Harmittaa tyttären kampaamokäynnin puolesta
Tyttäreni oli tehnyt pieniä askareita ja säästänyt rahaa, jotta saisi kampaamokäynnin. Hän halusi vaaleaksi puoli vuotta sitten raidoitetut hiuksensa takaisin keskiruskeiksi. Hän pyysi kampaajalta luonnollisia ja ei punaisia. Nyt väri on aika mielenkiintoinen, jopa tummanlilaan taittava. Hinta oli 120 euroa. Harmittaa tytön puolesta,
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Todiin, sitten vaan toiselle kampaajalle ja värinpoistoon toiset 120e.
Kertaa 4-10. Kerralla ei tummasta saa vaaleaa ilman että tukka tippuu pois. Raidoittamalla yleensä pikkuhiljaa se hoidetaan.
Jokaisen vaan on tehtävä ne omat hiusmokansa. Vihoviimeinen mitä kampaaja voi muuten tehdä on näyttää varsinkin nuorelle niitä väritupsuja, että minkälaista. Sieltä sitten valitsee jonkin itselle aivan sopimattoman värin ja kampaaja laittaa sen mukisematta, sanomatta että toi ei kyllä todellakaan toimi ja perustelematta miksi.
Harmittaa tyttären kampaamokäynnin takia. Harmittaa tyttären puolesta kanmpaamokäynnin tulos.
Tee reklamointi kampaajalle. Kampaamo saattaa rekrytoida sen jälkeen ammattitaitoisen työntekijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaa 4-10. Kerralla ei tummasta saa vaaleaa ilman että tukka tippuu pois. Raidoittamalla yleensä pikkuhiljaa se hoidetaan.
Käsitin ettei siitä välttämättä kunnon blondia halutakkaan. Jo yksi tummuusaste pois tekee kyllä jo siedettävämmäksi
Vierailija kirjoitti:
Ensin nyt kannattaa mennä sanomaan siitä samalle parturille ja kattoa tekisikö hän asialle jotain jos on kyse hänen mokastaan. Sitten jos ei mtn tehdä tai voi tehdä niin sitten harkita toiselle kampaajalle menos
Vierailija kirjoitti:
Mistä se liila edes tulee?
Siitä, että on laitettu liian vaaleaan pohjaan liian tummaa ilman esipigmentointia. Kannattaa pyytää kampaamosta korjausta tai värjätä itse uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen kun halusin teininä tummaruskeat hiukset ja äiti pelkäsi niistä tulevan mustat,joten maksoi kampaamokäynnin. Tulin kotiin mustien hiusten kanssa. Ja olin värikartasta näyttänyt kampaajalle sellaista tumman kahvin ruskeaa!
Äiti sai lopulta osan rahoista takaisin mutta kampaaja oli sanonut,että älkää enää ikinä tulko tänne.
Sulla oli itsellä millainen oma hiusväri?
47. Uskaltaisiko siis värjätä uudelleen itse vaaleammalla ruskealla?
Tu mahonki on varmaan se sävy mitä minä haen. Vaaleat raidat tyttö sai joululahjaksi ja ne käytiin laittamassa ehkä 27.12.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toi on niin persiistä.
Mun 2 kamalinta kampaajakäyntiä: pyysin strawberry blonde, eli melko vaalea, joka taittaa lämpimään. Näytin vielä kuviakin. Lähdin kotiin räikeän punaisilla hiuksilla.
Toinen. Mulla oli ihan hyvä oma hiusten väri, hiukset aika hyvät, pyysin balayage, näytin monta kuvaa. Kotiuduin lähes platina blondina.
Ei uittu oikeesti. Ja ihmettelet ettei mennyt ihan putkeen🤣
Vierailija kirjoitti:
47. Uskaltaisiko siis värjätä uudelleen itse vaaleammalla ruskealla?
Tu mahonki on varmaan se sävy mitä minä haen. Vaaleat raidat tyttö sai joululahjaksi ja ne käytiin laittamassa ehkä 27.12.
ap
Vaaleammaksi EI voi värjätä.
Ja juurikin hiustupsua oli kampaaja verrannut tyttöreni juureen ja sillä värjännyt. Tyttäreni hiukset eivät ole lainkaan punaiseen menevät. Todella keskiruskea on hänen oma sävynsä.
ap
Käyn ehkä ostamassa sellaista väriä pesevää shampoota niin eiköhän se siitä vähän tule luonnollisemman näköiseksi.
Tytär itse on hieman kauhuissaan tuloksesta mutta yritän piristää kehumalla, että on kiva vaihtelu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen vaan on tehtävä ne omat hiusmokansa. Vihoviimeinen mitä kampaaja voi muuten tehdä on näyttää varsinkin nuorelle niitä väritupsuja, että minkälaista. Sieltä sitten valitsee jonkin itselle aivan sopimattoman värin ja kampaaja laittaa sen mukisematta, sanomatta että toi ei kyllä todellakaan toimi ja perustelematta miksi.
Joo tai jos menee sen kuvan kanssa sinne niin pitäis selkeästi ilmaista asiakkaalle että onko mahdollista vai ei .. kun sitten jos vaan tehdään vaikka ei kannattaisi niin siitä vasta tuleekin murjottavia asiakkaita. Puolin ja toisin pitäisi pystyä se kommunikaatio pelata. Se on mun mielestä myös ammattitaitoa että kyetään sanomaan jos itsellä ei ole osaamista siihen kyseiseen leikkaukseen/värjäykseen/ tai muunlaiseen muutokseen niin sitten ohjata kollegalle.
Peskääs nythiuksia muutaman kerran. Pesu ja aurinko tekee tehtävänsä. Lilat häipyy vikkelään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rekrytoida sinne kampaamo on ettei tullut sitä mitä haluttiin , että olisiko mahdollista jonkinlaisella kompensaatiolle , uutta väriä/ raitaa.. tai sitten ainakin osaksi rahat takaisin..
Rekrytoida? Ei kannata käyttää vieraita sanoja, ellei hallitse.
Miksi hän maksoi työstä jota ei tilannut?
Etkö sä ole opettanut lapselle mitään? Nyt esimerkkinä tyttö mukaan ja juttelemaan kampaajan kanssa hyvityksestä. Näytä mallia, ettei huonoa työtä tarvii hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja juurikin hiustupsua oli kampaaja verrannut tyttöreni juureen ja sillä värjännyt. Tyttäreni hiukset eivät ole lainkaan punaiseen menevät. Todella keskiruskea on hänen oma sävynsä.
ap
Jos vaaleata alla, niin pienikin punaisuus kuultaa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja hiusten värjääminen 🤷
Niin nää on monimutkaisia juttuja .. ärsyttää naisena jotku äijät jotka on sanomas et sä tarvi mtn värjäystä et sä tarvi mitään meikkiä.. millä sitä omaa ulkonäköään piristäisi jos mtn muutosta ei sais tehdä..
Sitten vaan syväputsaria ja askorbiinihappoa kaupasta ja muhittamaan väriä pois. Itse voi viileällä samppoosävytteellä sävyttää hiuksia. Väri lähtee kivasti pois ilman juurikasvua.