa palautetta vääränlaisesta lopputuloksesta kampaajalla.
Joo ei tosiaan aikuinenkaan kovin usein niin valveutunut ole.. monesti saattaa olla sisäänrakennettua häpeä, enmä nyt kehtaa valittaa kyllä mä nyt tällä pärjään.. ja ehkä mä totun.. varsinkin jos muutos oli iso.. enköhän mä selviä ajattelu on jotenkin meille ehkä liiankin hakattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisten pidä maksaa epäonnistuneista lopputuloksista.. aivan kuin ilveilisit minä olen käynyt noin kauan sitten..olen nyt parempi ihminen.. 😑😑🤨
Samaa mieltä. Luulisi ammattilaisten osaavan. Tosin ihmettelen myös sitä että tyydytään surkeaan loputulokseen joka oli kallis eikä edes äiti soita ja anna palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tosiaan aikuinenkaan kovin usein niin valveutunut ole.. monesti saattaa olla sisäänrakennettua häpeä, enmä nyt kehtaa valittaa kyllä mä nyt tällä pärjään.. ja ehkä mä totun.. varsinkin jos muutos oli iso.. enköhän mä selviä ajattelu on jotenkin meille ehkä liiankin hakattu.
Totta. Ja siitä huolimatta että asiakas maksaa, kampaamopalvelut ovat käsityötä. Tuntisin itse varmaan aika mahdottomaksi sanoa että haluan hyvitystä ja lopputulos on pielessä, kun kampaaja esittelee ylpeänä lopputulosta kolmen tunnin duunin jälkeen.
Juu, niin kuuluu tehdä, mutta ihmisiä tässä vaan ollaan.
Ainoa pohdintani on se, että mitä jos kokeilisi syväpuhdistavaa shampoota? Saattaa violetti kadota, jos se on ollut lähinnä sellaista taittavaa sävyä siinä ruskeassa hiusvärissä. Itse olen blondi ja vahingossa sävytin kerran hiukseni kirkkaan sinivihreiksi. Lähti syväpuhdistavalla shampoolla
Toki voi reklamoida tai soittaa kyseiselle kampaajalle, että olisiko vinkkejä mitä tälle tekisi
Vierailija kirjoitti:
Käyn ehkä ostamassa sellaista väriä pesevää shampoota niin eiköhän se siitä vähän tule luonnollisemman näköiseksi.
Tytär itse on hieman kauhuissaan tuloksesta mutta yritän piristää kehumalla, että on kiva vaihtelu.
ap
Tää taitaa olla provo kun et suostu menemään paikan päälle sanomaan. Ihme juttu kun suomessa ihmiset eivät uskalla kampaajalla tai ravintolassa sanoa jos ei ole tyytyväinen. Kivempi uhriutua ja niellä tappio kun korjauttaa moka sillä joka sen tekikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Luulisi ammattilaisten osaavan. Tosin ihmettelen myös sitä että tyydytään surkeaan loputulokseen joka oli kallis eikä edes äiti soita ja anna palautetta.
Miten se ammattilainenkaan kehittyisi jos ei anneta sitä palautetta myös jos ollaan tyytymättömiä lopputulokseen🤔.. miks tää äiti on menos vaan hakee vaan jtn shampoota eikä ota tosiaan asiaksi soittaa sinne kampaamoon.. tällänen että on kyllä nätti kehuminen vaikka nuorta harmittaa on hieman outoa , eikö mieluummin jos näkee että toista harmittaa niin sanoa että huomaan ettet oo tyytyväinen ja mennään käymään tai soitetaan sinne voisko jtn asialle tehdä..
Näköjään olikin jo ehdotettu syväpuhdistavaa.
Tuli myös mieleen tuo, kun joku jo sanoi, että hiusten punapigmentti voi olla syynä. Kaverini äidillä on kuulemma punapigmenttiä ja kerran uusi kampaaja ei uskonut, kun tämä kaverin äiti sanoi että on sitten kuulemma punapigmenttiä. Blondauksen lopputuloksena tulikin sitten jotain punertavaa violettia sävyä tukkaan. Tällöin tosin kampaaja heti samalla käynnillä korjasi mokansa uudella värjäyksellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tää taitaa olla provo kun et suostu menemään paikan päälle sanomaan. Ihme juttu kun suomessa ihmiset eivät uskalla kampaajalla tai ravintolassa sanoa jos ei ole tyytyväinen. Kivempi uhriutua ja niellä tappio kun korjauttaa moka sillä joka sen tekikin.
Niin jotenkin vähä haiskahtaa homma